Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

De Vanzare Baterii auto 1500CCA la -50 celsius


Recommended Posts

1341161318_WhatsAppImage2019-04-12at19_20_13.thumb.jpeg.3659f3d8ef37ae30652cfcbeb09c9c1f.jpegSalutare

 

Am inceput sa manufacturez si sa vand baterii auto cu urmatoarele caracteristici :

 

Dimensiuni: 29x19x21 (Lxlxh) centimetri.

Curent furnizat la -50 celsius (CCA) = minim 1500 A

Durata de viata estimata >50 ani (>20.000 cicluri)

Capacitate = 30Ah

Greutate <5Kg

 

Le pot face cu 2 tipuri de borne :

a) borne normale , cilindrice , diametrul 16-17mm.

b) placute cu gauri filetate M6 (vezi poza)

Pot inversa bornele + si -

-doar sa-mi spuneti inainte ce tip de borne doriti-

 

Pretul fara montaj este de 400 eur la cursul BNR din ziua platii

se poate plati si prin Revolut, evident http://jeepromania.ro/forum/Smileys/default/smiley.gif

 

Pentru cei ce doresc - se pot face si cutii de dimensiuni mai mici - dar se adauga un mic cost de productie (+10 eur)

 

Pentru comenzi : whatsupp sau tel : +40722441441.

 

Multumesc pt atentie, bafta tutuLor !

1097440046_WhatsAppImage2019-04-12at19_20_12.thumb.jpeg.f2ba5b156f7fc22f5627c4b5b53c97ed.jpeg

1408844431_WhatsAppImage2019-04-12at19_20_13.thumb.jpeg.3005478614a5e9981771b901f845ceee.jpeg

1008776608_WhatsAppImage2019-04-12at19_20.14(1).thumb.jpeg.6248b157380e1654416c09b3a52788af.jpeg

263253148_WhatsAppImage2019-04-12at19_20_14.thumb.jpeg.12bac6a7cae1f0ff6658822eccd59f14.jpeg

1741263173_WhatsAppImage2019-04-14at14_00_13.thumb.jpeg.714566de549dafb60dd1ee652a014fd9.jpeg

788297685_WhatsAppImage2019-04-17at13_45_07.thumb.jpeg.69f9af061c3f91b4e1da30fc9c6df967.jpeg

still not black enough
Link to comment
Share on other sites

Suna interesant ce scrie in anunt,dar cred ca ar trebui sa dai ceva lamuriri pt.necunoscatori,cum e marea majoritate a utilizatorilor (inclusiv eu.).1500 A sunt la pornire,ma gandesc,sau cum?Trebuie vreun alternator "cu muschi" sa o incarce,sau e de ajuns cel al masinii,de 90 AH?

Poate suplini o baterie de la tine pe cele 2 pe care le am eu din fabrica? (Trooper 3.0 D)

0722.246.245-YMS/e-mail-stoica.mdragos@yahoo.com
Link to comment
Share on other sites

Salut

Din pacate detaliile pe care le doriti tin de cunoasterea functionarii bateriei intrun autoturism din aceasta cauza nu am descris si cum functioneaza aceasta.

 

O sa descriu pentru fiecare caz in parte deoarece fiecare posibil client poate avea cerinte diferite. Deci :

 

Curentul din baterie (sau orice sursa de energie electrica) este furnizat doar la cererea unui consumator, cu alte cuvinte baterie nu "da" curent de capul ei ci doar cand si cat i se cere.

La pornirea masinii electromotorul cere curent mare de la baterie deoarece are nevoie sa transforme aceasta energie electrica intruna mecanica destul de mare.

In cazul masinilor cu motoare diesel aceasta energie este mai mare comparativ cu motoarele pe benzina, si creste cu cat capacitatea motorului este mai mare (piesele ce trebuie puse in miscare sunt mai grele). De asemenea aceasta energie necesara pornirii creste cu cat temperatura motorului este mai scazuta.

Electromotorul nu are nevoie de aceasta energie foarte mult timp deci aici este importanta valoarea curentului ce poate fi furnizat de baterie (CCA) nu de capacitatea bateriei (Ah)

Capacitatea bateriei este importanta in cazul in care este folosita la alimentarea unor consumatori normali pentru o durata lunga de timp.

In cazul bateriilor cu plumb CCA este mai mare cu cat capacitatea Ah este mai mare din aceasta cauza s-a incetatenit printre oameni ideea ca cu cat bateria are mai multi Ah cu atat mai usor este pentru ea sa porneasca un motor.

 

Revenind la bateria de vanzare : da, aia 1500A sunt furnizati catre electromotor la pornire, daca electromotorul cere mai putini Amperi atunci vor fi furnizati mai putini.

De exemplu un wrangler JK diesel cere la pornire 1100A pentru un sfert de secumda (pentru a "rupe pelicula" cum se spune) apoi pentru inca 2 secunde cere 200A.

 

Bateria de vanzare se incarca in acelasi mod ( de la alternator) ca si o baterie normala cu plumb cu o singura diferenta : se incarca mult mai repede.

bateriile cu plumb , datorita chimiei din interiorul lor, nu se pot incarca foarte repede.

 

Alt avantaj pt bateria LTO ce rezulta din capacitatea ei de a furniza curenti foarte mari este in cazul folosirii troliilor, aceasta in sarcina cer cam 3-500A - bateria LTO furnizeaza acest curent fara ca sa-i scada tensiunea la borne sub 10V - adica troliul va avea viteza normala si constanta.

 

Daca Dvs aveti 2 baterii pe masina doar pentru a fi sigur ca pornirea este asigurata in orice conditii atunci bateria LTO este ceea ce va trebuie ( sa nu mai vorbim cu cate Kg se usureaza masina in cazul inlocuirii celor 2 bateii cu plum cu aceasta de approx 5Kg)

 

Daca insa folositi una sau ambele baterii actuale si pentru a alimenta sa zicem un frigider pentru mult timp fara a porni motorul atunci ar fi cazul sa pastrati una din bateriile actuale pentru acest job.

 

Ca si capacitate (energie furnizata in timp, cu motorul oprit) bateria LTO de 30Ah poate furniza cam aceeasi energie ca si o baterie cu plumb de 90Ah (noua).

 

Sper ca raspunsul meu a fost clar, daca mai aveti intrebari - just ask :)

 

multa bafta!.

still not black enough
Link to comment
Share on other sites

LIKE........ oferi garantie,banuiesc, nu?

Am nisite planuri, -ca intotdeaunea, de altfel si ne vom auzi cu siguranta

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link to comment
Share on other sites

LIKE........ oferi garantie,banuiesc, nu?

Am nisite planuri, -ca intotdeaunea, de altfel si ne vom auzi cu siguranta

 

:) Salut RZV , clar trebuie sa mai vorbim :)

 

Referitor la garantie : da, evident, am integrat deja in baterie un montaj care imi spune cu siguranta daca s-au depasit 15V la incarcare sau daca bateria a fost conectata invers - aceste 2 cazuri nu sunt acoperite de garantie.

Inca un lucru foarte important pe care am uitat sa-l precizez : bateria suporta sa fie descarcata accidental pana la 0V fara sa se strice !! (uitat lumini/consumatori porniti peste noapte)

 

bafta !

still not black enough
Link to comment
Share on other sites

1) Ce inseamna LTO ?

 

 

2) "bateria LTO de 30Ah poate furniza cam aceeasi energie ca si o baterie cu plumb de 90Ah". Va rog sa detaliati.

Adica daca descarc la jumate energia din bateria cu plumb ( extrag 45Ah ) tot e mai mult decat cei 30Ah ? Atunci de ce bateria LTO nu e trecuta cu 100Ah !?

 

3) Parametrii de incarcare / descarcare care sunt ? Ex: Overcharge / Overdischarge voltage, Curent maxim de incarcare/ descarcare.

Edited by danciucu
XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7
Link to comment
Share on other sites

1 - Litiu oxid de titan (in engleza)

2- Nu puteti extrage 45Ah dintr-o baterie cu plumb de 100Ah si la bornele acesteia tensiunea sa ramana la o valoarea utilizabila. Dupa 45Ah veti avea cam 8V la bornele bateriei cu plumb, lucru care o face inutilizabila in majoritatea cazurilor deoarece consumatorii facuti sa lucreze la 12V se vor opri sau nu vor functiona in parametrii normali.

in cazul bateriilor cu Litiu (deci nu doar in cazul LTO ci si pt Li-ion sau Lifepo4 ) bateriile isi mentin tensiunea la borne peste 11V pana cand curentul extras din ele scade pe la 20% din capacitatea lor, apoi tensiunea cade brusc. In concluzie in cazul bateriilor pe baza de litiu puteti folosi cam 80-90% din energia inmagazinata , in cazul bateriilor cu plumb puteti folosi doar 30-40% din energia inmagazinata in baterie.

3 -

Overdischarge = 7,5V (cand bateria ajunge la tensiunea asta inseamna ca este descarcata 100%

Overcharge = 14,5V (cand bateria ajunge la tensiunea asta inseamna ca este incarcata 100%)

Curent Maxim de incarcare = curent maxim de descarcare = curentul cu care poate fi incarcata/descarcata bateria pe timp NELIMITAT/CONSTANT fara ca aceasta sa aibe de suferit = 450A

Curent maxim de incarcare/descarcare pt perioade scurte ( maxim 30 secunde ) = 1500A ( in teorie este vorba de 3000A dar nu am folosit borne de conectare care sa reziste la asemenea curent deoarece nu consider ca este necesar, in plus am vrut sa tin pretul cat mai jos)

 

Multumesc pt. intrebari.

  • Like 1
still not black enough
Link to comment
Share on other sites

Info despre baterii cu Pb, NiCd, NiMh, Li-Ion

https://www.radioamator.ro/articole/view.php?id=173

https://www.radioamator.ro/articole/view.php?id=178

Tensiunea minima de descarcare a unei batt cu Pb de 12 V este de 10,5V, mai jos apare riscul de sulfatare.

O baterie de 100Ah descarcata la C/10 adica 10 A tine chiar 10h, avind capacitate de 100Ah.

Descarcata la C/20 are capacitate ceva mai mare.

La fel de adevarat este ca pentru o pornire de 20 sec cu un curent de descarcare mediu de 400A se consuma din baterie 2,2Ah, mai adaugind inca 20 sec cu aprox 100A incalzirea bujiilor rezulta inca 0,55Ah consumati din baterie.

Una peste alta la un start la rece in conditiile enumerate ar rezulta un consum de aprox 3Ah din 30Ah, deci 1/10 din capacitatea acumulatorului, absolut suficient pentru pornirea la rece a masiniitinind cont de caracteristicile de descarcare ale bateriei.

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

@gigipunga atentie la caractericticile bateriilor!

 

@Ion_Bumbu Corect, concis si cu trimitere la documentare.

Cei care posteaza, mai ales probleme de principiu, ar trebui sa se documenteze serios, inainte. Nu toti sunt specialisti si iau de bune cele citite aici.

Sa cunosti, sa vrei - vei putea face !
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Salut, eu vreau una din aia cum aveai intr-un post mai vechi, cu mufe usb, priza bricheta etc :), te sun maine, vorbim pe whatsap?

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use