Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

ridicare din bare de torsiune-dezavantaje?


maitre
 Share

Recommended Posts

Poate cineva, din proprie experienta, sa-mi spuna care sunt dezavantajele majore la inaltarea unui pajero din barile de torsiune?

 

Mi-am incaltat Pajero cu 33*12,5*15, jante cu ET -28 si cele din fata ating usor la virare partea din spate a aripilor fata, asa ca ma gandesc sa-l ridic putin din barile de torsiune.

Vrei sa-l faci pe Dumnezeu sa rada? Fa-ti planuri...
Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Poate cineva, din proprie experienta, sa-mi spuna care sunt dezavantajele majore la inaltarea unui pajero din barile de torsiune?

 

Mi-am incaltat Pajero cu 33*12,5*15, jante cu ET -28 si cele din fata ating usor la virare partea din spate a aripilor fata, asa ca ma gandesc sa-l ridic putin din barile de torsiune.

 

Suspensia va fi mai rigida in functie de cat o ridici, iar diferite elemente se vor uza putin mai repede (bucsi, pivoti)

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Ce sa iti spun, din proprie experienta, eu l-am ridicat si e ok, nu mi se pare mare diferenta

Se inclina un pic mai mult in curbe, in rest... merge ok!

 

La cupa, la Covasna s-a comportat exemplar, si e dotata cu 32/11.5/15 BFG MT

 

Deci SALTO!!!

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Poate cineva, din proprie experienta, sa-mi spuna care sunt dezavantajele majore la inaltarea unui pajero din barile de torsiune?

 

Mi-am incaltat Pajero cu 33*12,5*15, jante cu ET -28 si cele din fata ating usor la virare partea din spate a aripilor fata, asa ca ma gandesc sa-l ridic putin din barile de torsiune.

 

Suspensia va fi mai rigida in functie de cat o ridici, iar diferite elemente se vor uza putin mai repede (bucsi, pivoti)

 

 

Care este plusul maxim de cm care se poate obtine? Am nevoie doar de 3-4 cm...mi-ar afecta asta asa mult suspensia?

Vrei sa-l faci pe Dumnezeu sa rada? Fa-ti planuri...
Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Ce sa iti spun, din proprie experienta, eu l-am ridicat si e ok, nu mi se pare mare diferenta

Se inclina un pic mai mult in curbe, in rest... merge ok!

 

La cupa, la Covasna s-a comportat exemplar, si e dotata cu 32/11.5/15 BFG MT

 

Deci SALTO!!!

 

 

Unde se poate face aceasta operatiune in Bucuresti?

Vrei sa-l faci pe Dumnezeu sa rada? Fa-ti planuri...
Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Pai oriunde!

Si in fata blocului!

Un spray de WD40, o fixa de 19 si un criket de 19 si e gata

Daca vrei te pot ajuta, ne vedem odata la Lipoveanu!!!

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Pai oriunde!

Si in fata blocului!

Un spray de WD40, o fixa de 19 si un criket de 19 si e gata

Daca vrei te pot ajuta, ne vedem odata la Lipoveanu!!!

 

Cat se ridica din barile de torsiune?

 

Multumes pentru intentie....poate imi lasi un nr de tel pe PM

Vrei sa-l faci pe Dumnezeu sa rada? Fa-ti planuri...
Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Ce sa iti spun, din proprie experienta, eu l-am ridicat si e ok, nu mi se pare mare diferenta

Se inclina un pic mai mult in curbe, in rest... merge ok!

 

La cupa, la Covasna s-a comportat exemplar, si e dotata cu 32/11.5/15 BFG MT

 

Deci SALTO!!!

 

Tu ai ridicat-o probabil putin si de aceea nu simti mare diferenta. Eu am facut treaba asta si la Mitsubisiul pe care l-am avut si la Toyota pickup pe care am avut-o. Si nu mi-au convenit rezultatele.

1. oricum imi frecau 33'-urile la miscari mai ample ale suspensiei

2. Masina a devenit rigida si simteam orice pietricica de pe drum (dar asta nu ma deranja pt ca eu sunt "crescut" pe arcuri cu foi :grin: )

3. au inceput sa imi apara jocuri in articulatii.

 

Eu recomand un pic de inaltare din bari si un bodylift facut cu simt de raspundere.

Sau decupaturl aripilor daca caroseria permite.

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Confirm si eu ce spune Max. Daca inalti 4-5 cm din bara de torsiune vei avea o punte fixa, ca la tractor...

La Pajero merge un bl de +7 cm (fata de fabrica) fara mari probleme, eu atata am pus pe al meu si incap 33-uri fara discutii. Probabil la tine, ar fi mai indicat sa pui flanse sa nu atinga in semi-aripa.

La Pajero e umpic mai dificil de decupat aripile fata deoarece pe semi-aripa se afla acumulatorul, filtru de aer, bidoanele de apa+spalator, etc. Astfel, daca tai aripile fata e nevoie de o reconfigurare a tuturor acestor elemente si exista riscul sa afli dupa aceea ca nu mai poti inchide capota...

OMU'e inainte de toate!
Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Confirm si eu ce spune Max. Daca inalti 4-5 cm din bara de torsiune vei avea o punte fixa, ca la tractor...

La Pajero merge un bl de +7 cm (fata de fabrica) fara mari probleme, eu atata am pus pe al meu si incap 33-uri fara discutii. Probabil la tine, ar fi mai indicat sa pui flanse sa nu atinga in semi-aripa.

La Pajero e umpic mai dificil de decupat aripile fata deoarece pe semi-aripa se afla acumulatorul, filtru de aer, bidoanele de apa+spalator, etc. Astfel, daca tai aripile fata e nevoie de o reconfigurare a tuturor acestor elemente si exista riscul sa afli dupa aceea ca nu mai poti inchide capota...

 

 

Flanse nu imi trebuiesc, ET-ul jantelor e de -28.

 

Nu vreau sa decupez nimic, prefer sa gasesc alte solutii: din barile de torsiune, body-lift sau suspensie si de aceea vreau parerei de la posesori de Pajero.

 

Am un mic avantaj ca am modelul cu aripile umflate si motorul de 3500, care, din cate am inteles, are deja un mic body-lift din fabrica...dar nu suficient, intrucat la virare maxima cauciucurile (Firestone Destination M/T - destul de cramponate) ating usor coltul din spate al aripilor fata. Mi-e teama ca in balans sau la franare in viraje vor lovi foarte tare aripile.

Vrei sa-l faci pe Dumnezeu sa rada? Fa-ti planuri...
Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Toate au body lift de fabrica. Sunt niste bucse de 3 cm intre sasiu si caroserie care ajuta la amortizarea socurilor. Bady-liftul e cand treci e acei 3 cm care sunt standard.

 

App, cam cat de tare vireaza masina ta ? Adica nu cumva e dus si reglajul de la "supra virare" (nu stiu acuma denumirea tehnica). E un surub pe bratul inferior care loveste la bracaj maxim intr-un ghidaj de fier de pe butucul rotiil. Daca acel surub e tocit sau nu e reglat cum trebuie, atunci rotile se dau nitel "peste cap" si iti ating in aripa, etc. Plus ca poti sa-ti rupi si planetarele fata mai repede.

OMU'e inainte de toate!
Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Toate au body lift de fabrica. Sunt niste bucse de 3 cm intre sasiu si caroserie care ajuta la amortizarea socurilor. Bady-liftul e cand treci e acei 3 cm care sunt standard.

 

App, cam cat de tare vireaza masina ta ? Adica nu cumva e dus si reglajul de la "supra virare" (nu stiu acuma denumirea tehnica). E un surub pe bratul inferior care loveste la bracaj maxim intr-un ghidaj de fier de pe butucul rotiil. Daca acel surub e tocit sau nu e reglat cum trebuie, atunci rotile se dau nitel "peste cap" si iti ating in aripa, etc. Plus ca poti sa-ti rupi si planetarele fata mai repede.

 

 

Nu ma pricep la partea asta tehnica, dar masina a iesit din service acum vreo 6 luni, dupa o verificare amanuntita (pe bune) si nu au fost probleme.

 

Masina e intr-o stare impecabila, are doar 100.000 km, nu are probleme tehnice.

 

Singura belea este ca m-am incapatanat sa o incalt cu 33/12,5 si acum nu prea vreau sa cioplesc in aripi, vreau sa o las standard, doar sa mai castig acei cativa cm cat sa nu mai atinga. O sa pun maine o poza cu problema.

Vrei sa-l faci pe Dumnezeu sa rada? Fa-ti planuri...
Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Pai oriunde!

Si in fata blocului!

Un spray de WD40, o fixa de 19 si un criket de 19 si e gata

Daca vrei te pot ajuta, ne vedem odata la Lipoveanu!!!

 

 

Aceasta este zona in care trebuie sa actionez pentru ridicarea din barile de torsiune?

Vrei sa-l faci pe Dumnezeu sa rada? Fa-ti planuri...
Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Pai oriunde!

Si in fata blocului!

Un spray de WD40, o fixa de 19 si un criket de 19 si e gata

Daca vrei te pot ajuta, ne vedem odata la Lipoveanu!!!

 

 

Aceasta este zona in care trebuie sa actionez pentru ridicarea din barile de torsiune?

 

Exact.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Credeti ca pot obtine spatiu suficient sa nu-mi atinga cauciucul in bara fata si partea din spate a aripii, doar din barile de torsiune?

 

Acum arata cam asa...

Vrei sa-l faci pe Dumnezeu sa rada? Fa-ti planuri...
Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Vreau sa ies cu ea la zapada....NU MA AJUTA NIMENI??!!

 

Cum fac sa obtin spatiu suficient sa o pot folosi fara sa loveasca?

Vrei sa-l faci pe Dumnezeu sa rada? Fa-ti planuri...
Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

pai, daca ai ridicat-o si tot atinge, asta e. da-i tare si isi face ea (roata) loc, daca loveste numai in plastic. oricum probabil ca vei pune alta bara hard, odata si odata...daca ai inceput cu 33"-uri...

 

la patrolul meu trebuie flex, atinge grav in spate, la flexari maxime.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

partea asta luata la baroase, daca tot nu vrei sa tai din ea... adikamikaze si adi nebunu au 35-uri si nu le atinge, iar la partea din fata (bara) taiata, altfel nu merge

 

 

 

Multumesc Vali, dar ma doare sufletul sa o ciocanesc....cred ca mai astept putin si strang bani de kit OME.

Poate reusesc sa mai castig ceva spatiu dupa ce o sa o ridic din barile de torsiune, daca nu, ban pe ban si OME

Vrei sa-l faci pe Dumnezeu sa rada? Fa-ti planuri...
Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Multumesc Vali, dar ma doare sufletul sa o ciocanesc....cred ca mai astept putin si strang bani de kit OME.

Poate reusesc sa mai castig ceva spatiu dupa ce o sa o ridic din barile de torsiune, daca nu, ban pe ban si OME

aceleasi probleme o sa ai.....ai jante late si - la et......

Edited by Vali alias Babu

KAMIKAZE TEAM

 

http://www.kamikazeteam.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Multumesc Vali, dar ma doare sufletul sa o ciocanesc....cred ca mai astept putin si strang bani de kit OME.

Poate reusesc sa mai castig ceva spatiu dupa ce o sa o ridic din barile de torsiune, daca nu, ban pe ban si OME

 

amortizoarele pe fata, singure, NU te inalta. OME nici atat, au aceeasi lungime ca cele standard.

 

pe spate poti pune un arc suplimentar si se inalta.

KAMIKAZE TEAM
Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Multumesc Vali, dar ma doare sufletul sa o ciocanesc....cred ca mai astept putin si strang bani de kit OME.

Poate reusesc sa mai castig ceva spatiu dupa ce o sa o ridic din barile de torsiune, daca nu, ban pe ban si OME

 

 

Din ce am vz eu in pozele alea 2 ,barile de torsiune sunt deja ceva aftermarket. Vopsite cu galben,cineva,inaintea ta,probabil le-a cumparat. Antevorbitorul meu are dreaptate,nu o sa castigi mai mult din fata cu alte bari.

 

Asta cred ca este singura belea la Pajero si anume ca nu poti castiga foarte mult din suspensia fata,el fiind gandit pentru raid si nu pentru extrem.

 

Poti incerca altceva,fa-i un balljoint flip (pivotu superior e prins pe sus in bascula superioara,prinde-l sub ) ,ridic-o 2.5cm din bari (din ce am citit eu in mai multe locuri,cam asta este cel mai recomandat din toate punctele de vedere) si polizeaza 2mm din tamponul de pe bascula superioara si o sa castigi cam tot ce se poate din suspensie. Desigur ca piesele se vor uza mai repede dar castigi cativa cm buni.

 

Succes si sper ca ti-am fost de ajutor

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Multumesc Vali, dar ma doare sufletul sa o ciocanesc....cred ca mai astept putin si strang bani de kit OME.

Poate reusesc sa mai castig ceva spatiu dupa ce o sa o ridic din barile de torsiune, daca nu, ban pe ban si OME

 

Buna seara Maitre,

Nu stiu daca merita sa dai 1000-1400+ Eu pt kit OME +manopera.

1.In fond cu Barile de torsiune (pbb de 1307) torsionate poti castiga cca 5 cm, cele OME cica sunt hardened dar sunt garantate doar cca 40000 km.

2. Amortizoarele trebuie sa fie mai lungi, si preferabil pe ulei (pt confort, cele pe gaz sunt mai rigide)

3. pe spate ce ai, spirale sau foi de arc?

Daca la suspension lift adaugi body lift de 5cm, probabil ca ar fi suficient pentru gumele tale, dar nu sunt sigur ca nu va trebui sa coafezi bara fata si aripile.

CristiBlondu m-a ajutat cu un suspension lift. Pate ca nu ar fi o idee rea sa il intrebi si pe el.

Sarbatori fericite!

Pajero NL 3.0 LWB 1999
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use