Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

arta pilotajului in offroad....si nu numai


Recommended Posts

am bagat de seama ca, la iesiri cu mai multe echipaje, daca ai o dificultate sau ramai impotmolit.....ai dat-o dreaq:ha::ha:

 

inainte tareeeee....cu stangaa...

inainte inceeeeet...cu dreaptaaa...

da-i inapooooi......

da-i inainteeee...

da-i acumaaaaa...

da-i tareeeee...

stoooooooop.....

dreaaaaaaptaaaaa.....

staaaangaaaa....

schpaaaaaaaannn...

stoooooop....

troliu, troliuuuu.....

 

hufffff.....

 

 

nu s-ar putea stabili un set de reguli de pilotaj, mai cu seama NON-ACUSTICE, ceva gen militienii de la circulatie? poate facem si o scoala.....

 

mi-as dori ca la vreo iesire, cand apare problema, sa existe cineva (trebuie si un pic de autoritate) care sa spuna: EU PILOTEZ.....

 

cum e cand auzi, la volan fiind, 3 persoane strigand 5 comenzi diferite:ha::ha::ha:

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: arta pilotajului in offroad....si nu numai

 

Mare dreptate ai!

culmea e ca le spui si nu vor sa inteleaga.

nici nu iti imaginezi cat de mult m-am enervat eu pe fazele astea.

ultima data a fost la iesirea de la valeni, cand la volanul masinii mele era fratele meu iar eu il dirijam pe o coborare. un tip a venit cu tupeu, m-a impins si vroia sa duca el masina jos. m-am umplut de draci! e adevarat ca sunt tanar si mai am de invatat dar fac off-road zilnic (ca sa ajung acasa) si cunosc masina mai bine decat multi altii.

eu, de obicei, imi aleg o persoana pe care o vad mai experimentata si stau cu ochii si urechile numai la ea, incercand sa ii ignor pe ceilalti.(cazul Denisei la iesirea de la Valeni)

 

Hai numai bine si dai gaz!!!

Cine n-are un Pajero, sa-si cumpere!

Pajero 2.5 TD '93 - Buburuza is back!

Ford Escort 1976 1300 cmc se dezmembreaza sau vinde

Link to comment
Share on other sites

Re: arta pilotajului in offroad....si nu numai

 

Chiar sint citeva gesturi consacrate , in majoritatea cazurilor suficiente .Unele sint derivate din limbajul non-verbal al comunicarii dintre macaragiu si legatorul de sarcina . Fac un film documentar sa-ti arat ? E mult prea simplu , majoritatea tin de bun simt , ca nu pilotam rachete .

 

O statie mobila la copilot face multe , e metoda preferata de mine .

 

Si bunul simt e metoda preferata de mine , am avut pina acum noroc de parteneri de drum cu acest accesoriu , care e contagios in zilele cu soare . In celelalte zile , intelege si tu ca unii vor sa ajute , uneori prea insistent ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: arta pilotajului in offroad....si nu numai

 

@Giorgel: aceste semne "non acustice" exista. Au fost folosite in Camel Trophy , acolo unde, de obicei pilotul era in masina si copilotul prin noroaie/ apa/ nisip, etc. Fara nimeni prin preajma. Acele semne au fost gandite pentru ca nu intodeauna copilotul poate striga la pilot, respectiv e prea departe sa poarte o conversatie. Semnele sunt foarte simple si cred ca daca te uti la o un filmulet cu CT , o sa le vezi si intelegi. Acuma, de aici pana la folosirea lor in teren, e cale lunga. Poti, daca vrei sa-ti inveti copilotul, si atunci vei sti dintr-o mare de oameni care zbiara/rad/ samd de cine sa ti seama...:h5

"Do nothing, be nothing, say nothing ...and you will avoid criticism"

Disco 2, TD5 HSE, 02

Link to comment
Share on other sites

Re: arta pilotajului in offroad....si nu numai

 

Giorgel mare dreptate ai!

 

Eu imi aleg pe cineva de incredere si ascult doar de el! Oricum nu ma iau dupa grasurile multimii...

 

De exemplu la ultima iesire la Valeni, intr-un mare noroi toata lumea zicea dai tare span.....dar eu am simtit-o ca s-a oprit cu grupul intr-un bolovan...si nici de-al dreacu nu am dat inainte pe directia aceea...

 

Ca un SUPEREXEMPLU tot la Valeni pe ravena aia urata...TOYO L aka COSTIN m-a dirijat astfel:

 

Cu degetul .....ATAT il tinea in sus si dirija stanga dreapta.....SUPER BETON! nici macar un sunet ....si am coborat fara nici o problema.

 

Oricum orice indicatie primita trebuie trecuta prin filtrul gandirii !!!

Link to comment
Share on other sites

Re: arta pilotajului in offroad....si nu numai

 

Poti sa strigi si sa te agiti sa dai din maini sa faci tumbe :banana daca ala de la volan il doare in cot de tine cel mai bine sa ridici cum spunea mugur din degete!!!

stanga ....dreapta..... si daca al de la volan nu raspunde atunci le lasi pe toate in jos strangand pumnul si-l ridica ,maret in toata splendoarea lui pe cel din mijloc:dr3!!!!

Patita de mine cu un distins coleg.....:ha::ha::ha:

p.S. La fiecare iesire mai adaug cate o cometa!:mrgreen: dar sunt omu'care poa' sa le:ig

teamoffroadprahova.RO

Link to comment
Share on other sites

Re: arta pilotajului in offroad....si nu numai

 

Ok, facem din topicul asta un tutorial sau doar ne spunem pareri ?

 

Nu de alta, dar daca iese ceva bun din el, il mut la "Off-road" si fac sticki......

 

 

Hai...la concret : cum vedeti un bun pilotaj ?

Link to comment
Share on other sites

Re: arta pilotajului in offroad....si nu numai

 

Cand nu tii seama de copilot si mergi cum vrei tu, dar pe urma il injuri pe pampalaul ala de copilot care nu e in stare sa te duca pe unde trebuie.

:care

Edited by Schultz
KAMIKAZE TEAM
Link to comment
Share on other sites

Re: arta pilotajului in offroad....si nu numai

 

Exista pe undeva un topic cu reguli de off-road. Una din ele zicea ca persoana mai experimentata dirijeaza din afara masinii iar cel mai putin experimentat conduce. Cel mai important este increderea in cel care te piloteaza. De afara situatia generala se vede mai bine decit de la volan, senzatia morcovului este insa alta. Iar daca te lasi dirijat de cineva, lasa-l doar pe el sa te dirijeze, egal ce zic altii.

 

Eu, daca sint dirijat de cineva, decuplez efectiv creierul si fac intocmai ce mi se indica, fara sa pun nici o clipa indicatia respectiva la indoiala. Daca, doamne fereste, treaba iese rau, stiu sigur ca fara indicatii, tot rau se termina, doar ca mult mai devreme.:grin:

 

Cit despre modul in care se face dirijarea, prefer PMR-urile sau semne.

Unde-i un PATROL, acolo-i un drum...

http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ

Link to comment
Share on other sites

Re: arta pilotajului in offroad....si nu numai

 

Inainte de etapa, echipajul trebuie sa-si stabileasca un set de semne, pe care, ulteruior, pilotul TREBUIE sa le respecte, sau , varianta B bluetooth pe casca....si vorbesc intre ei.

 

In cazul in care nu este in campionat ci e intr-o prieteneasca, trebuie sa asculte de copilot. Nu este cu copilotul propriu, atunci e problema lui pe cine asculta.

 

Eu zic ,ca , intodeauna, pilotul are mutarea decisaiva: analizeaza drumul, semnele copilotului, simte utilajul sub el, si ia decizia; aici conteaza cat de repede ia decizia, dupa analizarea celor de mai sus....

Edited by bogthebat
Completare

"Do nothing, be nothing, say nothing ...and you will avoid criticism"

Disco 2, TD5 HSE, 02

Link to comment
Share on other sites

Re: arta pilotajului in offroad....si nu numai

 

Bazele de valoare sint egale , pilotul simte masina prin buci + copilotul vede intreaga situatie . Nu se poate separa capetele de la aceasta comunicare . PMR e mai avantajos , pentru ca poti da detalii care prin limbajul semnelor nu le poti transmite , privind pilotul de informatii .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: arta pilotajului in offroad....si nu numai

 

Mai e o varianta:

Cobori din masina, te uiti bine, explici copilotului pe unde vrei sa calce rotile, te asiguri ca a inteles bine si abia dupa asta te sui la volan si te ghideaza copilotul prin semne.

Gip Gran`sirochi ovarlend ecspedisan
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use