Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

am mai inceput un proiect pusculitza - bj73 spania


Alexxm
 Share

Recommended Posts

Dragi colegi,

 

desi inca nu am terminat niciunul dintre proiectele incepute, de Paste am gasit pe net si cumparat inca un "proiect".

Parea ceva simplu, care s-ar fi rezolvat in 2-3 saptamani, ca sa fie in stare buna de condus pe drumurile patriei, si sa nu mai omor RAV-ul sotiei in drumurile la garaj pentru proiectul principal din aceasta perioda (Suburban-ul).

 

Vorbit, aranjat transport, cumparat auto in baza catorva poze.

Nu o sa zic ca a fost o investitie mare, ca nu a fost.

 

Multumesc Yonutz pentru ajutorul cu logistica.

 

Cateva poze:

1335194784_r_2017-04-2819-08-25.thumb.jpg.2491b9120e92024067afc45a39727d22.jpg1863904906_r_2017-04-2816-12-20.thumb.jpg.f34d7ce44f3d420ea18071e65dbeb1a3.jpg944815294_r_2017-04-2815-57-22.thumb.jpg.9e5d3de6635c83ea3eb7d314bbc228f1.jpg1196341059_r_2017-04-2815-57-13.thumb.jpg.6d06719a66004d39263457900e8047f6.jpg

 

Masina nu are rugina si nu e "coapta". Este o masina muncita cu motorul VM de 2.5 turbo intercooler. Suspensiile sunt aproape rupte, interiorul este cam varza, si e un pic lovita la colturi (mai nasol aripile fata).

Rama de parbriz necesita inlocuire.

Am estimat un necesar de 2-3 saptamani sa o pun pe picioare, atat cat sa treaca RAR-ul si sa pot sa ma plimb cu ea un pic. Din nou... f. f.f. optimist.

 

In vederea acestui demers, s-au executat:

- schimbat arcuri cu altele de HZJ.... ciocanit, indreptat suporti, curatat.... sta putin lasat de spate intr-o parte (desi am incercat si schimbarea arcurilor spate intre ele). urmeaza cel mai probabil OME.

- deschis punti si schimbat toti rulmentii si toate garniturile cu piese originale + saboti spate si discuri si placute fata (aftermarket).

- reconditionat turbina... stiu ca poate nu merita dar am zis ca nu strica sa fie motorul de 2.5 in carte la RAR.

Motorul tot are ceva probleme cu gazele de EGR.

Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"

Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)

Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: am mai inceput un proiect pusculitza - bj73 spania

 

Dupa o pauza medicala de cam o luna si o vacanta de 2 saptamani ne-am intors la treaba.

 

S-a efectuat tinichigeria.

S-a sablat si vopsit noua rama de parbriz + parbriz nou.

Chederele toate de la parbriz au sosit deja (OEM)

Pe drum sunt si chederele de la hardtop si geamurile laterale spate.

Se mai schimba si toate micile cauciucuri de la colturile ramei de parbriz si toate chederele de usi.... adica cam tot ce e cheder pe masina.

 

353208755_r_2017-05-1318-31-58.thumb.jpg.06ad504eccc85a54158368e12b3d99e3.jpg1313983739_r_2017-05-3020-32-41.thumb.jpg.7c0523e98487e472c493f3cfb9dc40f2.jpg633479625_r_2017-05-3014-26-16.thumb.jpg.c8657460e8777cb263f526b378de9ee7.jpg333656507_r_2017-05-2217-25-26.thumb.jpg.e0e310184ddaf532fe9512e040e510ab.jpg64505747_r_2017-05-2216-51-19.thumb.jpg.89f32f52e2270d1c2fcfcfff35da6b6d.jpg

 

A venit si placa de troliu pentru un Warm M8000 si o plasma pentru el.

 

Din dorinta de a termina mai repede, mai multe piese s-au inlocuit in loc de reparat:

- bara fata stramba.... bara sh in stare foarte buna. Urmeaza sablare + grund + vopsire (dupa ce se da gaura de fanta troliu);

- trapez geam usa spate dreapta (un pic ruginit) ... s-a comandat unul nou;

- semnalizatoare fata - noi

- stopuri de LX - astfel incat sa functioneze si cele de pe caroserie, nu doar cele din bara (care probabil vor disparea impreuna cu bara dupa RAR)

- arcurile ei erau cam demolate... asa ca s-au schimbat cu altele SH... dar probabil ne asteapta un kit OME +2" (dupa ce stabilim solutia pt motor) - > as cumpara un 13BT daca gasesc sau un 12HT...

Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"

Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)

Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: am mai inceput un proiect pusculitza - bj73 spania

 

To do:

- retapitare scaune + bancheta + fete usi (ca sa fie la fel) ... sau scaune sport fata (gen Recaro SKY100)

- mici reparatii la FRP Hard top +vopsit.

- tapitat plafon (OEM costa cam 4000 lei...deci pica)

- refacut geamuri laterale spate

- placat cu Dynamat podeaua (dupa sablare + grunduire)

- cautat o solutie pentru suspensie.... mai vedem cum e bugetul.

- sablat + vopsit jante.... nu raman astea, dar sa fie la RAR.

- montat compresor ARB pt aer comprimat + eventual un blocant spate.

- montat cutie releuri pt intrerupatoare consumatori auxiliari (proiectoare au sosit deja)

Pt cine e interesat, nu stiu cum o voi monta, dar arata foarte promitator:

https://www.amazon.com/gp/product/B06XCWW5WR/ref=oh_aui_detailpage_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

Sunt placut surprins de calitatea produsului. sa vedem cum o sa se comporte in utilizare, si mai ales, cum arata montat.

- cautat o solutie de Roof rack pentru 73... am vazut mai multe, dar vreau sa adaptez ceva putin diferit.

 

Separat de toate:

- cautat motor

- cautat suspensie (am deja oferte, dar nu stiu ce sa aleg avand in vedere ca nu am motorul si nu stiu greutatea suplimentara.

Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"

Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)

Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: am mai inceput un proiect pusculitza - bj73 spania

 

ba da. si 1KZ-T este o varianta... dar as prefera un 13BT sau un 3B pe care sa il modific.

Daca gasesc un 13BT, poate o pot introduce in Retromobil cand o sa fie cazul (3B s-a montat pe masina, si turbo e un accesoriu) ~ il dam ca 3B cu turbo.

 

sau un 1HZ ... dar e cam greu.

 

Varianta pentru castogatorul de LOTO este D4D 3.0L dupa 2010... dar e prea scump.

Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"

Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)

Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: am mai inceput un proiect pusculitza - bj73 spania

 

arcul spate dr unde tie lasata masina este mai incovoiat cu vreo 4 cm decat in stanga,stiu asta pt ca eu am luat ome,1800e aproximativ cu tot cu telescoape,masina e tanc atunci cand e pusa la punct

toyota bj 70
Link to comment
Share on other sites

Re: am mai inceput un proiect pusculitza - bj73 spania

 

Salut Alex,

 

Felicitari pentru entuziasm si pentru achizitie.

Ma uit si eu dupa o asemenea masina si daca se poate te-as ruga sa ne impartasesti cateva informatii:

1. Pe placuta de identificare exista informatii legate de echiparea masinii (tip caroserie, punti, cutie viteze si transfer). Este posibil sa pui o poza cu acea placuta sau doar sa ne oferi informatiile acestea (fara VIN). Sunt curios daca masinile cu motorul acesta vin cu puntile hd si cu cutia compatibila cu motorul de 4,2.

2. Puntea spate este de tip full floating (sa poti scoate planetara fara demontarea diff)?

3. Se poate sa scrii codurile pentru chederele cumparate pentru parbriz si hardtop? Cam la ce suma ai gasit toate chederele?

4. Ai facut o proba cu masina cu motorul acesta? E asa de rau? Sau de ce vrei sa il schimbi? In ceea ce priveste egr-ul, ai putea sa ii blochezi circuitul o garnitura fara gaura si atunci nu mai ai probleme cu el.

 

In ceea ce priveste suspensia am o mica sugestie:

Si o informatie luata din comentarii:

+bulletts9750

I'm running Ultimate 4 inch springs plus extended shackles, i have long travel 12Inch bilsteins front and rear, with custom mounts front and rear.

Have just rebuilt the rear to take 78 rear leaf spring pack, new front mounts moved forward and rear hangers moved back, much softer in the rear and heaps more flex.

 

 

Multumesc si mult succes in continuare cu proiectul.

Link to comment
Share on other sites

Re: am mai inceput un proiect pusculitza - bj73 spania

 

Salut Eugen,

 

Da, masinile astea (BJ73 cu motor VM), desi facute in Portugalia, au venit in mare parte asamblate deja din Japonia. Au fost toate vopsite alb...deci daca gasesti una alba, e vopsita in japonia. (asa am citit pe internet). Au venit cu puntile HD si cutia compatibila cu motorul de 4.2.

Estimez ca este o mica diferenta intre cele fabricate inainte de 90 si cele de dupa, in afara de motorul cu 4 sau 5 cilindri, dar... nu o stiu.

 

Se pare ca la partea de electrica, singura diferenta este ca au folosit faruri Bosch, motoras de stergatoare Bosch si ncam atat. Au mai luat de pe plan local scaunele, geamurile si fetele de usi. Restul, am inteles ca este Japan.

 

Pe tablita respectiva scrie modelul, culoarea, cutia de viteze si inca ceva.

placuta_bj73.jpg.9794dedb7a26d71f74c453ad3ef6424c.jpg

 

 

Chedere: iei seria de sasiu, o bagi in http://www.japan-parts.eu si iti da ceea ce iti trebuie tie.

Ca si idee, chederul de parbriz (de geam) era cam 450 lei.

Chederul dintre parbriz si caroserie (cel de jos) - 400 lei

Chederul de peste parbriz (intre rama parbriz si hardtop) - e unul lunguiet - 100 lei

Cheder hardtop (pe toate laturile, inclusiv spre rama de parbriz - 400 lei

 

preturile sunt putin estimative, deoarece nu mai recunosc exact toate codurile si in plus, discountul client s-ar putea sa difere.

 

ultima mea comanda la Alpadrino a fost (inca nu a venit):

68211-10030 - clips pentru perie geam fata, interior - 5 buc

68211-90K00 - clips pentru perie geam fata exterior - 10 buc

67861-90K02 - cheder superior usa dreapta cu rama din 2 bucati - 1 buc

67862-90K02 - cheder superior usa stanga cu rama din 2 bucati - 1 buc

67863-90K00 - cheder inferior usa dreapta cu rama din 2 bucati - 1 buc

67864-90K00 - cheder inferior usa stanga cu rama din 2 bucati - 1 buc

67882-90K04 - cheder superior usa spate stanga cu rama din 2 bucati - 1 buc

67884-90K00 - cheder inferior usa spate stanga cu rama din 2 bucati - 1 buc

67881-90K04 - cheder superior usa spate dreapta cu rama din 2 bucati - 1 buc

67883-90K00 - cheder inferior usa spate dreapta cu rama din 2 bucati - 1 buc

Astea fiind toate chederele de usi si niste clipsuri pt periile de la geamuri.

 

Cred ca nu va ramane cauciuc neschimbat pe masina.

Costul.... il poti verifica foarte usor.

Iei codul de piese de pe Japan-parts, il bagi in http://www.amayama.com si vezi pretul in dolari... cam ala e si la noi. nu variaza f mult.

 

 

O sa te mai loveasca rulmentii (rulmenti + garnituri). Daca ii iei originali.

 

 

Motorul meu... era pe duca.

Adica dadea ulei pe turbina. Am reparat turbina.... un KKK.

Apoi am vazut ca da vapori de ulei pe EGR. Nu il poti bloca, ca e presiune in capacele de la colbutori si bubuie... (asa mi s-a spus).

Am comandat... si vin saptamana viitoare un set de garnituri pt motor. Mai vreau sa schimb bujiile si in cel mai rau caz segmentii.... (dar poate nu)

O sa dau chiulasele jos si o sa le duc la rectificat si verificat.

Schimbam toate garniturile si vedem ce iese.

Probabil ca motorul ramane pe ultimul loc.

 

Inainte de motor, mai avem: vopsire (in lucru); blocant ARB spate; poate niste planetare HD americane de CrMo; scaune sport Sparco; overfendere (comandate deja); kit suspensie... apoi ... motor.

 

Sfatul meu: daca poti (financiar).... cauta un HZJ74....s-ar putea sa iti placa mai mult.

 

Daca te pot ajuta cu ceva, vrei sa vezi fierul... cu mare placere.

Alex

0723.24.38.38

Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"

Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)

Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: am mai inceput un proiect pusculitza - bj73 spania

 

Am uitat sa mentionez ca am schimbat si parbrizul ... 350-400 lei cu tot cu montaj.

 

poze de azi... luni sper sa intram la cabina cu usi + aripi.

1190288748_r_2017-08-0511-38-39.thumb.jpg.6ead28d1b510d54bc301771c2992bc91.jpg564328023_r_2017-08-0511-38-24.thumb.jpg.6ff765a1896edf964bfe0434a89ed934.jpg1300347519_r_2017-08-0511-38-49.thumb.jpg.e93e9154a2239008d956098776867d94.jpg

 

Dupa ce se vopsesc piesele separate, ne apucam de caroserie.

 

Intre timp, o sa rezolv si un suport de troliu... sper sa arate "factory".

Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"

Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)

Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: am mai inceput un proiect pusculitza - bj73 spania

 

Salut,

 

Multumesc mult pentru informatii si pentru invitatie.

S-ar putea sa ajung curand in Bucuresti si as putea sa-ti fac o vizita. Te sun inainte.

 

La sasiu intreprinzi lucrari?

 

Spor la treaba,

Eugen

Link to comment
Share on other sites

Re: am mai inceput un proiect pusculitza - bj73 spania

 

La sasiu, nu vreau sa fac nimic acum.... deoarece vreau sa ma plimb cat mai repede cu masina. O sa fie un proiect ulterior (poate la anu') cu sablat sasiu, punti, terosonat caroserie pe dedesubt, si schimbat motor (ca nu cred ca intra in buget pe anul asta).

 

La cuptor, din motive independente de dorinta mea, am intrat abia miercuri cu o parte din piese, joi cu alta parte, si astazi (vineri) mai intra cateva care au nevoie de niste retusuri si modificari.

Cateva poze de la vopsire.

1889337689_r_2017-08-0911-13-19.thumb.jpg.26190ce8217184975eee3aa71d5fb778.jpg - doar vopsea

522425283_r_2017-08-1012-45-17.thumb.jpg.7469f7456de866cef8a485409354093e.jpg690671299_r_2017-08-1010-22-28.thumb.jpg.b82cb70aa239fab6887ef187b8e639bc.jpg - si lac.

 

am folosit vopsea Autocolor, codul original Toyota 033. si lac HS tot de la Autocolor.

209197663_r_2017-08-0914-28-12.thumb.jpg.9e7fa477252a473b46776d5d4801a1f8.jpg

 

Intre timp au ajuns si overfenderele :h5 nu din fibra, ca cele originale, ci din FRP, ca si hardtop-ul. Traiasca australienii!!

47280197_r_2017-08-0917-22-53.thumb.jpg.8b9813a4917097d4b4c601bdd3472c0f.jpg

 

Azi continuam si terminam toate piesele separate de caroserie...si de miercuri... incepe caroseria.

Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"

Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)

Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Re: am mai inceput un proiect pusculitza - bj73 spania

 

Desi nu am mai apucat sa scriu, la masina s-a mai lucrat.

 

Avem urmatorul progres, nu neaparat in aceasta ordine de executie:

 

1. am fost cu masina dezechipata la spalatorie. Multumesc Matake pentru ajutor.

 

221926324_r_2017-08-1812-56-21.thumb.jpg.639b796eab0c0a3bca493137e134c0c0.jpg870164774_r_2017-08-1812-05-11.thumb.jpg.0e21e9e8790b6621ca85b86886a052df.jpg

 

2. s-a dezechipat complet interiorul (fara bord) si s-a vopsit in culoarea originala. Foile de bitum de pe partea mediana si din spate au fost scoase. Acolo unde au fost cateva mici urme de rugina superficiala s-a sablat, s-a grunduit si apoi aplicat vopseaua (2 straturi vopsea + 2 straturi lac). Din fericire, la capitolul rugina stau foarte bine.

 

1158907425_r_2017-08-2317-14-52.thumb.jpg.fbc1d8c047e741e8c8c1e5569d53a51b.jpg2057484623_r_2017-08-2317-14-44.thumb.jpg.1ff2a968341afa582f8f943a23432d42.jpg211792688_r_2017-08-2317-14-37.thumb.jpg.24c856f279c98e2250c2de000c9678bd.jpg

 

3. desi initial nu am vrut sa dau grupul fata jos, cand am vrut sa ii schimb uleiul, am descoperit ca avea un pic de vaselina si mai multa apa... (intrase apa pe la un capat al puntii). Prin urmare am dat jos din nou planetarele, ocazie cu care una va fi schimbata, si am dat grupul jos. Curatat, verificat, totul OK. L-am pus la loc si am comandat si furtunele de frana, ca sa fie totul nou si sigur.

 

347787030_r_2017-08-2815-04-53.thumb.jpg.50bf35329c841cab63572d4333536355.jpg

 

4. am desfacut motorul si am schimbat: cuzineti biela, segmenti, supape si semeringuri supape (la chiulase), curele, garnituri si filtru ulei. Maine urmeaza reglare tacheti si o spalare interioara a motorului (cu solutia de se pune in ulei) si apoi filtru nou, ulei nou....

 

inainte: 2052445899_r_2017-08-2511-58-32.thumb.jpg.625a9a0d8702917c5e0fd3e81652ee03.jpg in timpul 1486434766_r_2017-08-2513-20-00.thumb.jpg.d3d06a155237139a15d3350848ab1f97.jpg38519380_r_2017-08-2912-13-48.thumb.jpg.18ee6412e7949ba74b830a18d79ec716.jpg1162506024_r_2017-08-3011-47-46.thumb.jpg.9a337155b3c7060662275f1705fafece.jpg dupa: 1063527470_r_2017-08-3020-09-13.thumb.jpg.60a44f7b87ebb41a1da0b968a432d2ec.jpg

 

5. se lucreaza la vopsit exteriorul

 

1985735093_r_2017-08-2518-56-39.thumb.jpg.81a9bcd6ade5239a5a84faf7e820ff95.jpg

Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"

Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)

Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

Link to comment
Share on other sites

to do

 

De facut in perioada urmatoare (oridnea este aleatorie):

1. schimbat planetara stanga (sau doar cap planetara) + montat roata la loc.

2. schimbat LSD-ul de pe spate cu un ARB (e gata pregatit de montaj).

3. terminat vopsitoria

4. dus scaunele si fetele de usi la tapitat.

5. pus Dynamat pe toata podeaua

6. o mica reparatie la hardtop (are o crapatura, dar inca nu a venit kitul de reparatie)

7. testat soft top si confectionat piesele lipsa de la el.

1424627662_soft-topmontat.jpeg.6d5cbf556f2e2ae3c6ee7dd923fea394.jpeg cam asa arata.

8. remontat masina (astept niste clipsuri de la Toyota ca sa fie totul ca din fabrica si sa nu facem improvizatii).

9. confectionat placa troliu si modificat bara, si ulterior montat troliu Warn M8000 cu plasma.

Edited by Alexxm

Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"

Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)

Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: am mai inceput un proiect pusculitza - bj73 spania

 

..........

Intre timp au ajuns si overfenderele :h5 nu din fibra, ca cele originale, ci din FRP, ca si hardtop-ul. Traiasca australienii!!

[ATTACH=CONFIG]281645[/ATTACH]

 

Azi continuam si terminam toate piesele separate de caroserie...si de miercuri... incepe caroseria.

Imi poti spune te rog de unde ai cumparat overfenderele? Multumesc

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Fender Flares

 

Imi poti spune te rog de unde ai cumparat overfenderele? Multumesc

 

Da. in functie de modelul masinii, am identificat 3 variante:

1. http://www.megastore4x4.pt --> de la ei am luat grila fata.... si nu mai aveau overfendere de 73.

2. una in Polonia...dar am pierdut link-ul.... care daca tin bine minte, aveau de fibra.

3. http://www.adventure-trucks.nl ... care sunt reprezentantii producatorilor din Australia. (am scris producatorului in Australia si m-a trimis la ei). Producator: "Kut Snake"; si ele sunt din plastic, care se pare ca rezista mai bine decat fibra.

 

Vezi ca in cautari pe site-urile externe, ele se numesc in general "Fender flares".

 

Succes!

 

PS: asa vor arata pe masina (eu nu le-am montat inca)

1734805416_Kut-Snakeflares2.jpg.af178237e5ba3bbb6b384b29685b9dc9.jpg1444736871_Kut-Snakeflares1.jpg.bd427204f03a776aa3e99b93e162b68e.jpg

Edited by Alexxm
gramatica :))

Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"

Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)

Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: am mai inceput un proiect pusculitza - bj73 spania

 

continuam:

 

Am pregatit de pornire motorul, l-am spalat interior, pus si niste Metabond.... ca deh, e motor vechi.... si .... presiune la ulei.... spre 0 :(((

1937693631_r_2017-09-0416-55-26.thumb.jpg.5b25d6fdb8e492be546f273c03ff126f.jpg

 

Desfăcut din nou conductele de ungere chiulase, desfăcut colbutori... totul pare OK.

Scos uleiul, desfăcut pompa de ulei... foarte uzata...

 

Continuam vopsirea. Am ajuns la ultimul filler înainte de vopsea. Din păcate, suntem programați la cabina abia luni.

1183240978_r_2017-09-0619-06-37.thumb.jpg.015e82cddadb003356ada374864a3e0f.jpg

 

Azi am montat blocantul spate, iar conducta lui...alta data.

Am comandat pompa de ulei... sa vedem cand vine.

A sosit pompa de apa... de pe range rover classic... care avea alta flansa pentru vasc... si am alergat pe la strungari sa adaptam flansa originala. S-a rezolvat.

Oare pompa de ulei de pe range rover classic sau ceva de genul nu s-o potrivi? Nu am găsit poze concludente pe internet, iar pe site-urile de toyota, motorul de vm nu e recunoscut.

Arata cunoscut modelul acesta de pompa?

20170907-211426.thumb.jpeg.4dee1080bebd679430596a118d478c17.jpeg20170907-210825.thumb.jpeg.343706506e4de670047834cd81e8a286.jpeg

 

...va urma...

Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"

Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)

Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: am mai inceput un proiect pusculitza - bj73 spania

 

Azi am montat un cap de planetare Spidan (stanga fata). Cel vechi avea un pic de joc.

Am pus roata la loc, si am pus in punte Castrol 80w90.

Am platit pompa de ulei (vine in circa 7 zile).

I-am pus rotile de iarna de pe LC120 momentan.

Continuam maine.

Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"

Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)

Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: am mai inceput un proiect pusculitza - bj73 spania

 

Am vopsit masina!

1541624034_r_2017-09-1211-40-31.thumb.jpg.ff088ec7dbfd7ad1c54951c235f67508.jpg1805559185_r_2017-09-1213-43-14.thumb.jpg.4ba549048f28b84a73f827aadfbd58ad.jpg

Imi place cum a iesit:

262394179_r_2017-09-1413-12-10.thumb.jpg.416aca7259647f560bf9c938a9833005.jpg

 

Am lasat-o cam 2 zile sa se intareasca vopseaua bine si am continuat cu:

1965678678_r_2017-09-1514-34-00.thumb.jpg.77a94c1e73787895fdc4c49442edbc98.jpg1904886843_r_2017-09-1514-33-43.thumb.jpg.1b70b20866d8743d045380b9217b8730.jpg

Dynamat Extreme!!!

 

Dupa weekend, am terminat insonorizarea la caroserie (urmeaza usile):

793133724_r_2017-09-1817-46-50.thumb.jpg.c22482d3e534fac5ddcc290329d8ecfb.jpg2130634251_r_2017-09-1817-46-31.thumb.jpg.cb9883e96c2682fe5d2c2233a2cddeaa.jpg

Am folosit si niste STP (versiunea Gold - cea mai scumpa si mai groasa pe care am gasit-o) deoarece am ramas fara Dynamat si nu am vrut sa astept.

Dar, mie Dynamat-ul mi s-a parut mult superior, cel putin din punct de vedere al montajului (costa si dublu) :old

 

si am inceput sa mai montez maruntisuri la loc:

1301569139_r_2017-09-1817-46-36.thumb.jpg.1fe6c26bb471532f98ea9265751dfe60.jpg

 

... dar timpul alocat proiectului este destul de redus.

Continuam maine :y

Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"

Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)

Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

Link to comment
Share on other sites

continuam montajul

 

nu stau degeaba, treaba merge înainte.

 

Am revopsit capota si "B-pillar" deoarece in cuptorul anterior s-a strecurat o musca :(

... si B-pillar (sau cum naiba se numește in lb. rom) a fost deja montat.

La fel si rama de parbriz, si plasticele de interior aferente + chederele care le țin in loc.

Am descoperit ca am 2 centuri fata diferite: una neagra si una gri... asa ca... dacă cineva vinde...as cumpăra 2 centuri gri in stare buna.

Am uitat sa fac poze :(

Aștept balamalele spate de la recondiționat (schimbat pin si montat gresor) pentru a le vopsi si a putea monta usile spate.

A venit din Japonia rama de geam spate.... doar ca în loc de cea dreapta a venit cea din stânga... am comandat si dreapta, poate vine repede.

Am dus ramele superioare de la geamurile fata la vopsit electrostatic, împreuna cu roll-bar-ul.... poate ies mai bine decat vopsitul tradițional.

Maine desfac geamurile laterale spate, ca sa duc si ramele lor la vopsit electrostatic si sa le schimb chederele si ghidajele pe care glisează.

 

Marți poate trec sa vad cu ies scaunele la retapițare. și sa ii duc material pentru a face alte fețe de uși.

 

....daca mai vine si pompa de ulei ca sa remontam motorul....:old

1152717479_r_2017-09-1918-31-58.thumb.jpg.62f8aeacc1f950491351f12d31b19188.jpg1106192614_r_2017-09-2015-44-40.thumb.jpg.7e74b599980635fe96187013b1200d06.jpg

Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"

Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)

Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: am mai inceput un proiect pusculitza - bj73 spania

 

200741856_r_2017-09-2518-53-13.thumb.jpg.257d3858f915c8cbd83dadb2e25dc484.jpg [ATTACH=CONFIG]282775[/ATTACH ] 347541643_r_2017-09-2518-53-42.thumb.jpg.d8abf52869186c533405f64532aa875d.jpg

 

am luat partea superioara de la usile fata (rama neagra) de la vopsit electrostatic.... nu sunt 100% mulțumit, dar nu am rabdare sa le refaca.

Am desfacut geamurile laterale spate. Rama a plecat la vospit electrostatic (pt un aspect unitar cu ramele fata). Geamurile merg maine la montat folie LLumar. Apoi le montez inapoi.

Mochetele interioare sunt la spalatorie sa se usuce... surprinzator dar au iesit foarte bine.

Mai lipsesc scaunele si fetele de usi.

.... si pompa de ulei ca sa isi reia forma si botul masinii.

1221722700_r_2017-09-2518-53-19.thumb.jpg.36a4093e2468b3a1030d984df8653c29.jpg

Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"

Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)

Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: am mai inceput un proiect pusculitza - bj73 spania

 

Ai dat cumva motorul jos? Eram curios de priza de la cutie cu cate caneluri este. Din ce an este masina? Eu am luat una din 1986 cu motor cu 5 cilindri VM HR588 de 100Cp.

 

Nu l-am dat.

Dar pentru ca tot nu am presiune buna la ulei, s-ar putea sa il dau maine.

 

Dar e o cutie de pe un VM pe la garaj pe undeva. Daca nu uit, maine o caut ca sa le numar (in caz ca nu il dau jos).

Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"

Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)

Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: am mai inceput un proiect pusculitza - bj73 spania

 

Desi nu am mai scris de ceva timp, nu am stat.

...Nici nu am avansat (semnificativ) :(

 

Sper sa nu repet operatiunile executate, dar:

- am cumparat 2 pompe de ulei... una de Alfa, una de Jeep.... aia de Jeep.... nu e la fel. Aia de alta e identica, doar ca trebuit sa schimb roata dintata (pinionul).

- am modificat pompa de apa care am luat-o (de Land Rover) pentru prinderea de vasc de VM.... (ca sa nu zic de Toyota)

--> le-am montat la loc... presiunea la ulei este putin peste minim.... (mai sus decat inainte) ... iar sus in capacele de la colbutori tot nu pare sa ajunga destul ulei.

Saptamana asta (incepand de maine) vedem ce naiba ii facem... poate dam motorul jos si il facem bucati complet..... mai are o valva (ceva cu arc) care face legatura cu pompa de ulei.... dar pare sa functioneze.

Poate testam presiunea cu un manometru, ceva.... sa nu fie o defectiune de senzor.

1421396182_r_2017-10-2514-12-57.thumb.jpg.da70c5b96970cff6a13d0d619518a19d.jpg1186030664_r_2017-10-2514-13-02.thumb.jpg.77f66f2127fd05805452dfbdfd00930c.jpg

 

Intre timp:

- a venit si a doua rama de geam spate (usa dreapta).... dar nu este 100% identica.... in sensul ca probabil la modelele mai noi nu se mai incuie si sus usa... nu stiu daca o adaptez sau o las asa. Mai vine o rama, ca nu stiam cum o sa fie... sa vedem. Poate asta vine 100% identica.

- am dus hardtop-ul la reparat (avea 2 crapaturi) si maine ma duc sa identificam vopseaua si solutia de finisaj.

- au venit si covorasele de masina :h5 si ar trebui sa ajunga azi si paravanturile pentru geamurile fata, paravantul pt capota, si protectiile pt faruri.

229742566_r_2017-10-0614-04-47.thumb.jpg.1e2b8f4e20e6b175380b1ff336f3c573.jpg

 

Si..........

a venit o comanda speciala (nici nu am desfacut cutiile) care contine:

- AER CONDITIONAT (complet)

- geamuri electrice

- spalator de faruri.... (sper ca se potriveste)

.... dar... despre astea mai incolo.

772193446_r_2017-10-2621-18-14.jpg.1ae340dfcbf3e43ab5a33542b72fe7d2.jpg

 

PS: au mai aparut in peisaj 4 jante 15x10 Mangels.... care se vor monta la urmatoarea prima de pashte....

PPS: Dragos a facut o treaba excelenta cu scaunele si bancheta.... si fetele de usi.

Toyota FJ40 1979 "in reconstructie"

Toyota Land Cruiser BJ73 1990 (VM)

Chevrolet Suburban 1988 6.2 diesel 4x4

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use