Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Inclinometru


Recommended Posts

Stiu ca poate parea ciudata intrebarea, dar....cum se foloseste inclinometru?

 

Am fost de multe ori in teren in situatia in care simteam morcovul pentru ca masina era inclinata, dar niciodata nu mi-am pus problema sa ma uit pe inclinometru sa verific daca sunt "in parametrii"...

 

Exista cineva care se bazeaza pe acest instrument atunci cand iese in teren? Ceva sfaturi?

Am fost in :lr cu :old ca :dr1. A fost :ih
Link to comment
Share on other sites

Re: Inclinometru

 

e o piesa total ineficienta menita sa ocupe loc pe bord si sa dea impresia la pasagerii ocazionali ca masina e ceva avion de cascadorii

nu te ajuta deloc, nu poti sa spui ca la inclinatia x te vei rasturna, pentru ca o rasturnare depinde atat de inclinatie cat si de alti factori (telescoape, terenul de sub roti, momente de inertie)si daca cineva are impreisa ca poti fi atent la inclinometru cand e caz de rasturnare...se insala, pt ca morcovul e enorm si ochii sunt ca al melc...lipiti de parbriz, sa vezi pe unde trebuie sa calce roata...nu pe inclinometru, sa vezi ce indica

dar cate tampenii inutile nu avem in masina.... asa ca una in plus nu e problema

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link to comment
Share on other sites

Re: Inclinometru

 

Sustin .

E doar un decor de baieti mari , poate ca e util pe submarin .

Nu vei ajunge sa-l vezi decit la spalatorie sau in parcare , in teren ai alte ocupatii urgente ...

Singurul care ajuta ( prezumtiv ) e cel cu altimetru barometric - poate ( cu multe aproximari , si absolut empiric ) te mai inspiri despre presiunea atmosferica la un nivel cunoscut ...si ai ceva idee despre cum va fi vremea ...( aiurea ...).

 

Eu vreau sa-l mazilesc si sa montez in carcasa mai multe comutatoare ...da' mi-e mila de (mine ) banii pe care i-am dat pe el ...Am fost tinar si prost , mai bine imi cumparam un amortizor de directie ...

 

Da' lumineaza mistooo...nepoteii mei sint fascinati .... 'mai am putin si decolez...'

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Inclinometru

 

Sustin ideea inutilului, si comparatia cu pestisorul de sticla de pe televizor cred ca e cea mai buna, incomod, si ba chiar trebuie sa mai ai si grija de el sa nu il lovesti.

Sincer acum il am pe bord dar cand voi termina cu ceea ce am inceput si nu se mai sfarseste, numindu-se readucerea la viata a samuraiului meu, este primul lucru care dispare din masina.

 

S-auzim de bine

:cl 4x4 fun for all :h5

RR Classic 1986 - 200Tdi

www.lroc.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: Inclinometru

 

Eu pot sa spun ca mi-a folosit, dar asta doar pentru ca l-am construit/programat sa emita si semnale sonore din ce in ce mai dese, pana la un beep continuu.

Intr-adevar, ochii de melc si morcovul sunt la post, nu ai timp sa te uiti pe el, dar e un ajutor bun un semnal sonor care te face atent ca mai ai un pic si... :hl

Te uiti la el doar cand vrei sa masori o panta/inclinare, dar asta in alte conditii, cand stii ce faci.

Link to comment
Share on other sites

Re: Inclinometru

 

Eu pot sa spun ca mi-a folosit, dar asta doar pentru ca l-am construit/programat sa emita si semnale sonore din ce in ce mai dese, pana la un beep continuu.

Intr-adevar, ochii de melc si morcovul sunt la post, nu ai timp sa te uiti pe el, dar e un ajutor bun un semnal sonor care te face atent ca mai ai un pic si... :hl

Te uiti la el doar cand vrei sa masori o panta/inclinare, dar asta in alte conditii, cand stii ce faci.

 

asta e tare

sa inteleg ca erau mai multe varante de trecere si tu, cu ajutorul aparatului, ai mers pe cea care era sub limita de rasturnare...iar daca nu era aparatul, o alegeai pe alta...

hai mai baieti, cand e musai sa treci printr-un loc, si incepe masina sa se aplece.... si sa se aplece... nu e pentru ca ai mai multe variante, ci pentru ca pe acolo e drumul, si ca iti piuie ala sau nu.. tot aia e, ca esti deja pe un drum cu un singur sens..inainte

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link to comment
Share on other sites

Re: Inclinometru

 

Partea interesanta e ca exact pentru asta au fost gandite...

Cand esti la limita si, poate, te opresti un pic ca sa evaluezi situatia, iti arunci si ochii pe el. Daca e "groasa", poate informatia aratata de el va fi cea care iti va spune sa alegi varianta "B" in locul variantei "A", facand diferenta intre a te intoarce seara la familie sau a veni familia la tine, la spital. Doamne fereste....

 

Cineva pe net spunea ca un offroader experimentat nu e cel care se baga cu capul "inainte" in orice situatie, ci cel care evalueaza situatia si zice "pe aici nu pot sa trec, caut alt drum". Cel din urma cu siguranta va ajunge mult mai departe. Ca atare in procesul de evaluare un gadget din asta poate fi util.

 

Parerea mea... Eu unul prefer sa am cat mai multe ajutoare...

:2dr

Link to comment
Share on other sites

Re: Inclinometru

 

prietene...cand esti la limita...de cele mai multe ori daca te opresti...ai pus-o...ori in bot....ori pe o parte...si te rog sa ma crezi ca stiu ce spun

 

de cele mai multe ori....esti in limite de siguranta...dar o mica glisare in lateral a masinii....te aduce in cea mai maro situatie......

Link to comment
Share on other sites

Re: Inclinometru

 

prietene...cand esti la limita...de cele mai multe ori daca te opresti...ai pus-o...ori in bot....ori pe o parte...si te rog sa ma crezi ca stiu ce spun

 

de cele mai multe ori....esti in limite de siguranta...dar o mica glisare in lateral a masinii....te aduce in cea mai maro situatie......

 

eu propun un premiu

in cateva cuvinte a expus o situatei tare complicata

dar 100% adevarata

 

adevarul ca daca cauti limitele masinii pe ceva platforme betonate...sflii ca snt tare generoase

dar cand esti in ogase .da inapoi si o sa vezi ca esti pe dunga mult inainte de a realiza exact ce se intampla

cu sau fara inclinomentu... substanta maro este prezenta si se infiltreaza :ha:

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link to comment
Share on other sites

Re: Inclinometru

 

Aveti dreptate amandoi. Respect!

 

Dar cand poti sa reglezi pragul/inclinarea la care acel clinometru te avertizeaza, atunci e un pic diferit. Poti realiza/constientiza aparitia "situatiei maro" cu mult inainte.

 

Ceva asemanator...

Sper sa nu fie considerat reclama.

 

Si hai sa nu ne incingem degeaba. Unii il considera folositor, altii nu. E opinia si dreptul fiecaruia.

Peace!

:2dr

Edited by Axel
Link to comment
Share on other sites

Re: Inclinometru

 

ca sa inchei discutia aceasta....in teren...faptele se pot desfasura pe....repede inainte.....pana sa realizezi ce se intampla esti in probleme mari.....si te uiti la altele gen...prapastie...copac mulat pe masina...sau invers....sau iti pui intrebarea...pe unde naiba ies din masina.....

 

cu clinometru sau fara...nu-ti doresc sa ajungi in asemenea situatii

Link to comment
Share on other sites

In Tunisia poti opta ptr ...

 

...o plimbare pe dune.Toyote 100 cu peste 400 mii Km care duc 7 turisti ca`n Mountain ... . Soferi`s locali si intind pelteaua cat costa biletul.Cumperi adrenalina pe bani putini. trebuie,altfel faci P L A J E !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Re: Inclinometru

 

Un amic de-al meu pe nume Angus :grin: , imi spunea odata apropo de gadget-urile astea: " Chris, when you will start to roll, you will know for sure that you roll, you don`t need anymore the clinometer..." :hl:ha: Nu traduc..., suna asa de bine in engleza... :wink::h5

Link to comment
Share on other sites

Re: Inclinometru

 

De acord ca e util pe drumuri asfaltate si alte betoane, dar in teren ... frectie. In 50 de cm situatia se poate schimba total, adica poti fi sub pragul de rasturnare si in 50 cm sa treci de prag. Cum se poate intampla asta? Foarte usor ... sunt "n" situatii care se pot intampla in teren. Un exemplu pe asfalt: un sofer de tir a parcart sa se culce. Masina era destul de inclinata, foare incarcata si pana sus (avea lazi cu apa minerala la sticle). Nu stia ca avea pana pe remorca. Dupa ce presiunea a scazut, a facut explozie si din balans remorca s-a rasturnat in parcare tragand si cabina dupa ea. Tir-ul nu s-a rasnurnat de tot, a ramas sprijinit de mesele din beton din parcare. Mie, unul, mie frica sa nu dejantez pe o inclinatie laterala.

O poze edificatoare:

100.thumb.jpg.51da5b5e058be5f3f5e6219adccbdf5d.jpg

4x4MANIA is where we are !!!
Link to comment
Share on other sites

Re: Inclinometru

 

Verificam un drum abandonat cu un an inainte. S-a dovedit ca ducea spre Fundata - Cheile Gradistei dinspre Pestera. La un moment dat am derapat in lateral si a fost nevoie sa ancorez masina. Cred ca e cel mai dificil drum pe care am mers vreodata. Din pacate nu mi-a ars de poze (morcovul era mult prea mare). Eram doar o masina si doar cu copilotul (cel din poza). La un moment dat m-am intersectat cu niste urme de la o masina venita dinspre Padina. Puse cap la cap mi-am dat seama ca erau de la masina lui Geogenis. Oricum, la altitudinea aceea, cine a fost stie ca iarba si solul sunt foarte inselatoare.

4x4MANIA is where we are !!!
Link to comment
Share on other sites

Re: Inclinometru

 

Regula de aur din off-road :grin: Niciodata nu pleca singur! :wink: Ai sanse mai multe in acest caz, sa testezi inclinometrul... :ha::h5

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use