Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)


matteo_tgv
 Share

Recommended Posts

Salutare,

 

dupa ultra-indelungi si chinuitoare cautari (eu in RO si BG, un var in UK si un bun prieten in Spania), in care am vazut toate harburile si toate gunoiaele posibile si imposibile dar promise a fi virgine (inclusiv una cu cratere in sasiu - bagai palma - e una alba, tot 3.4 V6, de la Bucuresti, pentru cine vrea sa vada asa ceva) si, desi bugetul imi era generos, efectiv nu aveam pe ce sa-l dau, in cele din urma, cu pontul providential venit din partea colegului Astral (infinite multumiri!!!!), am razbit!!!!!

 

Masina este din 1999, benzina, 3.4 V6 24v, automata, cu toate cele pe ea. Am adus-o acasa adineauri, am mers cu ea de la Bucuresti la Targoviste, intr-o stare de completa euforie si inca nu am iesit din ea :D Intai cateva poze si apoi va povestesc despre ea (retineti ca nu am vazut in viata mea o masina, folosita niste ani, sa mai fie intr-o stare atat de buna - zici ca acum cateva luni a plecat din showroom, incredibil!).

 

Proprietarul anterior este tot un coleg de forum, un tip super-fain si pe care ma bucur ca l-am cunoscut si ma bucur ca masina a fost pe mana lui. Jos palaria!

 

Beat de fericire,

Matteo

 

 

toyo2.thumb.jpeg.ab5af56c86e17696ccf1a2bcdb847abc.jpegtoyo93.thumb.jpeg.7b88622cd8c06ea8257c8871cbb6721f.jpegtoyo92.thumb.jpeg.8c3710418e55ec7b71b87737f4098fdb.jpegtoyo91.thumb.jpeg.8e47dafb54f66579b07d376fc982c83d.jpegtoyo9.thumb.jpeg.36fcb8d754c6ea0d344ab53ceb4eb621.jpegtoyo8.thumb.jpeg.baecfbaf4b4f6007bee0c2a34f237065.jpegtoyo7.thumb.jpeg.0b71e138ce029ce4c12472ce276270e9.jpegtoyo5.thumb.jpeg.cd8a8a059693ed1e6ef4549d2a140707.jpegtoyo3.thumb.jpeg.13d4e6f7e04f274628166c02a6a3b000.jpegtoyo1.thumb.jpeg.a869b16a6bae80f08ff78555591031e5.jpegtoyo94.thumb.jpeg.4ab0ccd2361a1d82dbb6bf442a21d97e.jpeg

Edited by matteo_tgv
Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

Asaaa, sa continuam, deci:

 

De la bun inceput precizez ca mie imi este absolut egal pe ce parte e volanul. Sigur, era un pic mai bine sa fi avut volan pe stanga dar din alea am gasit doar gunoaie chinuite, muncite fara mila, neintretinute, imputite - invariabil. La fel si toate cele cu volanul pe dreapta (din nou: s-a cautat intens, practic, cu mers la vizionat si testat masini si cu cheltuielile de rigoare in: RO, BG, UK si Spania). Numai si numai cazaturi, chiar si cele foarte scumpe (aveam buget ca lumea, nu pretul era problema). Doar harburi, pana la cea de fata care, basca, a avut si un pret decent dar pe care nu as dori sa il declar (ca sa nu fiu intrebat inutil si nu, nu pentru ca vreau sa o vand, nu ma ocup cu asa ceva, masina este pentru sufletul meu)....

 

Am vizionat si testat si modelul 120, majoritatea omorate si neintretinute (cei mai multi trag de masini pana incep sa cada, nu baga bani in ele nici macar pe aproape de masura kilometrilor parcursi si a muncii prestate, zgarcenie si cocalareala la blana, deh, iar apoi le pun la vanzare, asteptand fraierul - valabil cam peste tot in lumea asta). Am vazut si unele, sa zicem, ceva mai intretinute si mai putin muncite (dar nici una asa cum cautam eu) si, comparand modelele 90 si 120, pe cele 120 le-am simtit mai firave si mai optimizate pentru confort si look decat pentru anduranta generala si teren. Astfel, mi-am dat seama ca masina potrivita mie este LC90 (se simte mai inchegata, mai robusta si mai adunata, nu stiu cum sa zic mai bine), da, LC 90 si nu LC120. Clar ca buna ziua mi-a fost.

 

Ce am cautat eu a fost o masina buna, curata, intretinuta, fara rugina, care sa nu fi facut off-road si sa nu fi muncit (voi pune poze cu detalii zilele astea). Exact asta am gasit, prin informatia de aur primita de la Astral.

 

Si nu va lasati pacaliti de abtibildele simpatice de pe ea, masina nu este modificata si nici nu vreau asa ceva (mi-a trecut demult de minuni din astea si nu fac extreme sau competitii, deci nici nu imi trebuie). Singurele modificari pe care le voi face (daca se pot numi asa) vor fi un troliu de calitate (montat in bara originala, ca merge la modelul asta) si echiparea cu un rand de anvelope ceva mai capabile in teren, cred ca AT si nu MT pentru ca vreau sa pot merge normal cu ea pe strada (daca stie cineva un model MT care sa nu-i strice comportamentul rutier, primesc cu drag sugestii) si la dimensiunea pe care o poate accepta masina stock, fara sa o inalt sau sa o decupez. Chiar vreau s-o tin, cel putin o vreme, si ca masina de zi cu zi, ca tare-tare mult am asteptat-o si am cautat-o. Ii voi pune GPL, caz in care va fi mai economica, la buzunar, decat suratele ei diesel (exact asa!).

 

Da, initial vroiam diesel dar, dupa ce am citit, pe la noi si pe afara, de diverse probleme la diesel-uri si de fiabilitatea legendara a motorului 3.4 benzina dar si de sportivitatea lui (da, masina se infige si fuge absolut superb!), am zis ca ar fi mai fain benzinarul, mai ales ca, odata echipat cu GPL, costurile de operare sunt mult mai bune decat la diesel iar intretinerea, oricum, e flintic la benzina fata de diesel. Iar butelia de GPL va merge dedesubt (da, merge asa pe modelul asta!!!) si, astfel, spatiul interior nu va avea de suferit. Masina o voi camperiza (uite, de exemplu, cum am camperizat un Sharan dar Toyotzoanca asta va fi chiar ceva mai fain:

). In fine, luam orice, si diesel, totul era sa o gasesc in starea dorita (un fel de fata mare la varsta ei). Cu prietenii potriviti, imposibiliul devine posibil. Inca o data: multumesc din suflet Astral si Matache!

 

Imi spunea varul meu, care e vechi rezident in UK, ca, acolo, masinile sh cu adevarat bune nu ajung la vanzare pe internet sau la dealeri ci se vand in grupul de cunostinte, vestea circula doar din gura-n gura. Bai, exact asa a fost si cu asta. Colegul nostru care o avea nu a pus-o nicaieri pe net, probabil nici nu avea chef sa-l streseze toti samsarii. Au stiut de intentia de vanzare doar cativa apropiati (vrea sa ia altceva acum, zice ca inca se gandeste ce anume, omul e super-pasionat, ia masini iconice si le face ca la carte daca nu sunt ele deja asa), asa am aflat si eu, printr-o intamplare norocoasa. Astept sa vad ziua aia in care o masina atat de buna, la varsta ei, va ajunge sa se vanda pe internet. Nu cred ca o voi trai, cel putin nu in Romania.

 

Noa, deci, am aflat de masina de la Astral, am mers la om, mi-a picat fatza cand am vazut-o, efectiv vorbeam singur, m-a dat pe spate cand am testat-o, pretul s-a spus direct, ala de vanzare, nu de flecareala, a fost totul straight, fara labe si negocieri, s-a batut palma instant, s-a preluat bijuteria cat s-a putut de repede si hop cu ea acasa, in cele din urma :)

 

Asta fu povestea, in urmatorul post urmeaza detaliile tehnice, documentare si cronologice (le separ pt. ca, poate, nu toata lumea are chef sa citeasca romane si inteleg perfect asta).

Edited by matteo_tgv
Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro
Link to comment
Share on other sites

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

Incep descrierea tehnica prin a preciza ca am convingerea puternica, despre masina asta, ca, inainte de a ajunge in tara, a stat mereu in garaj, ca a fost intretinuta draconic si chiar preventiv, cu dare de mana, fara limita de costuri si fara nici cea mai mica urma de zgarcenie sau economie. Masina are 141.000 mile (cam 225.000 km) dar arata si merge de parca nu ar avea nici 10.000 de km. Pe buneee!!! Cred ca persoana care a detinut-o face parte din aristocratia britanica autentica, aceasta masina a transportat doar persoane, in conditii de curse VIP, sau a avut un stapan bogat si iubitor, care nu a lasat pe altul sa o atinga, ceva de genul, si a mers doar pe asfalt. Nu a avut vreodata carlig de remorcare (am primit unul nemontat, odata cu ea, cred ca i-l voi pune eu), nu are nici un fel de urma de off-road.

 

Apoi a incaput pe mana colegului nostru care a tinut-o in puf si a tratat-o cu cea mai mare atentie si iubire, altfel nu se explica starea asta la o masina care are deja aproape un an de cand e in Romania. Colegul nostru a pus o gramada de piese si repere noi pe ea, de calitate. Mi-a dat-o cu anvelope de iarna, noi-noute toate 4, Michelin Alpin. Le voi inlocui acum cu ceva mai de coclauri (dar nu foarte de coclauri) iar pe acestea le pun la pastrare pentru la iarna, e pacat sa le stric vara.

 

Faptul ca e pe Bulgaria e un plus, proprietarul din acte este roman, cu rezidenta acolo, prieten apropiat al colegului nostru (l-am cunoscut azi si pe el si e un tip foarte OK), mi-o mai lasa un timp pe numele lui. Toate actele sunt OK si la zi iar costurile cu impozitul si asigurarea, pe Bulgaria, sunt absolut decente, infime pe langa ce as avea de platit la bestia asta daca ar avea acte de Romania (e autoturism si nu utilitara!). Se vorbeste de un nou normativ care, poate, va aduce o scadere semnificativa a impozitului pe Romania si, daca se va concretiza, voi vedea atunci ce decid. Momentan e mai mult ca perfect asa, pe Bulgaria.

 

Optic: interior tzipla, ca si nou, doar cu unele infime urme de folosire si doar pe alocuri (daca nu examinezi ultra-atent, nici nu vei sti vreodata de ele). Si miroase impecabil masina, un iz discret, de curatenie exemplara, nimic altceva. Exterior impecabil, o sigura si usoara "frecatura" de parcare pe coltul stang al barii de fatza.

 

Pe dedesubt: o sa pun poze, altfel o sa ziceti ca doar ma laud. Fratioare, nici macar un varf de ac de rugina pe sasiu!!!!!!!!!! Sasiul arata ca in prima zi. Nu e vopsit, nu e terosonat, nimic. E doar culoarea aia directa, de gri-albastrui inchis, mat glacial, a otelului, asa ceva s-a mai vazut doar pe sicile dacice, pe portiunile unde nu erau ruginite (va dati seama ce otel aveau alea in ele daca au iesit, din pamant, dupa 2000 de ani, cu portiuni fara rugina?). Vorbeam singur cand m-am uitat pe dedesubt. E un pic de rugina pe o tabla care e pe o zona de jonctiune a barii spate cu caroseria, nimic ingrijorator. Oricum, o sa ii protejez sasiul si dedesubtul caroseriei exact asa cum am facut cu Pinin-ul acum niste ani (poate unii colegi au vazut postul acela), sunt decis sa nu ma zgarcesc la conservarea masinii, o merita din plin. O asemenea raritate trebuie, cu orice pret, protejata, in cel mai mic detaliu.

 

Imi este mai mult decat clar: masina asta a fost super-iubita, ultra-protejata si mega-bibilita. Chiar nu ma gandeam ca mai exista asa ceva, un asemenea LC90, astazi pe Terra.

 

Nu curge nimic, nicaieri. AC rece ca gheatza! Diff blocant spate perfect! Functioneaza totul pe ea, mai putin actionarea antenei radio (motorasul se aude cand apesi butoanele, probabil are vreo legatura sarita, o rezolv), becul indicator al treptei D in bord (un led, se rezolva) si afisajul radio-ului care uneori trebuie un pic apasat ca sa isi revina (am mai avut asa ceva la o statie de amplificare audio 5.1 Kenwood, s-a rezolvat cu 30 lei, era un contact imperfect in spatele display-ului), reglajul electric al oglinzii dreapta nu functioneaza, merge doar la mana (maine desfac tot pe acolo si rezolv, probabil ceva fir intrerupt sau conector deschis). In rest.... perfectiune!!!

 

Ce am eu de facut la ea, conform indicatiilor colegului nostru:

- schimbat uleiuri cutie viteze, cutie transfer si grup fata;

- schimbat distributie (2 role si o curea)

- schimbat placute frana fatza (discurile sunt noi, si placutele au fost noi dar au fost racing asa ca se duc super-repede, o sa pun normale)

 

Consumul inca nu il stiu insa, din ce mi-a zis colegul nostru (si il cred, mi-a facut o impresie super omul) DAR si din ce am citit eu pe forumuri din UK si Australia, se pare ca cel exterior ar fi 9-11 l/100lk (pana in 120 km/h) si 15-17 l/100km in mediu urban, functie de talpa si aglomeratie. E absolut decent pentru un asemenea monstru de motor si, daca ii pun GPL, in conditiile in care litrul de GPL este mai putinde 50% din litrul de benzina, sa calculeze cine vrea, dar iese un cost de operare semnificativ mai mic si decat la versiunile pe motorina.

 

Pe drum, masina se simte extrem de solida si de inchegata. Are, parca, o doar usoara rigiditate (am simtit-o recent si la un Mercedes G-klasse, super-dotat, aproape nou, ba parca mai mult o prezenta acela - dar poate ma insel), fireasca la masinile de teren pur-sange, nu are nici un zgomot, nicaieri, nicicum. E surprinzator de agila in trafic si de stabila in viraje. Motorul si cutia automata (care schimba ca un vis!) fac o pereche de invidiat. Suplete, putere, armonie! Masina asta fuge si se infige incredibil. Pe drumul spre casa, am tras cateva depasiri care m-au uimit pur si simplu. Directia este perfecta, fara joc si ultra-precisa. Franele sunt surprinzator de bune pentru un vehicol atat de mare si greu (de 2 ori mi s-a franat puternic in fatza si am reusit sa o ingenunchez instant, fara emotii). Masina asta se conduce foarte usor si foarte placut, e un deliciu si in oras dar si pe DN iar vizibilitatea e la cote maxime si ea.

 

Am mers si cu 140 km/h cu ea, ajunge imediat acolo (inteleg ca merge cu pana la 160 km/h dar nu i-am mai dat pt. nu vreau sa risc sa raman fara permis, totusi - voi incerca pe autostrada, cand voi ajunge acolo). La 120 km/h masina este perfect confortabila dar, mai sus de 120 km/h, parca nu ii mai place ei. Asta pe DN destul de ridat, nu era chiar perfect drumul. Sunt curios cum va fi pe o portiune de autostrada din categoria "coala". Am mers si pe portiuni cu ceva sleauri, nu foarte pronuntate, le-a ignorat superb (cine cunoaste starea actuala a drumului Bucuresti-Targoviste <parca DN7 e?> cred ca intelege ce vreau sa spun).

 

Cand am ajuns acasa mi-am dat seama ca uitasem sa iau bere (si mare pofta avem si chiar si meritam o bere rece) iar magazinul din apropiere era deja inchis. Prietena mea a plecat cu masina asta la o alimentara non-stop care este undeva pe DN, la cca. 3.5 km. Si ea a condus multe masini, de la ieftine la foarte scumpe, acum merge cu o Skoda Octavia II facelift TDI din 2009, recent a avut Subaru Forester XT benzina, mai conduce si a mea Suzuki GV3 2.0 benzina si o Skoda Superb 2 TDI, si un Duster DCI. Cand s-a intors era entuziasmata, a zis ca nu i-a placut vreodata o alta masina cum ii place Toyota asta, ca merge si se simte genial. O sa ne cam batem pe ea, e clar... Daca mai are cineva vreuna de vanzare, in starea descrisa aici, rog contact pe privat, o cumpar si pe aceea (dar nu cred ca un asemenea noroc se poate repeta...).

 

Parca mai vroiam sa va mai povestesc cate ceva dar am uitat ce, pur si simplu. Completez cand imi amintesc. Am ajuns de ceva timp acasa dar inca nu reusesc sa-mi scot zambetul asta tamp de pe mecla :) Daca aveti intrebari, va stau la dispozitie.

 

Es gibt im Menschenleben Augenblicke :) :D <3

Edited by matteo_tgv
Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro
Link to comment
Share on other sites

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

Daca tot o lauzi asa mult vezi cu inscrisul in circulatie..trebuie sa iasa o lege..curand, in care NU se mai permite inmatricularea cu volan pe dreapta.

Edited by Yonutz

Am in curte un englez si un american

:F

Link to comment
Share on other sites

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

Felicitari si bafta sa ai cu ea, sa o stapanesti sanatos!

Te-ai interesat cum e cu GPL-ul la bulgari, ca am intrebat pe cineva, dar n-a putut sa-mi dea o informatie coerenta.

4x4MANIA is where we are !!!
Link to comment
Share on other sites

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

:off

Daca tot o lauzi asa mult vezi cu inscrisul in circulatie..trebuie sa iasa o lege..curand, in care NU se mai permite inmatricularea cu volan pe dreapta.

:off Da,probabil colegul nu a aflat de acest proiect de lege care dupa parerea mea este una binevenita,nu vreau sa supar pe nimeni dar hai sa gandim logic,masinile cu volan pe dreapta nu au ce cauta pe drumurile noastre fiindca fac numai necazuri(ganditi-va la depasiri de exemplu,nu ai vizibilitate,mergi pe risc si mai pui in pericol si pe altii)

 

In rest colegule sa te bucuri de masina,pare chiar faina insa cred ca e pacat ca este cu volanul pe dreapta.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

Daca vrei, ai vizibilitate.

Te costa sa pui un "perscop".

Atit timp cit mai sint tari in UE va fi mai dificil sa implementeze legea, nu credeti?

Edited by Ion_Bumbu
Link to comment
Share on other sites

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

Eu m-am referit doar la lege. Marea Britanie a renuntat la uniune asa ca legea va fi perfect legala.

Cum conduce...fiecare cum stie.

Am in curte un englez si un american

:F

Link to comment
Share on other sites

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

Potoliti-va. O eventuala lege ar putea privi doar inmatriculari de masini care nu sunt deja inamtriculate in UE. Dintre voi si mine, ala care se pricepe la legi sunt eu. Scuze daca par arogant dar exact asa sta treaba. Nu stiu cu ce va ocupati voi, in viata de zi cu zi, dar stiu foarte bine cu ce ma ocup eu.

 

Nu se poate legifera impotriva masinilor inmatriculate deja in vreo tara UE (inclusiv RO) intrucat este si neconstitutional si impotriva normelor si principiilor UE, s-ar incalca inclusiv prevederile Conventiei pentru Apararea Drepturilor si Libertatilor Fundamentale ale Omului (denumita, profan, CEDO; adica CEDO nu e Conventia ci doar Curtea care controleaza, doar la nivel European, aplicarea sau incalcarea Conventiei care este ratificata de un numar mult mai mare de state, de pe toate continentele). Nu mai detaliez ca nu mai terminam. Dar lunatici, hateri si panicarzi se gasesc peste tot, inclusiv in Parlament (voi va referiti la o intiativa a unui anume parlamentar care habar n-are cum sta treaba cu limitarile juridice). Asta este ingrijorator si nu masinile cu volan pe dreapta :)

 

Masina asta este deja inmatriculata intr-o tara UE (Bulgaria), cu toate actele in regula. Si, datorita "salbaticiei" impozitului de la noi, ramane tot asa momentan.

 

Nu masinile cu volan pe dreapta sunt periculoase ci, cel mult, aceia care le conduc. Totul depinde de sofer. E la fel de valabil pentru oricare parte a volanului. Fiecare clasa de masini are particularitatile si, implicit, cerintele si pretentiile ei. Pe principiul asta ar trebui sa se interzica si camioanele pentru ca, in caz de accident, un camion este susceptibil sa produca mai mult prapad decat un autoturism, este mult mai greu de oprit si de controlat in situatii limita si tot asa. Haidi zau :))))

 

Sedeti bland, dragilor.

 

Cu GPL-ul pe Bulgaria treaba e simpla: ti-l montezi cand vrei si unde vrei iar, la ITP, statia respectiva ti-l introduce in sistem cu conditia sa fie o lucrare corecta si nu o tiganie sau vreo improvizatie facuta pe genunchi. Nu vei avea vreodata probleme cu o instalatie noua la care mai prezinti si o factura si un certificat de garantie. La noi trebuie trecut prin RAR dupa instalare; la bulgari, cum ziceam, e chiar mai simplu.

 

Keep on rolling ;)

Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro
Link to comment
Share on other sites

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

Ce s-ar putea, insa, legifera ar fi instalarea si utilizarea permanenta de sisteme de oglinzi periscopice sau camera video de siguranta, pe partea stanga.

 

Si care ar fi problema?

 

Camera oricum ii pun eu fara sa mi-o ceara vreo lege.

 

Am avut pana acum destul de multe masini cu volan pe dreapta, asta pt. ca nu gasesti, nicicum, un 4x4 in mintile lui si la un pret decent cu volan pe stanga, la fel si autoutilitarele. Eu cumpar doar masini impecabile (sau pe care le pot face usor sa devina impecabile), nu fac compromisuri privind starea lor . Decat un harb cu volan pe stanga, mai bine una buna si sigura, cu volan pe dreapta. Punct!

 

Incepand din 2001 incoace, am adunat poate si peste 100.000 km cu volan pe dreapta, fara sa ma pun pe mine sau pe altcineva in pericol. Accidentele provocate de soferi care conduc cu volan pe stanga sunt la fel de grave ca cele cu volan pe dreapta. E doar o gogoritza a unora care cauta sa-si faca vizibilitate si sa produca senzatie.

 

Cum spuneam, totul depinde de sofer si nu de configuratia constructiva. E valabil si la avioane.

Edited by matteo_tgv
Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro
Link to comment
Share on other sites

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

Eu m-am referit doar la lege. Marea Britanie a renuntat la uniune asa ca legea va fi perfect legala.

Cum conduce...fiecare cum stie.

 

Nu sint singurii care conduc pe stinga si au mai ramas un UE...

Malta e buna?:grin:

Edited by Ion_Bumbu
Link to comment
Share on other sites

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

Sa o stapanesti sanatos! :1100643094:

 

Am urmarit cu ''mare atentie'', cum ar zice prezidentiabilul, tutorialul tau cu Sharan-ul! Treaba ca lumea. ai multa rabdare! :B

 

Dupa cum arata, masina aia ma duce cu gandul catre un anumit coleg...doar el avea grija de Toyote in felul asta, iar daca este persoana la care ma gandesc cred ca ai facut o afacere buna!

 

Volan pe dreapta...:wink::wink: un scurt raspuns pt. hateri :grin: treaba e f.simpla...nu conteaza :br pe ce parte e :dr2:dr2:dr2 totul tine de sofer si de gradul lui de instruire; aici ma refer si la cei 7 ani de acasa. BTW... conduc Toyota cu volan pe dreapta din 2011. :ha::ha:

 

Cu BG...he, he, he atata timp cat este in U.E. nu se poate interzice circulatia, zic eu! :2dr

 

Asteptam tutoriale cu modificarile :top la care o vei supune!

Toyota LJ 70

Transsylvania Off Road Club

www.helpdani.eu

Link to comment
Share on other sites

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

 

Nu masinile cu volan pe dreapta sunt periculoase ci, cel mult, aceia care le conduc. Totul depinde de sofer. E la fel de valabil pentru oricare parte a volanului. Fiecare clasa de masini are particularitatile si, implicit, cerintele si pretentiile ei. Pe principiul asta ar trebui sa se interzica si camioanele pentru ca, in caz de accident, un camion este susceptibil sa produca mai mult prapad decat un autoturism, este mult mai greu de oprit si de controlat in situatii limita si tot asa. Haidi zau :))))

 

:g

 

Cu GPL-ul pe Bulgaria treaba e simpla: ti-l montezi cand vrei si unde vrei iar, la ITP, statia respectiva ti-l introduce in sistem cu conditia sa fie o lucrare corecta si nu o tiganie sau vreo improvizatie facuta pe genunchi. Nu vei avea vreodata probleme cu o instalatie noua la care mai prezinti si o factura si un certificat de garantie. La noi trebuie trecut prin RAR dupa instalare; la bulgari, cum ziceam, e chiar mai simplu.

Keep on rolling ;)

:tk

 

Montajul de GPL, la ei sau la noi? :grin:

4x4MANIA is where we are !!!
Link to comment
Share on other sites

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

:off

:off Da,probabil colegul nu a aflat de acest proiect de lege care dupa parerea mea este una binevenita,nu vreau sa supar pe nimeni dar hai sa gandim logic,masinile cu volan pe dreapta nu au ce cauta pe drumurile noastre fiindca fac numai necazuri(ganditi-va la depasiri de exemplu,nu ai vizibilitate,mergi pe risc si mai pui in pericol si pe altii)

 

In rest colegule sa te bucuri de masina,pare chiar faina insa cred ca e pacat ca este cu volanul pe dreapta.

 

Hai sa nu fim off-topic si nu sa ii bagam in aceeasi oala pe toti cu cocalarii cu bemveuri/mertane care n-au avut bani sa-si schimbe rotile de iarna cu care si-au cumparat gunoiul din UK si care acum baga motorina de 10 lei, dar se cred "regii soselelor....

Abtine-te... !!! :uameni

Ii rog pe toti colegii de forum sa nu mai polueze topicul aiurea cu discutii despre volanul pe dreapta sau alte nerozii care nu-si au rostul aici si care nu fac decat sa strice bucuria colegului @mateo !

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

hai sa-nceapa camperizarea, abia astept ! si baga si filmulete ca iti ies super haioase+interesante si atrag oamenii catre DIY, bafta!

still not black enough
Link to comment
Share on other sites

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

@Ovidiu: eu nu i-am facut consumul. Asa, la ochi, cu ce l-am adus ieri de la Bucuresti, alergat bine, azi vreo 20 km prin padure (l-am omorat cu mare pofta) plus vreo 30-40 km de oras, pare fie undeva pe la 15, dupa cat a scazut acul. Dar nu cred ca ma pot baza pe asta. O sa-i fac si plinuri si voi vedea clar asa. Consumurile de care am povestit sunt cele citite pe forumuri din UK si Australia si cel declarat de vanzatorul masinii care era om serios si bine pe bocanci si GARANTAT nu era deloc disperat sa vanda masina.

 

@Ion_Bumbu - impecabila interventia! Adaug eu si Cipru :)

 

@nessum - ai dreptate in absolut toate privintele :) Stii deja ca imi place sa imi impartasesc realizarile deci vor veni si acelea. Nu o voi modifica tehnic insa o o voi dota pentru dormit confortabil si servirea mesei. Ma gandesc daca sa merg pe o solutie noua sau, ca sa scutesc timpul si munca, sa transfer ceea ce e deja pe Sharan si doar sa adaptez un pic. In LC as vrea, totusi, paturi etajate. Sharanul a fost gandit si pt familie, patul ala e perfect si pentru sex, clar. LC-ul e, totusi, mai mult pentru detectia de metale si parca nu as vrea sa ma ating noaptea, involuntar, cu colegul de detectie :)))

 

@Stelea - concitadinule, montajul GPL la Ionut care are atelierul in spatele Lukoil-ului de langa piscina Sideco. Am mai echipat acolo 2 GV (2 si 3) si totul a fost perfect. E un pic cam ciudatel el asa, in comunicare, dar isi face treaba bine. Am mai trimis si pe altii, nu am primit plangeri. El recomanda instalatiile Lovato (italiene), l-am crezut pe cuvant si n-am gresit. Poate ne si vedem zilele astea, am auzit de Frontera ta chiar azi, de la Astral.

 

@Astral - multumesc de pozitie. Pot sa zica ce vor ei, eu stiu ce stiu eu si gata :)

 

@gigipunga - multumesc de apreciere! Intai vrea sa o mai bibilesc pe partea tehnica si saptamana viitoare ma apuc s-o dotez. Vor veni di filmuletele, desigur ;)

Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro
Link to comment
Share on other sites

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

Sa o stapanesti sanatos!

 

La a mea consumul l am facut de la plin la plin de mai multe ori si a iesit 13 mixt . Mers nu sportiv!

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link to comment
Share on other sites

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

Iata ce am mai facut si constatat azi:

 

1. Am urcat-o pe o rampa si am luat-o la bani marunti.

 

2. Desi caseta de directie si burdufurile arata foarte bine, are o usoara pierdere de fluid pe la extremitatea dreapta. Exista in Targoviste o firma, Trami Service, care reconditioneaza impecabil casete de directie, nu stau sa fac mici remedieri, o dau complet la reconditionat, pentru un viitor fara griji.

 

3. M-am laudat degeaba cu lipsa totala de rugina, mea culpa. Masina are foarte-foarte putina rugina pe sasiu, in partea din spate. Treaba simpla, masina va intra la tratamentul geriatric infailibil de care a avut parte si Pininache (detalii complete aici: https://forum.club4x4.ro/showthread.php?85851-Si-inca-un-Pininache-)&highlight=inca+pininache).

 

4. Am constatat ca usa din spate a fost lovita/indoita si reparata, dar reparata la fușăreală, asa e in UK (nu vreti sa stiti ce am gasit odata la o duba frigorifica ce arata bestial pana incepeai sa o iei la mici detalii). Nu-i bai, o fac eu ca la carte, in Targoviste sunt cativa tinichigii particulari care fac o treaba de nu-ti vine sa crezi si o fac la preturi infime fata de orasele si service-urile mari. Acuma, omul mi-a zis "hai sa-ti arat ce mici defecte estetice are masina" dar eu i-am zis ca nu ma intereseaza maruntisurile si ca vreau masina fara pregetare, sa lasam vorbele si sa trecem la fapte de baieti mari. O luam si daca ar fi fost sifonata toata. Starea asta tehnica e rarisima.

 

In rest, toate ca din fabrica. Dar le-am fragezit ulterior pe unele, cititi mai departe daca sunteti avizi de informatie :))))

 

5. Evident ca nu m-am abtinut si am dus-o la coclauri. De la mine de la poarta si pana in padure sunt doar 2 minute cu masina, zona de deal cu tot felul de inclinatii si drumuri forestiere dezastru, abandonate - cele mai misto sunt alea de caruta ale hotilor de lemne, acolo se vede ce poate o masina. Am eu pe acolo niste locuri care ingenucheaza majoritatea masinilor 4x4. Alea sunt locurile mele de referinta unde duc masinile pe care vreau sa le vad ce si cat pot. Chiar si fara diff spate blocat, masina a fost vizibil mai capabila decat orice alt 4x4 am bagat eu acolo (sigur, nu am bagat din alea cu ARB-uri si alte minuni, vorbim de masini stock).

 

Am mai condus LC 90 (doar diesel) pe forestiere normale insa nu mi-am permis sa le supun la cazne pentru ca nu erau ale mele. Acum mi-am facut damblaua dupa pofta inimii.

 

Am cateva locuri unde NU am reusit sa trec cu nici o masina stock (LRD200, LRD300, Pinin cu LSD Torsen spate, Forester 2.0 si 2.5 XT, Mitsu Pajero fara blocant spate, Mitsu Delica 2.8 auto cu super select, Nissan Terrano 2 scurt etc. si etc. - adica le-am aratat si altora ca masinile lor nu erau ceea ce credeau ei).

 

E un loc anume unde am intepenit un LRD200 TDI, cu kit de inaltare profesional (amortizoare, arcuri, conducte prelungite etc.), si l-am fortat, incercand sa-l scot, pana i-a bubuit grupul spate (la LRD300 TDI i-am rupt o planetara spate tot acolo). Bineinteles ca nu m-am abtinut si am bagat si Toyota exact acolo. A inaintat un pic mai mult decat restul insa s-a blocat, si ea, de nu mai misca nici in fata si nici in spate, am priponit-o bine de tot. Apoi i-am cuplat blocantul spate si a iesit suplu, natural, pe ambele sensuri (am repetat, inainte si inapoi, ca in bancul ala slab cu Funar si ungurul), cu doar o usoara apasare de acceleratie (aproape la ralanti!). Este genial blocantul spate, tineti minte asta!!! O masina cu blocant spate este cu totul altceva decat o masina care are doar blocant central, TC sau LSD Torsen (astea din urma fiind mai bune, evident, decat una care are doar blocant central).

 

Nu ma apuc sa descriu toate testele pentru ca as scrie niste pagini bune. Ma rezum la cele care mi se pare mie cele mai semnificative.

 

Am undeva, in marginea satului, o panta nenorocita, acoperita cu iarba grasa si tare denivelata. Este foarte inclinata, pe a doua parte a ei vezi doar cerul prin parbriz. Pana acum, nici una dintre masinile testate acolo nu a reusit sa o urce nici macar pana la jumatate. LC90 a trecut de jumatate fara diff spate blocat dar apoi s-a poticinit. Am oprit-o acolo, se mai vedea doar cerul, si am blocat diferentialul spate. Ghici ce! A plecat fara ezitare si a urcat toata panta. Toataaa!!!! Moaaaa, m-am udat tot, jur!!!!

 

Da, clar, trebuie sa fac un filmulet, il fac zilele astea, sper. Vreau sa arat exact ce si cum.

 

Apoi am alergat-o, ca la curse, pe forestiere, am si sarit cu ea niste hopuri, am zburat pe drumuri cu pietre mari si pe campie cu musuroaie de cartita. O sa ziceti ca sunt tampit. Nu stiu daca e cazul sa va contrazic 100% insa, la mine, asta se numeste "fragezirea masinii sh" tocmai achizitionate. Adica, atunci cand imi iau un 4x4 sh, aleg unul care nu a facut off-road si nu a muncit (cred ca motivele sunt evidente pt toata lumea). Ei bine, de multe ori, o masina de felul ala este cam perfecta sau, macar, aparent perfecta. Fragezirea este ca o substanta de contrast: piesele slabe ale masinii devin vizibile. Dupa fragezire, masina incepe sa troncane, ce era vechi si imbatranit pe ea cedeaza brusc si incepe sa se auda. Apoi stiu exact ce trebuie sa schimb si, in felul asta, rezultatul final este o masina realmente solida si de care ma pot bucura, cu toata increderea, multa vreme pana sa mai am ceva de schimbat.

 

SINGURELE (tineti minte asta!) masini care s-au mentinut, fara nici un fel de cedare, dupa procesul de fragezire mi-au fost Suzi GV2 (1.6 benzina 3 usi) si GV3 (2.0 benzina 5 usi). Alea nu au dat nici un semn de slabiciune. Pe GV2 am avut-o 3 ani si nu i-am schimbat decat consumabile (tot vroiam sa ii schimb cate ceva, mi se parea straniu ca nu bag bani in ea dar, a naibii, nu a cerut ceva vreodata si mama-mama ce molestari a primit de la mine), Pe GV3 am avut-o un an, adica pana aseara cand, odata ajuns acasa cu Toyota, nasul fetitei mele, care ma asalta de ceva vreme pe tema acelui GV3, a decretat ca nu pot avea 2 masini 4x4. Avand jucarie noua si entuziasmat fiind, am cedat. A venit chiar aseara si m-a lasat fara ea, am un nod in gat acum, jur. Sa o stapaneasca sanatos si sa-i aduca tot atatea clipe faine cum mi-a adus mie! N-am vrut sa-i iau banii, i-am zis sa o tina o saptamana si apoi sa se prezinte cu banii sau cu masina inapoi. Sper sa aduca masina, foarte sincer va spun :) Ideea e ca nici aia nu a cerut altceva decat consumabile si a fost si ea abuzata fara mila. Sa nu credeti ca sunt vreun stapan milostiv sau, dimpotriva, vreun killer de masini. E o dragoste cu nabadai intre mine si masinile mele. Le dau sa zaca insa le si intretin cu dragoste si fara economie. O masina care a fost la mine, cand pleaca, pleaca intr-o stare tehnica impecabila si de nadejde dar cu unele "vanatai" exterioare inerente. Iubesc masinile intr-un mod cumva mistic si, probabil, de aia imi permit cu ele si unele lucruri pe care nu mi le-as permite cu femeile :)))))

 

SA REVENIM. In urma procesului de fragezire, LC-ul a inceput sa pocneasca fain pe pivotii fatza (se simte doar pe drum accidentat bine si doar la viteza), pe bucsile bara stabilizatoare spate si pe bieletele antiruliu spate. Poate si altele, vad maine cand o urc pe elevator, va primi piese noi, de calitate maxima, nu ieftinarii. Vreau sa fac din ea o masina cu care sa scriu istorie si exact asa o vor pomenii nepotii mei care, destul de probabil, o vor mosteni :)

 

Ah, si inca ceva: la inceput, diferentialul central se bloca instant, de cum actionam maneta cea pitica. Acum, dupa vrednica fragezire, masina trebuie sa mearga un pic, eventual un pic shocata, pana sa se aprinda martorul lui (am si testat, credeam ca s-a ars becul subit, nu se cupleaza pana nu se aprinde becul si viceversa). Rezolvam, rezolvam, bine ca si-a aratat slabiciunile ca sa o vindec eu. O asteapta piese noi si vremuri grele dar superbe. Toyo, I think this is the beginning of a beautiful friendship :)

 

Azi sunt chiar si mai fericit decat ieri! :) <3 :D

Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro
Link to comment
Share on other sites

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

@4L Limited - Multzam de urari si de info! A mea primeste GPL nou-nout :) Vezi mesajul privat, vreau si eu o copie dupa manualul de utilizare, platesc tot si dau si aldamas! :)

Edited by matteo_tgv
Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro
Link to comment
Share on other sites

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

Ah, mi-a scapat ceva, cred ca e important, deci adaug, mare-mare atentie:

 

Pe sleauri noroite (si mai ales daca ai un pic de virat!), LC90 lung (nu stiu cum e ala scurt) are tendinta sa sara stanga-dreapta cam tare, sa te scoata in decor, sa te bage in copaci, sa te puna de-a curmezisul. In contextul asta, nu e masina de incepatori! Trebuie neaparat sofer experimentat si pe faza!

 

Acelasi lucru l-am vazut, acum 2 ani, la un LC120 D-4D, abia o tinea soferul pe sleauri, nu prea stia omul sa o stapaneasca. In spatele lui, un Freelander 1 a trecut fara nici cel mai mic semn de evolutie nedorita.

 

Soferul de pe Freelander mi-a zis apoi ca a mers si el cu un LC120 pe acolo si ca, la fel, l-a aruncat si pe el stanga-dreapta si ca Freelanderul merge cursiv, fara tendinta de deviere, chiar si fara sa-i intre TC-ul sau ESP-ul (nu stiu daca are si ESP).

 

Ideea este ca, pe sleauri ude, cu LC90 si LC120, trebuie sa o iei low&slow, altfel te face poster. Problema dura apare in cazul in care sleaurile cu noroi sunt adanci si trebuie sa-ti asiguri inertie suficienta trecerii in partea cealalta. Atunci va trebui sa o calci iar lucruile pot deveni DRAMATICE daca nu esti suficient de bine pregatit pentru situatia asta, daca nu stii sa corectezi instinctual masina, la mitzo-cotzo.

 

Nu imi mai amintesc daca se comportau la fel, in situatia data, LRD si Delica, am facut multe aventuri si cu ele. Sunt curios daca si alte masini mari si grele fac din astea. Forester, Pinin si GV nu faceau din astea dar ele erau foarte usoare.

 

De retinut, deci.

  • Like 1
Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro
Link to comment
Share on other sites

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

@4L Limited - Multzam de urari si de info! A mea primeste GPL nou-nout :) Vezi mesajul privat, vreau si eu o copie dupa manualul de utilizare, platesc tot si dau si aldamas! :)

 

 

Saptamana asta ajung la masina si vad ce manuale are in torpedo!

 

La 116k mile a mea mai are rugina superficiala pe dedesupt si zgarieturi.

 

Eu am testat o pe un loc unde cu Patrol stok am trecut din prima.....la LC i am smuls si bara fata si nu a trecut.

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link to comment
Share on other sites

Re: Pohta ce-am pohtit: Toyota Land Cruiser J9 3.4 V6 :)

 

Ma gandeam, inainte sa incepi bricolatul pentru camper :2830912117: , sa faci un calcul raportat la timp/materiale si beri :2dr si poate esti mai castigat daca iti iei un ''tent roof''.

Am vazut ca pornesc de la 700$+taxe...etc.:av:bannana

 

In ultima vreme multi colegi din Ro au optat pentru varianta asta. Import China. Se pare ca este calitate apropiata de ARB ori Hannibal! :cort

hannibal-safari-classic-tent.thumb.jpg.0b1dcf4e5577432ef174b84aedd5485f.jpg

rooftop-features-2.thumb.jpg.f41db9fa51ad553ecfba2a5d2b43cf07.jpg

Edited by nessum

Toyota LJ 70

Transsylvania Off Road Club

www.helpdani.eu

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use