Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Pajero Sport la service...


asfalttango
 Share

Recommended Posts

Re: Pajero Sport la service...

 

:uameniEste vorba de un senzor hall care citeste prezenta fantelor dispuse la 180 grade pe tablita acea de care zici .Senzori asemanatori gasesti la sistemul ABS doar ca fantele sunt mult mai numeroase .Ar putea fi si optic prin emisie si receptie prin refelectia pe suprafata si cind da de fante formeaza impulsul.

Daca senzorul tau este defect acesta se inlocuieste cu alt senzor ( un senzor hall este o componenta electonica si se prezinta sub forma unui tranzistor sau circuit integrat cu minim 3 picioruse , nu costa mai mult de 10ron, dai un serch pe google)

Deasemeni tot ce ai tu acolo se poate face artizanal , mecanic pt cei mai putin initiati cu doi magneti dispusi la 180 grade care comanda un releu REED (este un releu comandat de un camp magnetic si era des folosit la centralele telefonice , se gaseste si acum de cumparat , nu cred ca e mai mult de 2ron) , iar cei mai priceputi o pot construi electronic tot cu senzor hall sau optocuplor.

Trebuie sa incerci daca i-ti merge vitezometru si pt asta trebuie sa dai impulsuri sa vezi daca raspunde , adica iei o rezistenta de 1k si faci contact cu ea intre borna de alimentare a senzorului si "p" de care zici si urmaresti sa vei daca creste indicatia in functie de cresterea fregventei impulsurilor.

Daca vitezometrui raspunde idea este urmatoarea , la o tura completa tu trebuie sa obti doua impulsuri sau mai corect un impuls pt fiecare jumatate de tura din cutia de viteza ( impulsul este considerat tensiunea de 5 v aplicata pe pinul "P" tensiune pe care o faci prin inserierea rezistentei cu tensiunea de 12 v ( se incepe cu o rezistenta mai mare de 10 k si se scade progresiv pina obtii tensiunea de 5v , eu cred ca 1 k este bun )

Nu stiu cit pricepi din cea ce-ti zic , dar daca nu intelegi apeleaza la un electronist si arata-i indicatiile mele, sigur se va descurca.

Deasemeni vezi ca am fazut pe net ca si la Logan au un senzor hall la cutia de viteza tot cu trei conectori si costa cica 130 ron, mai sapa si tu , e aceasi chestie problema e de adaptare.

Edited by ciine
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Pajero Sport la service...

 

Mi-am tiparit indicatiile:h5...Multumesc mult!:rsp

Plec la vinatoare de electronisti...ca nu cunosc pe nimeni cu aceasta meserie.

Invata din experienta altora....ca pina inveti din a ta...mori.
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport la service...

 

Pina atunci m-am gindit ca ar fi util sa curat pasta de protectie si sa vad ce se afla cu adevarat acolo...

 

Se pare ca este snzor HALL si piesa a ajuns la un prieten sa ii desfaca pinii cu o pompa de cositor si sa vedem ce se afla si dedesubt.

El a indentificat o rezistenta coboritoare de tensiune si 2 condensatori(eu am crezut ca sunt rezistente:ha:)

 

Urmeaza demontarea si identificarea senzorului echivalent sau cautarea unuia identic...:h5

Invata din experienta altora....ca pina inveti din a ta...mori.
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport la service...

 

Se vede ce scrie pe integrat o serie ceva .? Este cumva trensparent sau din plastic ? Daca poti vedea seria pe el il putem gasi pe net.

 

Vezi cum arata un traductor de dacie , dar prima data incearca sa vezi daca i-ti merge vitezometru ,orce alt traductor ai pune trebuie sa-ti dea un impuls la jumatate de rotatie altfel vei avea indicatii eronate la viteza si km

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport la service...

 

In afara de literele JD si S de pe integrat nu se mai vede nimic.Este din plastic gri inchis si are 4 pini pe o parte si 4 pe cealalta.

 

Am pus pe partea care se invirte mecanic o biluta mica metalica si sub cilindrul de plastic se afla cred ca 2 magneti pentru ca are doua zone in care bila este atrasa si 2 in care e libera.

 

Am dat piesa unui coleg care repara calculatoare pentru a putea scoate de pe placa traductorul si pentru a dezlipi placa de pe cei 3 pini(+,-,P).

 

Acum trebuie sa gasesc o rezistenta de 1 kiloohmi sa o pun intre + si P pentru a verifica Km.Incerc sa fac asta miine....

Invata din experienta altora....ca pina inveti din a ta...mori.
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport la service...

 

Azi s-a schimbat integratul cu altul identic....Montat tot senzorul pe masina...si ....surpriza....tot nu merge:ang4

 

M-am apucat iar de demontat si masurat:

Problema apare pe pinul P....unde documentatia imi spune 4,5 v sau mai mult si eu am 0,35 v cu motorul oprit si 0,55 v cu motorul pornit.

M-am uitat la toate sigurantele...in regula.

Am verificat prizele din instalatie...arata ok.

La final documentatia spune sa verific cablajul intre pinul P si instrumente.

 

Mai usor trag alt cablu decit sa desfac toata instalatia...dar pentru asta trebuie sa am si certitudinea ca senzorul este bun....cum as putea sa il verific?

Invata din experienta altora....ca pina inveti din a ta...mori.
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport la service...

 

Am realizat montajul din figura atasata si senzorul da 4 impulsuri de 0 v si 12v la o rotatie de 360 de grade.

Asta inseamna ca senzorul este OK si de fapt problema este ca nu am tensiune de 4,5 volti pe plotul P.

Invata din experienta altora....ca pina inveti din a ta...mori.
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport la service...

 

Teoretic , da .Dar tu ai zis ca ai pe plastic decit doua fante si atunci ar trebui sa fie 2 impulsuri , daca in loc de fant sunt 2 magneti atunci se justifica prezenta celor 4 impulsuri.

tensiunea de 4.5 v nu este critica tu trebuie sa ai impuls ,adica un prag minim 0-1 v (stare logica0) si un prag max. probabil 12v (stare logica 1) o alternanta a celor doua face ca la masurarea in mers sa dea o medie .

Problema se pune cind ai cablul conectat pt ca nu se cunoaste ce rezistenta are vitezometru si atunci tu ar trebui sa verifici ce tensiune de impuls ai pe pinun P cu vitezometru conectat. Daca aceasta este mica , adica sub 4v sau deloc trebuie micsorata rezistenta din montaj sau intercalat un etaj de amplificare cu un tranzistor pt a mari curentul de comanda.

 

Eu personal am tot insistat sa vezi daca i-ti merge vitezometru .adica sa aplici la pinul "P" impulsuri (succesiuni de 0 ,1 ) cu o rezistenta intre borna

+ si P sa vezi daca se misca acul.

Acum ar mai fi o varianta , adica acea tensiune de care zici tu ca este in schema sa fie data de vitezometru si un impuls ar fi echivalentul puneri lui P la masa. Tu trebuie sa dedermini acest lucru si in acest caz montajul din figura ta se preteaza mai bine. Succes ,astept detalii .

Edited by ciine
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport la service...

 

Am pus o rezistenta de 1,2 kohmi si nu s-a intimplat nimic la km...sau nu am vazut eu pentru ca eram singur....am pus-o sub masina...am iesit...m-am uitat ...acul tot jos.

 

In senzor sunt 2 magneti pentru ca atrag biluta de metal pusa ca distantier.

 

Nu am verificat varianta cu P la masa...dar incerc si asta....si sigur mai fac si sapaturi:ha:

Invata din experienta altora....ca pina inveti din a ta...mori.
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport la service...

 

Ceasul e putin probabil sa fie defect ...dar se poate intimpla.

 

Problema este ca eu nu am masurat de la inceput cablajul pe care merge impulsul P.

Si cred ca acolo este problema.

Mai fac niste masuratori sugerate si explicate prin telefon de colegul nostru si vad unde ma situez:h5

Invata din experienta altora....ca pina inveti din a ta...mori.
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport la service...

 

chestia care ai vazuto este un cititor la bord ai un traducator poti sa le iei si s-h de obicei se strica cititorul de la cutie am patito anul trecut .

De curind am cumparat o cutie de viteze fara cititor presupun ca are si cititorul am mers cu masina inainte sa iau cutia .

ANDI 0722210998 . Tipul o dezmembra

ANDI

CLUBUL SPORTIV

OFF ROAD ADVENTURE ROMANIA

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Re: Pajero Sport la service...

 

Nu am rezolvat problema.

Senzorul cititor este ok.

Cablajul este ok de la cutie pina intra in cablajul principal.

 

De aici incolo am ales sa nu ma apuc sa umblu deocamdata.Pot circula si fara km.

Invata din experienta altora....ca pina inveti din a ta...mori.
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use