adi200100 Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Salve Am un Samurai din 90 1.3 cc 70cp si azi dupa o iesire prin imprejurimi s-a aprins martorul "check engine". Specific ca masina merge bine, neschibandu-se mersul motorului si nici gaze. In carte nu am gasit nimic, cartea fiind pentru modelul fara senzorul respectiv :T. Daca stie cineva la ce e legat acel martor va sunt recunoscator. Suzuki Samurai 1.3i 1991 Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rd_adi Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Re: Martor "check engine" Nu pot sa iti spun sigur dar luand-o babeste de la traducere inseamna "verifica motorul", presupun ca asa ar trebui sa faci... Verifica la rece nivelul uleiului asigura-te ca nu e nici peste maxim nici sub minim Verifica nivelul lichidului de racire Astea sunt unele din motivele pentru care apare acest mesaj pe langa astea se poate sa fie un dispozitiv de avertizare pentru schimbul de ulei si filtre sau.... poate cureaua de distributie( de asta nu sunt sigur) In speranta ca te am putut ajuta, Adrian :h5 NISSAN PATROL GR Link to comment Share on other sites More sharing options...
suzuker Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Re: Martor "check engine" verifica etanseitatea sistemului de evacuare. Multe cauze care "aprind" becul check engine sunt date de sonda lambda care citeste gresit cantitatea de oxigen din evacuare, asadar verifica sa nu ai probleme la esapament sau poate chiar la sonda (verifica firul, mufa, etc). A doua posibila cauza ar fi legata de anomalii in instalatia electrica provocate de regula de alternator (verifica tensiunea bateriei la relanti si cu motorul turat, trebuie sa ai valori in limitele 13,5-14,5 V ). Mai sunt si alte cauze, cum ar fi anomalii ale sistemului de aprindere sau injectie, dar astea ar fi corespuns si cu un mers neregulat al motorului. Succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi200100 Posted February 22, 2009 Author Share Posted February 22, 2009 Re: Martor "check engine" Mersi mult din cate ai enumerat pe aici, varianta cu gazele s-ar putea sa corespunda, pentru ca am avut ceva lucrari pe la toba si rasufla. Apropo am uitat sa specific nici claxonul nu mai merge. nu stiu daca are vreo legatura sau pura coincidenta dar sigur s-a intamplat in acelasi timp. Suzuki Samurai 1.3i 1991 Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rd_adi Posted February 22, 2009 Share Posted February 22, 2009 Re: Martor "check engine" Dupa cum a zis si domnul suzuker daca nu merge nici clacsonul poate sa fie si de la instalatia electica... NISSAN PATROL GR Link to comment Share on other sites More sharing options...
dalmatianul Posted February 23, 2009 Share Posted February 23, 2009 Re: Martor "check engine" curata papucii de la contactul claxonului poate sunt oxidati suzuki samurai 92 golf plus cross 08 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gil Posted February 23, 2009 Share Posted February 23, 2009 Re: Martor "check engine" Vezi ca samuraiul are sistem de autodiagnoza. In manualul de service pentru modelul 1.3i o sa gasesti o intreaga sectiune despre cum poti afla singur ce este cu acel "check engine". In principiu, cu motorul oprit trebuie sa instalezi o siguranta in tabloul de sigurante pe pozitia de autodiagnoza si apoi cu motorul pornit verifici codul pe care ti-l da computerul. (clipeste becul cu check engine dupa un anumit cod pe care-l verifici in tabel.) Bafta :h5 http://picasaweb.google.com/lh/photo/owKuvX5VtDa5Dk-rBMa--w?feat=directlink Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi200100 Posted February 23, 2009 Author Share Posted February 23, 2009 Re: Martor "check engine" Eu am un manual de pe net dar se pare ca nu e decat pentru carborator. Eun pdf de 266mb si are vreo 482 de pagini dar nu am gasit. Daca il ai tu pe cel corect zi si mie de unde il iau. Oricum o sa incerc maine faza cu testul. Merci Suzuki Samurai 1.3i 1991 Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ab03fge Posted February 23, 2009 Share Posted February 23, 2009 Re: Martor "check engine" daca e cu injectie sigur face treaba asta din cauza ca nu iti merge cum trebuie un injector. eu am avut un samurai acum cativa ani si asa l-am dat cu check engine aprins .asa merge si in zi de astazi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gil Posted February 23, 2009 Share Posted February 23, 2009 Re: Martor "check engine" daca e cu injectie sigur face treaba asta din cauza ca nu iti merge cum trebuie un injector. eu am avut un samurai acum cativa ani si asa l-am dat cu check engine aprins .asa merge si in zi de astazi. Pai numai un injector are.... ECM-ul verifica mult mai multe chestii decat injectorul. De pilda verifica valvele de la avansul vacumatic, senzorul de oxigen, cel de presiune a combustibilului, sistemul EGR si inca cateva chestii. Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi200100 Posted February 24, 2009 Author Share Posted February 24, 2009 Re: Martor "check engine" @Gil - nu am gasit manualul respectiv si cu poza aia nu m-am descurcat... asa ca am plecat de la premiza claxonului...siguranta era buna, deci claxonul. Am descoperit ca era un papuc rupt, asa ca am renuntat la el, dupa care am scos borna la baterie, sa se reseteze, si nu s-a mai aprins...cel putin dupa 3 km, ramane de vazut. Merci pentru raspunsuri :bannana Suzuki Samurai 1.3i 1991 Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gil Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 Re: Martor "check engine" Se poate intampla ca daca ai pe undeva un scurtcircuit (papucul rupt poate era + si atingea la masa) sa-ti dea faza cu "check engine" . Insa doar fiindca nu e conectat claxonul, fara sa faca scurt, ma indoiesc ca ar trebui sa apara. Bine c-ai rezolvat pana la urma :h5 :h5 ! Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi200100 Posted February 24, 2009 Author Share Posted February 24, 2009 Re: Martor "check engine" Normal.....scuze ca nu am fost clar...papucul respectiv dadea la masa de asta sunt convins. Suzuki Samurai 1.3i 1991 Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
patagoniac Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Re: Martor "check engine" "Check Engine" se aprinde la un anumit numar de kilometri gen la fiecare 60-80-100.000 km (functie de model si an). E un fel de senzor de revizie, asa au fost ele gandite la vremea respectiva, e un fel de computer mai antic. Palpaiturile acelea reprezinta un anume cod. De exemplu: una si apoi inca de doua ori.....inseamna codul 12 care se raduce ca totul este OK, sau de doua ori, pauza mica, apoi de 4 ori, insemna codul 24 adica ceva problema cu senzorul de viteza. Nu e nimic de speriat. Poti face testul la orice Samurai si daca inca nu s-a aprins martorul de la sine dupa metoda explicata mai sus, cea cu siguranta bagata in lacasul respectiv. Pentru resetarea acestui martor exista din cea-m inteles un buton on/off ca la veioze :)) undeva pe sub volan pe dreapta fata de coloana de directie. Eu am cautat la al meu dar nu l-am gasit inca :)) ....stai ca dau un link la ce-am gasit pe net la problema asta. http://www.izook.com/tech/samurai/basic ... elight.htm http://www.suzuki-forums.com/suzuki-jim ... nform.html Nu stiu daca nu cumva butonul ala on/off nu e cumva numai pentru modelele facute pentru americani. Link to comment Share on other sites More sharing options...
patagoniac Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Re: Martor "check engine" Ce misto zice gagiul de pe izook.com "May all your codes be a 12" hehehehhee......mult succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gil Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Re: Martor "check engine" Butonul ala e numai la americani din pacate, cel putin asa stiu eu. Dar la samuraiele care au sistemul cu cuple (nu cu siguranta in tablou) se poate monta un intrerupator care poate fi actionat la nevoie pentru diagnoza. (cele pentru Canada sunt facute asa). May the 12th code be with you! :mrgreen: Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi200100 Posted February 25, 2009 Author Share Posted February 25, 2009 Re: Martor "check engine" Mda La mine a picat vrajeala cu acel claxon...astazi s-a apris iar...cu toate ca dupa vreo 10 km si cam 5 porniri. Sami are cablu dekilometraj sau senzor... ca mie nici kilometrajul/vitezomtru nu mai merge...si asta cand am incercat sa resetez odata trip-ul...cel putin de atunci nu mai merge. Suzuki Samurai 1.3i 1991 Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius C alias Turagmes Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Re: Martor "check engine" are cablu....daca l-ai resetat in mers.....poti sa cauti alt kilometraj :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi200100 Posted February 25, 2009 Author Share Posted February 25, 2009 Re: Martor "check engine" alt kilometraj????.. sau alt cablu. Suzuki Samurai 1.3i 1991 Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gil Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Re: Martor "check engine" Este posibil sa fie dus senzorul de viteza (VSS "Vehicle Speed Sensor", e undeva in bord). Daca faci treaba cu autodiagnoza si primesti codul 24, sigur asta e. ECM-ul n-are nicio treaba cu cablul de kilometraj. Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius C alias Turagmes Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Re: Martor "check engine" alt mecanism ptr kilometraj.....cablul nu se rupe asa :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
adi200100 Posted February 25, 2009 Author Share Posted February 25, 2009 Re: Martor "check engine" @Gil faza cu testul nu am facut-o pentru ca nu am manualul pentru 1.3i ,si varianta care ai zis-o tu e prea vaga pentru mine...pana nu am ceva concret unde,cum,ce sa scot sau sa bag nu ma apuc. Suzuki Samurai 1.3i 1991 Mai bine ingrasat de bere, decat cocosat de munca !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
patagoniac Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Re: Martor "check engine" Da, codul 24 aveam eu de cand am luat masina in noiembrie si pana am schimbat cablul de kilometraj. Si de atunci imi palpaie 12-ele pe care inca nu stiam cum sa-l resetez pana n-am citit review-ul ala de pe Izook, dar stiam ca nu-i ceva grav. Chiar aseara cautam butonul de on/off si ma ofticam ca nu-l gasesc :P Apropos, daca are cineva nevoie de cablu de kilometraj nou sa-mi dea un mesaj privat sau ceva ca eu am luat doua ca erau ieftine si nu stiam exact unde sa caut sa vad ce-mi trebuie. Era un model cu un fel de clapeta de prindere (pe asta l-am pus pe Samuraiul meu din '90) si un model cu piulita, care nu stiu exact pentru ce model e, dar sigur e de Samurai ca scrie pe pachet.....deci asta cu piulitza e available numai sa va uitati ce sistem de prindere are sub panoul cu ceasurile. 12 ruuulz ...hehehhe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gil Posted February 26, 2009 Share Posted February 26, 2009 Re: Martor "check engine" @adi200100 iti trimisesem pe PM un mesaj, poate nu l-ai citit. Oricum, daca te grabesti, poti downloada manualul pentru 1.3i de aici: http://forums.bauchan.org/portal/downloads.php?dcid=9 Reference id: 231, aprox 120MB. Succes :h5 Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest solders Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Re: Martor "check engine" poti sa mergi cu check engine toata viata aprins si sa iti mearga masina perfect.la vitarele cu 16 valve poate sa fie prblema,ca mai pate sa fie de la injector sau ceva mai grav,la samuraiele vechi nu cred ca e problema. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts