Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Invertor


Recommended Posts

Re: Invertor

 

 

Tin sa mentionez ca aparatura pe care vreau sa o car dupa mine pe teren are un pret de aproximativ 10000 euro, deci mi ar prinde f bine o recomandare de invertor care sa nu mi prajeasca unul dintre aparate. Sa fie 100% safe pt aparatura si pentru masina. Deci nu ma voi zgarci la achizitie!Nu vreau fitze doar un invertor care sa faca treaba cum trebuie.

Mutumesc!

 

Eu sunt nitel mai paranoic atunci cand vine vorba de "scule" de genul asta. Din pacate, nu am o recomandare concreta (de genul:" cumpara produsul X sau Y ca sigur iti faci treaba in siguranta cu el").

Pot cel mult sa adaug niste criterii suplimentare pe care sa le urmaresti la achizitie. Si anume:

  • Ai in vedere ca eficienta (randamentul) unui invertor este in jurul a 90% ;
  • Este de preferat ca incarcarea lui (consumatorii utilizati) sa fie de circa 50% din puterea lui maxima (deci, pentru o sarcina permanenta de 100W, eu as folosi un invertor de 225-275W. Nici prea mare nu e bine sa fie);
  • Prizele cu care vine "dotat" sa fie de tipul stecherului (stecherelor) originale alea aparatelor utilizate;
  • Este de preferat sa nu folosesti prelungitoare, deci, numarul iesirilor sa fie suficient pentru ce ai tu nevoie (eu as folosi cate un invertor separat pentru fiecare aparat in parte... dar asta tine de paranoia mea);
  • Evita cumpararea de pe net, prefera un magazin caruia sa-i stii sediul si care sa-ti acorde o garantie reala a produsului!

Dar, repet: asa as proceda eu!:old

It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! icona%20(200).gif

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 8 months later...

Re: Invertor

 

Reinviu un pic acest topic, ca sunt si eu in cautarea unui invertor (de folosit in calatorii pentru laptop si incarcator acumulatori aparate foto).

 

Mai exact, am o intrebare / nelamurire, legata de acest sfat:

 

[*]Este de preferat ca incarcarea lui (consumatorii utilizati) sa fie de circa 50% din puterea lui maxima (deci, pentru o sarcina permanenta de 100W, eu as folosi un invertor de 225-275W. Nici prea mare nu e bine sa fie);

 

De ce nu e bine sa fie prea mare?

 

Caz concret: cel mai mare consumator va fi laptopul (scrie pe alimentator 90W), incarcatoare acumulatori 5-6W, deci neglijabil, si as mai vrea din an in paste sa folosesc o statie de lipit de 40W pentru reparatiile la masina, ca sa nu mai trag curent de la etaj pana la masina).

 

Conform teoriei de mai sus, ar fi potrivit un invertor de 150W. Dar tare imi face cu ochiul acest invertor de 300W:

http://www.invertoare12-24.ro/invertoare/invertoare-150w-300w/invertor-sinus-pur-300w-12v

* Nu fac niciun fel de reclama site-ului.

 

Chiar daca nu voi folosi consumatori cu motoare sau alte chestii sensibile, vreau musai sa fie cu sinusoida pura. De asemenea ma atrage faptul ca e facut in Polonia, nu in China (am eu fixul asta ca poate e mai de calitate, poate gresesc).

 

Ca si putere, ar fi ok cel de 300W? Sau e supradimensionat pentru ce imi trebuie mie?

Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

Mai vin cu o intrebare: am vazut mai multe filmulete pe YouTube, in care cei care si-au montat permanent un invertor pe masina au intercalat pe fir si o siguranta (cu toate ca invertorul are siguranta lui proprie). Are vreun rost acea siguranta suplimentara?

Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

Mai vin cu o intrebare: am vazut mai multe filmulete pe YouTube, in care cei care si-au montat permanent un invertor pe masina au intercalat pe fir si o siguranta (cu toate ca invertorul are siguranta lui proprie). Are vreun rost acea siguranta suplimentara?

 

Cam...DA!!! Prima se arde siguranta si intrerupe circuitul. :al

Toyota LJ 70

Transsylvania Off Road Club

www.helpdani.eu

Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

Pai nu ajunge siguranta proprie a invertorului?

 

Siguranta suplimentara cat mai aproape de baterie!

 

P.S. La mine asa a facut @giorgel! :tk

 

L.E. Si firul imbracat/tras in/prin ''copex''.

images.png.c83df167e5fb7d185ea65ad77b5ab390.png

tuburi_copex_big.jpg.d0471af6229b46dccddbf387429d5f5b.jpg

Edited by nessum

Toyota LJ 70

Transsylvania Off Road Club

www.helpdani.eu

Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

Eu pun mereu incă o siguranță pe firul de alimentare al invertorului, cât mai aproape de baterie, ptr cazul unui accident, când firul de plus ce duce la invertor ar da la masă, punând bateria în scurt. Ai avea instantaneu un fir gros incandescent, care ți-ar da foc la mașină...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Re: Invertor

 

Mi-am luat acum vreo luna-doua invertorul de care discutam - sinus pur de 300W la 12V (VOLT POLSKA) si as avea nevoie de un sfat :)

As fi vrut sa-l folosesc in garaj (am acolo un acumulator bun si incarcat full, de 72Ah, care e singura sursa de curent in garaj - nu am curent tras acolo). Am pus invertorul pe acumulator si intra direct protectia (adica piuie si nu functioneaza).

Am mutat invertorul pe acumulatorul masinii - de 65Ah (cu motorul oprit), tot nu merge. In schimb daca pornesc motorul, merge brici.

Ma enerveaza ca trebuie sa tin motorul pornit ca sa lucrez - pentru asta trebuie sa deschid usa garajului sa nu ma intoxic cu gaze, total contraindicat fiindca e plin de ti**ni care tot isi baga nasul sa vada ce e de furat (garajele se sparg in draci aici, pentru orice maruntis fara valoare).

Intrebarea mea este: chiar nu se poate folosi "offline" (adica fara sa fie pornit motorul)? Ca si consumator, am folosit o statie de lipit de 15W, deci nu era atat de mare consumul cat sa nu duca cei doi acumulatori.

Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

NU e normal comportamentul, cred că trebuie trimis înapoi la garanție. Eu folosesc diverse modele de invertor și le pun pe diverse baterii auto - AGM, GEL, normale - fără să am nevoie ca bateria să fie alimentată și de altă sursă. Se mai întâmplă să intre protecția, dacă este prea sensibilă, atunci când conectez un consumator mai gurmand, reprnesc circuitul și funcționează. de obicei la pornirea unui circuit care are motor, sau care are sursă cu un condensator mare se produc căderi mari de tensiune și atunci intră protecția. POate la al tău este setată la un prag incorect.

Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

poate ai bateria descarcata si are o protectie care nu ii da voie sa functioneze sub o anumita tensiune !

Asta se intampla la majoritatea invertoarelor la 10.5 volti. Masina cu motorul oprit are peste 12..

Daca sunt reci, la unele modele de invertor nu exista tensiune de iesire 220 si trebuie lasat sa functioneze cateva minute fara sarcina.

Luaz 969, Aro 244, L200
Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

poate ai bateria descarcata si are o protectie care nu ii da voie sa functioneze sub o anumita tensiune !

 

Exact chestia asta mi-a zis-o vanzatorul. I-am trimis inapoi raspuns la mail cum ca bateria "independenta" fusese cu o zi inainte incarcata in casa pe redresor, de aceea am zis ca era full, iar cealalta baterie, care era pe masina, nu putea sa fie descarcata, din moment ce masina porneste fara probleme cu ea si circula, nu sta.

 

 

Asta se intampla la majoritatea invertoarelor la 10.5 volti. Masina cu motorul oprit are peste 12..

Daca sunt reci, la unele modele de invertor nu exista tensiune de iesire 220 si trebuie lasat sa functioneze cateva minute fara sarcina.

Sa incerc sa las pornit cateva minute invertorul fara consumator si dupa aceea sa bag consumatorul?

Edited by 205
Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

Pragurile alea sunt reglabile, atat pe intrare cat si pe iesire, insa exista riscul pierderii garantiei.

Normal, mai intai trebuie sa intre avertizorul sonor si cand tensiunea scade la 10,5 V sa se deconecteze.

Ar fi bine de vazut si tensiunea pe acumulator cand se conecteaza invertorul, la pornire si in lucru ... sau alimentat invertorul dintr-o sursa reglabila stabilizata pt. a se vedea pragurile, dar asta ar trebui sa se verifice la garantie, nu sa dea vina pe baterie.

Edited by stelea
4x4MANIA is where we are !!!
Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

O sa fac niste masuratori si teste mai amanuntite cand am un pic de timp. Acum mi-a venit ideea sa ma duc sa testez si un laptop, sa vad daca tot asa face.

 

In alta ordine de idei, a venit iarasi un raspuns de la vanzator, cum ca statia mea de lipit de 15W poate sa aiba la pornire un consum de 250-300W. Mi se pare cam tras de par raspunsul... la o cautare aiurea pe net am gasit un ciocan de lipit de 60 W care consuma 130W pentru incalzire - totusi, e doar dublu, nu de 20 de ori mai mult.

Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

Doar ce e cu flux magnetic e afectat de sinus modificat (motoare, trafuri, scule electrice cu motor). Tot ce e in comutatie, n-are nimic, inclusiv laptopul.

4x4MANIA is where we are !!!
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use