Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006


Pleampa
 Share

Recommended Posts

Dupa cautari indelungate in gasirea unui atelier care sa-mi confectioneze scuturile necesare am ajuns ca in final sa le construiesc singur in fata blocului cu masina ridicata pe doua jenti ca sa am loc sub ea.

 

Am cumparat foaie de tabla de aluminiu si ulterior, dupa masuratori si sabloane din carton am fost la un atelier sa o taie si sa indoaie foaia de tabla dupa specificatiile mele.

O bucata de 80x90cm cu doua margini de 10cm indoite la 45 grade 773656634_scutspate.jpg.3248459421644d8683c03cbbf13ae71b.jpg

si o alta bucata de 60x70cm indoita in Z la unghiuri de 45grade 565272922_scutfata.thumb.jpg.6d7e65b549e490c5468a3906c0916527.jpg

Am mai taiat o bucata de 70x40cm cu margini de 5cm (din cei 70cm) indoite la 30grade pentru a pune sub cutia de transfer dar am descoperit ulterior ca exista diferenta de nivel si trebuia sa o indoi si pe aceasta in Z. Urmeaza sa caut o solutie.

311086952_schemataiere.thumb.jpg.cc7d7c3523a0fb592b132fef355e4e7d.jpg

 

 

Ceea ce a fost

 

CATA6514.thumb.JPG.3e1096699fe3b8425e2de7faf87dc04c.JPGCATA6513a.thumb.JPG.28e9650b722e87a8ee9a217b85ddfe4f.JPGCATA6505.thumb.JPG.b7bc8f383cd95504876c9c4f6d60eb29.JPG

 

 

M-am ispirat dupa cele facute de Manni :wink: care costa cca 1600ron aduse in tara si sunt din tabla de fier de 2.5mm

 

2378_unterfahrschutz-fuer-mazda-b2500-25-mm-stahl-motor.thumb.jpg.1bbd6925863646a919b5eb8b3fb42102.jpg2004435559_2377_unterfahrschutz-fuer-mazda-b2500-25-mm-stahl-getriebe--verteilergetriebe(1).thumb.jpg.5c8452273759bb24f5a7d77a171a6f41.jpg[ATTACH=CONFIG]267080[/ATTACH]

 

Si iata ce a iesit

 

CATA7245.thumb.JPG.3f311843ce9453b798b786f8a38d752c.JPGCATA7247.thumb.JPG.7e3671f6d764ab22cf399132c933bb53.JPG[ATTACH=CONFIG]267081[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]267082[/ATTACH]

1894185044_08.1115m(1).jpg.68e8a2396fdcfbb49df721f2bb4aa7ab.jpg

CATA7244.thumb.JPG.56a735c0dfe948e08c0c8b4ce0153061.JPG

CATA7230.thumb.JPG.be582b5203860e5e1377bc6ad6ce5654.JPG

Edited by Pleampa
S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“
Link to comment
Share on other sites

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

Perfect, poate au si altii nevoie. :h5

  • Like 1
S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“
Link to comment
Share on other sites

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

Am completat cu aripioare de protectie pentru burduful planetarelor dar si cu scutul pentru cutia de transfer.

 

[ATTACH=CONFIG]267175[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]267176[/ATTACH]CATA7314.thumb.JPG.3c3f21ecb008837c1a7e118469d8cfee.JPGCATA7313.thumb.JPG.12915625384f7b43d042d4cda5c35fcb.JPGCATA7305.thumb.JPG.02c89094ecd24b6085e8e626cff9159f.JPG[ATTACH=CONFIG]267180[/ATTACH]CATA7298.thumb.JPG.0edd25247f1694e65dae935cc4f9a09c.JPGCATA7294.thumb.JPG.705d925d7795c8996f743a81c9cd1ded.JPGCATA7293.thumb.JPG.f5a41fbac1284ec729ca4e1b5696fa1b.JPGCATA7292.thumb.JPG.3fc504c489d39de1d6a8b59ddcb031bb.JPGCATA7291.thumb.JPG.3a71fe17326f1ab1381925079e76046a.JPGCATA7290.thumb.JPG.fec5ad2eba3ddaf9e717cfbdbd7e4b9f.JPGCATA7287.thumb.JPG.0b96e4a88d4c3f26017b8ec1e5b73a7d.JPG[ATTACH=CONFIG]267188[/ATTACH]CATA7284.thumb.JPG.2521b1e6de23dfded2ec86a9899f9e7b.JPGCATA7283.thumb.JPG.089358d68758cc30691ba21cdf4ccaa9.JPGCATA7282.thumb.JPG.03620604424fb1ee32dedef762f5c0e4.JPGCATA7280.thumb.JPG.6b58a2998b7fd7a24a61baa57780a693.JPG

 

Iata scutul pentru cutia de transfer original Asfir

 

MazdaB25000013_1.JPG.bdcac8ec329c0ebd8b4f894c0fc62751.JPG

 

si cel facut de mine

 

[ATTACH=CONFIG]267230[/ATTACH]CATA7290.thumb.JPG.fec5ad2eba3ddaf9e717cfbdbd7e4b9f.JPGCATA7284.thumb.JPG.2521b1e6de23dfded2ec86a9899f9e7b.JPGCATA7282.thumb.JPG.03620604424fb1ee32dedef762f5c0e4.JPG

CATA7317.thumb.JPG.a2e1841b2f94055b17118277c4c23518.JPG

CATA7318.thumb.JPG.94885344f85736245b7a3dcdb0304f8f.JPG

CATA7301.thumb.JPG.93e6bef9cef4193d8d14f3f58a1dfae1.JPG

CATA7285.thumb.JPG.8fd1ffbfae0a697697690175daf79468.JPG

CATA7257.thumb.JPG.2d12bc8f56977df63b89fd92d68c904b.JPG

Edited by Pleampa
S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“
Link to comment
Share on other sites

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

daca imi permiti un sfat, eu am dat gata niste burdufuri la vechea masina cu independenta pe fata.

nu imi dau seama exact din poze dar aripioarele extra in teren greu o sa iti faca mai mult rau decat bine.

practic masina se taraie prin teren greu pe basculele inferioare si pe scut, teren in care sunt infipte "cu grija" crengi. aripioarele iti directioneaza fix la unghi crengile... crengi care gasesc cea mai mica gaurica spre unde trebuie...

si vor actiona ca un faras pentru mizerie care va ajunge peste scut sub motor si cum ti-ai inchis spatiul de spalare unde intra direct jetul va fi greu sa cureti acum trebuie fara sa dai scutul jos.

idem si cand bagi jetul din laterala sus, jegul se va scurge pe ele in scut, iar de jos inspre laterala nu mai poti baga jetul. la fel si unde intra mana si scoatea usor ce era pe acolo.

si probabil se vor indoi/curba in sus relativ usor de indata ce vor da contact cu terenul (si cum par deja curbate vor retine mai bine murdaria pe care o baga cum am mentionat mai sus).

evident, depinde si ce faci cu masina acum.

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

Sunt demontabile.

Vazand si facand.

Multumesc pentru sfat.

S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“
Link to comment
Share on other sites

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

... si , cand imi aduc aminte cati bani ti-au cerut niste oameni care aveau si ei exact doua maini ca si orice posesor de B2500 ... intreb ... asa greu fuse ? ca doar te-ai tavalit de placere pe sub masina , nu voiai , nu te bagai ... Nu ? ... si placere , si economie ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

Placerea ar fi fost mai mare daca nu trebuia sa ma tavalesc si sa am un atelier la dispozitie, ar fi fost simplu si usor. Este adevarat ca nu ar mai fi fost cine stie ce de povestit :ha:

Chiar si urcatul pe cele doua jenti a fost cu dichis ca le luam la tarat pe asfalt si nu puteam sa le incalec pe amandoua. Am folosit "dispozitive" ajutatoare, o caramida si cateva placi de polistiren.:wink:

Am facut o multime de drumuri din casa pana afara ca sa tai, sa masor iar sa tai sau sa gauresc. Totdeauna strangeam sculele si le puneam in masina.

M-am bagat sub masina de zeci de ori, uneori doar pentru ca am uitat sa iau ruleta sau markerul ori o piulita. Cu ocazia asta am chiulit de la sala.

Preferam sa dau 8-900ron dar, pot sa spun ca asa am placerea sa fiu multumit in sinea mea de ceea ce am realizat, fara efort fizic considerabil ci doar prafuiala si timp.

Daca as fi folosit tabla de fier de 2,5 alta ar fi fost situatia, castigam 200lei la foaia de tabla dar angajam pe cineva sa ma ajute.:grin:

Acum, daca fac cateva marcaje si scot scuturile, as putea sa fac unul dintr-o singura bucata, fara imbinari dar va fi complicat de montat si demontat.

Edited by Pleampa
S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“
Link to comment
Share on other sites

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

Chiar nu . Eu intodeauna am preferat scuturile lungi si dintr-o bucata , pot spune ca intodeauna le-am facut o fanta intr-un capat fata sau spate , in fanta se agatau prima data intr-un surub care avea o saiba mai mare . Dupa ce se agata in fanta bag cricul sub el si-l ridic la nivelul necesar , pun si restul de suruburi si cam asta e . Prima data e mai altfel , dupa ce cunosti ce ai de facut e deja ca si facut .

In afara de prezumtivul dezavantaj ca strange noroi si alte alea , nu vad ce ar mai putea fi , dar na , nu-i masina agricola si nici de curse de noroi in orezarie si de fapt mare lucru nu strange ca nu arunca nimeni cu lopata ( cum arata masina pe dedesubt ? ... e cumva tencuita-torcretata ? ... cam nu ... ) ... si se mai poate face si ceva intretinere ca masina fara intretinere specifica ei ... inca nu s-a inventat ...

 

 

... baga suruburile cu vaselina pe ele , sa fie bine sa nu fie rau ....

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

Daca poti mai da niste gauri cum avea ala al meu.Scutul dintr-o bucata o sa fie greu de montat nu de demontat dat cu putina bunavointa se rezolva.Eu imi facusem niste patrati de lemn fix cat inaltimea dintre sol si masina, ridicam scutul bagam patratii in fata, spate si la mijloc dupa care pozitionam suruburile, ma mai ajutam de cric, capre si ce mai gaseam.

A iesit bine, treci la urmatorul pentru rezervor :)

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

Gauri nu am dat prea multe de frica sa nu slabesc rezistenta scutului.

Poate la intoarcerea din concediu mai cumpar o foaie de tabla si fac unul ca lumea ca acum am sablon :wink: si poate ma gandesc si la rezervor.

La rezervor am din fabrica ceva, ceva dar nu mai am timp acum, maine plec in concediu :banana

 

Deocamdata astea sunt gaurile, marea majoritate sunt de 12mm, sub motor am doua de 30mm si in spate la cutia de transfer am una de 40mm

 

CATA7301.thumb.JPG.9e702913ba0888da4305a91a86608ad2.JPGCATA7244.thumb.JPG.4667d61d1d73cb4f12e9e7a18c84f979.JPGCATA7285.thumb.JPG.39f784543b4df737dd5258efde158841.JPG

Edited by Pleampa
S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“
Link to comment
Share on other sites

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

Cumpara o carota de 28 mm ( dedeman/practiker/etc ) una buna bimetalica cu varf de centrare ( stanley/rigid/...etc, etc dar NU una pentru rigips sau tamplarie ) e o investitie buna utila si pe viitor ( costuri pe la circa si ceva cam 35-45 coada si 25-30 ron carota ... diametrul de 25-28 mm e foarte uzual ) , si cu turatie redusa ( 300-500 rot/min ) si ceva WD-40 si tinut bine de bormasina ca trage tare de labe ( diametru mare ) astfel incat sa aschieze constant , minim dar totusi harnic . Gaurile mici se cam infunda , cele mari sunt greu de obtinut dar nu chiar asa de greu cu scula potrivita si putintica dedicatie pentru lucrul bine facut . Atentie la inceput sa nu rupi burghiul central , aluminiul e materialul propice sa-ti dai mana la carotare .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

Nu stiu ce sa zic in legatura cu gaurile alea, dar parca eu nu le-as fi facut din doua motive : in ele se vor agata, vor intra toate crengile de pe drum care fie vor ramane inauntru daca sunt mici, fie pot face parte din crengi mai mari pe care te vei trezi ca le tarasti pe sub masina.

Al doilea motiv ar fi acela ca producatorul consacrat ASFIR nu a facut astfel de gauri si parca nici la alti producatori n-am vazut scuturile sa fie ca un ciur....

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

Foarte corect . Dar , un detaliu - Asfir e HD adevarat , 6/8 mm , duraluminiu . Am batut cu ciocanul de 3kg si tot nu l-am indreptat ... E oarecum incomparabil ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

Eu am folosit burghie conice in trepte cu o bormasina cu acumulator Li-ion de 18V, Black and Decker, si ulei dintr-un spray no-name. A mers perfect fara sa-mi rupa mana. La fiecare doua gauri trebuia sa dau cu ulei pe burghiu dar a mers ca uns. La fiecare gaura am dat intai una de centrare de 5mm cu burghiu normal dat si el cu ulei din abundenta altfel se lipeste spanul de el si nu mai taie.

Burghiile conice in trepte sunt asemanatoare cu cele de aici http://olx.ro/oferta/silverline-set-burghie-in-trepte-hss-cu-invelis-de-titan-3-buc-ID1T5pT.html

Am dat cu usurinta gaura de 40, cea din dreptul busonului de la cutia de transfer.

Eu am dat gauri laterale in cel de al doilea scut din cauza ca mi-a fost teama ca altfel se va incalzi prea tare podeaua cabinei din cauza tevii de esapament catre care radiaza.

Pe fund am vrut initial sa fac niste santuri ca la cele originale dar ca sa nu slabesc rezistenta scutului am hotarat sa dau doar gauri de 12.

1861091395_08.1115m(1).jpg.f7c65af390f1f4450778550b7ee4f9c4.jpg

In prima postare se vad scuturile de la motor care sunt pline de gauri si pina in prezent nu am avut probleme cu crengi. Adevarat ca eu nu fac offroad ci forestroad ca sa ne jucam putin cu cuvintele.

Tabla de aluminiu pe care o am m-am urcat cu picoarele pe una cu o indoitura de 30 grade ca sa o mai aplatizez sa o aduc la 21 grade si desi am topait cu cele 100kg pe ea nu am reusit sa fac nimic. Doar la presa hidraulica am reusit sa o mai indrept dar la final am taiat si indoit alta asa cum era nevoie.

CATA7257.thumb.JPG.586b0f4fcf48f860b87eaf53b3dbca9f.JPG

Edited by Pleampa
S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“
Link to comment
Share on other sites

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

, No , si asa cred ca-i la fel de bine ...

 

Un scut suplimentar la podea , in zona evacuarii ajuta mult , sunt folosite pe scara larga la masini cu garda mica si esapamentul inghesuit .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

Felicitari pentru realizare ! Multumiri pentru schite ! Gata,sunt cu ochii dupa tabla.. :tk

Muget,deci exist!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

Multumesc :h5

Deja au fost de folos :wink:

Au fost raschetate bine.

La intoarcere voi pune cateva poze.

 

L.E.

Ca si observatie, am senzatia ca podeaua se incalzeste mai tare decat inainte de a pune scutul. Se simte la bascheti :grin:

Edited by Pleampa
S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“
Link to comment
Share on other sites

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

Multumesc :h5

Deja au fost de folos :wink:

Au fost raschetate bine.

La intoarcere voi pune cateva poze.

:grin:

 

Sa nu ma injuri :)

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

:ha:

Din contra, multam fain :al

Fusesera deja testate si de aceea mi-am permis sa fac asa cum spun deseori, "inainte cu tupeu".:banana

Edited by Astral
S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“
Link to comment
Share on other sites

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

Pusesi surube de 5.8 si ce s-a mai gasit ... sa vezi bucurie cand se rup si ramane gaura ocupata ... treci la 8.8 sau mai mare ... OE au 10.9 ... marimea conteaza , intodeauna !

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

Sunt in mare parte suruburile originale de M10x1,25 sau altele mai lungi de M10x1,5mm

Am folosit piulitele oruginale ce sunt sudate de traverse.

As fi preferat sa pun unele cu cap semicilindric, cum sunt cele de mobila dar m-am gandit ca nu voi mai putea sa le desfac mai tarziu

Edited by Pleampa
S. Maugham: „Psihologia proletarului este următoarea: cu cei mari este slugarnic, celor mici li se pişă în cap.“
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

Musai trebuie sa-mi fac si eu. Demult ma tot gândeam la asta, dar nu am gasit dimensiunile. Oare potrivesc si pe Mazda mea din 1998 ?

Link to comment
Share on other sites

Re: DIY - scuturi pentru Mazda B2500 din 2006

 

S-a intamplat sa balauresc cateva zile prin Buzau/Vrancea cu Mazda ... am observat pe drumuri mai multe decat credeam ... Cea mai mare parte a celor muncite sunt lovite la colturile spate , aproape toate in acelasi punct . Pai , de ce ???

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use