mihai_mox Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 Re: bujia Din pacate inca mai am butonul trebuie sa imi gasesc cat de curand schema electrica pt bujii si relee ca sa refac circuitul original nu de alta dar vine timpul urat si va trebui sa tin mai mult timp bujiile. Precizez ca masina este in posesia mea de aprox 1 luna nu am avut inca timp sa ii fac mare lucru din cauza timpului liber care nuprea exista. P.S. cred ca o sa intreb pe Autodata despre schema electrica a releelor sa vedem ce zice. Oricum astazi intra masina la o inspectie pe sistemul de alimentare si injectie (verificat rezervor sa fie curat, conducte desfundate, dat jos pompa injectie si filtru, pompa urmand a fi pusa pe bancul de centicubat si injectoarele la tarat si aduse la presiunea corecta la care trebuie sa deschida sa speram ca nu trebuie sa cumpar duze). Numai bine. ex Owner: Mitsubishi Pajero Shogun 2.5 td, Ford Escort Rs2000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flow Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 1. Bujii noi - fac minuni mult mai mari decat 10 pagini de discutii pe forum. 2. E normal ca butoanele care sunt puse la intamplare pt actionarea directa a bujiilor sa ia foc avand in vedere ca sunt subdimensionate (consumul bujiilor e foarte mare), daca totusi vreti sa faceti o improvizatie pana la gasirea unei solutii definitive puneti buton care sa comande direct RELEUL/RELEELE si nu bujiile. Prea mult timp liber dauneaza mintii si asa odihnite. Link to comment Share on other sites More sharing options...
armand18us Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 Re: bujia ca tot este vb de bujii, stie cineva de unde se pot lua pt pajero de 6V ? Se pare ca pentru masina asta s-au facut 2 tipuri: 1. de 12V - > exista un singur releu pt bujii 2. de 6V -> sunt 2 relee... Pajero Sport 2004 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
verssatu Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 Re: bujia 1. Bujii noi - fac minuni mult mai mari decat 10 pagini de discutii pe forum. 2. E normal ca butoanele care sunt puse la intamplare pt actionarea directa a bujiilor sa ia foc avand in vedere ca sunt subdimensionate (consumul bujiilor e foarte mare), daca totusi vreti sa faceti o improvizatie pana la gasirea unei solutii definitive puneti buton care sa comande direct RELEUL/RELEELE si nu bujiile. 1. Ce marca de bujii recomandati pentru masina din semnatura? EU stiu ca BERU fac cele mai bune bujii pentru diesel, la fel ca si DENSO. 2.Cum imi dau seama ca butonul actioneaza releele si nu direct bujiile? Pajero 2,5 tdi SWB '95 BMW 330i sedan 2001 Suzuki SV650s 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eugen Remus Cucu Posted October 11, 2010 Share Posted October 11, 2010 Re: bujia 1. Ce marca de bujii recomandati pentru masina din semnatura? EU stiu ca BERU fac cele mai bune bujii pentru diesel, la fel ca si DENSO. 2.Cum imi dau seama ca butonul actioneaza releele si nu direct bujiile? Urmareste vizual si prin usoara tragere de ele firul(e) de la buton de unde se alimenteaza si daca merg(e) la releu sau la bujii, daca nu e posibil identificale cu un aparat de masura ( ohmmetru), ia fiecare fir de la buton in parte si cautai corespondentu la releu sau bujii cu ajutorul ohmetrului, cand ai gasit celalalt capat al firului ohmetrul piuie si iti arata valoarea 0. In felul asta aflii unde merg firele si ce comanda.La o identificare vizuala a firelor nu te increde in culori,firele pot fi inadite si te poti pacalii. Cat despre bujii eu pe Fiat am NGK-uri si sunt foarte multumit de ele. "Planning is bringing the future into the present so that you can do something about it now." -- Alan Lakein Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tzuica Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 Re: bujia buna idee am sa incerc Link to comment Share on other sites More sharing options...
cormosilviu Posted October 15, 2010 Share Posted October 15, 2010 Re: bujia daca tacane cand apesi butonul...actioneaza releul Link to comment Share on other sites More sharing options...
verssatu Posted October 18, 2010 Share Posted October 18, 2010 Re: bujia Hai ca nu am apucat sa modific traseul de preincalzire al bujiilor :hw. Ca urmare am o rugaminte pentru cei carora li se inclazesc normal, conform senzor si martor: dupa cat timp de la punerea contactului se stinge becul? Si mai precis: in functie de temperatura de afara, daca se poate, macar pe intervale...-10 - 0; 0 - 10; 10 - 20; 20 - 30 grade, sau cum va este la indemana. Multumiri anticipate pentru rabdare si raspuns!:h5 Pajero 2,5 tdi SWB '95 BMW 330i sedan 2001 Suzuki SV650s 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sixone Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Re: bujia batman, batman again.. lumea se chinuie sa explice cum functioneaza instalatia, bujiile, etc.. si tu intrebi cat sa tii apasat pe buton? :uameni cel mai bun lucru care poti sa-l faci pentru masina ta e sa-ti refaci instalatia initiala (s-a explicat ca variaza timpul, tensiunea si puterea absorbita, plus ca pot sta 'aprinse' si dupa ce a pornit motorul), scutind atat butonul, masina si bujiile de o suferinta clara. singura varianta fezabila pe care o vad eu cu butonul e sa incerci pana porneste, cat o mai porni... degeaba iti spune cineva ca lui ii stau bujiile 'aprinse' 10s sau 40s daca nu stii in ce param. lucreaza. eu mai repede as porni masina cu spray-ul decat cu butonul ala, poate salvezi bujiile, daca mai merg cum trebuie.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
verssatu Posted October 19, 2010 Share Posted October 19, 2010 Re: bujia batman, batman again.. lumea se chinuie sa explice cum functioneaza instalatia, bujiile, etc.. si tu intrebi cat sa tii apasat pe buton? :uameni Rectific si instalatia, in timp util pentru iarna. Multumesc pentru sugestie, e mai bine decat nimic. :g Pajero 2,5 tdi SWB '95 BMW 330i sedan 2001 Suzuki SV650s 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
valyh Posted November 1, 2010 Share Posted November 1, 2010 Re: bujia :bananaDaca ai varianta cu volan pe dreapta langa a doua baterie este releul pentru bujii ,cel din spre motor . Eu am avut probleme cu pornitul cand am luat masina ,trebuia sa tot dau de mai multe ori din contact sa cupleze releul de la bujii pentru ca avea temporizarea mica ,am marit temporizarea si mi sa ars bujiile ele fiind la 6 volti ,am luat patru bujii la 12 v de la ingaraj .ro cele mai eftine si i am pus buton direct si mi a pornit toata iarna si la minus 20 grade foarte usor , tin apasat cate 10 secunde cu pauza de 3 -4 secunde si nu am probleme de mai bine de un an mentionez ca masina o am la munte si iarna trcuta nu am avut nici o problema cu pornitul . mitsubishi pajero 2.5 tdi '94-englezoaica pentru off road mitsubishi pajero 2.5 td '90-inmatriculat ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
balacenoiu Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 Re: bujia Salut Pe valyh vreau sa-l intreb cum a reglat temporizarea la releul pt bujii? Multumesc!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
valyh Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 Re: bujia Am marit temporizarea schimband si bujiile la 12 volti cu cele de 6volti nu merge ca le arzi .Astea de 12 volti le pot tine si 20 sec si nu au nimic . mitsubishi pajero 2.5 tdi '94-englezoaica pentru off road mitsubishi pajero 2.5 td '90-inmatriculat ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
balacenoiu Posted March 13, 2011 Share Posted March 13, 2011 Re: bujia Eu am bujii de 12 v ,asta-i problema releul de langa a 2-a baterie ,cel dinspre motor decupleaz dupa 4-5 secunde ,ma gandeam ca ai facut vreo manevra la asta ,sau e vreo posiblitate sa decupleze mai tarziu Ca si inginerie romaneasca sa poneasca repede eu scot firul de la el pun contactul si bujiile merg o vesnicie ,desigur nu le las decat 10 secunde ,dupa care dau la cheie ,porneste extraordinar de repede ,in alte 2 secunde pun firul la loc sa nu le prajesc. Cu stima!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
balacenoiu Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Re: bujia Sa inteleg ca nu ma sfatuieste nimeni cum sa maresc temporizarea ? Repet am bujii de 12 v Ok va salut! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sefulik Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Re: bujia Alea 2 relee de bujii sunt puse acolo cu un scop,unul este preheater (incalzeste inainte de pornire) iar celalat cu plasticurile albastre e postheater (incalzeste dupa ce a pornit motorul). Decat sa te complici cu fire scoase,lipite,etc mai bine urmezi procedura din linkul de mai jos. http://www.pocuk.com/forums/viewtopic.php?t=76976&highlight=sparkplug+relay Link to comment Share on other sites More sharing options...
balacenoiu Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Re: bujia La cel care incalzeste inainte de pornire i-am scos firul ,scopul doar sa nu mai intrerupa curentul ,dupa 10 sec dau la cheie ,si pun imediat firul . Da-mi tu o solutie mai ok astfel incat sa nu mai intrerupa dupa 4-5 secunde Cu bine!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
valyh Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 (edited) Re: bujia Si altii fac asa ceva . Edited March 20, 2011 by valyh mitsubishi pajero 2.5 tdi '94-englezoaica pentru off road mitsubishi pajero 2.5 td '90-inmatriculat ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sefulik Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 Re: bujia La cel care incalzeste inainte de pornire i-am scos firul ,scopul doar sa nu mai intrerupa curentul ,dupa 10 sec dau la cheie ,si pun imediat firul . Da-mi tu o solutie mai ok astfel incat sa nu mai intrerupa dupa 4-5 secunde Cu bine!! Intrerupe curentul catre ce? Daca porneste masina la rece,fara cel de preincalzire inseamna ca altceva incalzeste bujiile. Inseamna ca instalatia masinii a fost alterata si acum a picat "inventia". P.S. Releurile alea se pot reconditiona daca-s defecte dar romanu e mai creativ de atat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
balacenoiu Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Re: bujia Intrerupe curentul catre ce? Daca porneste masina la rece,fara cel de preincalzire inseamna ca altceva incalzeste bujiile. Inseamna ca instalatia masinii a fost alterata si acum a picat "inventia". P.S. Releurile alea se pot reconditiona daca-s defecte dar romanu e mai creativ de atat. Nu intrerupe nici un curent ,bijiile nu mai sunt coordonate de releu ,primesc curent fara sa fie i9ntrerupt cand vrea releul Din cate ne arata valyh si altii fac asa ceva . Link to comment Share on other sites More sharing options...
balacenoiu Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Re: bujia Daca poate valyh sa ne traduca pozele ar fi si mai ok Sau mai bine zis ce este descris in poze ,in prima se vede firul scos de la releu ,clar ca operatiunea are scop de a pune bijiile pe direct dar nu prea inteleg pasii. Merci! Link to comment Share on other sites More sharing options...
valyh Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Re: bujia Butonul acela comanda releul de la bujii si inventia este englezeasca de pe forumul lor nu am inventato eu . Releul de bujii este comandat de calculatorul masinii si nu poate fi reparat de oricine ,eu personal am pus un releu de timp reglabil pana la 15 sec sa comande releul de bujii . avand bujii la 12 volti . mitsubishi pajero 2.5 tdi '94-englezoaica pentru off road mitsubishi pajero 2.5 td '90-inmatriculat ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
valyh Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Re: bujia Am re aranjat fotografiile in ordine . Se scoate papucul de la comanda releului ,se pune un cablu cu doua fire ,unul dintre fire se leaga la plusul bateriei celalant se pune un papuc si se cupleaza in locul papucului scos de la comanda releului , pe firul de + se intrerupe si se inseriaza o siguranta , se introduce printro gaura in cabina si se cupleaza ca in fotografii la un intrerupator . Atentie se comanda releul de la bujii nu se comanda direct bujiile pentru ca bujiile au un consum mare si exzista riscul sa ia foc masina . Este cea mai simpla metoda . Eu recomand ca siguranta sa fie langa baterie ca in caz de scurt la firul de plus sa nu fie probleme cu masina . mitsubishi pajero 2.5 tdi '94-englezoaica pentru off road mitsubishi pajero 2.5 td '90-inmatriculat ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
balacenoiu Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Re: bujia Am re aranjat fotografiile in ordine . Se scoate papucul de la comanda releului ,se pune un cablu cu doua fire ,unul dintre fire se leaga la plusul bateriei celalant se pune un papuc si se cupleaza in locul papucului scos de la comanda releului , pe firul de + se intrerupe si se inseriaza o siguranta , se introduce printro gaura in cabina si se cupleaza ca in fotografii la un intrerupator . Atentie se comanda releul de la bujii nu se comanda direct bujiile pentru ca bujiile au un consum mare si exzista riscul sa ia foc masina . Este cea mai simpla metoda . Esti un meserias m-ai luminat ,in privinta butonului dar daca-mi zici de unde ai luat releul acela destept acum chair dau de baut! Merci!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
balacenoiu Posted March 20, 2011 Share Posted March 20, 2011 Re: bujia Mai am o intrebare: Cum se face ca eu cand am scos acel fir a pornit lejer-inseamna ca releul a fost scos din schema ,daca nu mai pun deloc firul la loc SE INTAMPLA CEVA ,DUPA CE PORNESC? Cred ca daca nu pun firul atunci cand e contactul pus bujiile merg incontinu-acum intervine chestiunea nr 2 ,daca e asa butonul acela cand il tin apasat trebuie sa faca exact ce fac eu cand scot firul ?Asa este ? Merci!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts