Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Haideti sa incercam o statistica a problemelor


Max
 Share

Recommended Posts

Troliul este un acessoriu de offroad care, desi un troliu inseamna forte mari, este un dispozitiv delicat care se poate strica extrem de usor. Sunt inca multi oameni care nu dau importanta troliului. Au impresia ca daca si-au pus unul pe masina, pot sa se bage oriunde si sa faca orice cu el. Nu prea e asa.

 

Un troliu electric se compune, in mare , din urmatoarele:

- motorul electric

- ax de antrenare

- cuplaj

- frana automata

- reductorul

- cuplajul mecanic

- cutia cu relee de comanda

- cablurile de legatura

 

Haideti sa incercam o statistica a poblemelor pe care le avem cu troliile.

Descrieti marca, modelul de troliu si problemele pe care le-ati avut.

Ce e mai important este utilizarea corecta a troliului. Fiti sinceri si recunoasteti cand nu l-ati utilizat corect.

 

Utilizarea incorecta a troliului poate insemna:

 

1. desfasurati de tot cablul si incepeti trolierea in forta fara sa lasati cateva spire pe tambur.

2. infasurarea cablului peste tambur nu pe sub tambur.

3. lasati sa se adune tot cablul intr-o parte

4. legaturile electrice stranse insuficient

5. utilizare excesiva fara pauza de racire.

6. maneta de cuplaj mecanic nu este impinsa pana in capatul cursei.

7. expunerea repetata la intemperii, respectiv apa, noroi etc... fara sa se faca revizii periodice.

si altele...

 

Nu vrem sa facem aici reclama sau antireclama unei anumite marci de troliii. Vrem sa vedem daca o anumita marca sau model, are niste defecte specifice de care trebuie sa avem grija.

Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a poblemelor

 

Stiu pe cineva care a avut 2 Warn-uri 8274 si a avut la ambele aceeasi problema..... a pierdut telecomenzile :P

 

 

Pai eu am in exploatare un Warn 8000 pe IMS, si un Warn 9000 pe Y61. Le folosesc cu bun simt si rabdare si n-am avut nici o problema... pana acuma.

 

In concluzie, modelul 8274 nu-i bun :app

 

:p sper ca nu-mi iau Ban pt interventia asta cam off-topic.

"De cand s-au inventat notariatele, nu mai exista...cuvant de onoare... Papaiani

"Uneori, intregul, poate insemna mai mult decat ... suma partilor" Un Nene

Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a problemelor

 

3. lasati sa se adune tot cablul intr-o parte

 

Cu coada intre picioare si in pozitia ghiocelului recunosc ca la capitolul 3 am incurcat-o.

Aici am avut problema la t-max ew 9500. Nu a fost absolut deloc problema troliuliu sau a marcii.... a fost din cauza celor 10 imbecili care se uitau ca prostii cum se troliaza sufa pe tambur fara sa zica unu` ca s-a adunat toata intr-un colt. Astfel s-au rupt cele 2 tije de sus. S-a rezolvat tot in aceeasi seara, in padure, cu un generator electric, un aparat de sudura si niste bucatele de platband. Am avut noroc in perioada aia imi faceam bara spate si pragurile si lasam sculele in masina. Altfel ramanea masina vreo saptamana in padure pana cand se usca terenul.

Din pacate s-a adeverit ca orice provizorat ramane definitiv. Si acuma, dupa aproape 4 luni, tot aceeasi sudura a ramas, dar important e ca troliul merge bine si fara probleme. Daca se va incalzi in viitorul apropiat, il voi da jos si il voi face calumea cu o flansa metalica pe deasupra.

Privind si partea cealalta a lucrurilor: Daca vrea sa-l fure cineva, pe langa cele 6 suruburi, tre sa vina si cu un flex sa taie cele 2 platbande si caloriferul.

Sa-i fac o poza si sa o pun zilele astea, in caz de mai pateste cineva sa stie cum sa procedeze fara mari investitii.

OMU'e inainte de toate!
Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a poblemelor

 

Stiu pe cineva care a avut 2 Warn-uri 8274 si a avut la ambele aceeasi problema..... a pierdut telecomenzile :P

In concluzie, modelul 8274 nu-i bun :app

 

:p sper ca nu-mi iau Ban pt interventia asta cam off-topic.

 

Eu propun sä facem o scrisoare deschisä spre Warn si sä ii propunem ca pe viitor sä adauge la telecomenzile

modelului 8274,o abtiune, cum ar fi un snurulet de fixat permanent telecomanda de mänä, precum sänt legate mänusile, tricotate, la copii mici, una de alta sä nu se piardä. :ha: :ha: Night bird, cine e bebelusul?

 

Nici eu nu vreau Ban pt. interventie, dacä se poate si zic pardon deja.

Un aer lejer de glumä face bine,(la lenjerie) isi mai descreteste omu fruntea, mai cade un pic de noroi de pe frunte inainte sä intre in pat. :ha:

Caut oameni cu interese comune, morale.
Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a problemelor

 

2. infasurarea cablului peste tambur nu pe sub tambur.

wow,...nu stiam si nu credeam sa aibe importanta...desi nu am vazut inca infasurare peste tambur; pot sa intreb care ar fi problemele la o astfel de infasurare?...educativ si/sau preventiv .

Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a problemelor

 

2. infasurarea cablului peste tambur nu pe sub tambur.

wow,...nu stiam si nu credeam sa aibe importanta...desi nu am vazut inca infasurare peste tambur; pot sa intreb care ar fi problemele la o astfel de infasurare?...educativ si/sau preventiv .

 

Poate sa dauneze sistemului de autofranare.

Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a problemelor

 

Troliul nu inseamna numai exploatarea lui. Inseamna si pregatirea masinii ptr. montarea lui. Asta inseamna bara, placa, suspensie.Am montat un troliu pe masina cu bara si placa aferenta, fara sa umblu la suspensie, iar masina s-a lasat cu 1,5cm.Nu era o nenorocire, dar la fiecare denivelare masina lansa. Am schimbat suspensia pe fata cu HD de la OME si pe spate cu MEDIUM tot de la OME si totul e ok.

Rubicon 2.8
Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a problemelor

 

Troliul nu inseamna numai exploatarea lui. Inseamna si pregatirea masinii ptr. montarea lui.

 

Excelenta remarca. Am vazut situatii in care placa de troliu era facuta din material subtire, doar de forma. Am vazut si troliu montat pe doua bucati de platbanda.

Am vazut si placa de troliu la care gaurile de prindere a troliului nu erau facute dupa dimensiuniel corecte, lucru care a dus la tinerea troliului in tensiune fara sa mai fie aliniate corect cele 4 prinderi. In sarcina, carcasa troliului poate sa se rupa si nu stiti de ce.

Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a problemelor

 

acum ce sa zic....nu am intilnit macar o situatie sa poti stringe cablul frumos pe tambur in sarcina...dar cit mai bine, se poate...

am 9.5 xp

am rupt papucul din capatul cablului la o troliere in care eu stateam pe loc si am dat drumul la un aro care la sfirsit in loc sa stea pe frina sa scot cirligul a accelerat si a plecat cu tot cu cablu.....

acum am probleme cu mufa de la cutia cu relee in care se infige telecomanda

in rest toate bune

zambeste...maine poate va fi mai rau

Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a problemelor

 

Salut am pe un Discovery un Warn xd 9000 cumparat sh ,caind mi la montat cineva l-a pus exact cum era pe cealalta .motorul are aceeasi putere si in fata si in spate?

cand ma troliez si folosesc telecomanda trebuie sa apas in sus si pe ea este marcat invers .

care sa fie treaba? cum e principiul de functionare? asa cum e montat m-am troliat de cateva ori si a mers super

:cl
Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a problemelor

 

Multumim de topic, cu ocazia asta spun si eu problema mea.

WARN 9,5 TI.

Cand scot sau trag cablul pe tambur, fara sarcina, din telecomanda, dupa ce opresc butonul, tamburul mai invarte cablul cam 1 metru. Adica tamburul nu se opreste imediat ce nu mai apas butonul. In sarcina se opreste imediat si tine.

Recunosc ca nu i-am facut nicio revizie la troliu.

Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a problemelor

 

Salut am pe un Discovery un Warn xd 9000 cumparat sh ,caind mi la montat cineva l-a pus exact cum era pe cealalta .motorul are aceeasi putere si in fata si in spate?

cand ma troliez si folosesc telecomanda trebuie sa apas in sus si pe ea este marcat invers .

care sa fie treaba? cum e principiul de functionare? asa cum e montat m-am troliat de cateva ori si a mers super

sunt inversate doua fire de la cutia cu maimute... si eu am patit-o si ma miram de ce merge invers...

sunt firele subtiri (sa nu schimbi firele alea groase ca ai terminat cu troliul

in principiu sunt 3 fire subtiri de la mufa de telecomanda la cutia cu relee ...2 sunt inversate intre ele

mergi la cineva care se pricepe si ii dai de capat imediat

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a problemelor

 

Multumim de topic, cu ocazia asta spun si eu problema mea.

WARN 9,5 TI.

Cand scot sau trag cablul pe tambur, fara sarcina, din telecomanda, dupa ce opresc butonul, tamburul mai invarte cablul cam 1 metru. Adica tamburul nu se opreste imediat ce nu mai apas butonul. In sarcina se opreste imediat si tine.

Recunosc ca nu i-am facut nicio revizie la troliu.

 

 

De obicei asta e simptom a troliilor care au telecomanda wireless.

Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a problemelor

 

eu am un warn batran si obosit care a ramas fara 2 telecomenzi(una pierduta de niste baieti si alta furata impreuna cu alte acareturi)

troliul este foarte obosit si nu cred ca a avut vreo revizie pana sa ajunga pe mainile mele, prezita urme groaznice de oxidare pe interior si chiar perforatii oxidate in carcasa de aluminu....intr-un cuvant este DISTRUS si cu toate astea inca MERGE. Cand va colapsa va fi inlocuit de o copie de la cei cu ochii mici iar pe acesta il voi dona asa cum i-am promis lui calinvas spre disectie si studiu comparativ.

 

BAFTA!

It`s not that WHERE you go....it`s WHICH way you get there!

 

Auto: TOYOTA 4Runner

Moto: BMW K 100 RS, BMW K 1100 RS

 

 

NU FURA!.....GUVERNUL URASTE COMPETITIA!

Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a problemelor

 

Ramsey 8.5 REP

 

Plusuri: usor, fff rezistent, consum redus de curent, cablul se deruleaza foarte usor pe liber, protectie buna la apa, pret suportabil

 

Minusuri: lent da cand zic leeeennnt e jale zici ca stai, cablul s-a 'exfoliat' relativ repede, maneta a explodat la a 2-a troliere la Fundatica (plastic), telecomanda e criminala iti rupe degetul.

 

Ma gandesc daca sa-l 'retrogradez' pe spate sau sa-l las in fata + plasma !?

FJ40 '77(vandut), HZJ74 01 HZJ80 '94, HDJ100 '98 (vandut), 120 '06 (vandut) UZJ100 03, Celica SupraMK2 82, Suzuki SJ500 88 ... si lista ramane deschisa
Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a problemelor

 

Multumim de topic, cu ocazia asta spun si eu problema mea.

WARN 9,5 TI.

Cand scot sau trag cablul pe tambur, fara sarcina, din telecomanda, dupa ce opresc butonul, tamburul mai invarte cablul cam 1 metru. Adica tamburul nu se opreste imediat ce nu mai apas butonul. In sarcina se opreste imediat si tine.

Recunosc ca nu i-am facut nicio revizie la troliu.

 

 

De obicei asta e simptom a troliilor care au telecomanda wireless.

Totul tine de mobilitatea si uzura angrenajului,daca este mai nou sau mai putin folosit si reactia este prompta. Sa zicem cca. 10 cm.Cand am achizitonat comanda wirless am fost avertizat de aceasta problema. (Mai fusese una montata, dar pe un troliu uzat)Troliul fiind nou a raspuns prompt.

Rubicon 2.8
Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a problemelor

 

Pitonule: Eu banuiesc ca-i vorba de inertia acumulata in toate angrenajele, cu atat mai mult cu cat in sarcina nu face asa.

"De cand s-au inventat notariatele, nu mai exista...cuvant de onoare... Papaiani

"Uneori, intregul, poate insemna mai mult decat ... suma partilor" Un Nene

Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a problemelor

 

Cateva probleme care l-am intalnit eu

 

Nu mentionez marcile ca sa nu fie interpretat prin faptul ca ma ocup si profesional de aceste acarete (cine este interesat de problemele respective ii dau in pm):

1.Cutie de relee neetansa si foarte slaba (cam toate)

2.Telecomanda din plastic foarte friabil

3.Magnet permanent de la motor lipit cu un adeziv care la o mica supraincalzire se dezlipeste si se sparge

4.Tijele de legatura (cele 4) care tin laolalta motorul ,tamburul si reductorul sint fixate cu suruburi foarte mici care la o mica sarcina ies din corpul carcasei

5. Carcasa din zamac (care se sparge foarte usor mai ales la talpile de fixare pe suportul dr troliu). In mod normal ar trebui sa fie un aluminiu aliat

6.Cablu de otel 8x1 sau 12x1 (fire infasurate intr-un manunchi). Aceste cabluri sunt mai ieftine dar sunt pentru utilizari statice nu pentru trolii . Motiv pentru care sunt foarte rigide si se rup repede la cutare.(Recomandabil min 24x1)

7.Maneta de cuplare sub forma unui intrerupator nu maneta

8.Contacte electrice neprotejate oxidarii (prin aurare sau argintare). Rezultat o functionare cu exces de caldura si in caz mai nefericit de intrerupere a functionarii

 

Legat de utilizarea corecta a troliilor recomand citirea manualelor de utilizare pentru toti care cumpara trolii. Aceste manuale prezinta situatii reale din teren .Deasemenea sa achizitioneze scripete. In general este valabil ca la nici un utilaj nu-i convine utilizarea la sarcina max. deaceea prin scripete se reduce forta de tractare la jumatate (Din troliile distruse vazute de mine mai mult de jumatate au fost distruse datorita solicitarii excesive care au dus la supraincalzire , au luat foc etc.)

 

O greseala personala facuta de mine care nu faceti

 

Cu cablul de troliu cand nu mai tragea suficient troliul am bagat in marsalier si iam dat gaz era sa smulg bara ARB de pe masina (6 suruburi nu fac fata la o forta dinamica a 3 tone si 170 CP)

mai tarziu am constatat si deteriorarea franei automate (cablul de otel nu este o sufa cinetica!!!!)

 

Si o ultima recomandare: Nu fiti puturosi sa coborati din masina ori de cate ori este nevoie sa vedeti si troliul , legati din nou cat de des trebuie cablul pentru o mai buna pozitionare (nu uitati un troliu aliniat de 4,5 tone in unghi de 45 grade mai trage max. 2,6 tone)

0747967945

kiss.zoltan@offroadmania.ro

Nebun de masini , off-road, natura, noroi, putere, aer proaspat

Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a problemelor

 

f frumos ai spus Zoli, multumim

eu am patit ca s-au blocat releele si tragea incontinuu

am avut (din fericire contct general)

un prieten, acelasi tip de toliu...nu a avut contact general si a trebuit sa tinem 4 oameni de masina sa nu se rasoarne cand sa blocat a lui pe tras....

alt prieten, un alt tip de troliu, aceeasi problema, a taiat cu tporul firul de la baterie

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a problemelor

 

e bine sa puneti un intrerupator la troliu .warn-ul meu are un releu separat de alea 4,prin care ii dau curent prin intermediul unui buton mic care e pe bord si e si luminos,ca sa stiu cind e cuplat.e mai simplu decit cu toporul si in caz de impact frontal..doamne fereste,n-ai 12v in botul masinii .asta pentru cine n-are contact general

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Haideti sa incercam o statistica a problemelor

 

Buna am un HORN 12000 nou si cablul este pe sub tambur nu pe deasupra asa a venit de la ei dar toate cablajele electrice si functiile telecomenzi sunt OK exista vreo problema ???

Offroad Team ARO

,,ARO 244 AUTOUTILITARA" ,( AR0 320, ARO 244)

Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a problemelor

 

Buna am un HORN 12000 nou si cablul este pe sub tambur nu pe deasupra asa a venit de la ei dar toate cablajele electrice si functiile telecomenzi sunt OK exista vreo problema ???

 

 

Cablul asa trebuie sa fie, pe sub tambur. Nu e nici o problema.

Link to comment
Share on other sites

Re: Haideti sa incercam o statistica a problemelor

 

Buna am un HORN 12000 nou si cablul este pe sub tambur nu pe deasupra asa a venit de la ei dar toate cablajele electrice si functiile telecomenzi sunt OK exista vreo problema ???

Si eu am fost indus in eroare ca nu am citit bine, este RUBRICA de folosirea incorecta a troliilor... :h5

KAMIKAZE TEAM

 

http://www.kamikazeteam.ro

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use