Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel


Max

Postări Recomandate

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

Motoarele cu injectie sensibila nu trebuie chinuite inutil , dar cele simple nu au nici un risc , daca sunt in buna stare merg , daca sunt deja cu ore matusalemice oricum picau ...

 

Daca e s-o luam in ordinea potentialelor riscuri , cel mai putin daunator e uleiul vegetal - fara restrictii pana la 50% cu motorina si pompe mecanice clasice sau pompe mecanice minim asistate , la motoare cu injectie directa . La motoarele cu antecamera e normala o pierdere de putere ceva mai mare . Aspectele negative in sezonul rece sunt absolut normale si nu tin de motor , ci de combustibil in sine - temperatura de tulburare , de congelare , vascozitatea sunt diferite si e absolut normal sa apara consecinte ca pornirea grea sau funcionarea cu fum la motorul rece - asemanator cu pornirea cu motorina de vara la temperaturi negative . Nu-i nici o desteptaciune sa tragi de motor aiurea sa pornesca iarna cu amestec vascos sau cu motorina tulburata ... nu se poate trage nici o concluzie tehnica , alta decat folcloristica .

 

Uleiul de motor uzat ar fi pe locul doi , doar pentru ca poate fi filtrat , centrifugat , distilat , corectata acididatea ... orice , si toate astea la nivel cvasibasic , mai simplu decat producerea tuicii de fructe . Se obtine un produs destul de convenabil pentru amestec , in cazul in care exista o sursa la discretie e chiar pacat sa dai cu piciorul la asa economie ... . Si in cest caz se preteaza la motoare clasice , care se gaesc pe utilaje ieftine si la care economia rezultata merita efortul si eventual intretinerea motorului , schimbul de filtre etc ... Trebuie sa fim constienti ca s-a facut economie si sa gandim anticipativ ... din economia aia care nu-i deloc neglijabila e destul si pentru intretinerea motoarelor , eventual inlocuirea lor . Cine a incercat 'fenomenul' combustililior alternativi a facut-o pentru economie - cu cat cantitatile de combustibil alternativ consumat sunt mai mari cu atat mai mare e profitul la final . Ora cu ora , km cu km , leii se aduna .

 

Cel mai daunator pentru un motor diesel este in opinia mea titeiul brut , cel mai criminal fiind poate titeiul nefiltrat .

Chiar si filtrat mecanic inca contine nepermis de mult constituienti carbonosi ( asfaltici ) mari generatori de depuneri si nepermis de multe fractiuni volatile care induc detonatii necontrolabile la un motor diesel . Fara sa aducem in discutie poluarea pe care o produce si functionarea instabila in functie de temperatura motorului sau/si a mediului ambiant , e un combustibil care se preteaza doar la motoare mari si de turatie joasa , in niciun caz la motoare rapide sau semirapide care nu pot duce la bun sfarsit arderea cat mai completa . In cazul arderii incomplete , in camera de ardere raman depuneri vascoase si fungine , care duc la gomarea , cocsarea si blocarea segmentilor si la pierderea etansietatii supapelor , adica la compromiterea functionarii motorului .

  • Like 1

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 802
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

rsz_20140522_155246.thumb.jpg.968a588c370cf63a1acbc83e43f4459a.jpg

 

 

Buna explicatie din partea colegului COS si revenind la uleiul vegetal si curiozitatea mea daca ai sau nu voie sa il folosesti ca si combustibil in BG si GR, m am gandit sa ma duc putin in RAR sa vedem noxele.

Momentan masina functioneaza cu 30 % motorina si 70 ulei vegetal CURAT. Se balbaie la ralanti pana ajunge apa la 90 de grade , dar apoi functioneaza bine , avand in vedere ca si vremea este foarte calduroasa.

Cei de la rar mi`au zis ca nu au cum sa imi dea exact noxele, de exemplu daca am 222 din fabrica, ei sa imi spuna ca acum am 250, ci doar sa vada daca te incadrezi intr`un grafic care il au ei iar L200 trebuie sa aiba 1.7

Prima incercare a fost de 5.5 cu mari urme de fum negru ajungand pana la 3,2 la a treia incercare. Deci la un eventual control, utilajul ramane fara certificat de nastere. Au spus si ei ca o incalzire in prealabil a uleiului ar putea duce la o ardere mai buna si implicit la noxe mai mici. Precizez ca masina a facut RAR`ul acum 2 luni cand nu a avut probleme la noxe. Una peste alta trebuiesc evitate controalele :grin:

Editat de noroc24
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

ala e un distrus...facea el modificari la pompe de injectie pe youtube , adica complica pompele adaugand pompe electrice de lift-up la dci, nu bagati in seama, folositi masina corect pentru un automobil care va porni in orice anotimp si care nu va avea nevoie de reparatii la sistemul de injectie/alimentare pe durata vietii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

... inteleg ca aia de adoptat EGR si au redus sulful din motorina doar din considerente de poluare sunt parintii lui ... Nu e singurul distrus ( nu inteleg etichetarea asta , desi sunt vorbitor de limba romana ) care adauga pompe de lift . As crede ca distrusii astia cunosc si inteleg ce se intampla intr-un motor , pompa de injectie , filtru ...

 

... sau inteleg io prost sensul vietii ...

 

Distrusul ala a reusit sa coreleze avansul optim si presiunea de injectie in motorul pe care el experimenteaza nelinistile lui interioare . Cu noul combustibil si noul setup e cu siguranta o schimbare de putere , cuplu ... dar , ideea e ca a reusit sa obtina o combustie excelenta , si pentru asta merita onorul mic cu doua beri reci . Restul e cancan de tarla comentat prin imaginea ramasa de la ochelarii de cal ...

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

ala e un distrus...facea el modificari la pompe de injectie pe youtube , adica complica pompele adaugand pompe electrice de lift-up la dci, nu bagati in seama, folositi masina corect pentru un automobil care va porni in orice anotimp si care nu va avea nevoie de reparatii la sistemul de injectie/alimentare pe durata vietii.

 

Auzi, tu cand erai mic nu te lua lumea in seama? Iti spuneau cumva ca vb prostii (?) ca eu nu iti inteleg comportamentul.

Ingineria este in tot ce are ea mai frumos, o simbioza intre abstractul matematic, concretul tehnologic si inefabilul artei.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

Auzi, tu cand erai mic nu te lua lumea in seama? Iti spuneau cumva ca vb prostii (?) ca eu nu iti inteleg comportamentul.

 

 

 

Colegul e pus pus pe scandal oricum , doar el stie ce trebuie facut si cum trebuie facut ..restul sunt degeaba..."distrusi" ca sa il citez

 

@zep Sincer cand m`au chemat la rar sa vedem noxele [un prieten] am mers cu zambetul pe buze dar mi`a pierit destul de repede. In film ei zic ca valoarea la Sharan este 3 insa eu cred ca ar trebui sa fie mai mica tinand cont ca L200 are 1.7 si clar polueaza mai mult. Dar chiar si asa el a scos 0.34 deci mult mai mica. Poate are sistemul de incalzire al uleiului. Eu cand am pus ulei 100 % se balbaie foarte tare la ralanti , al lui mergea ceas. Cu siguranta omul a stiut ce face.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

un singur lucru am observat , la noi in galati daca ai o problema la injectie, dai de naiba pana o rezolvi, cheltui o caruta de bani, imi imaginez ca peste tot e la fel, majoritatea mai tare le deregleaza, cica le repara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

buna seara ,cum ziceam in urma cu cateva posturi ,va tin la curent cu comportamentul lui 4d56t......deci,cu raportul de alimentare de 1:3 spre 1:4 ,la o temperatura a mediului de circa 18-20 de grade ,motorul se balbaia destul de mult ,aproape pana ajungea la temperatura de circa 87-90 de grade....dupa aceea ,functiona bine ,fara smucituri sau alte simptome negatve....am redus procentul de ulei la un raport de aprox 1:2,5 si deja s-a cam simtit pozitiv la o temperatura a mediulyi de circa 22 de grade Celsius ,fara incalzire prealabila a amestecului....ca randament ,nu da semne de scadere a puterii ,dar nici de crestere......atat ca se aude mai putin "rontzaiala" injectiei.....parca mai rotund ,un pic.....in curind ,montaj de filtru cu incalzire.....ma mai gandeam la ceva:este de fapt o intrebare ,s-ar putea improviza dintr-un radiator de ulei de pajero sport ,un fel de circuit de incalzire suplimentara....radiatorul s-ar putea cumpara de la dezmembrari.....peste el ,s-ar putea monta si o priza de aer pentru racirea motorinei in sezonul cald ,cind temperaturile exterioare cresc excesiv....cu stima.....bogdan

0744.374.122.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

Pai ... nu e nevoie de racitor de motorina pe tur .

 

 

Relativ recent am bantuit pe la dezmembrari si am vazut pe un Y61 diesel un incalzitor de motorina cilindric , montat pe turul de alimentare . Dupa modul de montaj parea 'de fabrica' . M-a cam fermecat obectu' ... la prima vedere ...

 

Presupun ca un incalzitor electric si un termoflot adaptat pe o flansa de conexiuni ( sau un schimbator de caldura de la centrale termice , e mic , eficient si aproape bolt-on ) ar ajuta enorm la incepand cu secunda 15 .

 

...daca aia de la dezmembrari n-ar fi extrem de culmea nesimtirii exact la ce ma doare pe mine , adica sa nu ma intoarca cu preturile si sa nu ma trateze ca pe ultimul prost pe un subiect pe care ei nu-l cunosc nici pe departe si sa ma prosteasca in continuare cu nissanul in fata cu capota ridicata , m-as duce sa cumpar preincalzitorul ala , ca mi-a parut supermarfa. Solid , metalic , termostatat . Asta ca sa fiu pregatit tehnic pentru viitoarea economie de toamna , cand ( poate ca ) asociatia agricola la care famelia mea a cedat pamantul stramosesc ar mai si da niste ulei de floare ...

 

Problema e totusi critica la primele secunde de pornire in sezonul mai putin cald ( nu in sezonul rece , ca deja ar pare SF uleios ... vorba lu unu' mai batran : 'se poate pune in practica orice fantezie tehnica , dar numai sa merite' ) . Dupa ce motorul ajunge pe la 30-40 grade se considera ca termoflotul sau schimbatorul poate prelua sarcina de incalzire a uleiului de la incalzitorul electric care se poate deconecta ... dar ce facem cu pornirea initiala cu toate fiarele reci ( pompa rece , injector rece ) . Hai , bainstormingariti si voi ( constructiv si politicos va rog , pe dezmembracii aia deja i-am blestemat de 1001 ori de impotenta fizica si fiscala , ma ocup in continuare tot eu de fiecare data cand imi amintesc ) .

Editat de cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

no asa

eu am bagat ulei cu benzina si naftalina

si a pornit bilbiit dimineata -era mai frig- dar dupa max 1 minut mers frumos si rotund

amu s-o stricat o electrovalva de pe pompa de injectie si cura uleiul ca la balamuc

bine ca am apucat sa ma intorc acasa

solan zice ca pot sa bag si in comon rail

merge de rupe cu combinatia 50l ulei, 8 l motorina, 1 l benzina cu 25 g de naftalina

la primul plin bagi 2 l benzina cu 50 g naftalina

: apoi mergi cu combinatia de mai sus pt mentinerea galeriilor,turbinei curate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

Eu de cand am citit postarile dvs in acest topic, pot sa ca spun sincer ca am sch check list-ul in ceea ce priveste verificarile preliminare in cazul achizitiei unei masini.

Acum , primul lucru pe care il fac, scot busonul de motorina al rezervorului si miros atent "emanatiile". Daca ma ia cu stimulare gastrica si gandul imi fuge la ceva cartofi prajiti sau fripturica ... mi se aprinde check engine si plec instant.

 

NEVER nu as cumpara o masina ce a functionat cu asa ceva !!!! Mai bine cumpar una cu piesele in poertbagaj , barem atunci stiu cum stau !!!

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

Nu cred ca i se par posturi aiurite, dar omul nu e strain de mecanica defel si cred ca nu-i place imaginea interiorului unui motor care a mers cu ulei vegetal.

NADS Fitted

Pentru mine, disputa stiinta vs religie s-a incheiat atunci cand pe biserica a aparut paratraznetul.

Cel mai bun sex oral mi-l ofera gura lumii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

ti se par posturi aiurite?

mercedesul il folosesc pt experimente

daca crapa crapa si gata

dar se pare ca nu vrea sa crape

Dupa cati km parcursi crezi ca o sa crape?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

Compresie motor mercedes 208d:

 

Ultimi 5000 km am bagat motorina ,am dus-o pana la Duseldorf , acum am alimentat 48 litri de ulei de floarea soarelul nefolosit ,din care a consumat jumate ,masina inca porneste,nu credeam ca un diesel poate porni cu o compresie asa de mica.zilele astea ma hotarasc la un motor,am gasit 2 motoare la 5 mil bucata,sa le iau compresia sa vad ce e de capul lor,daca nu i-mi convine ,am gasit un motor de cobra ,cu rk ,facut ,l-am auzit cum suna zilele astea trebuie sa pun alt motor.Repet, motorul a fost reparat acum 2 ani .

Editat de Paun Ion
Mercedes W126 300D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

Acum ,vorba cuiva,aici pe forum ,de cand cu ,toate maclavaizurile astea care le bagam in rezervoare,ce incredere sa ai ,ca vei cumpara un motor cat de cat acceptabil ,nici nu am curajul sa spun ,un motor bun, pai cati nu experimenteaza combustibili alternativi ,si iti vand motorul apoi ,sub devizul ,saptamana trecuta a fost demontat si adus din germania de pe un marcedes care avea 150 de mii in bord.Zilele trecute gasesc un motor de cobra , motor ,cu istoric ,rk-u facut la un prieten nu de mult ,bucsat cu lainere facute dupa pistoane ,srgmenti noi si linie noua ,,la pornit omul ,l-am lasat sa mearga pana a ajuns la temperatura de lucru si inca vreo 15 minute,mergea super ,nu dadea deloc vapori pe la epurator,deci motor super,cand ma uit la prefiltru ,ca e transparent ,carburantul negru maroniu ,ca ciocolata ,,stiam ce e, il intreb ,omul zice ca merge cu asa ceva dar masina are putini kilometri ,in epurator nu dadea gaze deloc ,deci faptul ca motorul nu avea uzura ,confirma insusi motorul gasesc alt motor ,aici repet ce spun proprietari,motorul are 2000 km ,dupa rk ,dar nu a mai fost pornit de 7 ani ,acum 2 ani sa incercat pornirea lui ,dar nu se invarte ,e blocat,banuim ca e din cauza ca e prea strans ,nunare nici rodajul facut,tot ce am scris,doar reproduc din spusele proprietarului. Ma sfatuiesc cu un prieten ,parea cam dkubioasa treaba,asta zice ,un motor poate sa stea si 20 de ani ne pornit ,si nu se va bloca ,decat daca 'cine stie din ce cauza a intrat apa la vreun piston,garnitura de chiuloasa arsa ,sau chiuloasa fisurata ,sau bucsa fisurata si din cauza apei su ruginit segmenti pe bucsa si sa blocat ,sau daca la palier a gripat un cuzinet din lipsa de ungere.Cred ca ,sa cumperi un motor din Romania pentru o masina veche ,de la un proprietar de masina veche , ai cele mai mari sanse sa iei teapa ,e mai riscant ca la ruleta ruseasca .Vorbesc cu un pusti la tel.avea un motorde vanzare de semisprinter zic : cat costa 'zice 4 milioane ,il intreb ,zi ceva de motor ,cum merge ,in speranta ca voi afla ceva de istoricul lui,dar pustiul zice ,am inteles ca motorul merge, dar nu l-am auzit mergand ,pe net e o moda ,se vinde motorul fara anexe si zice pustiul ,il dau fara anexe daca il luati ,ii dau pompa de injectie jos ,Il intreb ,ma, tu sti ca uneori dureaza pana pui o pompa in linie la punct pe o masina chiar si o zi ,el zice ,nu stiu ,il intreb ,cu pompa montata pe motor ,cat ceri ? ,zice 6 mil .Am propus sa nu se atinga de pompa ,ca voi merge sa vad motorul.

Editat de Paun Ion
Mercedes W126 300D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

partea buna la toate povestile astea cu uleiul e ca suferinta e de scurta durata, adica se vor duce dracului in primul an de functionare:grin:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

Ma cum dracu o fi chestia asta nu inteleg! Costica, mecanicul de Mercedesuri din Plumbbuita, merge cu ulei vegetal de vreo 3 ani. e adevarat ca are incalzitor. Dar merge!

Ceilalti spun ca pe ulei de motor, au distrus motoare dar toti datorita faptului ca nu l-au filtrat suficient.

Eu merg cu jumate motorina si jumate ulei de motor ars filtrat la 25 microni. Merge mai bine decat mergea inainte.

Cum o fi la iarna nu stiu, dar aflu doar mergand. Daca ma iau dupa unii si altii care doar vorbesc si nu au folosit, nu am cum sa aflu.

Ingineria este in tot ce are ea mai frumos, o simbioza intre abstractul matematic, concretul tehnologic si inefabilul artei.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

Va salut stimati colegi ! Spunea cineva mai sus intr.o pagina ca daca bagi ulei vegetal uzat ar trebui schimbate garniturile,furtunele din cauciuc ca uleiul le ataca... sa fie mai acid decat motorina ? Sau un amestec de.ulei,motorina,benzina si naftalina ? Si daca am conducte de plastic mai rigide,rezistente la temperatura (ele trec pe langa motor, asa e din fabrica) furtune dublu strat , pompa asistata electronic dar cu garnituri ok ca la asta nu se umbla decat daca pica... ce as putea sa schimb eu in cazul meu din cele enumerate astfel incat sa nu am probleme? Multumesc Anticipat si scuze de ploaia de intrebari !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Functionarea motorului diesel cu ulei vegetal / bio-diesel

 

....salutare si buna dimineata!...un fel de off topic (asa cred ,are foarte putina legatura cu subiectul)...chiar acu de dimineata mergeam sa iau troleul de la capat de la Stadion ,si intr-un traseu de circa 300 de metri de mers pe jos ,era numai miros de gogosi prajite in aer ,pe linga toate diesel-urile pe linga care am trecut...Merturi mai vechi ,Opel Astra ,am trecut pe linga un Ford Sierra si mi-au dat lacrimile...sunt masini cu motoare de generatie foarte veche....se merge cu ulei la greu....nu mergem numai noi...nu fac nici o reclama ,ca nu am nici un castig...era doar o constatare..dupa aspectul masinilor ,erau masini care carau muncitori pe la santierele din zona..am simtit si vreo doua dube T3 chiar in fata la fostul Aparataj...se merge cu mehlem la greu....nu cred ca a inceput Guvernul sa puna Biodiesel in motorina cea de toate zilele......inclin sa cred ca cei care folosesc la greu uleiul ,vor merge cu motorul respectiv pana acesta cedeaza definitiv ...apoi altul la rand...toate bune si scuze de offtopic....bogdan:h5

0744.374.122.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare