Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Legile Off-road-ului


Recommended Posts

Tot observ ca se fac iesiri si apar probleme unele mai mici altele mai mari si mi-a venit ideea de a deschide un topic cu descrierea unor legi ce trebuiesc respectate in Off-Road. Rog pe tot cei experimentati sa modifice adauge dupa caz

 

1 - Niciodata nu pleca singur (adica minim 2 masini sau 2 mijloace de locomotie)

2 - Intotdeauna sa ai roata de rezerva la tine

3 - Cand se merge in coloana si se schimba directia de mers obligatoriu trebuie sa te uiti in oglinda retrovizoare sa te asiguri ca cel din spate a vazut pe unde ati luat-o; daca nu te opresti in intersectie astfel incat sa nu blochezi drumul dar sa fii usor de vazut

4 - Daca nu il mai vezi pe cel din spate te opresti si il astepti daca in 3-5 minute nu apare intorci si te duci dupa el

5 - Daca te ratacesti si nu mai stii pe unde sa o iei, te opresti in intersectie si astepti sa se intoarca un coleg care respecta regula de la pct 4

6 - Te asiguri ca masina e dotata corespunzator pentru traseul organizat - direct la organizator

7 - Nu te desparti de grup in timpul traseului

8 - Toti pentru unul si unul pentru toti

 

 

va rog sa continuati lista......

 

Punctul 3 din pacate am observat ca lipseste multora ...mai apare si tendinta de a "fi primu" fapt ce duce la cresterea vitezei in off-road si sa ii uiti pe cei din spate....:old

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Re: Legile Off-road-ului

 

Foarte util ...as completa

 

Pct 1. Poti pleca singur dar ia o lista cu telefoane in caz de urgenta

 

Pct 2. Daca vrei sa faci pana sau sa dejantezi NU lua roata de rezerva

 

Pct 3. In coloana se mentine contactul/eventual legatura radio daca este posibil cu masina din fata ta si cu cea din urma ta. Oprirea se semnalizeaza prin avarie iar schimbarea directiei de mers prin semnalizare

 

Pct 4. Inainte sa te intorci dupa cel/cei din spatele tau, lucru care nu s-ar intampla daca s-ar respecta punctul 3 anunti pe cei din coloana sa astepte

 

Pct 5. Intotdeauna sa ai dupa tine busola ... foarte utila in teren. Daca nu ai urmat masina din fata ta, nu ai reusit sa iei legatura radio sau telefonica cu cineva din coloana, te intorci pe pricipiul cel mai cunoscut drum (cel de la dus) si imediat cum dai de semnal dai un sms unuia din coloana ca esti bine

 

Pct 6. Daca masina nu e corespunzator echipata nu te bagi ...sau cauti traseu ocolitor ...cand faci pe desteptul sau pe viteazul intotdeauna sa te gandesti ca vei baga mana adanc in buzunar DUPA.

 

Pct 7. Nimeni nu ramane in urma ... indiferent cine e ... stai si ajuti cu ce poti ... nu pleci ca nesimtitul ...

 

Later edit ...Daca dadeai o cautare ia uite ce gaseai ...:h5

Edited by Yonutz

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Legile Off-road-ului

 

Recunosc....nu am dat cautare!

 

Am citit cate ceva pe formum si nu am mai avut timp sa caut, parca imi aduceam aminte ca mai era un post dar m-am grabit!!!:wink:

 

Oricum sper sa citeasca si mai multa lume...am readus in actualitate si celalalt post ...sa ne mai improspatam memoriile!

 

E foarte complet!

Link to comment
Share on other sites

Re: Legile Off-road-ului

 

Daca dadeai o cautare ia uite ce gaseai ...:h5

 

Guys, rog modificati titlul topicului la care se face referire, e 'bunului simt' nu 'bun-simtului', asa cum sunt 'cailor putere' nu 'cal-puterii'...

Aro 10.4 DR, 1995, Renault F8Q248 1.9D, 65CP
Link to comment
Share on other sites

Re: Legile Off-road-ului

 

Guys, rog modificati titlul topicului la care se face referire, e 'bunului simt' nu 'bun-simtului', asa cum sunt 'cailor putere' nu 'cal-puterii'...

 

Off-road fiind in engleza, nu cred ca putem aplica regulile gramaticii noastre.....

Ma tot chinui sa aplic ce zici, dar parca nu-mi suna bine : "legile off-ului road ".....nu crezi ?

Daca n-am inteles eu bine, zi cum ar trebui corectat.....

Link to comment
Share on other sites

Re: Legile Off-road-ului

 

1. daca vrei sa faci off .... mergi singur ....

2. daca te plictisesti merge si 2 masini , ideal sa aibe statii ambele ...

3. daca nu iti pasa si vrei sa te si distrezi merge si cateva masini

 

 

 

.... cat despre punctul 6 mentionat mai sus ..... cam greu de atins .... si mai greu e ca unii chiar cred ca au masinile pregatite ....

cumpar oblon patrol 260 la 2 usi ...!!!!
Link to comment
Share on other sites

Re: Legile Off-road-ului

 

@Lipoveanu

 

Daca unii ar gandi ca

 

1. O masina de teren stock nu este egala cu o masina pregatita de teren

2. O masina de teren stock cocotata pe roti MARI nu este egala cu o masina pregatita de teren

3. Exista situatii cand o masina "pregatita" (autocolante, snorkel pus de frumusete, roti MARI) nu ai ce cauta prin anumite locuri

 

atunci ...s-ar ajunge si la atingerea punctului 6 ...

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

Re: Legile Off-road-ului

 

Imi permit sa propun si eu 2 legi.

 

 

1. Cui nu-i place noroiul pe pantofi sau pe maini sa nu intre in teren greu.

 

 

2. La intalnirile prietenesti sau la iesirile ad-hoc este bine sa ai sufa prinsa deja daca nu ai troliu.

 

(Din punct de vedere al timpului este foarte costisitor sa stai sa scormoni in noroi sa gasesti prinderea, sa pui sufa, sa pui ochet, sa strangi ochet si tot asa. De ramas intepenit...toata lumea ramane....daca toata lumea ar avea sufa prinsa...treaba ar merge "ca pe roate").:tk1

From all the things I've lost, I miss my mind the most [Mark Twain]

Land Rover - Discovery 2 (Largareta)

Link to comment
Share on other sites

Re: Legile Off-road-ului

 

@Lipoveanu

 

Daca unii ar gandi ca

 

1. O masina de teren stock nu este egala cu o masina pregatita de teren

2. O masina de teren stock cocotata pe roti MARI nu este egala cu o masina pregatita de teren

3. Exista situatii cand o masina "pregatita" (autocolante, snorkel pus de frumusete, roti MARI) nu ai ce cauta prin anumite locuri

 

atunci ...s-ar ajunge si la atingerea punctului 6 ...

O intrebare:cum definesti o masina preparat de teren? a...pentru ce teren?...aici e mult de vorbit...eu folosesc pajero stock cu roti pe 31'...si stii cum eu personal vad punctul 6?...stiu unde mie locul in afara asfaltului punct.:y

 

Edit...desi mai exagerez..masina stie cas nebun dar o iubesc...si ma suporta...:ha:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Re: Legile Off-road-ului

 

Foarte util ...as completa

 

Pct 1. Poti pleca singur dar ia o lista cu telefoane in caz de urgenta

 

Pct 2. Daca vrei sa faci pana sau sa dejantezi NU lua roata de rezerva

 

Pct 3. In coloana se mentine contactul/eventual legatura radio daca este posibil cu masina din fata ta si cu cea din urma ta. Oprirea se semnalizeaza prin avarie iar schimbarea directiei de mers prin semnalizare

 

Pct 4. Inainte sa te intorci dupa cel/cei din spatele tau, lucru care nu s-ar intampla daca s-ar respecta punctul 3 anunti pe cei din coloana sa astepte

 

Pct 5. Intotdeauna sa ai dupa tine busola ... foarte utila in teren. Daca nu ai urmat masina din fata ta, nu ai reusit sa iei legatura radio sau telefonica cu cineva din coloana, te intorci pe pricipiul cel mai cunoscut drum (cel de la dus) si imediat cum dai de semnal dai un sms unuia din coloana ca esti bine

 

Pct 6. Daca masina nu e corespunzator echipata nu te bagi ...sau cauti traseu ocolitor ...cand faci pe desteptul sau pe viteazul intotdeauna sa te gandesti ca vei baga mana adanc in buzunar DUPA.

 

Pct 7. Nimeni nu ramane in urma ... indiferent cine e ... stai si ajuti cu ce poti ... nu pleci ca nesimtitul ...

 

Later edit ...Daca dadeai o cautare ia uite ce gaseai ...:h5

 

Imi place cum ai scris punctele 6 si 7 :)))

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 7 years later...

Regula n+1)

Dupa ce ai trecut de un obstacol si vrei sa opresti, o faci lasând suficiennt spatiu astfel incat si cei din spate sa poata trece obstacolul si sa opreasca in siguranta.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use