Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Norma de poluare samurai?


Guest viopluscom
 Share

Recommended Posts

Re: Norma de poluare samurai?

 

In CI poti, la rubrica 5 (nr. de omologare) poti vedea norma de poluare. Ultimele doua caractere indica norma de poluare. Daca este euro2, utimele doua caractere vor fi E2.

Data primei inmatriculari o poti vedea fie pe prima pagina din CI (daca CI nu a fost schimbata vreodata), sau in talonul masinii poti vedea cand a fost inmatriculata de proprietarul anterior.

Suzuki Samurai '96 - 1.3i
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Re: Norma de poluare samurai?

 

Salut. Am un Samurai 1.3, 1992 injectie, cod motor G13BA, adus din Germania. In brief scrie la norma de poluare "e2" (nu euro2). Am fost la RAR ptr civ+autentificare+etc si am fost respins pe motiv ca masina nu indeplineste norma euro2. Am cumparat masina fara catalizator. Ar fi trebuit sa aiba? Pentru anii ei este o masina care arata si chiar merge bine. Nu consuma ulei, nu curge nimic pe la motor....Orice idee/sugestie cum as putea sa trec de rar este binevenita.

Link to comment
Share on other sites

Re: Norma de poluare samurai?

 

Salut. Am un Samurai 1.3, 1992 injectie, cod motor G13BA, adus din Germania. In brief scrie la norma de poluare "e2" (nu euro2). Am fost la RAR ptr civ+autentificare+etc si am fost respins pe motiv ca masina nu indeplineste norma euro2. Am cumparat masina fara catalizator. Ar fi trebuit sa aiba? Pentru anii ei este o masina care arata si chiar merge bine. Nu consuma ulei, nu curge nimic pe la motor....Orice idee/sugestie cum as putea sa trec de rar este binevenita.

 

Samuraiele din 1992 sunt Euro2, dar trebuie sa aiba catalizator, trebuie sa aiba o sonda lambda functionala pe galerie, iar sistemul de injectie si aprindere sa fie in parametri.

 

Dupa 1996, s-a mai adaugat un senzor pe catalizator, sonda lambda este cu incalzire, dar tot Euro2 sunt.

 

Inlocuieste evacuarea cu una standard si treci pe la un stand de ITP sa-ti masoare noxele.

Edited by minitehnicusro

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Norma de poluare samurai?

 

Multumesc Minitehnicusro. In sfarsit incep sa adun info care ma ajuta. Re la inlocuirea evacuarii, inteleg ca te-ai ref la montarea catalizatorului? Din pacate, initial, am inlocuit intreg asapamentul cu unul nou, dar fara catalizator, bazandu-ma pe faptul ca ansamblul vechi nu avea. M-am grabit. Mai tarziu Am cautat pe net info re la cat si am observat ca practic cat-ul este pozitionat pe primul segment al evacuarii fara insa sa mai aiba in componenta si toba primara. Este corect? Daca da, cat-ul tine loc si de toba primara? Am dat de veste pe site-uri de dezmembrari, iar acum astept raspuns. La magazine de piese auto nu prea am incredere intr-ucat nu au habar de particularitatile Samuraiului. Daca ma mai poti ajuta cu ceva info sau orice sugestie practica, as fi recunoscator. Sau oricine altcineva. Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Re: Norma de poluare samurai?

 

Nu exista catalizator aftermarket pentru Samurai.

Nou si original costa in jur de 3300 lei, deci cam iese din discutie.

 

Cauta la dezmembrari unul cam mai putin topit.

Incearca sa fie de Samurai cat mai nou, sunt mai multe sanse sa fie intreg.

 

Sau cumperi un catalizator aftermarket universal pentru E2-E3 de motoare benzina pana in 2000cmc si faci evacuarea custom.

Gasesti la preturi incepand de la 250 lei.

Edited by minitehnicusro

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Norma de poluare samurai?

 

Multumesc din nou! Intr-adevar varianta 1 cade din start. Varianta 2- astept noutati de la dezmembrarile din tara, desi slabe sperante, mai ales pe nevazute. Varianta3 mi se pare cea mai buna. Intrebare: se face montajul intre galeria de evac si toba primara? Sau cat-ul in locul tobei primare? In acest caz ar afecta alti parametrii?

Daca stii cumva dimensiunile cat-ului, aferente unuia din cele doua intrebari de mai sus, as fi recunoscator.

Link to comment
Share on other sites

Re: Norma de poluare samurai?

 

Vezi ca la Sebes este un baiat foarte serios, se ocupa cu dezmembrari de Samurai, incearca sa vorbesti cu el. Din proprie experienta... evita Aradul. Sau cauta un amic care are Samurai E2, dar in mintile lui si schimba temporar evacuarea, important este sa treci acum RAR-ul, mai tarziu te descurci tu :wink: .

Ai dracu" rusi au fost romanii...
Link to comment
Share on other sites

Re: Norma de poluare samurai?

 

Multumesc Corrad! Dc ai un nr de tlf sau alte date de contact ptr baiatu' din Sebes, te rog sa ma ajuti. Am gasit in ab-iulia un "pasionat" Samurai, care are si service. Masina e la el de ieri. A gasit un cat adecvat. Maine trec pe la service, poate, poate reusesc sa concluzionez pblema. Sincer...incepe sa ma lase rabdarea...

Link to comment
Share on other sites

Re: Norma de poluare samurai?

 

0744508752

Cosmin, are multe anunturi cu veverite la dezmembrat pe un site foarte popular, este foarte serios, vezi daca te poate ajuta. Oricum, si in Alba sunt multi pasionati de samurai... imposibil sa nu gasesti o solutie.

Ai dracu" rusi au fost romanii...
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Norma de poluare samurai?

 

Salut tuturor. Ptr a finaliza discutia de mai sus trebuie sa va spun ca am trecut de rar...nu fara semne de intrebare. Adica: la prima vizita am fost respins ptr ca masina, din pct de vdr al nivelului noxelor nu era euro2 (pe brieful german era trecut e2 nu euro2)...fie. Am montat un cat de Samurai la mana a doua. Astazi la a doua vizita la rar, masina a fost omologata ca fiind Euro1. Tb sa precizez ca la prima vizita, am intrebat pe ing-ul care s-a ocupat de masina daca noxele nu sunt de euro2 atunci sa o treaca non-euro. Mi-a raspuns foarte doct ca daca in brief scrie e2 atunci tb sa fie euro2. Astazi surpriza, am trecut ca fiind euro1. Decizie arbitrara...sau nu?. Sugerez tuturor ca inainte de a trece pe la "Dumnezeu pe Pamant" = rar, sa se documenteze cu privire la legislatie (din pacate eu nu am verificat) si sa evite pe cat posibil ceea ce am descris mai sus, cu consecintele de rigoare: timp pierdut, bani platiti in plus ptr revenire, etc.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use