Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Termostat Defender


Chronos
 Share

Recommended Posts

Re: Termostat Defender

 

Eu deja aveam intercooler mare cand am montat sonda EGT ca dupa cum am spus faceam tot felul de experimente de tuning inainte de a-mi monta sonde EGT si ECT(asta a fost greseala mea care a dus la cheltuieli considerabile)... DPDV pur teoretic, valoarea maxima a EGT va fi afectata foarte putin de intercooler LA ACEASI PUTERE A MOTORULUI... doar va creste mai repede la anumite nivele deoarece si puterea motorului va creste mai repede ca efect al IAT(temperatura admisie) mai scazuta... se poate ca in final sa fie observate EGT putin mai mari pt ca din cauza optimizarii combustiei creste si puterea finala a motorului la aceasi pozitie a pedalei de acceleratie si e logic ca atunci cand puterea e mai mare si EGT sa fie mai mare.... de aia am facut analogia intre roti mari si tractarea unei remorci sau daca ai bicicleta cu multe viteze urca un deal pe setarea corespunzatoare apoi muta pe un pinion mai mare in fata si dupa ce urci acelas deal si te simti mai incins si mai obosit gandeste-te la Td5 cam ce "simte" si el :grin:

 

 

 

Raspunsul e: Roti mai mici sau remapare...totusi daca isisti pe roti asa mari eu recomand radiator mai performant ca din cauza EGT creste si temperatura motorului

 

 

O sa scriu urmatoarele cu speranta ca o sa ramana ceva educativ in urma conversatiei noastre, in nici un caz ca sa te contrazic inutil. In principiu, ceea ce ai scris e adevarat, dar se aplica mai ales la sisteme restrictive gen masini stoc etc.

Desi sunt mai familiarizat cu tuningul motoarelor pe benzina, de cand am diesel, am inceput sa mai citesc in stanga, dreapta.

La fel ca in lumea lui turbo-Otto si la turbo diesel temperatura motorului creste odata cu cresterea puterii, totodata EGT. Asta nu i-a oprit pe o gramada de entuziasti sa caute performante mai inalte in diverse aplicatii, de aici aparand si solutiile pentru problemele noi aparute.

La fel cum stiam si eu, concluzia unora mai buni ca mine este ca, in cazul EGT, desi mai multa putere cauzeaza cresterea EGT, instalarea unui intercooler marit si a unui esapament liber, deseori in combinatie cu injectie de apa, are doar efecte pozitive, reducand temperatura aerului la admisie prin intercooler/water injection si evitand acumularea de gaze cu combustibil nears in galerie, implicit o ardere prelungita tot acolo, prin esapament liber. Bineinteles ca o mapare corecta e absolut necesara.

 

Si ca sa nu zic doar eu, uite si o lectura placuta: http://www.trucktrend.com/how-to/expert-advice/1007dp-the-truth-about-egt/

 

 

Si uite unde am ajuns de la un termostat :)))))

Link to comment
Share on other sites

Re: Termostat Defender

 

.....reducand temperatura aerului la admisie prin intercooler/water injection si evitand acumularea de gaze cu combustibil nears in galerie, implicit o ardere prelungita tot acolo, prin esapament liber.

Nu stiu cum e la motoarele alea Cummins de 5.9l dar la Td5 si inputul IAT(pe langa MAF, MAP, ECT, FT, CKP) e luat in considerare de ECU la calculul IQ deci in cazul in care toti senzorii lucreaza corect nu e cazul de motorina nearsa care sa ridice EGT ca la |Td5 pur si simplu nu va fi injectata deci nu va avea putere in concluzie nici EGT mare... asta incercam sa explic, eu nu as face comparatii cu motoare complet diferite si din alta clasa, daca vrei sa te lamuresti despre Td5 e descris managementul in RAVE(cu unele lacune si mici greseli) dar se poate intelege, de exemplu in RAVE e descris doar algoritmul pt Eu2 ca la Eu3 intervine si MAF, doar partile esentiale:

...."The ECM receives information from various sensors to determine the current operating state of the engine. The ECM then refers this information to stored values in its memory and makes any necessary changes to optimise air/fuel mixture and fuel injection timing. The ECM controls the air/fuel mixture and fuel injection timing via the Electronic Unit Injectors (EUI), by the length of time the EUI's are to inject fuel into the cylinder. This is a rolling process and is called adaptive strategy. By using this adaptive strategy the ECM is able to control the engine to give optimum driveability under all operating conditions.......

 

To achieve an adaptive strategy for acceleration the ECM uses input information from the CKP sensor, TP sensor, ECT sensor, MAP/ IAT sensor, and the FT sensor. This is compared to mapped information within its memory to implement the optimum fuelling strategy to facilitate acceleration......

 

The VSS is an integral part of the ECM's overall adaptive strategy. The ECM receives the signal direct from the SLABS ECU. "

 

Chestile alea subliniate sunt esenta a ce tot incerc eu sa explic ca acele elemente din memorie la ECU neremapat sunt ''calibrate" pt cererea de putere si cuplu a vehiculului echipat cu roti standard la care VSS e mai mare decat cand diametrul rotilor e mai mare si tot managementul va fi dat peste cap, cu cat diferenta e mai mare cu atat mai rau pt management.

 

Eu am studiat in profunzime doar managementul de Td5 la altele am doar vagi idei dar nu prea sunt fan al articlolelor de pe unele bloguri la care chipurile se fac testari ca apoi sa apara in fundal reclame de vanzare la ceea ce a fost testat. ;) ... nu "fara falsa modestie" ci fara nici o modestie cred ca ma pricep mai bine la Td5 decat baietii aia cu motoarele alea de 5.9l litri :grin:

 

P.S. motoarele alea mari nu cumva au acceleratie prin cablu? ...ca atunci e clar de ce poate exista combustibil nears... ceea ce nu e cazul la un Td5 cu managementul in regula la care la aceasi putere EGT va fi la fel, intercoolerul si evacuarea libera ajuta la atingerea mai rapida a acelei puteri si cu ''efort'' mai mic eventual o putere finala mai mare la care in mod logic si EGT e mai mare

Edited by sierrafery

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link to comment
Share on other sites

Re: Termostat Defender

 

The VSS is an integral part of the ECM's overall adaptive strategy. The ECM receives the signal direct from the SLABS ECU. "[/b][/i][/color]

 

 

In principiu, daca rapoartele sunt schimbate in punti atunci ar trebui ca VSS readings sa fie apropiate de original. in cazul ala managementul combustibilului nu ar trebui sa fie dat peste cap...Sau gresesc?

Edited by Chronos
Link to comment
Share on other sites

Re: Termostat Defender

 

Stai putin ca pe mine m-a luat valul si am citat din D2 cu Td5 care la nivel de VSS e diferit ca e dat de senzorii ABS nu de pe cutia de transfer... la chestii cu rapoarte mecanice nu ma prea pricep, daca schimbi rapoarte se schimba si cum citeste vitezometrul? daca da partea de VSS e rezolvata dar ramane cea cu cererea de putere si cuplu, la Defender s-au folosit acelas tip de ECU ca la D2 si cu acelas tip de management doar maparile erau adaptate la greutatea si rotile standard ale masinii.... daca modifici rapoarte poti sa pastrezi aceasi corelare intre pozitia pedalei de acceleratie si rpm ca inainte?

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link to comment
Share on other sites

Re: Termostat Defender

 

Stai putin ca pe mine m-a luat valul si am citat din D2 cu Td5 care la nivel de VSS e diferit ca e dat de senzorii ABS nu de pe cutia de transfer... la chestii cu rapoarte mecanice nu ma prea pricep, daca schimbi rapoarte se schimba si cum citeste vitezometrul? daca da partea de VSS e rezolvata dar ramane cea cu cererea de putere si cuplu, la Defender s-au folosit acelas tip de ECU ca la D2 si cu acelas tip de management doar maparile erau adaptate la greutatea si rotile standard ale masinii.... daca modifici rapoarte poti sa pastrezi aceasi corelare intre pozitia pedalei de acceleratie si rpm ca inainte?

 

Daca rapoartele sunt calculate in functie de marimea rotilor, atunci da, vitezometrul indica la fel ca si cu rotile originale.

E adevarat ca rotile mari sunt mai grele si vor cere motorului sa lucreze mai greu etc., la fel ca si atunci cand remorchezi ceva, dar in principiu, daca nu exista supraalimentare, atunci EGT ar trebui sa ramana sub limitele periculoase.

Supraalimentarea la td5-u meu e facuta atat cat sa compenseze pentru diversele modificari aduse masinii. Desi parerile necunoscatorilor sunt o gramada, daca un tuning box map e facuta de un tuner care intelege, e acelasi lucru ca un ecu remap.

In lumea motocicletelor si a benzinarelor turbo, piggyback boxes sunt norma.

 

In alta ordine de idei, tocmai vorbeam cu un amic, din pacate td5 si alte turbo diesel au o problema de supraincalzire la altitudine, unde degeaba MAF calculeaza volumul de aer, in lipsa oxigenului, combustibilul injectat va fi in exces, arderea nefiind completa, EGT marit etc

Link to comment
Share on other sites

Re: Termostat Defender

 

.....Supraalimentarea la td5-u meu e facuta atat cat sa compenseze pentru diversele modificari aduse masinii. Desi parerile necunoscatorilor sunt o gramada, daca un tuning box map e facuta de un tuner care intelege, e acelasi lucru ca un ecu remap.

In lumea motocicletelor si a benzinarelor turbo, piggyback boxes sunt norma.

 

In alta ordine de idei, tocmai vorbeam cu un amic, din pacate td5 si alte turbo diesel au o problema de supraincalzire la altitudine, unde degeaba MAF calculeaza volumul de aer, in lipsa oxigenului, combustibilul injectat va fi in exces, arderea nefiind completa, EGT marit etc

Pentru compensarea de altitudine la Td5 nu MAF e responabil(e folosit pt calculul masei de aer/airmass nu a volumului, la diesele volumul de aer e constant, nu merg pe AFR stoichiometric ca benzinarele... pt altitudine e folosit senzorul AAP(cel de la filtrul de aer) astea de obicei "obosesc" in timp nu cat sa moara dar dau citiri gresite si de acolo problemele de altitudine... pt modelele Eu2 sunt foarte scumpe si lumea nu le schimba pana nu mor de tot

 

cat despre piggyback boxuri oi fi si eu dintre necunoscatori ca afirm cu tarie ca poate la benzinare sau alte TDi e OK la alea nu ma prea pricep dar la Td5 nici pe departe nu se poate compara cu o remapare profesionista, nu are nici o legatura pt ca remaparea dupa cum ii e si numele umbla la parametrii "fuel map" din memoria ECU, aia cu care se compara inputurile REALE ale senzorilor pe cand un tuning box altereaza inputurile catre ECU si acesta bazat pe valori trunchiate va calcula un IQ pentru ceva ireal adica exact pe dos ca la remapare si din aceasta cauza e posibil sa apara supraalimentare(carburant nears) adica si EGT mare ... "don't get me started" cu asta ca o studiez de mult timp... exclusiv pt Td5 la care am avut si eu tuning box la inceputuri cand nu stiam prea multe si la care am renuntat... sunt sigur ca a avut efect in distrugerea chiulasei si a celor 5 injectoare.

 

la remapare se umbla in datele astea:

1. http://www.discotd5.com/boilerplate/smoke-limiter-maps

2. http://www.discotd5.com/ecu-reverse-engineering/driver-demand-maps

3. http://www.discotd5.com/ecu-reverse-engineering/torque-limiters

4. http://www.discotd5.com/ecu-reverse-engineering/torque-limiters

 

cu proprietarul siteului pot spune ca am devenit amic si discutam in privat... si omul nu vinde nimic pt profit

 

nu stiu cum orice bun cunoscator ar putea sa compare cu asa ceva un tuning box care e legat din exterior ori pe semnalul PWM al PD-urilor ori pe MAP, MAF, FT sau cine mai stie pe ce sa "fenteze" ECU sa modifice injectia.

Edited by sierrafery

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link to comment
Share on other sites

Re: Termostat Defender

 

Penttru compensarea de altitudine nu MAF e responabil ci senzorul AAP(cel de la filtrul de aer) astea de obicei "obosesc" in timp nu cat sa moara dar dau citiru gresite si de acolo problemele de altitudine... pt modelele Eu2 sunt foarte scumpe si lumea nu le schimba pana nu mor de tot

 

cat despre piggyback boxuri oi fi si eu dintre necunoscatori ca afirm cu tarie ca poate la benzinare sau alte TDi e OK la alea nu ma prea pricep dar la Td5 nici pe departe nu se poate compara cu o remapare profesionista, nu are nici o legatura pt ca remaparea dupa cum ii e si numele umbla la parametrii "fuel map" din memoria ECU, aia cu care se compara inputurile REALE ale senzorilor pe cand un tuning box altereaza inputurile catre ECU si acesta bazat pe valori trunchiate va calcula un IQ pentru ceva ireal adica exact pe dos ca la remapare si din aceasta cauza e posibil sa apara supraalimentare(carburant nears) adica si EGT mare ... "don't get me started" cu asta ca o studiez de mult timp... exclusiv pt Td5 la care am avut si eu tuning box la inceputuri cand nu stiam prea multe si la care am renuntat... sunt sigur ca a avut efect in distrugerea chiulasei si a celor 5 injectoare.

 

la remapare se unmbla in datele astea:

1. http://www.discotd5.com/boilerplate/smoke-limiter-maps

2. http://www.discotd5.com/ecu-reverse-engineering/driver-demand-maps

3. http://www.discotd5.com/ecu-reverse-engineering/torque-limiters

4. http://www.discotd5.com/ecu-reverse-engineering/torque-limiters

 

nu stiu cum orice bun cunoscator ar putea sa compare cu asa ceva un tuning box care e legat din exterior ori pe semnalul PWM al PD-urilor ori pe MAP, MAF, FT sau cine mai stie pe ce sa "fenteze" ECU sa modifice injectia.

 

 

Nu o sa comentez despre TD5 ca nu am informatii clare despre toate cutiutele, dar un piggyback box bun e intercalat intre ECU si injectoare si doar modifica timpii de alimentare cu o fractiune x,in timp real, stabilita de tuner pentru diverse upgrades etc. Nu exista valori trunchiate, iar intarzierea e infima.

Restul e facut de ECU. Hartile de alimentare in schimb trebuie facute de un tuner bun si un garaj dotat. La benzina e foarte "simplu" sa ajustezi stoichiometria pe dinamometru, la diesel habar n-am.

Odata ce ai the map, fie ca o rescrii prin ECU remapping sau ca faci calculul si scrii un chip pentru un tuning box, totul ar trebui sa fie bine. Problema cu boxes/chip tuning sta in faptul ca oamenii comanda chipuri fara sa aiba si modificarile necesare hartii de pe chip, sau la tuning box folosesc setarile maxime, ca majoritatea au trei, fara sa realizeze ca puterea nu vine din box. Normal ca majoritatea se plang cand ceva merge prost.

Ca o paralela, aveam un prieten motorist care Se dadea de ani si ani dar la un moment dat si-a pus un map mai agresiv, pentru mai multa putere. M-am distrat tare cand mi-a zis ca nu-i convine ca motorul consuma mai mult si ca ce porcarie e asta...

Link to comment
Share on other sites

Re: Termostat Defender

 

La Td5 daca te bagi cu un tuning box pe injectoare in cele mai multe cazuri se umple ECU de coduri de tip "injector peak charge long" pt ca el a calculat un IQ bazat pe inputurile senzorilor dar injectoarele nu vor lucra cu acela calculat de ECU ci cu cel modificat de box ceea ce duce la un raspuns ulterior neasteptat din partea senzorilor deci tot acel "rolling process/addaptive strategy" e dat peste cap.

 

boxul meu era de la Kuberl nu unul ieftin si am mai facut testari cu el ulterior doar din curiozitate(pe termen scurt) si pur si simplu m-am speriat...nu mai intru in detalii... ce-i drept tare mi-a placut cum tragea masina cu el dar pe atunci nu aveam nici tester nici sonda EGT

Edited by sierrafery

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link to comment
Share on other sites

Re: Termostat Defender

 

La Td5 daca te bagi cu un tuning box pe injectoare in cele mai multe cazuri se umple ECU de coduri de tip "injector peak charge long" pt ca el a calculat un IQ bazat pe inputurile senzorilor dar injectoarele nu vor lucra cu acela calculat de ECU ci cu cel modificat de box ceea ce duce la un raspuns ulterior neasteptat din partea senzorilor deci tot acel "rolling process/addaptive strategy" e dat peste cap.

 

boxul meu era de la Kuberl nu unul ieftin si am mai facut testari cu el ulterior doar din curiozitate(pe termen scurt) si pur si simplu m-am speriat...nu mai intru in detalii... ce-i drept tare mi-a placut cum tragea masina cu el dar pe atunci nu aveam nici tester nici sonda EGT

 

Buna conversatia, dar sa mai si dorm :))

 

Noapte buna!

Link to comment
Share on other sites

Re: Termostat Defender

 

Da, a fost o conversatie buna chiar daca la inceput am parut eu deplasat(asa sunt de obicei)... ceea ce recunosc public dupa aceasta discutie e ca treaba cu rotile mari la Defender nu e nici pe departe asa de serioasa ca la D2 ca se poate rezolva cu schimbare de rapoarte si de ieri pana azi am tot studiat mai serios managemetul de Defender Td5 si e clar ca la astea VSS nu face parte din algoritm deci prin ''ajustari" mecanice se poate optimiza mult mai usor si fara atatea efecte secundare, dar totusi acestea exista din cauza efortului suplimentar datorat lungirii bratului fortei pe ax... spre deosebire de D2 la care e mult mai complicat

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use