Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Kaprun – un proiect Suzuki Samurai


Farfarello
 Share

Recommended Posts

Re: Kaprun – un proiect Suzuki Samurai

 

Super frumoasa masina,

Bogdan, ma intereseaza chitul Calmini.Ti-am trimis mesaj pe pm.

Asteptam sa o vedem cu noua suspensie ce poate.

KDJ 90, DID-163 hp
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 473
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Kaprun – un proiect Suzuki Samurai

 

Kit-l este de vanzare si va fi disponibil in cateva saptamani, functie de cum ajung Fox-urile din SUA.

Pretul este cel de pe forum, si e discutabil.

Suplimentar mai am pe acasa 2 protectii din silicon pentru 2 amortizoare, el oricum arata bine zic eu, si chiar nu a fost solicitat, de fapt poate fi vazut la Bucuresti.

Bogdan,

Facebook: Suzuki Restore

Link to comment
Share on other sites

Re: Kaprun – un proiect Suzuki Samurai

 

Esti cel mai dedicat om pe care l-am vazut.

Ai Audi A4 Allroad si mergi la munca cu un sami din 93 :br:al

Nemo me impune lacessit !
Link to comment
Share on other sites

Re: Kaprun – un proiect Suzuki Samurai

 

respect, poti sa te lauzi ca ai "ferrari" din punctul de vedere al muncii depuse, ai facut totul aproape de la 0.5% => o masina facuta manual.

In prezent: Suzuki Escudo LWB 1.6 16v 101 cp, 1993, RHD

In trecut: Vitara SWB 1.6 8v 80 cp, 1993, cabrio, injectie - stock

Link to comment
Share on other sites

Re: Kaprun – un proiect Suzuki Samurai

 

Masina asta nu are varsta, pot spune cu mana pe inima ca dintre toate pe care le am imi este cea mai draga.

Daca as putea merge si pe distante mai mari cu ea, nu as avea nici o problema :ih.

Daca il las pe fiumeu de un an si 5 luni sa aleaga intre masini...iti dai seama care-i preferata lui .

Bogdan,

Facebook: Suzuki Restore

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: Kaprun – un proiect Suzuki Samurai

 

Am refacut calculele ! Schimbam putin planul, astfel incat pe viitor sa nu mai avem "surprize".

 

Ca si modificari ale actualului plan:

 

- punti de Toyota LJ70 + blocant ARB; (atentie : se van puntile lui Kaprun cu tot ce au pe ele !)

- anvelope 33' sau 35';

- conversie frane pe disk punte spate;

- reconstruim rezervorul si il mutam in interior sa facem loc puntilor;

 

Revenim cu foto.

Bogdan,

Facebook: Suzuki Restore

Link to comment
Share on other sites

Re: Kaprun – un proiect Suzuki Samurai

 

Ma bucur ca ai luat decizia asta ... e exact ce-i trebuie unui Samurai cu +100CP .

Mai am cateva sfaturi daca-mi permiti, ca eu am mai invatat cate ceva din propriile greseli si poate tu reusesti sa le eschivezi. Avand ca punct de plecare rotile ... 35-urile sunt foarte bune pentru sami, mai ales daca gasesti unele cat mai usoare (jante/anvelope) . Problema lor este ca sunt un pic cam inalte pentru ampatamentul mic al masinii pe care te sfatuiesc sa-l maresti cat de mult ... sa mai poti merge si strada insa ... eu zic ca un +20 fata, +10 spate ar fi super pentru stabilitate cat si pentru echilibru. Un alt lucru foarte important este sa scoti o masina cat mai joasa posibil ... ideal ar fi ca "burta" sa nu depaseasca cu mult in inaltime nivelul puntilor intrucat inaltarea reala, pozitiva, ramane cea data de diametrul anvelopei, iar unghiul de trecere il poti ajuta cu o "burta" plata pe care sa pui un scut pe care sa alunece masina in caz de nevoie. Pentru asta e nevoie ca prinderile tendoanelor sa nu depaseasca nivelul sasiului. Ar ajuta un 4 link dublu triangulat pe spate iar pe fata orice sistem care nu depaseste sasiul. Personal as pune tendoanele originale de Toyo care se prind in lateralul sasiului si pentru ca pe fata nu as vrea prea mult flex. E bun un 3link daca ai loc de tendonul superior, 4 link si scapi de panhard (e bun mai ales daca ajungi la directie hidraulica). Mult succes ... asteptam poze si detalii.

Club Sportiv x3m

Valcea

Link to comment
Share on other sites

Re: Kaprun – un proiect Suzuki Samurai

 

Multumesc Catalin.

 

Decizia cu puntile am luat-o si dupa ce am analizat propunerile tale.

Masina vrem sa o scoatem cat de joasa posibila, mai ales ca ulterior putem regla inaltimea din Fox-uri.

Renuntam la tendoanele de Toyota si mergem pe 4 link fata spate.

Jantele for fi cel mai probabil Dotz din tabla cu un ET negativ + Silverstone Extreme 33 sau 35 (asteptam propuneri). Ideea e ca vreau sa pastram putin si din spatele caroseriei, iar suspensia trebuie sa lucreze. Sper sa nu fie f grele. Cele din aliaj sunt mai usoare?

Legat de scut avem unul tare fain din duraluminiu: http://www.zanfi.it/modules.php?name=catalog&file=product_info&cPath=62_26&products_id=1462, care protejeaza cam tot.

La directie avem: caseta Vitara, o pompa preluata din rock climbing, un rezervor marit si un radiator. Deocamdata nu punem directie hidraulica, dar aceasta pompa va suporta si asa ceva...in viitor.

Pentru ca masina sa stea pe drum am comandat o bara stabilizatoare reglabila.

Bogdan,

Facebook: Suzuki Restore

Link to comment
Share on other sites

Re: Kaprun – un proiect Suzuki Samurai

 

4 link-ul pe fata e fain, mai ales daca e loc pentru tendoanele superioare si nu esti nevoit sa inalti masina din cauza lor. Caseta de Vitara nu stiu daca e o idee prea buna pentru ca e posibil sa nu permita un cap de bara mai mare, care sa faca fata noilor solicitari. Mie cea mai potrivita mi se pare tot caseta de Toyo cu bara de directie aferenta, mai ales ca are bratul in fata si-ti permite sa muti puntea in fata. Ar merge si un high steer la combinatia asta, desi daca tot ai pompa, rezervorul si coolerul, de ce sa nu mai pui un distribuitor cu "return to center" si un piston dublu si ... ai directie . Mie mi-a placut distribuitorul de la TrailGear : http://www.lowrangeoffroad.com/index.php/builderparts/steering/trail-gear-orbital-valve-steering-control-valve.html

Rotile ... 35 minim ... ar merge si 37/13 sau 38.5/11 booger fara probleme, dar trebuie acordata mare atentie ampatamentului care e punctul cel mai vulnerabil la samurai. Parerea mea e ca janta din aliaj e obligatorie la Kaprun pentru ca masina e usoara si nu o distruge si apoi poate fi mai usoara cu pana la 5 kg fata de una de tabla, ceea ce e foarte important. Merg puse flanse sa ajuti ecartamentul si eventual beadlock-uri interne. In privinta caroseriei eu o vad pe cea de samurai drept cea mai permisiva caroserie ... poti sa tai cat vrei si mai bine arata . Poti gasi loc suficient pentru 35-uri si sa ai impresia ca-i asa din fabrica.

Bara stabilizatoare e cumva Antirock Sway Bar ... ma gandesc si eu sa pun asa ceva. http://www.currieenterprises.com/cestore/antirock.aspx

Club Sportiv x3m

Valcea

Link to comment
Share on other sites

Re: Kaprun – un proiect Suzuki Samurai

 

Legat de conversia spate, an deschis o discutie aici: http://forum.club4x4.ro/showthread.php?64341-Intrebare-legata-de-puntile-de-Toyota&p=709565&posted=1#post709565

Cei de la Lowrangeoffroad mi-au pus aceasta intrebare.

Aveti cumva idee?

Bogdan,

Facebook: Suzuki Restore

Link to comment
Share on other sites

Re: Kaprun – un proiect Suzuki Samurai

 

Buna!

 

Scutul acela meserias de la Zanfi arata exact ca o tava pt strans noroiul. Poate e folositor unde sunt numai pietre, dar prin noroaiele noastre poate sa stranga o gramada si atunci msina chiar va merge pe burta... si e si dificil de curatat de acolo.

 

Spor la treaba !

Link to comment
Share on other sites

Re: Kaprun – un proiect Suzuki Samurai

 

Si daca se foloseste traversa suplimentara , as mai adauga o eclisa de dublare la prinderea de sasiu ...

Fara gauri e mult mai sigur , crengile din noroi au prostul obicei sa nimereasca orice gaura - capul de sasiu ,gauri din bare , gaurile de comtrol si montaj initial la sasiu, caroserie ... . E fara gauri cu un anume scop - protectia completa . Noroiul ...trebuie spalat oricum , tot nu curge prea mult din ce s-a adunat in scut .

Sau gaurile trebuie facute cu cap ( jumatate de gaura , model 'dragon skin' ) da e muuult de munca ....

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Kaprun – un proiect Suzuki Samurai

 

Nici mie nu prea-mi place scutul de la Zanfi si in general nu imi plac produsele lor pentru ca sunt facute doar pentru a castiga banii celor cu putine cunostinte in domeniu si nu au nici o legatura cu performanta .

Scutul ala o sa fie tot timpul plin de namol, la prima utilizare mai hotarata o sa se indoaie, pare greu si e mult prea jos ... pierzi tot avantajul pe care-l castigi facand prinderile tendoanelor deasupra liniei de jos a sasiului.

Ce mi-ar place mie ar fi un sistem gen sanie, adica doua-trei tevi longitudinale care impreuna cu sasiul dublat in partea de jos sa alunece peste obstacole. Ar merge completat cu o bucata din duraluminiu doar sub reductor care e punctul cel mai expus. Bine'ntales ca si reductorul ar mai merge ridicat cativa cm pentru a fi mai protejat si astfel ramane un samurai solid dar suplu.

Club Sportiv x3m

Valcea

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Kaprun – un proiect Suzuki Samurai

 

Baietii de la Suzuki Dojo lucreaza cu portile inchise, drept urmare nu avem foto cu evolutia proiectului :uameni.

Intre timp am mai achizitionat una alta - conversie la frane pe disc punte spate Toyota.

http://img29.imageshack.us/img29/6007/img2823p.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Bogdan,

Facebook: Suzuki Restore

Link to comment
Share on other sites

Re: Kaprun – un proiect Suzuki Samurai

 

Am ajuns si la capitolul anvelope si jante.

Anvelopele sunt Silverstone Extreme 33X10.5X15, iar jantele unele originale Toyota preluate de la Max (Multumesc ! :2dr).

http://img98.imageshack.us/img98/7011/img0657z.jpg

Uploaded with ImageShack.us

http://img221.imageshack.us/img221/4274/otel2e.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Bogdan,

Facebook: Suzuki Restore

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: Kaprun – un proiect Suzuki Samurai

 

Salut,m-ar interesa daca motorul de 1.6 8 valve ,potriveste pe cutia de 1.3,eventual daca potrivesc si galeriile de admisie si evacuare.

 

Bineinteles as dori sa montez in sj 413.Motorul meu original este cam praf.

http://modificari4x4.blogspot.ro/

 

relatii la tel 0723013231

peter.erno@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Kaprun – un proiect Suzuki Samurai

 

Kaprun dupa prima sedinta de terapie la Dojo Motorsports:

 

http://img810.imageshack.us/img810/7003/kaprun1.jpg

Uploaded with ImageShack.us

http://img189.imageshack.us/img189/5210/kaprun2.jpg

Uploaded with ImageShack.us

http://img847.imageshack.us/img847/4136/kaprun3.jpg

Uploaded with ImageShack.us

http://img513.imageshack.us/img513/4623/kaprun4.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Bogdan,

Facebook: Suzuki Restore

Link to comment
Share on other sites

Re: Kaprun – un proiect Suzuki Samurai

 

Eu as fi incercat o alta varianta pentru tendoanele fata ... in primul rand as fi schimbat bara de legatura din spate cu una una de fata similara cu a samuraiului, legata de bara care merge la caseta. Ca si mine de altfel, esti tentat sa crezi ca bara de legatura din spate e mai sigura, dar nu e chiar asa pentru ca fiind sub grup se pune destul de repede pe pietre mai ales si se stramba. Parerea mea e ca o bara de directie in fata puntii prinsa de brate highsteer e cea mai sigura varianta si te scapa si de tendoanele indoite. Prinderea tendoanelor superioare eu as fi facut-o pe interiorul sasiului, scapand astfel de riscul de a atinge sasiul la flex in comprimare maxima si as fi montat caseta de directie si prinderea panhardului pe sasiu mai in spate, cat mai aproape de punte. Caseta de Patrol fiind cu bratul in fata va scoate bara de directie in fata sasiului unde e destul de vulnerabila ... sau poate asa pare in poze. Una peste alta, decat hydro-assist care nu cred ca e necesar la samurai , mai degraba full-hydro cu load reactive valve si o directie bine reglata ... scapi de caseta grea din varful sasiului si de bara de directie vulnerabila poate cu aceeasi cheltuiala. Astea sunt cateva lucruri pe care le-as fi facut diferit dar e doar o parere personala despre detalii minore ce nu influenteaza prea mult rezultatul. Sunt sigur ca un Samurai cu motor, punti , ampatament si suspensie face diferenta.

Edited by Catalin.V

Club Sportiv x3m

Valcea

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use