Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Raglanu


oncioiuo
 Share

Recommended Posts

Re: Raglanu

 

salutare,

 

va multumesc tuturor pentru aprecieri . nu sunt un pasionat al IMS-ului dar sunt pasionat de a reda sufletul acestui maldar de fier care a disparut de pe sosele si care a fost aruncat la gunoi din prea multe motive ( consum, abateri de la calitate si lipsa de interes pentru istoria automobilului autohton ).

 

ca si poveste : am cautat ( inca nu am renuntat sa caut ) o dacie 1300 fabricata pana in `72 , si am constatat ca proprietarii cer marea cu sarea pe o masina ,,mutilata sau modificata " ( consider ca rugina este normala )

 

in cautarile mele am gasit un GAZ 69 fara acte dar cu o tabla extraordinara pe care speram sa il scot pe strada. am cautat acte si am gasit ,,RAGLANU" care era o masina ce nu semna cu nimic din ce stiam si din ce am gasit pe net. Din putinele informatii gasite, am inteles ca este un exemplar cu motor , cutie si punti originale ( caroseria distrusa si mutilata). Asa am vandut pe bucati GAZ-ul pentru IMS ( fonduri insuficiente)

 

recunosc faptul ca sunt nostalgic si tanjesc la vremurile cand pe ulita trecea dacia, pobeda, volga, aro , buceagu si uneori un IMS ( nu`s toate dar astea erau predominant la mine in varful muntelui), dar provocarea a fost data de tehnica rudimentara cu care construiau la vremea anilor 60 o masina in Romania comparand cu America unde aveau ,,forme"/ ,,AC"/decapotare eletro/hidraulica si alte nebunii

Link to comment
Share on other sites

Re: Raglanu

 

atunci cand am vazut in poze masina , am remarcat ca stiam de fapt multe despre ea din povestile unui unchi care a lucrat ca sofer pe o astfel de masina si eram deja familiarizat cu ideea de IMS. am constatat curand ca de fapt nu este simplu , nu este usor, nu este ieftin si dureaza foarte mult timp sa gasesti piese si informatii.

 

o realizare majora a fost cand din greseala calculam pe telefon cum strang o suma ( uriasa pentru mine ) pe care trebuia sa o dau pentru prelata si am renuntat la tigari pentru RAGLAN !

 

daca problema banilor si a timpului incerc sa o gestionez ; mentalitatea celor care ma descurajeaza este CRIMINALA ! oare vom ajunge si noi sa apreciem ceva ROMANESC ? ( fie el si furat de la rusi sau americani ?!)

 

inspiratia romanului pentru masina M 57 a fost data de GAZ-ul rusesc cu care seamana la exterior cu ceva diferente la dimensiuni ( ma refer la modelul GAZ 69A care dispune de doua usi asimetrice stanga cu drepta), folosind puntile de la prima generatie de gaz 67 ( gaz 67 fiind la randul sau o copie a jeep-ului american folosit in primul razboi mondial.

 

in foto atasate se remarca grupul din puntea fata folosit la M 59A , identic cu GAZ 67 ( primele modele) dar care difera radical la GAZ 69GAZ-69.jpg.660ee6a3a6517618972e9d25e7d1f35e.jpg

GAZ_67.thumb.jpg.c0a75e04c90ffc6468201b0c4bc211c2.jpg

1642770623_M59A.png.6824a23f75e38bc6e2f9b5648e5de6b2.png

Edited by oncioiuo
Link to comment
Share on other sites

Re: Raglanu

 

la momentul acesta , motorul nu functioneaza ( a fost asamblat in graba pentru a nu ratacii piesele pe timpul friguros). varianta de motorizare B care a trecut de la sitemul de ungere prin ,,lingurite" la cel cu pompa ulei, este de fapt acest motor ce echipa in perioada 1928 - 1932 in uzinele FORD ROMANA modelul FORD A

 

este un motor cu supape laterale, 1360 cc care consuma 25 % conform detaliilor tehnice date de fabrica.

 

 

in 57 aveam ,,patentul" pentru motorul de ford A , care acum era fabricat ca piese de schimb pentru RUSIA ( cred ca America rupsese contractul inainte de al doilea razboi mondial)

cutia de viteze este asemanatoare ( pare identica in foto) cu cea de pe gaz 67 si era produsa tot ca piese de schimb pentru Rusia impreuna cu puntile fata spate de GAZ 67

 

 

categoric este o masina de inspiratie ruseasca la care sa corectat : motor , cutie , punti si sasiu ( cu ochiul liber sunt observate foarte putine diferente); masina ruseasca GAZ care este foarte asemanatoare ( motor/cutie/sasiu/punti/caroserie ) cu jeep-ul american la origini...........

 

cert este ca pentru mecanica am gasit piese in ambele tari ( Rusia si America) tablele nu se mai gasesc nici macar in Romania !

Edited by oncioiuo
Link to comment
Share on other sites

Re: Raglanu

 

momentan se odihneste la Sabareni , dar dupa ce trece vremea cu umezeala revine la Bucuresti pentru continuarea lucrarilor.

 

 

indraznesc sa intreb pe aceasta cale daca cineva are cunostinte unde pot gasii cateva scule second, la preturi rezonabile precum :

 

- trusa/banc scule mecanica ( fara dispozitive speciale sau alte nebunii - doar chei fixe/combinate/inelare cu cot, tubulare , criket, surubelnite)

 

- un compresor

- un abkant

- o masina de profilare/roluire

 

- un cric de roata ( genul care salta masina de o singura roata)

Edited by oncioiuo
Link to comment
Share on other sites

Re: Raglanu

 

proiectul meu are la baza o BRUTA fabricata arhaic in timp ce peste ocean sau in alte colturi ale lumii se construiau masini. trebuie subliniat faptul ca eram saraci dar speram sa ajungem undeva; asta pana sa credem ca am impuscat pe cine trebuia !

 

cu siguranta va pastra elementele originale, chiar daca pe unele se remarca efectul anilor trecuti ( sunt multe piese rudimentare ce nu se mai fabrica astazi si prefer sa le remontez pe cele vechi , fara modificari)

 

 

............. ne oprim aici ca este tarziu

 

va multumesc

Edited by oncioiuo
Link to comment
Share on other sites

Re: Raglanu

 

bravo domnu:) felicitari!!!

eu sunt un posesor de M59B adica ims-ul cu primul motor asa zis romanesc :) defapt e arhicunoscutul Jumatate Carpati :)

pur si simplu au taiat un rand de cilindri de la V8-ul care echipa camioanele SR (Steagul Rosu)

inteleg foarte bine ce inseamna sa cauti repere originale sa pui pe masina,eu m-am izbit de problema cautand sa o accesorizez cu tot ce era la vremea respectiva.

nu te pot ajuta cu trusa de scule sau abcant dar cred ca mai am cateva component ramase de la a mea pe care le tineam ca piese de rezerva, le fac cateva poze daca vrei.

cric deala de ridicat cate o roata, poti folosi un troliu hydraulic deala de 3 tone sufficient de lung il gasesti peste tot in comert

cel original e cu parghie cu un fel de clicket :) il caut si iti fac o poza macar daca vrei sa stii ce cauti

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: Raglanu

 

Felicitari pentru proiect si spor in continuare!

Nu va fi usor avand in vedere ca e un model rar, si piesele sunt aproape imposibil de gasit.

Si eu am intampinat multe dificultati in restaurarea unui Renault Dauphine Gordini, desi piese inca se gasesc pe site-urile de profil din Franta, iar masina fiind mica pune mai putine probleme ca un IMS (motorul l-am putut cara in brate pana la et 3).

In asfalt nu te poti oglindi

Nici in baie nu poti pluti

Link to comment
Share on other sites

Re: Raglanu

 

multumesc de oferta,

 

foarte posibil ca de luna viitoare sa am spatiul meu ( inchiriat bineInteles) unde sper sa pot continua proiectul , eventual sa mai lucrez altceva pentru a recupera banii de chirie si utilitati.

 

este foarte important ca proiectul sa fie cat mai aproape de casa, eventual pe traseul casa - loc de munca; in felul acesta economisesc timp care este foarte pretios( in astfel de proiecte sunt zile sau chiar saptamani in care nu faci nimic, sau mai bine zis stai la garaj sa finiseszi ceva care la prima vedere pare sa fie de lucrat in cateva ore) .

Edited by Astral
NU SE SCRIE CU Î DIN A LA INCEPUTUL CUVINTELOR !!! http://forum.club4x4.ro/showthread.php?50746-Dictionar&p=940490&viewfull=1#post940490
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Re: Raglanu

 

Felicitari pentru restaurare...si noi cei care apreciem fiarele vechi suntem o categorie aparte...si nu toata lumea intelege de ce bagam bani in ele a sa ne plimbam pe strada cu masini de acum 30-40 ani...fara comfort si tehnolohie de ultima ora...dar nici eu nu-i inteleg pe colectionari de dopuri...scuze celor care se incadreaza in ultima categorie:ha1

vitara - an 1995 - motor1.6L - 16V cutie automata - de padure

toyoya rav 4 - an 2005 - motor d4d - cutie manuala - de strada

SE FURA IN DRACI....DAR NIMIC NU LIPSESTE...TOTUL SE FACE REPEDE...DAR NIMIC NU-I GATA

Link to comment
Share on other sites

Re: Raglanu

 

si cum reconditionam fiare vechi, apar mereu si provocarile......pana acum am incercat sa reconditionez singur dar nu reusesc sa depresez axul pompei de apa pentru a schimba rulmentul si semeringul pe langa care curge apa .

 

daca stie cineva un atelier specializat unde sa duc pompa de apa sa o reconditioneze ( fara sa o sparga bineinteles, deoarece nu reusesc sa gasesc alta) astept detalii

 

multumesc anticipat

Edited by Astral
http://www.timpul.md/articol/cum-si-de-ce-scriem-cu-a-din-a-sau-cu-i-din-i-24370.html
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 1 month later...

Re: Raglanu

 

solicit sprijin pe aceasta cale, colegilor care stiu unde gasesc sau au o caroserie de IMS pe care intentionez sa o refac pentru a restaura un fratior M-ului prezentat mai sus ; este ceva mai batran si nu a rezistat

 

va multumesc anticipat !

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use