Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Pilitura de fier in filtrul de motorina - Patrol Y61 '99 2.8


huskyuk
 Share

Recommended Posts

Salutare!

Vin si eu cu urmatoarea problema...

 

Ce se da:

Saptamana trecuta am facut o revizie completa la Patrol. (2.8 din '99)

Schimbat toate lichidele si filtrele. Totul bun si frumos, doar ca in filtrul de motorina am gasit putina pilitura de fier.

 

Ce se cere:

Se poate sa fi fost o chestie temporara avand in vedere ca fostul proprietar ii dadea motorina de la o statie de utilaje de constructii?

In afara de pompa de motorina, nu vad ce ar putea genera acea pilitura. Oare daca ii pun niste ulei de 2T la plin sa-si mai faca ungerea se mai potoleste din pilit?

Sau e deja moartea caprioarei pompa, si trebuie sa ma hotarasc s-o fac?

Am inteles ca se poate reconditiona? Aveti vreo recomandare?

De schimbat cu una noua nu se pune problema, e 8800 de lei... Daca se ajunge la asta.. "Vand Nissan Patrol Y61..."

 

Multumiri anticipat...

Link to comment
Share on other sites

Re: Pilitura de fier in filtrul de motorina - Patrol Y61 '99 2.8

 

hmm, cauze pot fi multe, incepand de la o "neinspirata" alimentare cu combustibil pana la o pompa de injectie ce isi polizeaza singura piesele. Ideea e ca pilitura aia poate strica capul hidraulic al pompei de injectie. Ce as face eu, de ar fi aceea masina mea.

1. as demonta rezervorul de pe masina si l-as spala temeinic, temeinic.

2. as monta in inaintea filtrului de motorina , un filtru de benzina transparent pt vizualizarea unor alte eventuale "pilituri"

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link to comment
Share on other sites

Re: Pilitura de fier in filtrul de motorina - Patrol Y61 '99 2.8

 

faptul ca ai pilitura in filtru nu e mare lucru

poate acea pilitura e rezultatul unei alimentary cu o motorina de calitate slaba sau mizerabila...etc

nu e obligatoriu ca pilitura sa provina din pompa sau injectoare, pt ca doar astea doua au piese metalice care pot genera asa ceva

daca tie masian iti merge bine, porneste cum trebuie, si nu face figure, atunci eu zic sa cureti rezervorul calumea, sa sufli tot circuitul de alimentare si de retur si sa schimbi filtrul

ia rpt siguranta pune inca un filtru deala mic transparent pe retur sa vezi daca aduna pilitura , iar daca aduna inseamna ca e ceva pe sircuit ce produce chestia asta, daca nu mai apare atunci ai scapat :) toate sunt ok :)

Link to comment
Share on other sites

Re: Pilitura de fier in filtrul de motorina - Patrol Y61 '99 2.8

 

Cred ca pilitura aia provine din palele unei pompe de transfer carburant (daca zici ca fostul propietar alimenta carburant din recipienti). Daca pilitura e ruginita s-ar putea sa fie rugina din rezervor.

 

Ce e de facut?

Eu as monta un prefiltru transparent de motorina si m-as pregati cu vreo doua-trei filtre preventiv. Urmarit atent (verificat la doua zile) ce se intampla mai departe ...Daca apare in continuare pilitura jos rezervorul ...Trecand prin doua medii de filtrare ...imi e greu sa cred ca pilitura poate ajunge la pompa de injectie. Problema o sa fie mai urata cand ai putina motorina ... dar tu te pregatesti cu filtre si vezi ce si cum...

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Pilitura de fier in filtrul de motorina - Patrol Y61 '99 2.8

 

Ce fel de plitura e ? neagra ? cu aspect metalic gri-deschis ? gri-lucios ? de rugina ?- caz in care rezervorul e destul de probabail sa fie perforat de rugina ...

 

 

Daca pilitura e gasita in partea de jos a filtrului de motorina , nu are nici o legatura cu pompa de injectie si returul ei . Daca pilitura e vizibila la partea de sus , pe langa garnitura inelara periferica a filtrului de motorina , atunci e cam belea . Poate nu ... la schimbul de filtre e bine ca filtrul sa fie intodeauna golit intr-un vas curat transparent sa se vada ce impuritati a colectat , si e bine ca filtrul sa nu fie rasturnat , scuturat etc ... inainte de golirea atenta pe la sonda de apa .

 

... ideea e ca daca pompa sau/si injectoarele au ajuns sa faca pilitura atat de multa incat sa fie vizibila ... n-ar mai merge motorul sau ar merge atat de prost incat problema era de mult observata . Deci , cred ca pilitura provine dintr-o sursa exterioara , poate dintr-o reparatie la rezervor , conducte etc ...

 

2T ajuta pe ici pe colo ( ca asta e motorina in timpurile astea sucite ) dar nu resusciteaza mai nimic . Daca n-ai de gand sa tii masina toata viata , poate ca nu merita deranjul ...

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Pilitura de fier in filtrul de motorina - Patrol Y61 '99 2.8

 

Intrucat sunt patit cu rezervor "curat" si toata vara am stat pe bara, mi-am luat preventiv (si instalat, evident) asa ceva

 

http://www.euro4x4parts.com/nissan_parts/patrol_gr_y61_1997_2010/3_0_tdic_lwb_diesel_2000_2010/1_service_items/F/prefilter_dahl

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pilitura de fier in filtrul de motorina - Patrol Y61 '99 2.8

 

Mersi de sfaturi!

In prima faza, o sa merg asa cu ea vreo 1000 de km si o sa schimb din nou filtrul de motorina sa vad daca mai apare ceva acolo.

Ideea cu filtru suplimentar e buna, de pus in practica la schimbul de filtru.

 

Pilitura era neagra, si se depusese in partea de sus a acelei garnituri.

Masina merge bine, trage bine fara greturi si sughituri.

Porneste "la sfert" si la rece si la cald.

 

Injectoarele tocmai ce le-am dat jos, le-am verificat, curatat, schimbat saibe de foc si pus vaselina termica acolo pe margini sa nu mai corodeze saibele... Erau curate luna, fara nicio impuritate.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Pilitura de fier in filtrul de motorina - Patrol Y61 '99 2.8

 

E bun, s-a rezolvat.

Se pare ca a primit ceva motorina "buna" de pe fundul butoiului, cu toate depunerile aferente de la butoiul ala ruginit.

Dupa curatat instalatie, schimbat filtru de motorina si mers cu ea 1000 de km sportiv in regim strada/off 50/50 am schimbat din nou filtrul de motorina si cel scos era ca nou. Cu ocazia asta, am aflat ca e identic cu cel de Pajero :)

In plus, am schimbat toate uleiurile la ea (Motor, cutie de viteze, de transfer, grupuri...)

Surpriza a fost cand am scos din ea, de peste tot, DOAR ulei de motor...

 

Unii oameni realmente nu-si merita masina!!! :tk

Bine ca nu a stat decat 6 luni la fostul proprietar, si am salvat-o de la calvar. E ca un catelus salvat de la un stapan abuziv care nu-l mai iubea...

1000 de lei toate uleiurile si filtrele chiar nu mi se pare o avere pentru masina asta!

In plus o iubesc, pentru ca orice scartaiala momentan se rezolva cu un spalat temeinic! :))

 

Mi s-a umplut sufletul de bucurie cand am trecut pe langa niste copilasi care au strigat "WOW! Uite monster truck!" cand am trecut pe langa ei...

Link to comment
Share on other sites

Re: Pilitura de fier in filtrul de motorina - Patrol Y61 '99 2.8

 

Cam toti care alimenteaza "la bidon" au aceeasi soarta indiferent ca motorina e garantata cu rinichiul drept al vanzatorului.

Diferenta aia de pret intotdeauna se va regasi in schimbat duze, injectoare, pompe, etc ...de multe ori inzecit ca si valoare.

De aia ...zic ...alimentati doar din benzinarie si daca se poate din una de incredere. Inainte de fiecare sezon rece schimbati filtrul de carburant.

 

Cunosc sentimentul ala legat de salvarea fierului, un fier abuzat, exploatat fara investitii, ignorat etc.

Am vazut si eu filmul asta de cateva ori. Este incredibil cum unii oameni cred ca uleiul in cutie "nu e bine sa-l schimbi ca se strica, cutia"! :ha:

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Pilitura de fier in filtrul de motorina - Patrol Y61 '99 2.8

 

De aia ...zic ...alimentati doar din benzinarie si daca se poate din una de incredere.

Sunt atat de multe barfe, zvonuri, mituri legate de benzinarii, incat nici nu stiu ce sa mai cred.

Ultima ar fi ca motorina de la Petrom ar fi cea mai buna, pentru ca ar fi organica... Spre deosebire de MOL si altii...

Acuma, e un zvon care imi convine, ca e cea mai ieftina.

Dar pe de alta parte, la alta masina am aprins de 2 ori martorul de "apa in motorina" cu motorina de la Petrom.

 

In fine, e bine ca s-a terminat cu bine! Pompa e buna si merge perfect (de aia imi era cel mai frica sa nu faca pilitura), instalatia e curatata, masina merge brici! Sa n-o laud prea tare, sa nu-si dea in 'petec'... Motorina bag acum de la Petrom, cu apa momentan nu mi-e teama ca nu a dat inghetul :)) Span sa nu fie in ea...

Mai are rost sa-i dau 2T acuma in amestec la fiecare plin? Face bine sa merg asa in continuare?

Sincer, nu ma doare inima de 2L de 2T, dar ma ia ameteala de la miresmele de pe esapament, mai ales ca e "straight-piped"...

Link to comment
Share on other sites

Re: Pilitura de fier in filtrul de motorina - Patrol Y61 '99 2.8

 

Daca ar fi sa te ia ameteala de la fumurile cauzate de 2T ... ar inseamna ca ai pus in rezervor nu 1% ci 10% ....

 

Cat despre benzinarii ... cunosc soferul de pe o cisterna ... mai vorbim uneori una-alta ... si e de fapt un film cu oi multe ... e aceasi motorina , dupa ce descarca la Petrom pleaca la Mol ... no comment ...

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Pilitura de fier in filtrul de motorina - Patrol Y61 '99 2.8

 

Daca ar fi sa te ia ameteala de la fumurile cauzate de 2T ... ar inseamna ca ai pus in rezervor nu 1% ci 10% ....

 

Cat despre benzinarii ... cunosc soferul de pe o cisterna ... mai vorbim uneori una-alta ... si e de fapt un film cu oi multe ... e aceasi motorina , dupa ce descarca la Petrom pleaca la Mol ... no comment ...

 

Asa am auzit si eu cu multa vreme in urma.

Diferenta cica ar face-o aditivii care teoretic se adauga in statie

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use