Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

incepator 4x4


ign
 Share

Recommended Posts

sunt proaspat posesor de l200 m-am bagat pe sub el sa il pregatesc de iarna si am niste nelamuriri :

1.la puntea fata fata am vazut o capsula vacuUmatica ce actioneaza o tija in diferentialu fata

2.pe diferentialu spate pe partea dreapta are o sonda

3.nu mi se aprinde martorul de 4x4 cand cuplez cutia de transfer

4. cum functioneaza diferentialu blocabil si pe ce punte se afla:el

Edited by ign
Link to comment
Share on other sites

Re: incepator 4x4

 

Salut.

 

1. Sistemul vacuUmatic este cel care cupleaza puntea fata cand actionezi 4x4

2 şi 3 - sonda actţionează diferenţialul blocabil care se află pe puntea fată.

 

Dat fiind faptul că nu cunoşti multe despre 4x4 îti recomand sa citeşti manualul.

De asemenea, îţi dau si indicaţia potrivită oricărui începător - nu folosi 4x4 pe suprafeţe cu aderenţă crescută.

 

Martorul din bord e fie ars, fie ai vreun fir întrerupt fie pur si simplu nu ţi se cuplează 4x4.

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: incepator 4x4

 

1. Rupe planetara lunga in doua, pentru un consum mai bun, manevrare mai usoara, uzura mai mica.

2. Cuplaj blocant sau responsabil aprindere martor blocant

3. Furtune vacumatice coapte, sarite de la locul lor, sonde defecte, becuri indicatori arse (mai rar).

4. Daca masina nu este modificata, diferentialul blocabil (daca ai asa ceva) se afla pe puntea spate

Stiu ca pe l200 este mai rar sistemul superselect, dar daca il ai si pe acesta atunci ai si blocant central, adica pe niciuna dintre cele doua punti, ci in cutie.

 

Referitor la functinarea blocantelor si in ce conditii se folosesc ele e mai mult de explicat si deja dezbatut subiectul pe multe topicuri, trebuie doar sa le citesti.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: incepator 4x4

 

ma bag si eu...sunt curios.

 

exista l200 cu 4x4 permanent\full time?

In prezent: Suzuki Escudo LWB 1.6 16v 101 cp, 1993, RHD

In trecut: Vitara SWB 1.6 8v 80 cp, 1993, cabrio, injectie - stock

Link to comment
Share on other sites

Re: incepator 4x4

 

Din cate cunosc, exista doar cu Easy Select si Super Select, diferenta fiind ca Super are un diferential in reductor.

Diferente mai sunt si la cardane, planetare si la grupul fata. "MRL-ul" Super Selectului e cuplajul acela vacuumatic de pe grupul fata, pe cand, Easy Select, are MRL-uri manuale sau automate.

Blocant pe puntea spate au ambele modele de cutii.

  • Like 1

Off-Road in Waldland

Link to comment
Share on other sites

Re: incepator 4x4

 

si super select este disponibil pe l200 generatia a IIIA? sau numai de la a IVA in sus?

In prezent: Suzuki Escudo LWB 1.6 16v 101 cp, 1993, RHD

In trecut: Vitara SWB 1.6 8v 80 cp, 1993, cabrio, injectie - stock

Link to comment
Share on other sites

Re: incepator 4x4

 

bun asa.

din ce am citit pe net am inteles ca masinile care au Super Select, in modul 4H sunt cam 4x4 full time\permanent. ma insel sau nu?

cum ca in 4H se imparte puterea inegal fata\spate si ca prin intermediul unei vasco cuple raportul se poate schimba. de asemenea am citit ca se poate folosi fara nici o problema pe suprafete uscate.

http://www.offroadaussie.com/2013/06/mitsubishi-super-select-4wd/

ma documentez caci mi ar place pe viitor o masina 4x4 cu reductor\4x4 full time si ceva mai practica decat actuala Vitara, de ex. L200 generatia 3.

In prezent: Suzuki Escudo LWB 1.6 16v 101 cp, 1993, RHD

In trecut: Vitara SWB 1.6 8v 80 cp, 1993, cabrio, injectie - stock

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use