Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Preparare Unimog pentru extrem


Unimog
 Share

Recommended Posts

Vreau pareri !

Am un motor de 5,7 l diesel fara turbina momentan 100 CP. Vreau sa-l fac mai fortos (e vorba de Unimog). M-am gandit sa-i montez un sistem de turbina-intercooler (au mai facut asa ceva unii din Germania (avea 245 CP)-am gasit pe un forum german dar tipul care avea masina era afon mecanica el l-a cumparat asa si nu mi-a dat legatura la cel de dinainte)

 

1. Admisia de aer originala face fata sau trebuie ceva sport?

2. Intercooler de la ce (camion, utilaj etc.) sa folosesc ? Vreu macar 200-250 CP

3. Racirea pistoanelor la volumul de motorina marita arsa va mai face fata?

4. La injectoare duzele trebuie schimbate sau modificate eventual se poate mari debitul doar din reglaj?

 

Mai am si alte intrebari dar astea sunt cele mai importante.Astept cu interes dezbaterea

0747967945

kiss.zoltan@offroadmania.ro

Nebun de masini , off-road, natura, noroi, putere, aer proaspat

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 193
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Modificare motor Diesel

 

Vreau pareri !

Am un motor de 5,7 l diesel fara turbina momentan 100 CP. Vreau sa-l fac mai fortos (e vorba de Unimog). M-am gandit sa-i montez un sistem de turbina-intercooler (au mai facut asa ceva unii din Germania (avea 245 CP)-am gasit pe un forum german dar tipul care avea masina era afon mecanica el l-a cumparat asa si nu mi-a dat legatura la cel de dinainte)

 

1. Admisia de aer originala face fata sau trebuie ceva sport?

2. Intercooler de la ce (camion, utilaj etc.) sa folosesc ? Vreu macar 200-250 CP

3. Racirea pistoanelor la volumul de motorina marita arsa va mai face fata?

4. La injectoare duzele trebuie schimbate sau modificate eventual se poate mari debitul doar din reglaj?

 

Mai am si alte intrebari dar astea sunt cele mai importante.Astept cu interes dezbaterea

 

 

Problema nu-i chiar simpla! Un kit turbo se poate monta pe un motor, fara prea multe modificari, daca lucreaza la o presiune relativ joasa, sa castigi aproximativ 20-60CP, coroborat cu un kit de admisie/evacuare, mai poti obtine 15-25CP... Dar tu vrei 100-150CP in plus... In cazul asta trebuie o presiune mare la supraalimentare, caz in care este posibil sa fie necesare si alte modificari, in afara de montarea unui kit turbo si a unui intercooler, cum ar fi: pompa de apa majorata, eventual cu radiator; sistem de distributie inlocuit - se schimba fazele distributiei, alte unghiuri la arborele cu came, alte curse ale supapelor - situatie care poate genera si schimbarea pistoanelor; se schimba raportul de compresie, caz care necesita schimbarea chiulasei; posibila tratare/schimbare arborelui cotit, datorita modificarii momentului motor; posibila modificare/schimbare a pompei de injectie, datorita presiunilor de injectie mai mari - caz care va necesita si modificarea/schimbarea injectoarelor, a pompei de alimentare sau, caz mai rar, si a camasilor cilindrilor - datorita cresterii presiunii de lucru a sistemului de injectie; si nu in ultimul rand, modificarea/schimbarea galeriilor de admisie/evacuare,posibil schimbarea filtrului de aer si a sistemului de evacuare - tobe...

Asta ca sa ne limitam doar la motor... dar nu trebuie neglijata nici transmisia, in mod deosebit ambreiajul - primul afectat.

 

Mai simplu este sa cauti un motor de UNIMOG, mai puternic, complet... s-ar putea sa "iesi" mai ieftin...

:ce :3 :ce

"Să faci 13 ani de temniţă pentru un popor de idioţi... D-asta numai eu am fost în stare..." - Petre Ţuţea

Link to comment
Share on other sites

Cel mai bine e sa cauti un motor mai puternic....toate modificarile astea costa f mult si bani si timp....si rezultatul nu e clar......cea mai ieftina si fiabila solutie este sa cauti un motor mai puternic.....si sa vezi si daca transmisia rezista la acel motor.....mai ales ca zici de motorul actual ca are 100cp.....montarea unuia de 200-240cp.....automat va solicita mult mai mult .....toate componentele transmisiei.......poate ne vedem intr-una din zile si discutam problema mai pe larg :h5
Link to comment
Share on other sites

Mersi de raspuns

Ideea cu alt motor m-am gandit si eu dar din pacate Unimogul s-a produs cu acest motor pana in1998 cu mici variatii cu maxim 125 CP Varianta de motor care se monteaza din98 incoace are 225 CP este complet diferita si nu se gaseste inca la dezmembrare

Problema este ca producatorul

1.cand a inceput sa produca acest motor in 1963 era una din cele mai puternice la categoria lui

2.Datorita parametrilor de trecere extraordinare nu s-a gandit ca peste 30-40 ani va deveni o masina care sa se modifice pentru concursuri de off-road (In reclamele din 1963 ca otionale pentru acesta era: semanatoare,plug zapata,masina de insamintat cu cartofi, deci UTB in varianta Mercedes Benz)

Astept intilnirea

0747967945

kiss.zoltan@offroadmania.ro

Nebun de masini , off-road, natura, noroi, putere, aer proaspat

Link to comment
Share on other sites

Guest cornel
salut, chiturile de turbo ptr. toyota hdj80 contin:galerie evacuare+turbo,intercooler,flansa filtru ulei cu termostat si radiator ulei,135cp la200cp
Link to comment
Share on other sites

1. toyHDJ 80 are motor de 4200 TD, e unul dintre cele mai smechere motoare din clasa si anii lor de productie ( 1996-1999)

2. Kitul de turbo pt Toy variaza in componente, cel mai scump cuprinde intercooler racire ulei turbina si filtru de ulei pre turbina!

3. Poti modifica motorul de UNIMOG, pt incept cu ceea ce facem toti:

- modif galerii adm + evacuare

- turbo

- intercooler

- crestera presiunii de injectie

- modif timmingului

- racitor suplimentar de ulei .......... etc, etc !

Dar toate astea iti vor oferi power acolo unde nu ai nevoie, adica la viteza (pt a fi eficient intercoolerul) si la turati mare ( pe zona de actiune a turbinei) .

Adevarata provocare .......... compresorul volumetric de aer antrenat mecanic, intra in repriza de la 600rpm si iese la 2500......... deci exact pe zona de actiune a unei masini de off road. Folosirea acestei solutii te avanajeaza pt ca motorul tau nu e unul ff comprimat asta pt a avea o lunga durata de viata, pt ca cu cat motorul e mai supraalimentat cu atat raportul de compresie e mai mic, ex Detroit Diesel = Chevy = Hummer =GMC: non turbo 18:1, turbo 16:1

Dupa compresor Intercooler apoi + injectie alcool sau de ce nu .........NOS si bomba e gata...........................

Astept poze cu Mogul asta, sunt mare fan ............

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link to comment
Share on other sites

OK . Cu multe suntem de aceeasi parere dar cum cresti presiunea de injectie , si ce este un timming? Inca o intrebare M-am gandit sa fac un radiator complet nou cu o capacitate dubla/tripla de racire cu 2 ventilatoare de concurs care deja le-am(1 BUC BAGA 2100 MC/H AER). Mai necesita sa fac racire si pentru uleiul de motor?

Intercoolerul va avea randament si la viteze mai mici el va fi montat in locul radiatorului de racire actual si are un ventilator imens la capatul ax motor

Problema mea este in primul rand la viteze mari, Unimogul este un fel de tractor -masina care constructiv are vit. max 85 km/h si se tureaza destul de incet

0747967945

kiss.zoltan@offroadmania.ro

Nebun de masini , off-road, natura, noroi, putere, aer proaspat

Link to comment
Share on other sites

- mai mult power inseamna ca trebuie sa ai o explozie mai puternica in camera de ardere, adica mai multa motorina si mai mult aer.

1. mai multa motorina inseamna debit de motorina mai mare, intins pe o secventa de injectie mai lunga, dar asta ar determina predetonatii, pt a nu se intampla chestia asta se modifica tarajul injectoarelor in sensul cresterii presiunii e injectie de la val nominala la +10-15% ex de la 130bari la 145bari. Dar........... in aceasta situatie trebuie ca aceasta noua secventa de injectie sa fie repozitionata in raport cu ciclul de lucru al motorului , deci trebuie umblat la timming si modificat avansul la pompa de injectie si , pt obtinera unui efect maxim se repozitioneaza si axa cu came .

2. mai mult aer inseamna turbina sau compresor volumetric. Solutia cea mai fiabila e turbina dar sol cea mai buna pt o masina de competitie ar fi compresorul voluetric, el iti ofera un raspuns rapid al motorului , acel ZVACCCCCC.......... la turbina trebuie sa astepti pana creste powerul!

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link to comment
Share on other sites

se ocupa cineva cu aceste turbine volumetrice ? Vreo firma , contac macar o marca de turbine?

 

Mersi

 

Nisan 4x4 vad ca suntem pe unde apropiate, pana acum am avut(exceptand Unimogul) numai Nissan-uri de 4x4 cam toate de fapt: Terano 3 buc. Patrol, X-Trail, Pathfinder cate 1. Cele 4x2 nu se pun

0747967945

kiss.zoltan@offroadmania.ro

Nebun de masini , off-road, natura, noroi, putere, aer proaspat

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca numai asa vei putea sa-ti strici definitiv motorul: sa te apuci sa faci toate modificarile de mai sus, da' sa nu ai la dispozitie un atelier dotat cu aparatura necesara. Esti constient cam ce scule, tehnologie, carti si indemanare trebe ca sa iasa treaba asta bine!!!! Pompa injectie, turbo, etc........
Do everything prepared!
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca numai asa vei putea sa-ti strici definitiv motorul: sa te apuci sa faci toate modificarile de mai sus, da' sa nu ai la dispozitie un atelier dotat cu aparatura necesara. Esti constient cam ce scule, tehnologie, carti si indemanare trebe ca sa iasa treaba asta bine!!!! Pompa injectie, turbo, etc........

 

cat se poate de adevarat ....

..atata munca ptr doar cativa caluti in plus .... cand din 2 pinioane in grup ...unde permite si in cutie ... ajungi la un cuplu in roata aproape de dublu ...

... nici macar nu ai garantia ca va merge bine motorul ...

.. mecanic sa fi si parca nu-ti arde de atat munca .... sau...cati bani sa ai sa dai cu ei in stanga si in dreapta ..pe la serviceuri... ca munca patriotica nu fac nici ei ...

cumpar oblon patrol 260 la 2 usi ...!!!!
Link to comment
Share on other sites

Na baieti astazi am lansat comanda la radiator , suna ca o reclama la cappucino :3 in 1 Adica radiator monocorp cu sectiune pentru apa, ulei hidraulic pentru troliu, ulei de motor , Radiatorul vine dotat cu 4 ventilatoare de concurs (2 fata 2 spate) cu hota fibra de sticla fata si spate Mi-au promis ca i 2-3 saptamini e gata

0747967945

kiss.zoltan@offroadmania.ro

Nebun de masini , off-road, natura, noroi, putere, aer proaspat

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use