Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

ZINCARE SASIU - da sau nu ?


nissan4x4
 Share

Recommended Posts

Re: ZINCARE SASIU - da sau nu ?

 

La avioane e posibil sa fie din aluminiu, sau alte materiale mai "speciale", nu tabla moarta, asa ca problema cu rugina nu prea exista. Probabil ca niste incinte inchise si presurizate au un alt rol, nu anti-rugina.

- O | | | | | | | O -

 

- O IIIIIII O -

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: ZINCARE SASIU - da sau nu ?

 

Secretosule!:grin: daca te referi la un posibil condens, sa stii ca se poate rezolva prin vidare sau ceva silicagel. Dar chiar si in prezenta unui eventual condens, reactia de oxidare se va opri imediat ce oxigenul din spatiul inchis se va consuma. Apropo, se tot afirma in mod eronat ca apa este cea care provoaca oxidarea, fals oxidarea se petrece in prezenta oxigenului ca d'aia ii zice oxidare.

Link to comment
Share on other sites

Re: ZINCARE SASIU - da sau nu ?

 

Nu ti-l primesc aia la zincare termica pentru ca face bum...

Orice piesa bagata in baie de zinc e prevazuta cu gauri tehnologice.

Discovery 4 2010

Discovery 2 2000

Defender 90 1997

Link to comment
Share on other sites

Re: ZINCARE SASIU - da sau nu ?

 

Nu face, pentru ca si proiectul meu este prevazut cu gauri, care ulterior se inchid cu dopuri.

 

PS

 

Am uitat sa precizez, nu ti-l primesc pentru ca pluteste. Nu face bum, cel mult se deformeaza.

Edited by avolocaru
Link to comment
Share on other sites

Re: ZINCARE SASIU - da sau nu ?

 

Scuze daca e off-topic sau daca s-a mai discutat...

Baiatul de la firma unde am sablat eu sasiul imi povestea ca cea mai buna solutie pentru a proteja o caroserie de rugina este metalizarea.

Am gasit ceva pe net: https://ro.wikipedia.org/wiki/Metalizare_prin_pulverizare

An investment in knowledge always pays the best interest.

Dacă crezi că educaţia este scumpă, să vezi ignoranţa cât te va costa.

Link to comment
Share on other sites

Re: ZINCARE SASIU - da sau nu ?

 

Nu e vorba de plutire ci de presiunea aerului continut de cavitatea inchisa...la 450 de grade cat are baia de zinc presiunea devine considerabila si poate sparge materialul (sau apare deformare).

Nici o zincherie termica nu primeste piese cu cavitati inchise.

Discovery 4 2010

Discovery 2 2000

Defender 90 1997

Link to comment
Share on other sites

Re: ZINCARE SASIU - da sau nu ?

 

Scuze daca e off-topic sau daca s-a mai discutat...

Baiatul de la firma unde am sablat eu sasiul imi povestea ca cea mai buna solutie pentru a proteja o caroserie de rugina este metalizarea.

Am gasit ceva pe net: https://ro.wikipedia.org/wiki/Metalizare_prin_pulverizare

 

Problema e ca ii dai un strat pe afara, cum il acoperi si interior? Ca de fapt acolo e buba la un sasiu auto. Iar asta se poate face numai intr-o baie de ceva (zinc sau alte chestii).

- O | | | | | | | O -

 

- O IIIIIII O -

Link to comment
Share on other sites

Re: ZINCARE SASIU - da sau nu ?

 

Problema e ca ii dai un strat pe afara, cum il acoperi si interior? Ca de fapt acolo e buba la un sasiu auto. Iar asta se poate face numai intr-o baie de ceva (zinc sau alte chestii).

 

De-aia am spus ca e cea mai buna solutie pentru caroserie. Dar poate fi aplicata si la un sasiu deschis.

Edited by crt82sil

An investment in knowledge always pays the best interest.

Dacă crezi că educaţia este scumpă, să vezi ignoranţa cât te va costa.

Link to comment
Share on other sites

Re: ZINCARE SASIU - da sau nu ?

 

La metalizare ai neaparata nevoie de supafete rugoase , altfel sunt mari sanse sa se cojeasca stratul depus . Daca ai grosime sa faci suprafata rugoasa e bine , daca nu , e mai delicat si nesigur la metalizarea cu aluminiu ( cea mai convenabila la costuri) sau mult mai scump . Uneori chiar si metalizarea ramane poroasa , daca ai cativa pori pe un metru patrat iti strica toata distractia ... din acesta cauza si metalizarea e deseori vopsita .

 

 

Am fost foarte surprins sa vad cat de usor se cojeste cu mana metalizarea de pe o zona rectificata vecina cu una sablata cu alice agresive ( de pe care nu se desprindea nici cu dalta ) .

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: ZINCARE SASIU - da sau nu ?

 

Eu cred ca zincarea sasiului este cea mai mare prostie.

am deaface foarte des ,prin prisma activitatii pe care o desfasor, cu sasie de remorci si trailere , acestea sunt majoritatea zincate termic...si pana acum nu am intalnit nici unul fara fisuri si crapaturi. Zonele cele mai expuse sunt cele care au gauri tehnologice sau gauri pentru imbinarile mecanice. Si ca sa fie treaba si mai complicata ...sa te fereasca Cel de sus sa trebuiasca sa sudezi ceva zincat termic...am incercat toate variantele posibile si tot un mare rahat am reusit. Deci din punctul meu de vedere ...NU !

M-uri , KTM-uri si altele GR-uri

 

It's Not a Passion.

It's An Obsession.

Link to comment
Share on other sites

Re: ZINCARE SASIU - da sau nu ?

 

Singurul dezavantaj al zincarii este faptul ca ulterior modificarile sau reparatiile sunt ceva mai complicate. Adica trebuie inlaturat stratul de zinc, se face reparatia si apoi se merge la zincat, cu toata hardughia. Problema este ca tu nici macar nu trebuia sa incerci sa sudezi peste zinc, orice sudor stie asta. Petru anumite reparatii minore se foloseste brazarea cu un electrod de alama invelit. Daca ai o reparatie serioasa, sunt solutii "speciale" care iti inlatura stratul de zinc, iti faci treaba si gata.

Link to comment
Share on other sites

Re: ZINCARE SASIU - da sau nu ?

 

De ce ar fi nasoala zincarea ? Cumva e incriminata de favorizarea initierii fisurilor ? Nu cumva fisurile ar fi fost mult mai favorizate de rugina ? Nu cumva curatarea zonei de reparatie se face in orice conditii , indiferent ca se decapeaza vopseaua ,sau zincarea ? ca doar nu sudezi direct pe sasiul necuratat ...

 

Nu va mai speriati atata de sudarea pe suprafete zincate . In cazul reparatiilor trebuie deschisa fisura ( si stopata la capete ) , adica flex si bormasina , idem si la fel si pentru cele vopsite si pentru cele zincate .

 

Si da , poate ca e mai greu de reparat ca e o curatare mai putin comoda dar zincarea termice e de preferat si probabil ca va mai ramane preferata ca metoda de protectie . E una din putinele metode sigure la structuri usoare sau semigrele . Fabricantii de masini si utilaje o vor folosi in continuare , va ramane preferata si in domeniul naval alaturi de alte metode care implica atratemente chimice si/sau vopsiri scumpe de te dispera care totusi ramane o vopsire .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: ZINCARE SASIU - da sau nu ?

 

Temperatura ridicata a baii de zinc nu afecteaza proprietatile fierului?

Citeam pe mud ca unuia i s-a rupt sasiul si dadea vina pe zincare.

 

Nu,baia de zinc are 450 de grade si nu afecteaza fierul.

Discovery 4 2010

Discovery 2 2000

Defender 90 1997

Link to comment
Share on other sites

Re: ZINCARE SASIU - da sau nu ?

 

Singurul dezavantaj al zincarii este faptul ca ulterior modificarile sau reparatiile sunt ceva mai complicate. Adica trebuie inlaturat stratul de zinc, se face reparatia si apoi se merge la zincat, cu toata hardughia. Problema este ca tu nici macar nu trebuia sa incerci sa sudezi peste zinc, orice sudor stie asta. Petru anumite reparatii minore se foloseste brazarea cu un electrod de alama invelit. Daca ai o reparatie serioasa, sunt solutii "speciale" care iti inlatura stratul de zinc, iti faci treaba si gata.

 

Am sudat foarte multe chestii zincate. dar de cateva ori (unde calitatea sudurii chiar conta mult) nu am reusit cu nici o tehnica. cel mai bine merge cu tig-wig dar se contamineaza electrodul de wolfram tot la 3 cm de sudura !

M-uri , KTM-uri si altele GR-uri

 

It's Not a Passion.

It's An Obsession.

Link to comment
Share on other sites

Re: ZINCARE SASIU - da sau nu ?

 

N-am timp sa citesc tot subiectul, din pacate, asa ca fac doar o remarca: atentie la gaurile filetate in cazul zincarii la cald.

Apropo, sunt caroserii galvanizate complet din fabrica, am avut. Sa faci asta ca operatiune de intretinere, upgrade etc. mi se pare costisitor, dificil, inuitil. Masina care are un sasiu care cedeaza de la coroziune nu cred ca merita tinuta.

Link to comment
Share on other sites

Re: ZINCARE SASIU - da sau nu ?

 

Am sudat foarte multe chestii zincate. dar de cateva ori (unde calitatea sudurii chiar conta mult) nu am reusit cu nici o tehnica. cel mai bine merge cu tig-wig dar se contamineaza electrodul de wolfram tot la 3 cm de sudura !

 

Ai sudat wig peste zincare termica?Esti bun....:ha:

Nu se sudeaza pe zinc din mai multe motive obiective.

Brazare da -sudura nu!

Discovery 4 2010

Discovery 2 2000

Defender 90 1997

Link to comment
Share on other sites

Re: ZINCARE SASIU - da sau nu ?

 

Masina care are un sasiu care cedeaza de la coroziune nu cred ca merita tinuta - daca te referi la o masina SH deja daramata ai mare dreptate , munca la reconditionarea unui sasiu e frustranta si in nici un caz ieftina .

Daca cumva te referi la o masina relativ noua ai sperante prea inalte - mult succes la cautarea unei masini cu sasiul din inox .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: ZINCARE SASIU - da sau nu ?

 

Au facut cei de la DeLorean! poate am sa-mi cumpar una... candva...!!!

 

PS

 

Dragostea nu se masoara in bani, daca ai un Trabant si vrei ce-i mai bun pentru el, ii tragi o zincare, cromare ce vrei tu. Tot ceea ce conteaza este pasiunea! unii colectioneaza timbre! ai da mii de euro pe o hartie de 2/2 cm? probabil ca nu!

 

PSS

 

Acum sunt la revizie capitala sasiu, este de munca, dar pentru un atelier bine utilat si cu cnc-urile din zilele noastre nu mai este o lucrare atat de complicata.

Edited by avolocaru
Link to comment
Share on other sites

Re: ZINCARE SASIU - da sau nu ?

 

Ce pot sa mai zic???

Doar ca:

- zincarea termica este cel mai utilizat si mai bun procedeu de protectie anticoroziva la pret decent

- cand pui sudura peste piesa zincata protectia anticoroziva este spulberata...zincul se vaporizeaza in baia de sudura si se arde in vecinatatea ei...bagi germenii ruginii in piesa...

- gazele degajate sunt mult mai toxice...vaporii de zinc nu sunt prietenosi cu omul

- procedeul wig este cea mai proasta alegere pentru o piesa zincata...vaporii si stropii de zinc topit iti fac operatia un calvar...rezultatul este pe masura

- cand trebuie sa sudezi o piesa zincata trebuie sa indepartezi (mecanic de obicei) stratul de zinc...repari si retrimiti la zincat...te va costa mai mult decat dublu deoarece o piesa zincata se rezincheaza dupa o serie de operatii suplimentare,altfel iese o carpeala

- de nevoie mai dau rar de tot cate un punct-doua (mig) pe table zincate,daca stiu ca stau la adapost de factori agresivi...e mai rapid,mai ieftin dar mult mai prost

- as putea sa continui dar nu cred ca e relevanta experienta mea cu sudura-fiare,zincate sau nu

Concluzia: vrei sudura peste zinc...se poate dar e o carpeala....brazarea (cu mig-ul) e solutia profi,depinde de cerintele de rezistenta...

Discovery 4 2010

Discovery 2 2000

Defender 90 1997

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use