Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Gazrom, M-ul lui Off-Road Runner


Tractozaur
 Share

Recommended Posts

Dragi pasionati ai primului automobil romanesc ,

 

Dupa cum va spuneam intr-un topic de-al meu mai vechi viewtopic.php?f=4&t=5799&start=30 , una din dorintele mele a fost sa am pe langa cele doua Nissan-uri pe care le am prin ograda :grin: ,Tractozaur si Neassan, si primul automobil de teren romanesc M461, dorinta pe care mi-am indeplinit-o la sfarsitul lunii ianuarie a acestui an. viewtopic.php?f=4&t=5799&start=120

L-am botezat Gazrom pentru ca l-am luat exact cand a fost criza cu gazele de la rusi cu Gazprom si mi s-a parut interesanta analogia Gazprom-Gazrom, pe langa faptul ca este exact ceea ce a fost initial IMS-ul, un fel de Gaz romanesc :grin:

L-am luat de la un batranel de 80 de ani, care il avea luat din anul 1964, masina fiind inmatriculata pe 01.06.1964, facand parte din prima generatie de M461, de fapt dupa o discutie cu cei de la RAR, certificandu-mi-se faptul ca este masina cu numarul 172! :h5 Masina a fost tinuta in garajul omului de la origini si pana in prezent (garaj incalzit ). Batranu` si-a cumparat initial, din cate am inteles eu, un IMS 57 pe care l-a tinut pana in 1963, dupa care in 1964 a cumparat Gazromu`, caruia bineinteles la acea vreme, dupa un timp, dupa ce a aparut noul model ARO 240 :grin: , mosu` i-a facut niste "mici imbunatatiri" (i-a pus bord, stergatoare, bara de ARO, mici detalii nesemnificative care vor fi rectificate si nu cred ca-i schimba in vreun fel valoarea) pentru a-i mari "confortu`" :ha:

Motorul este original M 207 B, 2512 cc, benzinar, dupa cum bine se stie si initial, pana sa aflu anul de fabricatie, am avut impresia ca este un M461 C datorita faptului ca prezenta usita la busonul de rezervor, dar pe urma batranul mi-a explicat ca ulterior i-a schimbat aripile dreapta-stanga spate si nu a mai gasit decat de M461 C si i-a pus omu` ce a gasit, dar capatul rezervorului l-a bagat inauntru ca nu avea cum sa-l lase in afara si sa fie si cu usita... Busonul de rezervor inca mai are posibilitatea sa-i pui lacatel, deci intelegeti, asta este tot spilu` pentru care prezinta usita la rezervor dupa cum vedeti in poze.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Gazrom, M-ul lui Off-Road Runner

 

Superb. Sa-l stapanesti cu placere!

 

Cateva corecturi. IMS a fost prima masina de serie mare - facuta in Romania, dar au fost si altele... romanesti.... vezi "Malaxa".

 

IMS nu este chiar un Gaz Romanesc decat prin prisma "dizainului exterior".

 

Motorizarea dupa cum bine stii e Juma' de Carpati - care deriva la randu lui dintr-un Ford V8 - adica nu prea are treaba cu filiera ruseasca decat in masura in care si rusii copiau pe americani mult si bine.

 

Sasiul, puntile si "tehnica" sunt... ROMANESTI, fiind mult mai bune decat cele rusesti, si avand si celebrul raport nesimtit de M in grupuri. 36/7 adica 5.14... din fabrica! Ca o consecinta pe multe piete externe se vandeau mai bine IMSuri decat GAZuri. Un exemplu e CHINA... Nu prea le-a convenit Rusilor treaba asta, asa ca au luat masuri. Ce e important e ca intr-o era comunista, "economia de piata" cerea IMSul!

 

De altfel denumirea M461 inseamna - Muscel, al 4-lea prototip realizat (si cel "castigator") in 1961.

Link to comment
Share on other sites

Re: Gazrom, M-ul lui Off-Road Runner

 

Pt. vstef_is

:sr a fost o greseala de typewriting :ha: am vrut sa spun "primul automobil romanesc DE TEREN!!!"

Stiu istoria acestei masini pe dinafara si pentru cei care vor sa aprofundeze le recomand www.arom461.ro La "dizain"am facut si eu referirea, evident!!! :wink: :h5

 

Inainte de a continua acest topic, tin sa le multumesc urmatorilor domni: Viorel Burcea, secretarul Retromobil Romania, ARO M461 Romania, cel care m-a ajutat si ma ajuta in continuare cu pretioasele sfaturi slp , Fritz (Constantin Voicu) :Hr , pasionat de fiare d`astea vechi si cel care ma ajuta cu intretinerea si mecanica masinii, George Pantelimon, unul dintre cei mai “bolnavi� oameni pe care i-am vazut cand este vorba de M-uri si caruia ii multumesc pentru discutiile avute despre aceasta minunata masina :be , whoratiu care m-a ajutat deja prin procurarea unui set de oglinzi originale, faitonu care l-a fel ca si whoratiu s-a aratat interesat sa ma ajute in demersul meu si care mi-a trimis un bord original de M si mi-a promis ca incearca in continuare sa-mi trimita diverse mici detalii care imi lipsesc pe M si nu in ultimul rand lui soimu` care de la inceput, de cand am luat M-ul, mi-a trimis P.M-uri prin care se oferea sa ma ajute cum poate el, el fiind si cel care mi-a propus sa deschid acest topic in care sa va tin la curent cu evolutia Gazrom-ului, colonelu prin masinile lui care sunt o adevarata inspiratie si pentru faptul ca deja mi-a dat cateva ponturi de unde sa procur o prelata originala, etc) si sper ca nu am omis pe cineva. :gr1

Tin sa precizez faptul ca datorita faptului ca nu detin un garaj acoperit si a faptului ca imi doresc, pe cat posibil, sa mi-l fac singur, evolutia M-ului este un pic incetinita de timpul rece :cort pe care inca i-l traversam, din momentul in care se va incalzi, urmand sa accelerez “ostilitatile�. :sm

Link to comment
Share on other sites

Re: Gazrom, M-ul lui Off-Road Runner

 

In continuare si cateva poze cu cativa (sau masinile lor) din cei pe care i-am enumerat :h5 :h5

Link to comment
Share on other sites

Re: Gazrom, M-ul lui Off-Road Runner

 

...zi si mie o chestie,ajuta-ma sa inteleg...sa ma inteleg si pe mine...ai (si ai avut )nu stiu cite masini...mai performate...mai fiabile..mult mai scumpe....care nu-ti creeaza atitea dureri de cap si viata amara...la fel si eu...(Passat,Golf,Wrangler,SL)..si totusi IMS...nu m-am bucurat la nici una ca in ziua cund am luat IMS-ul,acum cind eu nu-l mai am,ma gindesc ce fericit as fi sa-mi gasesc altul in loc..astea nu sint in stare sa-i umple golul...cum se traduce chestia asta?

 

:hi am stat aproape o ora de vorba la telefon in miez de noapte dar asta am uitat sa te intreb...

IMPOTRIVA VINATORII , IMPOTRIVA ASASINILOR DE ANIMALE !
Link to comment
Share on other sites

Re: Gazrom, M-ul lui Off-Road Runner

 

Laure, este dupa cum iti spuneam (parerea mea) o chestiune de feeling. IMS-ul iti ofera o senzatie unica, o intoarcere inapoi in timp, o intoarcere la simplu, este un fel de Zen... :grin: :h5 Plus ca M-urile au un design inconfundabil, placut ochiului... Sunt atatea de spus despre astfel de masini, de poti sa umpli topicuri intregi.

Link to comment
Share on other sites

Re: Gazrom, M-ul lui Off-Road Runner

 

Sa`l stapanesti sanatos , sunt intr`adevar niste masini care te poarta inapoi in timp si te fac sa intorci privirea dupa ele pe oriunde le`ai vedea , muuuult mai des decat ai intoarce capu` dupa vreuna contemporana gen BMW , Porsche, etc (prietenii stiu de ce :cl ) . Abea astept sa vad ce "piesa" va iesi din M`ul tau . :1 Succes :h5

~ Silence is a gift ~

~ Learn to value its essence ~

Link to comment
Share on other sites

Re: Gazrom, M-ul lui Off-Road Runner

 

Acum aproximativ doua saptamani, i-am schimbat fisele, bujiile, am umblat putin pe la carburator, chestii d-astea marunte la motor... Sunt foarte incantat ca merge motorul brici, porneste la sfert, si stiti si voi ca daca inima e buna, restul conteaza mai putin. Mai am de lucrat un pic la ambreiaj ca e cam tare si trebuie sa-i schimb racordul, cilindrul receptor, etc. Din pacate dupa cum va spuneam, nu ma lasa vremea asta (acum in Bucuresti ninge, spre exemplu :ang2 ) sa "dezvolt" mai mult, dar intre timp am achizitionat o groaza de mici acareturi pentru M (o sa revin cu niste poze sa vedeti la ce ma refer). Va tin la curent cu noutatile!

Link to comment
Share on other sites

Re: Gazrom, M-ul lui Off-Road Runner

 

Am si motorul celalalt si raspunsul este nu, este un M207 B autentic, s-a verificat :grin: Da` cei cu tine la ora asta treaz? :ha:

Link to comment
Share on other sites

Re: Gazrom, M-ul lui Off-Road Runner

 

Pt. 13 Todesengel

Laure, sper ca ai rezolvat frumusetea aia de Jeep, sa te iau la o tura in noroaie si paduri sa o zgarii putin :twisted: :P :ha: :h5

Multumesc inca odata pentru pretul mai mult decat OK pe dispersoare :hi Gazromu` iti va fi mereu recunoscator :banana

Sambata am fost invitat de Viorel Burcea, impreuna cu Fritz :Hr si nea Dan :ps deasupra garajului in care Viorel tine frumusetea aia de M cu nr. B 01 ARO... :1 :bravo

Discutia a fost aprinsa dupa cum se vede :x si am mai pus la punct detalii despre cum v-a arata M-ul meu (incerc sa se apropie cat de cat de al lui Viorel, macar la numar :grin: ca al meu este B 87 ARO :ha: :h5 ). Cu aceasta ocazie am primit cadou de la Viorel, ceasurile de la bord noi-noute :tk :tk :tk

Link to comment
Share on other sites

Re: Gazrom, M-ul lui Off-Road Runner

 

Ieri am primit de la soimu, MOCA, claxonul mult cautat pentru Gazrom..., prin urmare vreau sa-i transmit pe aceasta cale :tk :tk in special lu` soimu` cat si celor care ma ajuta in definitivarea proiectului meu.

Ah, si ca ultima noutate, am dat deja un avans celui ce se va ocupa de reconditionarea Gazromului, Cristi (un vechi prieten si excelent mecanic si vopsitor :hi ) si in curand o sa incep sa va pun poze cu Gazromu` in diferite faze de "dezvoltare :ha: :h5

Link to comment
Share on other sites

Re: Gazrom, M-ul lui Off-Road Runner

 

Pai da...super de treaba Viorel,te ajuta,i-ti face cadouri si hop si la masa.In locul lui ti-as fi pus fierul de glet intr-o mina,caldarea de vopsea lavabila in cealalta si cind e gata incaperea(cu :twisted: controlul de calitate aferent bineinteles) atunci alune,spritz si discutii...

IMPOTRIVA VINATORII , IMPOTRIVA ASASINILOR DE ANIMALE !
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Re: Gazrom, M-ul lui Off-Road Runner

 

...Ah, si ca ultima noutate, am dat deja un avans celui ce se va ocupa de reconditionarea Gazromului, Cristi (un vechi prieten si excelent mecanic si vopsitor :hi ) si in curand o sa incep sa va pun poze cu Gazromu` in diferite faze de "dezvoltare :ha: :h5

Am bagat M-ul la reconditionare acum 4 zile :ypu asa ca incepand cu saptamana viitoare incep sa postez fotografii pas cu pas :grin: :h5

Pana atunci cateva poze cu Cristi, cel ce se va ocupa de M-ul meu (si care mai are la activ cateva M-uri superbe iesite tot din mana lui! :bannana )

Link to comment
Share on other sites

Re: Gazrom, M-ul lui Off-Road Runner

 

bafta si spor la treaba

ARO 243,an 2001,motorizare 2.7 tdi

ARO 243,an 1986,motorizare D127

ARO 244,an 1993,motorizare D127 in curs de modificare

Audi B4, an 1994 benzinar de 2000.

BUGHI - motor de 1600 benzinar

Fiat 1100,an 1964 - proaspat achizitionat

Link to comment
Share on other sites

Re: Gazrom, M-ul lui Off-Road Runner

 

Azi am trecut pe la Cristi sa vad in ce stare se mai afla Gazromu`... si l-am gasit "chelit" cam asa... :ypu :banana :grin: :h5

Link to comment
Share on other sites

Re: Gazrom, M-ul lui Off-Road Runner

 

Dupa care am trecut pe la Viorel sa mai invat un pic din tainele acestei M-inunate M-asini si sa primesc documentele secrete transmise din generatie in generatie :ha: :grin: :h5

Link to comment
Share on other sites

Re: Gazrom, M-ul lui Off-Road Runner

 

Ce pot sa mai spun..., la asa prieteni, sa nu iasa Gazromu` o frumusete de masina? Eh, ce ziceti? :grin: Apropo, ca fapt divers, M-ul lui Viorel este vopsit de acelasi om care se ocupa de masina mea, adica de Cristi :grin: :hi :h5

Link to comment
Share on other sites

Re: Gazrom, M-ul lui Off-Road Runner

 

Super ,,M" ul arata bestial sigur are un garaj cu caldurica , asteptam cu nerabdare sa vedem si GAZROMul tot asa de frumos ,dar cu siguranta va iesi doar ei sunt tatici lor ,adevarati pasionati de ,,M''uri :rsp spor la treaba!!!

Offroad Team ARO

,,ARO 244 AUTOUTILITARA" ,( AR0 320, ARO 244)

Link to comment
Share on other sites

Re: Gazrom, M-ul lui Off-Road Runner

 

Se misca tzara!!! :) Daca operatiunea s-a declansat, trecand prin mainile aceluiasi meserias, probabilitatea de a iesi la fel de bine, e fff mare :ha: . Fain arata al prietenului tau si-ti doresc unu la fel!! A propos, am vazut ca are gauri rotunde pe aripile fata, ceea ce inseamna ca poti sa-i pui semnalizatoare rotunde, comform anului de fabricatie si cu care, dupa parerea mea, arata muuuult mai bine.... Doar o parere!

Spor la treaba !!!! si cat mai curand inapoi pe soselele patriei !!

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use