Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

ridicare din bare de torsiune-dezavantaje?


maitre
 Share

Recommended Posts

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Multumesc Vali, dar ma doare sufletul sa o ciocanesc....cred ca mai astept putin si strang bani de kit OME.

Poate reusesc sa mai castig ceva spatiu dupa ce o sa o ridic din barile de torsiune, daca nu, ban pe ban si OME

 

treci sa le vezi pe ale noastre si ai sa te hotarasti:D

zambeste...maine poate va fi mai rau

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

salut. daca vrei sa-o ridici din barile de torsiune cand faci aceasta operatiune 1) salabesti suruburile la toate bucsele de la brate, 2)o ridici din bari cat doresti , 3)o lasi pe roti si o misti putin (mergi cu ea 100-200m si te balansezi putin pe ea) 4) strangi suruburile la bucse cu masina pe sol (preferabil operatiunea sa se faca pe canal sau elevator tip rampa) 5) si nu in ultimul rand masoara cu cat ai ridicato si fati si inaltatoare la telescoape la exact aceasi dimensiune (ex: daca inainte de inaltare ai avut de la sol pana la aripa 75cm, iar dupa inaltare ai 79cm faci diferenta si rezulta 4cm, iar la aceasta dimensiune faci distantierele pt amortizor). Iti recomanda sa faci aceasi operatiune de inaltare si pe spate cu aceasi dimensiune, atunci masina va avea o tinuta de drum la fel doar cu o garda la sol mai mare.

Daca o vrei mai ridicata si dupa aceasta operatiune atunci fai si un body-lift. sper sa te ajute si spor la munca

ON ROAD: PEUGEOT 307

OFF ROAD:momentan in asteptare

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

@floringula: perfect ce ai spus pina la ultimul punct

te rog sa ma lamuresti si pe mine ce rol au acele inaltatoare pentru amortizor deoarece amortizorul a fost calculat de fabricant sa preia oscilatiile suspensiei intre cele doua tampoane(sus si jos). daca pui inaltator la amortizor vei avea surpriza sa nu se mai aseze pe tampon si sa se aseze direct pe tija amortizorului in interiorul lui rupindu-l

ps. te asteptam si pe la http://www.club4x4.ro/forum/showthread.php?t=41601

zambeste...maine poate va fi mai rau

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

imi cer scuze ca intervin, dar 33/12,5 si cu ET -25 este mult prea mult pentru masina ta standard!

Poti incerca multe variante, dar la un cauciuc atat de lat si cu jante asa de scoase in afara (ET negativ), fara metode invazive (ciocane, flex, aparat sudura) nu vei rezolva problema. Eu am pus 33/12,5 pe jenti cu ET -30, pe un Isuzu Trooper din 1990 si la viraj aproape de maxim loveau exact in acelasi loc. Pe strada poti merge cu masina asa si fara sa virezi la maxim (fara sa umblii la limitatorul de cursa la viraj) va fi ok. Insa in teren, odata ce puntile vor incepe sa lucreze catre limitele maxime, vei constata ca nu merge....

 

Prin urmare eu vad 2 solutii:

 

1. ne invaziva -- schimba jentile cu unele cu ET negativ mai mic. Asta ca sa nu schimbi si anvelopele.

 

2. invaziva -- ia ciocanul, flexul si aparatul de sudura si fa loc pe sub aripa si contraaripa. ATENTIE, pt mersul in teren (flexari de punti) va trebui sa fi invaziv si la axa spate a masinii.

 

Decizia este a ta, si cu siguranta vei gasi multi colegi de pe forum sa te ajute.

most sports require only one ball, real sports require two....

www.corb44.ro

[www.corb44.ro/challenge

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

imi cer scuze ca intervin, dar 33/12,5 si cu ET -25 este mult prea mult pentru masina ta standard!

Poti incerca multe variante, dar la un cauciuc atat de lat si cu jante asa de scoase in afara (ET negativ), fara metode invazive (ciocane, flex, aparat sudura) nu vei rezolva problema. Eu am pus 33/12,5 pe jenti cu ET -30, pe un Isuzu Trooper din 1990 si la viraj aproape de maxim loveau exact in acelasi loc. Pe strada poti merge cu masina asa si fara sa virezi la maxim (fara sa umblii la limitatorul de cursa la viraj) va fi ok. Insa in teren, odata ce puntile vor incepe sa lucreze catre limitele maxime, vei constata ca nu merge....

 

Prin urmare eu vad 2 solutii:

 

1. ne invaziva -- schimba jentile cu unele cu ET negativ mai mic. Asta ca sa nu schimbi si anvelopele.

 

2. invaziva -- ia ciocanul, flexul si aparatul de sudura si fa loc pe sub aripa si contraaripa. ATENTIE, pt mersul in teren (flexari de punti) va trebui sa fi invaziv si la axa spate a masinii.

 

Decizia este a ta, si cu siguranta vei gasi multi colegi de pe forum sa te ajute.

 

Nu ma injurati, dupa cum se vede nu am facut referire la varianta cu body-lift. Asta pentru ca nu o consider cu adevarat o solutie.

Stiu, multi vor intreba de ce? Dupa parerea mea:

 

-- se modifica nejustificat centrul de greutate.

-- apar solicitari noi si mai mari in suportii si suruburile de prindere ale caroseriei.

-- trebuie lungite/modificate circuite electrice si conducte.

-- trebuie verificat, daca nu modificat, sistemul de parghii de la cutia de viteze + reductor (cred ca va mai aduceti aminte de incidentul petrecut in Bucegi, aproape de vf.Omu, cu un aro al unui coleg de off-road).

 

Ori ce varianta adopti, eu iti urez spor la treaba si sa te bucuri de masina cat mai mult

most sports require only one ball, real sports require two....

www.corb44.ro

[www.corb44.ro/challenge

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

@floringula: perfect ce ai spus pina la ultimul punct

te rog sa ma lamuresti si pe mine ce rol au acele inaltatoare pentru amortizor deoarece amortizorul a fost calculat de fabricant sa preia oscilatiile suspensiei intre cele doua tampoane(sus si jos). daca pui inaltator la amortizor vei avea surpriza sa nu se mai aseze pe tampon si sa se aseze direct pe tija amortizorului in interiorul lui rupindu-l

ps. te asteptam si pe la http://www.club4x4.ro/forum/showthread.php?t=41601

amortizorul a fost proiectat sa lucreze aproximativ la jumatatea cursei ,cu suspensia in pozitia normala, acolo are cea mai mare eficienta. daca inaltam suspensia si nu o urmam si cu amortizarea atunci amortizorul iese din acea zona optima de lucru(chiar daca el are cursa si functioneaza)si atunci apar diverse probleme : ruliu crescut sau chiar deteriorarea amortizorului in cazul in care este smucit mai brusc pe un teren mai accidentat,etc.

la ori-ce masina cu ea asezata pe sol amortizorul trebuie sa fie exact la jumatatea cursei, se numeste zona de repaus si aceasta trebuie pastrata si daca o inaltam in cazurile de faza si daca o coboram la masinile sport(in cel de al doilea caz este mai complicat pt ca trebuie amortizoare mai scurte cu cursa mai scurta pt ca si arcurile sunt mai rigide) sper ca m-am facut inteles si am fost de ajutor. nu le stiu chiar pe toate dar unde va pot ajuta cu ceva explicati va ajut cu mare placere, doar asta fac zilnic dau explicati tehnice.

ON ROAD: PEUGEOT 307

OFF ROAD:momentan in asteptare

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

@Floringula

Eu nu pun la indoiala cunostintele tale dar vreau doar sa te intreb daca stii sigur despre ce vorbim.

O masina de teren,un Pajero Sport. Amortizoarele pe fata sunt scurte,cursa nu este foarte mare comparativ cu un turism unde sunt amortizoare foarte lungi (dupa parerea mea).

Te intreb asta pentru ca eu am avut o problema in trecut cu o masina avand aceeasi mecanica si intr adevar i-am mai pus o bucsa sus de 10mm pentru ca o inaltasem.

Dupa 1 zi de mers am gasit tija rupta si amortizorul uscat.

 

Din nou,no offense.

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

cineva mai destept ca mine zicea: toate marile companii care construiesc masini cheltuiesc milioane de dolari sau euro sau ...ca sa faca o masina iar noi bagam 10-20.000 de euro si avem pretentia sa mearga mai bine

atita timp cit NU UMBLI LA TAMPOANELE SUSPENSIEI amortizoarele sint in plaja gindita de constructor

ca sa-ti raspund si la punctul la care nu am vrut la postul anterior

daca ridici o masina care are BASCULE pe fata NU faci tija prelungire amortizor cit o ridici pentru ca la o cursa la roata de 4 centimetri amortizorul are cursa doar 2....sau cit a gindit-o constructorul in nici un caz 4...deci daca o ridici 10 cm si faci inaltator de 10 cm vei avea surpriza ca amortizorul sa preia jos sarcina tamponului rupindu-se

In schimb la puntea fixa este exact cum spui! daca pui arc mai lung sau inaltator la arc normal ar trebui sa pui si la amortizor

zambeste...maine poate va fi mai rau

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

 

-- se modifica nejustificat centrul de greutate.

 

aici o sa te contrazic body modifica muuult mai putin centru de greutate decat suspension lift. Liftul de suspensie ridica TOATA masina - pe cand body ridica doar coaja - tot ce este mai greu (sasiul, motorul, transmisia, puntile, barile (inclusiv troliu), rezervorul si multe altele ) raman acolo unde au fost. Defapt daca sa calculezi dupa body lift un nou centru de greutate la masini mai usoare - ca sami de ex centru de greutate chiar o sa coboare.

 

Celelaltle observatii sunt perfect corecte dar nu atat de dramatice cum le prezinti.

Nu sunt trist - doar treaz...

"Cel mai greu e sa cauti o pisica neagra, intr-o camera scufundata in intuneric… Mai ales daca acea pisica nici nu exista”- Confucius

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

aici o sa te contrazic body modifica muuult mai putin centru de greutate decat suspension lift. Liftul de suspensie ridica TOATA masina - pe cand body ridica doar coaja - tot ce este mai greu (sasiul, motorul, transmisia, puntile, barile (inclusiv troliu), rezervorul si multe altele ) raman acolo unde au fost. Defapt daca sa calculezi dupa body lift un nou centru de greutate la masini mai usoare - ca sami de ex centru de greutate chiar o sa coboare. Scuze, asta este o utopie e fizicii.

 

Celelaltle observatii sunt perfect corecte dar nu atat de dramatice cum le prezinti.

 

Observatia facuta de Sorin este nu numai de bun simt, dar si foarte practica.

"Firmele constructoare, care investesc fonduri cu duiumul in proiectarea, testarea si productia unui automobil, au scos pe piata modelul intr-un anumit fel." Noi, aia care zicem ca suntem cei mai tari, incepem sa cautam solutii pentru a "imbunatatii" performantele masinilor.

Rezultatul..... este mai mult sau mai putin concludent, pentru ca daca masina, ca ansamblu, tine sau nu, nu putem sti, pentru ca in permanenta va fi ceva de reparat, schimbat din cauza modificarii/lor pe care le-am facut si modului in care am utilizat masina. Trebuie sa recunoastem ca orice modificare intr-un ansamblu sau lant cinematic, duce, din aproape in aproape, la modificarea intregului.

 

Tonul poate fi dramatic, pentru ca din experienta dobandita de mine, incepand cu 1984, in modificarea masinilor pentru competitii am aflat pe pielea mea, ca investitiile in fiare/piese nu-si pastreaza valoarea. Daca nu ma credeti, uitati-va la posturile cu vanzari de masini super preparate, care ajung sa se dea pe mai nimic.

Eu inteleg ca cei care cer sfatul pe forumuri, sunt mai neexperimentati si vor sa treaca peste etapele de testare pe care le-au facut altii inaintea lor.

Este perfect ok sa ne ajutam unii pe altii, dar prea putini sunt cei care pe langa avanatajele imediate ale unei modificari prezinta si dezavantajele pe mai lunga durata. Pentru exemplificare, pastram cazul de fata:

Cauciucuri mari

-nu mai treci inspectiile tehnice sau identificarea la RAR;

-nu incap sub caroserie si trebuie modificari nereversibile de structura (daca se decide taierea);

-nu incap sub caroserie si trebuie modificari reversibile (din fericire) la suspensii;

-cedeaza mai repede articulatiile, inseamana ca trebuie schimbate cu ceva mai tare (hevy duty);

-cedeaza trasmisia (planetare, cardane,ambreiaj,CV), inseamna ca iarasi trebuie schimbate componentele cu ceva mai tare (hevy duty);

-numai trage motorul si sau se incinge.

 

Usor, usor, cu toate modificarile (facute din aproape in aproape), ne trezim ca avem un acaret, ca masina nu-i mai putem spune, in care am investit ca la vadu' lat (timp si bani), pe care nu-l mai putem folosi pe strada si care nu este apreciat, eventual apreciat, decat de cei patrunsi de acelasi hobby. Si printre acestia, sunt putini cei care poate nu sunt stramtorati la punga, la momentul achizitionarii unei masini cu care sa-si satisfaca hobby-ul. Si astfel, in cazul in care trebuie sau vreti sa va vindeti acaretul, cine-l mai cumpara?

 

Sfatul meu, pe care-l dau tuturor celor cu care am stat si stau de vorba, este:

Modificati masinile reversibil, cat mai aproape de specificatia tehnica de la producator si in asa fel incat sa le puteti folosi si pe strada si la iesirile off-road soft cu familia, prietenii sau cei cunoscuti pe forumuri. Iar daca vreti sa va faceti masini pentru competitii, atunci sa va scoateti din cap ca veti mai putea merge cu ele pe strada sau ca va veti recupera investitia.

 

Spor la surubarit!

Edited by silviub

most sports require only one ball, real sports require two....

www.corb44.ro

[www.corb44.ro/challenge

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Bara de Toprsiune= un fier supus la torsiune de miscarile suspensiei. torsiunea unghiulara se petrece, la o susp stok, intre valoare de zero=masina pe drept, pana la valoarea maxima=contactul basculei cu bump-stop'ul= tampon de limitare a cursei, deci lucreaza la un unghi de deplasare prestabilit.

Ne jucam la reglajele sau Re-indexarea barelor de torsiune pt a ridica masina, deci valoarea de zero nu mai este aceea iar valoarea de max torsiune unghiulara este depasita cu mult datorita faptului ca tampoanele de lilmitare au contact mai tarziu cu basculele datorita inaltarii. Consecinte?

1. datorita pretensionarii induse de ridicare din bare de torsiune masina devine rigida ="minge de ping-pong", amortizorul nu se mai intelega cu arcul=bara de torsiune, suspensia devine ciudata, directia si franarea devin capricioase.

2. datorita depasirii valorii torsiunii maxime pot aparea ruperi ale barelor ceea ce conduce la imobilizarea masinii sau chiar accidente.

 

Concluzia mea: ridicarea din barele de torsiune ramane "solutia saracului" in ceea ce priveste pretentiile on/off road. Da, masina se ridica dar comportamentul ei este sub orice pretentie atat pe sosea cat si in off road.

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Scuze, asta este o utopie e fizicii.

 

daca o sa gandesti mai la rece o sa vezi ca nu e asa cum afirmi. o sa exemplific prin schema alb este partea usoara (caroseria) negru este partea grea (sasiul cu toate cele) - punctul rosu este centrul de greutate. Daca ridici partea alba - se ridica si centru de greutate dar nu la fel cu ridicarea partii albe. Deci prin urmare centrul de greutate nu creste atat de mult cum daca ai ridica totul sus lasand doar rotile jos. Cand am zis ca centrul de greutate chiar va cobori m-am referit la el raportat la intreaga constructie. Evident ca fata de la ce am pornit va fi mai sus - e normal. Dar daca faci o proportie intre intreaga constructie si centrul de greutate vei observa ca in cazul 2 centrul de greutate va fi mai jos - repet PROPORTIONAL!

Acest principiu este folosit in constructia de nave - cu cat distanta intre partea grea (chila si balastul ) si partea usoara a navii va fi mai mare cu atat nava va fi mai stabila deoarece va avea centrul de greutate mai jos.

 

http://vitalies.users.photofile.ru/photo/vitalies/96121528/xlarge/114346068.jpg

Nu sunt trist - doar treaz...

"Cel mai greu e sa cauti o pisica neagra, intr-o camera scufundata in intuneric… Mai ales daca acea pisica nici nu exista”- Confucius

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

daca o sa gandesti mai la rece o sa vezi ca nu e asa cum afirmi. o sa exemplific prin schema alb este partea usoara (caroseria) negru este partea grea (sasiul cu toate cele) - punctul rosu este centrul de greutate. Daca ridici partea alba - se ridica si centru de greutate dar nu la fel cu ridicarea partii albe. Deci prin urmare centrul de greutate nu creste atat de mult cum daca ai ridica totul sus lasand doar rotile jos. Cand am zis ca centrul de greutate chiar va cobori m-am referit la el raportat la intreaga constructie. Evident ca fata de la ce am pornit va fi mai sus - e normal. Dar daca faci o proportie intre intreaga constructie si centrul de greutate vei observa ca in cazul 2 centrul de greutate va fi mai jos - repet PROPORTIONAL!

Acest principiu este folosit in constructia de nave - cu cat distanta intre partea grea (chila si balastul ) si partea usoara a navii va fi mai mare cu atat nava va fi mai stabila deoarece va avea centrul de greutate mai jos.

@ Vitalies ai dreptate in cele spuse de tine, cu o mica precizare se aplica in mecanica/fizica fluidelor si are la baza legea lui Arhimede.Daca nu am fost foarte clar voi reveni cu precizari.

 

Scuze Vitalies, nu am nimic personal, dar asa este cu mecanica si fizica.

most sports require only one ball, real sports require two....

www.corb44.ro

[www.corb44.ro/challenge

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Ai dreptate Silviu.

Vitalies, nu vreau sa supar pe nimeni dar nu se aplica mecanica fluidelor.

 

Este drept ca centrul de greutate nu se deplaseaza cu aceiasi distanta ca si caroseria, dar in esenta el se deplaseaza in sus, ceea ce duce la un dezechilibru mai accentuat.

Dar mai bine traseaza rezultanta fortelor, ai sa vezi ca nu creste stabilitatea. Daca centrul de greutate ar cobora, masina ar deveni mai stabila. Dar el urca, deci instabilitatea creste.

Mai putem discuta si despre centrul de presiune al ansamblului, dar cred ca este inutil in situatia data.

 

Toate cele bune!

 

Later edit:

A, era sa uit: topicul este despre ridicarea din barile de torsiune. Nu uitati ca din bari se ridica doar fata, spatele nu. Asta inseamna ca se deplaseaza centrul de greutate, nu doar in sus dar si inspre in spate, ceea ce va duce la modificarea tinutei masinii. Cu siguranta in teren nu se va simti prea tare, dar in on-road pierderea de performanta va fi sesizabila.

Edited by u2_2
Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Ok sa lasam fizica fluidelor - ideea era ca un body lift ridica mai putin centru de greutate decat un suspension lift. Si respectiv destabilizeaza mai putin masina. Daca nici cu asta nu sunteti de acord o sa va rog sa argumentati.

Nu sunt trist - doar treaz...

"Cel mai greu e sa cauti o pisica neagra, intr-o camera scufundata in intuneric… Mai ales daca acea pisica nici nu exista”- Confucius

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Ok sa lasam fizica fluidelor - ideea era ca un body lift ridica mai putin centru de greutate decat un suspension lift. Si respectiv destabilizeaza mai putin masina. Daca nici cu asta nu sunteti de acord o sa va rog sa argumentati.

 

Perfect de acord.

Dar daca ar fi sa aleg dintre astea 2 doar 1, pentru off road as alege inaltare din suspensii, castigul este mai mare. Odata cu impinsul axei butucului in jos, se face loc si pentru cauciucuri mai mari... Dar as avea mare, mare grija la cum calc acceleratia pe asfalt. :ih

 

 

:h5

Link to comment
Share on other sites

Re: ridicare din bari de torsiune-dezavantaje?

 

Ok sa lasam fizica fluidelor - ideea era ca un body lift ridica mai putin centru de greutate decat un suspension lift. Si respectiv destabilizeaza mai putin masina. Daca nici cu asta nu sunteti de acord o sa va rog sa argumentati.

 

Vitalies :h5, asa da. Sa ne vedem sanatosi si :banana duminica.

most sports require only one ball, real sports require two....

www.corb44.ro

[www.corb44.ro/challenge

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use