Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Invertor


Recommended Posts

Re: Invertor

 

@danciucu: contactul pe cele 2 borne ale bateriei se face cu crocodili, nu cu surub, deci nu am ce sa strang mai tare.

 

In alta ordine de idei, acum m-am intors de la o sesiune de teste :)

 

Am testat invertorul cu un laptop si surpriza, merge si cu motorul oprit. Deci statia de lipit "suge" la pornire mult mai mult decat credeam si deci invertorul nu este defect. Am masurat si bateria inainte de a conecta invertorul, era 12,3V, deci nu era descarcata, asa cum a zis cel de la firma.

 

Data viitoare mai vreau sa incerc o chestie, si anume sa alimentez statia de lipit vreo 10 minute cu motorul pornit, pana ajunge la temperatura de functionare si dupa aceea sa opresc motorul, sa vad daca asa mai intra protectia (practic doar trebuie sa o tina calda).

 

Va multumesc tuturor pentru sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: Invertor

 

Daca acumulatorul e in mintile lui, 12.3 e o tensiune ok. Ar trebui masurata in sarcina, la bornele invertorului. Trebuie avut in vedere si lungimea conductorilor de alimentare, la tensiuni mici, 12 volti, amperajul este mare, sectiunile conductorului pe masura, altfel risti sa ai la alimentarea invertorului o tensiune sub cea de functionare. Deja sunt uzuale sistemele in 48 de volti, ca sa plimbam pe cabluri de sectiune mai mica, tensiuni mai mari si amperaj mai mic.

Edited by Cristian Irimescu
Luaz 969, Aro 244, L200
Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

(...). Deja sunt uzuale sistemele in 48 de volti, ca sa plimbam pe cabluri tensiuni mai mari si amperaj mai mic.

 

In teorie suna bine, dar sunt doua probleme: daca il ai pt. masina, ce faci? Inseriezi x acumulatori?

Si de la 60 V in sus, CC-ul devine al dracu de periculos si greu de comutat.

In schimb, pentru sisteme fixe nu-i problema.

4x4MANIA is where we are !!!
Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

Alegem in functie de nevoi. Eu chiar si pentru casa am ales varianta de 12 volti pentru ca nu am vrut sa las invertorul alimentat cat nu sunt acolo. Alarma si sistemul de supraveghere video se alimenteaza direct din 12 cu intrerupere energie cand rezerva de curent din acumulatori scade sub 30%. Am dat mai multi bani pe conductori, iar bancul are 1600A.:h5

Edited by Cristian Irimescu
Luaz 969, Aro 244, L200
Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

@danciucu: contactul pe cele 2 borne ale bateriei se face cu crocodili, nu cu surub, deci nu am ce sa strang mai tare.

 

In alta ordine de idei, acum m-am intors de la o sesiune de teste :)

 

Am testat invertorul cu un laptop si surpriza, merge si cu motorul oprit. Deci statia de lipit "suge" la pornire mult mai mult decat credeam si deci invertorul nu este defect. Am masurat si bateria inainte de a conecta invertorul, era 12,3V, deci nu era descarcata, asa cum a zis cel de la firma.

 

Data viitoare mai vreau sa incerc o chestie, si anume sa alimentez statia de lipit vreo 10 minute cu motorul pornit, pana ajunge la temperatura de functionare si dupa aceea sa opresc motorul, sa vad daca asa mai intra protectia (practic doar trebuie sa o tina calda).

 

Va multumesc tuturor pentru sfaturi.

 

Mie mi s-a intamplat ca si crocodilii rescpectivi sa fie mai lesinati de foame si sa nu stranga astfel incat sa strapunga stratul de oxid , mizerie, etc; ii mai roteam ca sa faca contact mai bine.

Nu cred ca tragi vreo concluzie referitoare la invertor cu testul care vrei sa il faci. Eventual poti sa vezi daca statia are vreo inteleligenta. Ca sa o tina calda , majoritatea fac ON-OFF, doar ca timpul de ON e mai mare cand e rece si mai scurt cand deja e calda. De curiozitate, cati wati scrie pe incarcatorul laptopului care l-ai conectat si merge ?

XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7
Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

Consumul laptopului intre 2 si 5 A, rotund intre 40 si 100 W, vedeti ca scrie pe alimentator. Un contact idiot poate crea probleme. De exemplu, ca sa opresc pe timpul noptii tv si receiver antena sa nu mai consume cei 15w in stand-by, le-am alimentat dintr-un prelungitor cu buton on-off, alea cu led. Daca nu apas ferm butonul, la contact, arunca invertorul in protectie si intrerupe curentul pentru 1-2 secunde. Acum, factorul de putere difera si el in functie de consumator, cu sarcina rezistiva, inductiva sau capacitiva.. Un exemplu, :wink:

curent.jpg.9fde719c248172263c08aadfcf81f229.jpg

Edited by Cristian Irimescu
  • Like 1
Luaz 969, Aro 244, L200
Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

Poza nu mai e valabila ... cel putin de cand au aparut sursele in comutatie ... Deasupra spumei mai este un regim defavorabil, care per total, scade puterea aparenta a invertorului ...

4x4MANIA is where we are !!!
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Re: Invertor

 

Salut, un invertor Ring de 500w care se alimenteaza de la bricheta va duce sa l folosesc la incarcat bateriile la rotopercutor, flex etc?

Pe incarcatorul de baterii scrie 90w consum presupun!

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

Salut, un invertor Ring de 500w care se alimenteaza de la bricheta va duce sa l folosesc la incarcat bateriile la rotopercutor, flex etc?

Pe incarcatorul de baterii scrie 90w consum presupun!

 

 

da,va merge.

still not black enough
Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

da,va merge.

 

 

Ok, ms ! :x

 

Ma gandeam ca imi trebuie ceva de 2-3000w dar nu cred ca voi avea nevoie de asa putere!

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

Ok, ms ! :x

 

Ma gandeam ca imi trebuie ceva de 2-3000w dar nu cred ca voi avea nevoie de asa putere!

 

nu, nu ai nevoie de putere mare pt incarcator, bateriile se incarca incet.

still not black enough
Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

Citind tot topicul asa din curiozitate, mi a venit o idee... In viitor vreau sa-mi fac o cabana la munte. Inca nu stiu care viitor:grin:. Am studiat tot felu de variante pentru aasigura energia electrica minima, adica cateva becuri pe led, FARA TV, eventual un frigider mic: panouri fotovoltaice mi le fura, eoliana la fel, ceva hidro nu am apa, generator nu as vrea ca face galagie. Acuma daca iau un invertor 12-230 v, o baterie cu gel pe masina, mi-ar face fata? In cat timp ar descarca bateria? Sau sa aleg frigiderul gen rulota pe 12v, tot de la bateria masinii trebuie legat. Frigiderul este optional. Ma pot si lipsi de el daca nu face fata sistemul. Inca nu stiu pe ce varianta sa merg

Sezi bland, ca-s din Maramu' !
Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

nu am inteles...nu vrei sa iei nimic pt ca se fura apoi intrebi ce sa iei..incearca sa mai explici inca odata. Ca sa stii daca " face fata" trebuie sa stii asa : cata energie ai disponibila ( Volti si Amperi/ora precum si cata energie vrei sa consumi, pune asta pe hartie si vedem ce iese.

still not black enough
Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

Pina la urma lumina este esentiala.

Treci pe iluminat la 12Vdc pe LED si scapi de invertor.

E simplu si eficient.

Ai o serie de becuri de 12Vdc aici:

http://m.ledled.ro/iluminat/Becuri-LED/Tensiune=12V

Reusrsa lor este de mii de ore si calcului se face simplu de tot.

Un bec de 12W consuma 1A deci la o baterie de 100Ah ai 100 ore autonomie.

In realitate nu vrei sa cobori mult cu descarcarea bateriei, o descarci pina la 50% si gata.

Daca ai 2 baterii pe masina e perfect, una o tii de pornire cealalta pentru iluminat.

Incarcarea direct pe masina desi este mai ineficient.

Poti sa legi direct de pe masina iluminatul cu un cablu mai gros, 3x4mmp e suficient pentru citeva becuri, firul de masa legat paralel cu altul.

Ca idee e bine sa parchezi masina in cazul asta (in fapt totdeauna in pustietate ) in asa fel incit sa o poti porni la vale daca ramii fara curent, greseli se mai

intimpla sau chiar atunci cedeaza bateria...de, unii :old au mai patit`o!

Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

Pai- strict solutii aplicate pt cabana.

frigider nu tocmai mic, de pe rulota, la butelie. se incuie in cabana si are o gaura pt cos-evacuare. se putea lipsi de el dar dah, moftul...

este legat cumva cu un regulator propriu(am inteles obligatoriu) la un T din butelie...cealalta alternativa merge de la T pt aragazul cu 2 ochiuri care cred eu ca este tot recuperat de la rulota-ca are si o chiveta mica...asta cum un alt regulator parca....

costuri cam 200-300E, mai mici decat cu frigidel Engel, Arb sau like care costa de la 2000lei in sus cu dezavantaj volum cam jumatate din asta.....

singurul avantaj la Arb like este ca il poti folosi si la masina,mergand si la 12v,24v sau 220.tu alegi.

 

Panou solar de 600-800 nu stiu exact dar ....il pune in portbagaj si plimba in jurul cabanei dupa soare la fiecare ocazie/nevoie- cabana este bagata cuva la umbra peste jumate din zi fiind ascunsa de soare deci legatul pe acoperis nu tine.plus furatul.

O baterie AGM cu cel mai mic si ieftin sistem de management. aici a dat ceva bani dar nu de speriat spunea ca undeva pana in 2000lei a costat totul in conditiile in care panoul si sistemul au venit din china,direct.

 

are 2 becuri led,1,5 m de banda led pt prici si un transformator mic si ieftin de 400-500w pt incarcat telefoane,laptop si chestii mici. plus un ventilator minuscul la 12v pt aragaz-manufacturat un fel de hota, cabana avand 3x3,5 cu un prici de 2 si pe ~3 m.....ce a iesit din pod... mega ieftin si folositor dar probabil miroase daca prajesti chestii inauntru.

 

la fel, eu cred ca este doar un moft , daca vrei cabana in pustiu,te descurci si fara becuri....:grin: Am folosit chestiile de mai sus ca sa ne arate ce a facut si in ce a investit banii, ca de papa , fiind vreme buna am mancat afara la foc , de lumina ne-am bucurat de stele.dar, dupa moft.

 

spor!

Dacă de întelepţi o povaţă este apreciată, de proşti e ca o jignire considerată.

Dream It, Do It, Live It....

Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

"Un bec de 12W consuma 1A deci la o baterie de 100Ah ai 100 ore autonomie." - valabil doar in teorie (bateria ideala) - in realitate in cazul unei baterii cu plumb vei avea maxim 30 ote autonomie.

still not black enough
Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

Daca stiam toate detaliile astea, nu mai intrebam, gen cati amperi, volti/ ora am, cat consum vreau sa am. Teoretic am bateria masinii de 80- 90 ah si consum, cum am zis, cateva becuri, sa zic 10 pt iluminat si un frigider mic, care am inteles ca are un consum de 20-40 w /h. La cabana o sa ajung un weekend odata la 2,3 saptamani

Sezi bland, ca-s din Maramu' !
Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

"Un bec de 12W consuma 1A deci la o baterie de 100Ah ai 100 ore autonomie." - valabil doar in teorie (bateria ideala) - in realitate in cazul unei baterii cu plumb vei avea maxim 30 ote autonomie.

 

Te rog sa ma crezi ca ma pricep la baterii, si in teorie si in practica.

Da, 100Ah este capacitatea unei baterii la un curent de descaracare de C/10, adica 10A.

La un curent de 1A culmea ca merge mai mult de 100h din cauze binecunoscute si normale celor ce se ocupa de back-upuri cu batt Pb.

Am spus de 50h pentru a nu micsora prea mult resursa unei baterii normale.

Pe incercate daca ai avut acel caz inseamna ca bateria avea undeva 30Ah capacitate astadin varii motive, descarcata sau epuizata ar fi cele mai frecvente.

Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

Da' ce bricheta e aia nene ? Sau, ce invertor e ala sa o pacaleasca si sa o suga prin bricheta cu 500W, sigur nu e model PSD ?

 

Asa este invertorul, are cablu de bagat la bricheta! Inca nu l am cumparat sa vad cum "suge" :ha:

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

Teoretic poti alimenta si un invertor de 2-3000 W de la bricheta. Ideea este sa nu sugi din el mai mult decat suporta circuitul brichetei, cam 200 W, depinde si de randamentul invertorului.

 

Sunt aproape sigur ca invertorul pomenit are sarcina nominala de 250 W, acei 500 fiind varful pentru 0.3-0.5 secunde. Se practica tipul asta de informare :-)

Edited by giorgel

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Invertor

 

Ca idee, calculezi consumatorii cu puterile lor:

-laptop aprox 60W * x ore functionare = 60*x Wh

-lumina 20W * z ore functionare=20*z Wh

 

aduni aici toti Wh. Instalatia ta trebuie sa aiba acoperire pentru consumul respectiv.

Recomandat ar fi sa ai toate pe 12 sau 24 V in cazul tau.

Exista frigider, fierbator, iluminatie pe 12 V si pe 24 V

Link to comment
Share on other sites

Re: Invertor

 

Nu am mai cumparat nimic ...... Ma mai documentez despre marca/mode !!! Pana la vara am timp :grin:

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use