Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel


Max

Postări Recomandate

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

ultima postare e plina mai mult de interpretari decat de realitate, iar cifrele nu sunt chiar corecte.

imi e prea lene acum sa dezbat fiecare idee

Frontera A Sport 2.0

freelander 2001 td4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 802
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

ultima postare e plina mai mult de interpretari decat de realitate, iar cifrele nu sunt chiar corecte.

imi e prea lene acum sa dezbat fiecare idee

 

OK,treaba cu economia calculata in lei,euro...,injectoare,etc mi se pare putin depasita.

Eu am folosit la un BMW E36 325 TDS pe timpul a 2 veri ulei de floarea soarelui cam 25 litri peste alti 35 de motorina.

Masina pornea bine dimineata,motorul parca mergea mai rotund si mai silentios,mirosea in spate a mancare fast food,nu se simtea pierdere de putere,per total faceam ceva economie,dar nu mai imi amintesc acum calculele.Motorul nu s-a stricat,masina am tras-o pe dreapta datorita asigurarii foarte mari,am dezmembrat-o partial,dar motorul ei inca functioneaza pe o masina din Ploiesti.

 

Ma cam incanta ideea sa bag si in Vectra sotiei vreo 15-20 litri de ulei de la Lidl la un plin de motorina...

Editat de teodorescu.florin

Ca sa fii respectat, incepe prin a te respecta tu insuti.

 

“Tudor Arghezi, citat despre respect”

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

pentru cei care vor chestii practice din teste concrete nu pareri, pregudecati si ipoteze enuntate ca si axiome.

http://library.upt.ro/edocs.library.upt.ro/teze_2012/110831/Teza%20final.pdf

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

Eu merg frecvent cu ulei vegetal. Masina este un Opel cu motot de Isuzu. Folosesc atat ulei uzat cat si nou. Asa mi-am dat seama ca motorina de la Mol este cam proasta, dupa ce i-am bagat ulei masina trage sensibil mai bine.

Eu cred ca se poate folosi ulei cam pe orice tip de motor, doar ca ar trebui experimentate in timp niste proportii motorina, ulei, si chiar ulei pt motoare in 2 timpi.

Ma straduiesc sa respect natura, dar consider ca aceasta cursa nebuna pentru motoare tot mai sofisticate, cica mai putin poluante, dar de unica folosinta este dusa la extrema cealalta. Pentru 0,05l/100 sau o diminuare a poluarii cu 0,x% mai bagam in motor inca 5 senzori, montam inca 2 catalizatoare etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

Azi am facut testul:cum Vectra B nu este common rail,m-am riscat si am bagat peste cei 30 litri de motorina din rezervor 2 box-uri a cate 6 litri de ulei cumparat din supermarket cu 3.5 ron bidonul de 1 litru.

Lucrurile stau cam asa : prin oras,nu se simte diferenta de putere,la esapament miroase a clatite (parca),motorul pare a fi mai silentios...per total masina trage la fel!

Viteza maxima a fost de 170 intre cele 2 sensuri giratorii Strejnic si Cartier Ploiesti Vest....si mai mergea inca vreo 10...zic eu...

Ca sa fii respectat, incepe prin a te respecta tu insuti.

 

“Tudor Arghezi, citat despre respect”

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

deci in concluzie parerile sunt impartite, argumente si pro si contra daca o faci e total pe riscul tau fara sa sti daca nu iti arunci motorul dupa 30.000km uleiosi, nu am intales eu bine sau asta e rezumatul la 78 de pagini cu 800 de posturi?

Mercedes G Wolf 461 300GD

Nissan Terrano II R20 2.7 TDi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

deci in concluzie parerile sunt impartite, argumente si pro si contra daca o faci e total pe riscul tau fara sa sti daca nu iti arunci motorul dupa 30.000km uleiosi, nu am intales eu bine sau asta e rezumatul la 78 de pagini cu 800 de posturi?

 

Cam asa ceva...daca nu te doare prea tare sufletul si buzunarul de masina ta common rail,poti incerca.

Editat de Astral

Ca sa fii respectat, incepe prin a te respecta tu insuti.

 

“Tudor Arghezi, citat despre respect”

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 săptămâni mai târziu...

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

Am gasit pe YT un filmulet in care cineva baga intr-un Logan 1.5 dci 50 litri ulei floarea soarelui de la supermarket,amestecat cu 8 litri de motorina si 5 de benzina in care s-a dizolvat in prealabil 30 grame naftalina...am incercat si eu aceasta formula,dar toate amestecate si impartite in mod egal in 3 bidoane de 22 litri.

Astfel calculele au iesit asa : 50x3.5 ron plus 8x5.5 ron plus 5x5.5 ron plus 4 ron naftalina si am avut un total de 175+44+27,5+4=250,5 ron un plin de 63 litri,mai putin cu 96 ron fata de un plin cu motorina. Per total la 2 plinuri pe luna x 6 luni in care pot sa bag acest amestec in Vectra 2.0 DTI (nu e common rail),pot spune ca fac o economie de minim 1152 ron per sezon cald , timp in care pot folosi acest amestec ecologic.Tinand cont ca reconditionarea pompei de injectie (in caz ca moare) este de aproximativ 400 ron...as avea un mic plus in buzunar si cu mandria ca sunt "ecologist" :old

Editat de teodorescu.florin

Ca sa fii respectat, incepe prin a te respecta tu insuti.

 

“Tudor Arghezi, citat despre respect”

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 luni mai târziu...

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

Am vazut ca a reaparut combustibilul pentru incalzire tip m sau clu prin anunturi pe net. Acesta se procura doar in cantitate mare, cu toate taxele legale. A folosit cineva? Este mult diferit de motorina(fluiditate etc) tinand cont ca ar trebui sa fie fluid pe temperaturi joase(destinatie centrale termice). Aici vorbim doar de motoare clasice, nu common rail.

Hyundai Terracan 2.9crdi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

In toamna am ramas in pana de motorina undeva la tara si am pus 3 litri de ulei sa pot sa ajung la o benzinarie, a mers normal dar dupa cateva zile am simtit ca motorul nu mai trage, pana nu i-am pus ceva aditiv de curatat injectoarele si stie naiba ce mai facea nu si-a dat drumul, eu unul daca nu sunt nevoit 100% fara alta solutie nu mai bag ulei in viata mea

Mercedes G Wolf 461 300GD

Nissan Terrano II R20 2.7 TDi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

Nu stiu cum merg alte acareturi pe combustibili neconventionali dar, Baracca mea are 5 ani de cand ii consuma (150 Tkm) fara probleme.Adica ulei trafo, palmier, floare, hidraulic, clu in amestec cu motorina si benzina + ulei amestec 2T.Mentionez ca am montat un incalzitor de combustibil pe circuitul de alimentare, am izolat termic filtru si conductele de alimentare si nu am fortat masina pana cand motorul nu s-a incalzit.Uleiul folosit a fost numai ulei uzat reciclat.

Sa auzim de bine!...si kilometrii uleiosi ca sunt frumosi si mai putin pagubosi.

Marele Alb

Off-Road Runners Team

BARACCA BIANCA - Nissan Patrol 2.8 Top Line Safari

"Eu nu stiu off-road, eu stiu sa merg prin noroaie, paduri, araturi..."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

... sa nu pierdem din vedere un detaliu deloc minor - ce motor e ... un motor nu e orice motor ... unele o duc bine si cu ulei , altele mai deloc ...

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 lună mai târziu...

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

Salut,

 

Din ce am gasit in cautarile pe net, procesul tehnologic este urmatorul :

 

Se incalzeste si se mentine uleiul la 60 grade Celsius in Preincalzitorul de ulei. Apoi, se introduce o sarja de 400 litri printr-un contor debitmetric in Reactor (acesta este creerul instalatiei). Tot in Reactor se introduce si Metanolul, dar si Metoxidul de sodiu (nemtesc, marca Degussa), apoi se mixeaza, temperatura scazand la 30 grade Celsius. Se incalzesc toate acestea pana la 85 grade Celsius, cand, la presiunea de 1.2-1.3 Bari, amestecul trecand prin niste sectiuni special proiectate, are loc o reactie chimica denumita si TRANSESTERIFICAREA uleiului, adica transformarea acestuia in doua componente cu densitati diferite: Biodiesel si Glicerol. Apoi se transvazeaza in unul din cele 5 Bazine de decantare de cate 600 litri, unde compusul dens al uleiului numit glicerol, dupa 2 ore se aduna la fundul acestora, iar biodieselul brut ramane deasupra lor. Apoi, se transvazeaza mai intai glicerolul si dupa aceea biodieselul. Glicerolul se poate folosi drept combustibil pentru incalzire, ca materie prima pentru fabricarea sapunului sau se poate purifica (cu o alta instalatie) in vederea obtinerii de Glicerina pura ( care se poate folosi la fabricarea medicamentelor si in industria cosmeticelor).

Urmeaza "spalarea uscata" sau purificarea biodieselului, care se face cu Silicat de magneziu, prin balbotare, cand se elimina eventualele urme de: acizi grasi, metanol si vapori de apa din biodiesel. Apoi, se face filtrarea la un micron, in vederea inlaturarii urmelor de magnesol, dupa care urmeaza Filtrarea finala a produsului si stocarea acestuia.

Instalatia contine: preincalzitor de ulei, presa si filtre ulei + un reactor Fast Breeder (sau 2 Reactoare fara presa), 5 bazine decantare glicerol, 2 bazine colectare glicerol, 3 bazine purificare magnesol, compresor aer, filtru magnesol, bazin intermediar, 2 bazine biodiesel si pompele de transvazare, conductele si contorul aferente.

 

Deci, nu ar mai trebui amestecat uleiul cu motorina...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

Salut,

 

Din ce am gasit in cautarile pe net, procesul tehnologic este urmatorul :

 

Se incalzeste si se mentine uleiul la 60 grade Celsius in Preincalzitorul de ulei. Apoi, se introduce o sarja de 400 litri printr-un contor debitmetric in Reactor (acesta este creerul instalatiei). Tot in Reactor se introduce si Metanolul, dar si Metoxidul de sodiu (nemtesc, marca Degussa), apoi se mixeaza, temperatura scazand la 30 grade Celsius. Se incalzesc toate acestea pana la 85 grade Celsius, cand, la presiunea de 1.2-1.3 Bari, amestecul trecand prin niste sectiuni special proiectate, are loc o reactie chimica denumita si TRANSESTERIFICAREA uleiului, adica transformarea acestuia in doua componente cu densitati diferite: Biodiesel si Glicerol. Apoi se transvazeaza in unul din cele 5 Bazine de decantare de cate 600 litri, unde compusul dens al uleiului numit glicerol, dupa 2 ore se aduna la fundul acestora, iar biodieselul brut ramane deasupra lor. Apoi, se transvazeaza mai intai glicerolul si dupa aceea biodieselul. Glicerolul se poate folosi drept combustibil pentru incalzire, ca materie prima pentru fabricarea sapunului sau se poate purifica (cu o alta instalatie) in vederea obtinerii de Glicerina pura ( care se poate folosi la fabricarea medicamentelor si in industria cosmeticelor).

Urmeaza "spalarea uscata" sau purificarea biodieselului, care se face cu Silicat de magneziu, prin balbotare, cand se elimina eventualele urme de: acizi grasi, metanol si vapori de apa din biodiesel. Apoi, se face filtrarea la un micron, in vederea inlaturarii urmelor de magnesol, dupa care urmeaza Filtrarea finala a produsului si stocarea acestuia.

Instalatia contine: preincalzitor de ulei, presa si filtre ulei + un reactor Fast Breeder (sau 2 Reactoare fara presa), 5 bazine decantare glicerol, 2 bazine colectare glicerol, 3 bazine purificare magnesol, compresor aer, filtru magnesol, bazin intermediar, 2 bazine biodiesel si pompele de transvazare, conductele si contorul aferente.

 

Deci, nu ar mai trebui amestecat uleiul cu motorina...

 

Salut! Ai facut o socoteala sa vezi cat ar costa instalatia si litrul de produs finit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

La multi ani!

Personal la cat costa motorina adica am alimentat azi in brasov la 4,6 lei pe litru iar uleiul e undeva la 3,8 ce am vazut eu produs prin bulgaria ceva nu pre vad sa merite:)

Nu sariti ca am uncercat si eu la un patrol cu rd28t dar in concentratie de maxim 25% uleo restul motprina adica 20 lotri de ulei si 60 motorina la un plin si inafara ca tragea mai greu si mirosea a gogosi restul sunt povesti pt mine nu cred ca e vreo sfaraiala de economie dar nici de uzuri dealea gigantice si exagerate sau alte prostii mai ingrijorator mi se pare blow by ul si reaspirarea de ulei in admisie care face in galerie un carmaz naspa si care obturraza admisia destul de mult si se depune pe tivele de supape de admisie:) cand ma intorc din concediu va pun niste poze cu mizeria daca vreti:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

La multi ani!

Personal la cat costa motorina adica am alimentat azi in brasov la 4,6 lei pe litru iar uleiul e undeva la 3,8 ce am vazut eu produs prin bulgaria ceva nu pre vad sa merite:)

Nu sariti ca am uncercat si eu la un patrol cu rd28t dar in concentratie de maxim 25% uleo restul motprina adica 20 lotri de ulei si 60 motorina la un plin si inafara ca tragea mai greu si mirosea a gogosi restul sunt povesti pt mine nu cred ca e vreo sfaraiala de economie dar nici de uzuri dealea gigantice si exagerate sau alte prostii mai ingrijorator mi se pare blow by ul si reaspirarea de ulei in admisie care face in galerie un carmaz naspa si care obturraza admisia destul de mult si se depune pe tivele de supape de admisie:) cand ma intorc din concediu va pun niste poze cu mizeria daca vreti:)

Chiar te rog sa faci o poza depunerilor!

La prima strigare, când ajunsese motorina la 6 lei, am calculat prețul unei instalații artizanale de biodiesel undeva la 1000 de lei, fără mari cercetări în domeniul siguranței muncii. Ma gândisem două rezervoare din inox, cu încălzire electrica, termostat, un sistem de filtrare cu presiune și cartușe filtrante și utilizarea Karcher ului pentru spălarea biodieseului. Am găsit metanol la o firmă din Ploiești și ulei rafinat la tonă la o fabrica. Prețul produsului finit ieșea undeva la 4.4 lei. O merita? Cred ca merita când ai surse sigure de ulei de gătit folosit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 luni mai târziu...

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

Buna seara

As vrea sa va cer parerea despre un dispozitiv de incalzire a uleiului vegetal care este comercializat de un domn din Iasi . L am gasit pe facebook https://www.facebook.com/Preincalzitoare-auto-762484493774780/?fref=ts . Foloseste cineva de pe forum inovatia acestui domn si cu ce rezultate? Multumesc!

PS Domnul care executa aceste preincalzitoare spune ca detine un patrol pe care il foloseste de mult timp doar cu ulei vegetal si nu a avut nici o problema folosind preincalzitoarele facute de el

audi a4b8
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

PS Domnul care executa aceste preincalzitoare spune ca detine un patrol pe care il foloseste de mult timp doar cu ulei vegetal si nu a avut nici o problema folosind preincalzitoarele facute de el

 

Arata-mi un vanzator care spune ca produsul lui nu e foarte bun... wake-up dude !

still not black enough
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 an mai târziu...

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

Salutare

 

Eu am mers pe Golf 3 1.9tdi aproximativ 30000km cu ulei de Floare soarelui raport 40litri ulei/10-20 litri motorina.Cum se nimerea.

Masina functioneaza perfect, e adevarat pornea mai greu.

Incepand cu luna octobrie treceam la Motorina.

Nu am facut nici o modificare.Consum cu 20 familii de albine in remorca 4,5litri la suta/km.

Cu ulei de 150 roni mergeam dus intors Sibiu/Alexandria si mai aveam combustibil :-).

La Pajero 2.5 diesel nu am avut inca curaj sa incerc :-).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 luni mai târziu...

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

Eu mi-as prepara singur biodiesel ul, dar din pacate nu pot cumpara metanolul. Trebuie s ai autorizatii, firma etc. Merg cu biodiesel de ceva timp si pot spune ca este foarte bun. Pana acum il cumparam cu 4 ron/L, din pacate tipul de la care cumparam momentan nu se m ocupa (lipsa de materie prima, ulei). NU este ok s bagi uleiul alimentar direct in rezervor, trebuie scos din el glicerina si sapunul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

eu nu stiu daca e ok sau nu sa bagi ulei alimentar dar pot sa iti spun ca am un vw lt cumparat de nou in 2005 -in prezent am aprox 350 mii de km rulati cu ulei alimentar ...

nu am o reteta nu fac amestecuri.

sunt zile in care in rezervor e ulei alimentar 100% sunt zile cu motorina 100% si sunt majoritatea zilelor cand proportia e data de intamplare

 

daca am o cursa lunga si nu am de unde baga ulei evident ca fac plinul pe drum cu motorina, ajung acasa si fac plinul cu ulei ...

dupa 13 ani in acest regim pot sa va spun ca nu am umblat niciodata la injectoare , masina merge absolut perfect nu scoate fum de nici o culoare nu consuma ulei nu prezinta nici un fel de simptom de durere .

concluzia....fiecare ce vrea sa inteleaga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

Eu din ce stiu si ce am citit glicerina se depune in capul pistonului si pe diuza injectorului. Eu sincer nu as avea curaj s merg doar cu ulei alimentar:). Am mers doar cu biodiesel 100% si nu este nicio diferență la putere. Chiar nu scoate fum deloc la accelerari bruște. Acum fiecare baga ce vrea in masina. Am văzut că s mers si cu ulei de motor ars.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare