Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Sfaturi Patrol 260


b80xox
 Share

Recommended Posts

Dragi prieteni ai Patrolului,

 

M-am intors la o veche pasiune - Patrol.

De data asta la un Patrol 260 LWB Spania 1999 cu motor 2,7 td 100 cp.

Masinuta are cateva probleme pe care le rezolv singur (tinichigerie - minore) si una care ma framanta - frana foarte slaba:

 

Discuri si placute fata in stare perfecta, inlocuit furtune de frana (aftermarket e drept caci nu am mai gasit originale) schimbat lichid, aerisit de nenumarate ori si degeaba.

Tine foarte mult spatele (singurele roti care se blocheaza cand apas de stramb pedala si podeaua).

 

Am instalat un rezervor aditional de vacuum de la Y60. O imbunatatire minora - nu se mai aprinde becul rosu la a doua pedala dar frane nema!

 

Dati-mi un sfat va rog. Sa fie servofrana?

Mecanicul mi-a spus ca distribuitorul spate este foarte ruginit. Poate asta fi problema?

 

Va multumesc si astept sfatul vostru.

Mircea,
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Sfaturi Patrol 260

 

Daca ai culisantele blocate la etrierii fata ( de pistoane nu mai amintesc ...) ... tot asa o sa ai frana ....

 

Prima data ar fi de facut o revizie la etrierii fata . Revizia trebuie sa fie totala - un kit de reparatie etrier e 30-50 lei , cele mai accesibile ar fi de Seinsa sau Autofren , include tot ce e cauciuc - inelul de piston ,manseta gofrata de piston , mansetele mici de la culisante , capac de aerisitor .

 

Rezervorul de vacuum nu e neaparat necesar - servofrana are ea suficient volum interior ( la Y60 s-a montat rezervoarele de vacuum pentru ca e un consumator in plus - servoasistenta de la ambreiaj - si nu se dorea sabotarea servofranei la actionarea simultana ) .

 

Daca se aprinde becul de avertizare e posibil sa n-ai vacuum , trebuie masurat sa ai macar - 0,65 depresiunea la vacuum . Daca cumva ai un racord de vaccum rupt ( furtunele mici se pot fisura si aste chiar se intampla ca nu-s masini de 5 ani ) te saboteaza la servo si iti aprinde becul .

 

Faptul ca repartitorul e ruginit e normal , bine sa nu s-a blocat pe limitare . Presiunea de franare poate fi si ea masurata - la gol daca ai 50 bari pe fata ai 28 pe spate ... daca ai 80 bari pe fata ( cu masina incarcata ) trebuie sa ai 50 pe spate ... cel putin pe fata daca masori afli ce mai poate pompa de frana la circuitul fata . cel putin .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi Patrol 260

 

Cos,

 

Multumesc mult pentru sfaturi.

Dupa ce am montat rezervorul de vacuum si am confectionat furtune noi becul nu se mai aprinde dar simptomul ramane....daca tin pedala mai mult apasata (stateam intr-o panta abrupta, desi presiunea pe pedala era constanta la un moment dat franele nu mai tineau.

 

Voi comanda chiturile de reparatie etrieri (daca imi recomanzi o sursa sigura ar fi mai mult decat perfect), caut si furtune frana de spate caci nu sunt schimbate si dupa sarbatori fac si asta.

 

Cum pot verifica servo? Ma gandesc sa nu fie o pierdere de vacuum pe acolo.

Sa schimb preventiv si chitul de garnituri la pompa de frana? Daca tot am apuc de treaba?

 

Seara buna si multumiri inca odata.

Mircea,
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi Patrol 260

 

Ai o supapa de sens intre pompa de vacuum si restul consumatorilor ( sau cel putin pe undeva pe traseul de vacuum spre servofrana ) ? Daca nu , ar trebui sa ai . Simptomele arata ca in continuare pierzi vacuum .

Pierderea se detecteaza cu un vacuumetru , daca cumva nu reusesti sa gasesti un atelier care are iti poti improviza unul dintr-un manometru normal ( de 2,5 bari ... sau ce se gaseste cat mai ieftin posibil in targ dar oricum nu mai mare de 4 bari ca nu mai ai scala de citit ) la care scoti binisor acul indicator si il montezi la capatul celalalt astfel incat sa aiba posibilitatea sa se miste inapoi ( acul ) . Nu va fi exact dar va fi de mare ajutor , iti arata pierderea de vacuum si timpul in care se intampla asta . Daca nu pierzi vacuum e cazul sa suspectezi servofrana sau pompa de frana ( care poate fi incriminata doar daca ai in perfecta stare de functionare etrierii fata si de fapt tot restul sistemului de franare ... ai mentionat ca se blocheaza doar spatele ... trebuie neparat verificat daca etrierii fata functioneaza asa cum ar trebui ) .

Sursa mea sigura de kituri de reparatie este un mic magazin de piese de la coltul pietei , cel mai obisnuit posibil . Nu-ti pot recomanda sa revizuiesti ceva doar ca sa-ti faci de treaba ... insa daca pompa are alezajul ovalizat sau asperizat reparatia ei e cam inutila .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi Patrol 260

 

Si mai am problema bordului. Cele 4 indicatoare mici (temp, presiune, tensiune si combustibil) arata valori mai mici decat cele reale.

Am vazut intr-un post mai vechi, chiar al tau daca nu ma insel, ca ar trebui schimbati niste condensatori.

Se desface greu bordul?

Ce anume condensatori sa schimb? Ii schimb pe toti sa fiu sigur?

 

Multumesc.

Mircea,
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi Patrol 260

 

Nu se demonteaza deloc greu si e pe mufe ... eticheteaza becurile de la baza , din dreapta /stg volanului sa nu orbecai la montare singura problema e sa ai grija ca cablul de kilometraj .

 

Eu n-am schimbat nimic , imi e indiferent ce indica ca am citiri directe la peste tot si bordul e doar de decor il mai tin pentru kilometraj ...o vreme am mers fara bord pana m-am convins sa aman modificarile in bord la o data care se tot amana ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi Patrol 260

 

Astazi nu l-am mai putut porni.

S-a blocat contactul de pornire.

Drept este ca facea el ceva figuri (puteam scoate cheia in mers si nu se oprea) dar astazi nu se mai invarte de loc.

Stiti cumva unde pot gasi un contact sau de la ce alt model s-ar putea potrivi?

 

Mii de multumiri!

Mircea,
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi Patrol 260

 

Io nu stiu , pe al meu l-am modificat dupa ce mi s-a blocat si am fost nevoit sa-mi fur masina taind contactul ... sa pot ajunge la partea electrica din spatele mecanismului .Ar fi interesant de gasit un contact nou , nu cred ca ar costa o avere ... in aceasi idee poate fi inlocuit fara mari adaptari ( aproape bolt-on ) un contact de Logan la care se anuleaza zavorul de blocare a volanului .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi Patrol 260

 

Am rezolvat problema contactului.

Pretul unui contact nou de pornire la reprezentanta este de peste 1400 lei si pe aftermarket nu exista.

Nu am reusit sa gasesc nimic compatibil dar am primit de la un prieten numarul unui lacatus extraordinar (pe care l-a intalnit acum vreo 15 ani) si care in cca 4 ore l-a dat jos, demontat complet si refacut....merge perfect acum. Maini de aur...tot respectul. Costul operatiunii 200 lei.

 

Daca aveti vreodata nevoie va trimit cu placere detaliile de contact.

Il recomand cu caldura!

Mircea,
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi Patrol 260

 

In continuare am zbat sa fac franele si directia. Am constatat ca unul din capetele de bara are burduful ciupit asa ca m-am decis dupa sarbatori sa le schimb pe amandoua si bara de conexiune cu piese noi. Dupa ce schimbam, facem directia si am mai finalizat unul din capitolele de "revigorare" a batranei doamne:)

 

Am tratat-o complet pe dedesubt cu Fertan dupa ce am curatat rugina existenta (neasteptat de putina avand in vedere ca e nascuta in 1999) si dupa o voi baga la un retus vopsea.

 

Am schimbat cerceii fata care aveau joc cu cercei gresabili de la IronMan (bineinteles si cu bucsele de rigoare).

 

Atentie desi in specificatie scrie ca sunt cercei lungime standard ei sunt cu cca. 1,5 cm mai scurti si masina sta mai aplecata de fata cu cca. 1 cm)!!!!

Mircea,
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi Patrol 260

 

Salutare,

 

As vrea sa si eu sa mai inalt un pic babuta :)

Anvelope ceva mai mari are (235/85 R16) as mai vrea un set de cercei un pic mai lungi, o foaie suplimentara pentru arcurile fata si un bodylift micut (3 cm) care sa nu implice multe modificari.

 

Cine am poate ajuta va rog cu idei, sfaturi, furnizori?

 

Multumesc.

Mircea,
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi Patrol 260

 

Ma uit dar cum le recunosc?

Pe fata sunt foarte subtiri dar pe spate tapene si groase.

La denivelari sanatoase astea din fata ajung la tampoane (capat de cursa) cele din spate nici vorba.

Masina era goala bineinteles.

 

Ma gandesc atunci cand va avea si troliu....

 

Incerc sa iau doua arcuri +50 kg si +45 mm de la Alec - Ironman pentru fata.

Cred ca este cea mai buna solutie, nu, Cos?

 

Oricum iti multumesc din inima pentru sfaturi.

Mircea,
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi Patrol 260

 

... adica 5 foi pe fata , 7 pe spate ...

 

Ceceii mai lungi aduc o ridicare de doar jumatate din lungimea suplimentara adaugata ( lungesti cerceii cu 7 cm dar inaltarea e de 3,5 cm ... in realitate nu e nici macar asa pentru ca centrul bulon e decalat de jumatatea arcului ) uzeaza prematur bucsele , aduc o instabilitate nedorita in plus doar ei singuri nemaidiscutand si de instabilitatea datorata inaltarii ,si cerceii lungiti exagerat arata monstruos dupa umila mea parere , imi pare ca masina sta pe niste proptele fragile .

 

... e bine ca ajunge pe tampoane , pentru asta sunt tampoanele ...

 

Arcurile noi sunt noi si asta e , singurul lor dezavantaj sunt banii ... din pacate . Springuirea mai lungeste agonia , poate doar adaugarea unui arc de ajutor intre arcul foi si sasiu ar fi mai ieftina daca o faci singur ... ( arcuri de tico/matiz/jimni spate ... daca mai gasesc pozele iti arat la o Frontera si nu numai , am facut mai demult ... desi nu-i mare lucru de vazut ...

 

In legatura cu comutarea aleatoare pe faza lunga - in blocul de lumini ( scoti volanul , scoti capacele , scoti blocul de lumini de pe coloana desuruband surubul de jos de la colier , pe partea dreapta a coloanei ) ... in blocul de lumini ai patru lamele - doua alaturate mici , una mare si una mica , izolata ... curata contactul de la lamela mica izolata , daca e nevoie pileste putin ( putin inseamna putin ) cu o pila de unghii subtire si lunga ... fara sa deformezi lamela , nu incerca s-o arcuiesti , doar curata contactul ei ca n-ai ce arcui ... inchide la eliberare nu la apasare . Desprafuieste , curata , unge cu unsoare siliconica daca crezi ca e necesar , pune la loc capacul mic peste lamele , monteaza la loc totul si cam aia e ...

 

 

Ma bucur ca te pot ajuta , sper sa nu iti incurc ideile ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi Patrol 260

 

Cos,

 

Buna treaba cu faza mare da nu am intrebat nimic de asta...slava domnului cu problema asta nu m-am intalnit. Da e bine de stiut:)

 

Un An Nou Fericit!

Mircea,
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: Sfaturi Patrol 260

 

Pana la urma am comandat pentru fata un set de arcuri mai inalte cu 5 cm din Italia (traction4x4).

Dupa ce le montez, pun si bara si troliu vad diferenta dintre fata si spate (spatele era mai inalt) si vad cum o nivelez.

 

Dupa ce am mai mers cu ea nu mai am probleme cu servo - frana. Merge bine acum.

 

Stie cineva ce amperaj are alternatorul original (are si pompa de vacuum atasata. Nu de alta dar pare micut si am intreb cum va duce niste proiectoare mai serioase, un troliu, statie, compresor, etc.

Exista vreun alternator de 90-100 A pentru motorul asta?

 

Multumesc.

Mircea,
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi Patrol 260

 

Original , nu , dar stiu doar despre orice alt model care n-a fost echipat cu 2.7 asa ca nu m-am nimerit pe subiect , doar zic ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi Patrol 260

 

Ar trebui sa se potriveasca cel de Terrano presupun.

Motorul acesta este de-a dreptul raspandit pe Terrano.

 

Am instalat intercooler Asa cum este pe noua generatie a motorului(cel de 125CP) dar din pacate capota nu este prevazuta cu gura de ventilatie.

 

Am decis sa caut si instalez una de Hilux.

 

Care este parerea voastra vis-a-vis de oportunitatea acestei operatiuni?

 

Si bineinteles daca are cineva una buna, indiferent de culoare, sunt interesat.

 

Multumesc.

Mircea,
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi Patrol 260

 

Daca s-ar fi gasit une de Hilux ar fi fost probabil cumparata .

De mine .

 

Mai ai sanse si cu una de Y61 ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi Patrol 260

 

Sau de Impreza STI.

 

Cum pot instala un troliu intr-un mod care sa nu strice aspectul original al masinii? Sau am rog sa il strice cat mai putin posibil.

 

As mai avea nevoie de un carlig de remorcare si de gurile de ventilatie din bord daca le are cineva in stare buna (ale mele s-au mai ciobit lamelele care directioneaza fluxul de aer).

 

Si bineinteles gura aia dupa capota:)

 

Merge si de y61 Cos daca stii una care ii prisoseste cuiva si ar schimba-o pe vreo bere / tuica / friptura, etc.

 

Multumesc.

Mircea,
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi Patrol 260

 

Intreb cu cat o da ... macar tu sa te bucuri de ea ... mie imi trebuie mult mai mare ...

 

De care carlig de remorcare ? carlig de tractare cu nuca pe spate sau carlig de agatare din fata ?

 

 

Pentru troliu se poate in bara originala care trebuie putin mutata spre inainte .

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi Patrol 260

 

Carlig poate la Lucica , stii tu ...

 

N-am ce poze sa mai fac la mine ca timpurile alea au trecut de mult si nu mai am de unde sda le scot . E OK si placa de troliu normala dar atentie ca e prea fragila si se torsioneaza , trebuie neaparat ranforsata .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use