Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Montare amortizor de directie Jimny


iulianul
 Share

Recommended Posts

Salutare, zilele trecute am montat un amortizor de directie la Jimny si nu prididesc sa ma felicit zilnic pentru acest lucru! De fapt nu inteleg cum am mers fara el pana acum si mai ales DE CE SUZUKI NU A MONTAT UNUL DIN FABRICA!

Schimbarea comportamentului masinii si a modului de conducere este URIASA!

Pe autostrada, la 110 km/h poti tine directia cu doua degete, chiar si peste sleaurile facute de camioane pe banda 1, unde inainte imi tremura pipota la 70 si ma aruncau de colo colo.

Pe cel mai nenorocit DN din tara asta, intre Tg Jiu si Bumbesti - Petrosani, pentru cine il stie, am mers linistit cu 90 km/h si am depasit toate turismele fara nicio emotie :banana, lasi volanul liber...si masina merge inainte.

Iar in offroad, dupa cateva ore de condus te dureau umerii de la zmucit volanul intr-o parte sau alta, acum a devenit aproape banal, trebuie doar sa tii usor volanul pe directie.

Cred ca sunt usor euforic :gr1 dar dupa patru zile de teste in toate conditiile de drum, pur si simplu am alta masina, total diferita, cu o directie foarte sigura!

Multumesc celor de la Suzukidojo pentru modul profi in care l-au montat, cand am timp dau un mail la Suzuki sa vada si japonezii cum se face treaba si sa se programeze la un test-drive :wink:.

Sa lase japonezii asa minune de masinuta ...practic...neterminata.

Mai jos cateva poze dupa montaj.

 

IMAG1035.thumb.jpg.e7a760d6b6e99ebbc101e516b40cc064.jpg IMAG1039.thumb.jpg.9be0da998a48edd231d75989db8946fd.jpg IMAG1037.thumb.jpg.891fa3d0b20b4851f4ba470191bb6150.jpg IMAG1036.thumb.jpg.6b8e02ab9bfd22e8bf2377cc58eb70ca.jpg

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Montare amortizor de directie Jimny

 

felicitari! mi-am montat si eu unul dar - chiar daca a fost montat intr-un service Suzuki, cu chiu si vai dupa ce mi s-a cerut "documentatia" de montare - sta intr-un unghi ciudat acolo, la prinderea pe bara de directie... ramane sa mai intreb un prieten :) Si da! diferenta e majora!!!!:2dr

Jimny "moapsa" M13A
Link to comment
Share on other sites

Re: Montare amortizor de directie Jimny

 

Pe cel mai nenorocit DN din tara asta, intre Tg Jiu si Bumbesti - Petrosani, pentru cine il stie, am mers linistit cu 90 km/h si am depasit toate turismele

 

Inseamna ca nu ai mers intre Obirsia Lotrului si Petrosani.

Intrebari:

- volanul mai revine singur pe mijloc atunci cind iei curbe si dai drumul la volan?

- s-a marit cumva efortul de actionare al volanului? Daca da, cam cu cit?

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Montare amortizor de directie Jimny

 

Volanul revine la mijloc la fel ca inainte, oricum eu nu dau drumul la volan niciodata, revenirea la centru o fac tot eu. E chestiune de obisnuinta deprinsa la niste cursuri.

Efortul la volan este acelasi, poate sa se fi modificat un pic, prea putin sa-ti dai seama.

Din cate imi dau seama, amortizorul permite miscarile largi si lente, dar nu pe cele bruste, precum socurile.

Daca ma gandesc bine, alt efect este protectia directiei, imi dau seama ca la caseta nu mai ajung socurile, miscarile inutile stanga-dreapta ale volanului la trecerea peste bolovani, etc...

 

OFF: Am trecut Obarsia Lotrului - Petrosani cu Peugeot 207 de cateva ori, are portiuni fara asfalt, dar tot e mai bun decat portiunea Tg Jiu - Bumbesti :uameni

Link to comment
Share on other sites

Re: Montare amortizor de directie Jimny

 

Din cate imi dau seama, amortizorul permite miscarile largi si lente, dar nu pe cele bruste, precum socurile.

Daca ma gandesc bine, alt efect este protectia directiei, imi dau seama ca la caseta nu mai ajung socurile, miscarile inutile stanga-dreapta ale volanului la trecerea peste bolovani, etc...

 

De acord, numai ca asta se compenseaza cu efortul in plus pe care trebuie sa-l faca pompa si ansamblul de directie :wink:

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Montare amortizor de directie Jimny

 

De acord, numai ca asta se compenseaza cu efortul in plus pe care trebuie sa-l faca pompa si ansamblul de directie :wink:

 

la asta m-am gandit si eu (merge cu servo moapsa mea) insa vreau sa cred ca sunt mai multe avantajele decat dezavantajele :h5

Jimny "moapsa" M13A
Link to comment
Share on other sites

Re: Montare amortizor de directie Jimny

 

Felicitari...am o intrebare totusi desi nu contest calitatea lucrarii:ai observat cumva daca s-a deplasat cumva prinderea de pe bara de directie?...intreb pentru ca doresc sa montez si eu pe pajero iar solutia asta e chiar la indemana...multumesc

Link to comment
Share on other sites

Re: Montare amortizor de directie Jimny

 

Acelasi amortizor dar o alta varianta de montaj. Avantajul acestui montaj, fata de celalalt, este ca amortizorul este motat in asa fel incat prin inclinarea lui nu permite apei si noroiului sa se stranga in cilindrul amortizorului.http://img199.imageshack.us/i/img4644x.jpg/

 

http://img199.imageshack.us/img199/8913/img4644x.jpg

 

Deci amortizorul sta aproape orizontal. Iata o alta poza.

[/url]

http://img19.imageshack.us/img19/2748/img4642r.jpg

Edited by Astral
Link to comment
Share on other sites

Re: Montare amortizor de directie Jimny

 

Am si eu o nelamurire.

In ultima fotografie de la suzukidojo amortizorul este scos (intins), iar in pozele de mai sus amortizorul de directie este bagat (comprimat).

De fapt in ce pozitie trebuie el montat?

Banuiesc ca se monteaza cu rotile nevirate si cu amortizorul scos la jumatea cursei...dar poate ne spune cineva care a asiatat la montaj.

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Re: Montare amortizor de directie Jimny

 

Nu te ajuta la prea multe, e pentru versiunea diesel.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

Re: Montare amortizor de directie Jimny

 

Asta am vazut, ca la nemti e foarte populara varianta Diesel, da' sa fie oare diferente asa semnificative la sasiu/suspensie/directie incat sa nu fie nimic aplicabil din documentu' ala ? intreb, nu dau cu paru' :grin:

Suzuki Jimny 1.3 DOHC JLX 2007 = ProComp +2", body +1", flanşe, amortizor OME, scut, snorkel, BFG A/T 215/75R15, CB, StP, folie, xenon. Daewoo Espero 1.8 CD SOHC 1995 = aşteaptă anul 2027.
Link to comment
Share on other sites

Re: Montare amortizor de directie Jimny

 

Am si eu o nelamurire.

In ultima fotografie de la suzukidojo amortizorul este scos (intins), iar in pozele de mai sus amortizorul de directie este bagat (comprimat).

De fapt in ce pozitie trebuie el montat?

Banuiesc ca se monteaza cu rotile nevirate si cu amortizorul scos la jumatea cursei...dar poate ne spune cineva care a asiatat la montaj.

 

Multumesc

 

Am fost eu la montare :grin:, asa e , corect, rotile drepte, se masoara cursa amortizorului si se seteaza la jumatate. In acesta pozitie, la virare maxima amortizorul nu se poate comprima de tot, sau destinde de tot, mai raman ~3 cm la fiecare capat. In pozele de mai sus rotile sunt virate maxim dreapta.

Link to comment
Share on other sites

Re: Montare amortizor de directie Jimny

 

Mi-am cumparat si eu un amortizor de Mercesed Cobra si azi m-am bagat sub masina sa vad cu ochii mei cum sta treaba pe acolo.

Intradevar in varianta de montaj prezentata mai sus de cristi2010 pare ca va intra mai putina apa/mizerie in cilindru din cauza pozitiei amortizorului mai apropiata de orizontala.

In documentul ala in germana, am vazut ca axul amortizorului este protejat de un manson de cauciuc care practic impiedica intrarea mizeriei in cilindru.

Acum eu ma intreb...nu pot pune amortizorul invers, cu cilindru in sus si cu axul inclinat in jos astfel incat orice mizerie ajunge pe acolo sa iasa pe cale gravitationala? Credeti ca un astfel de montaj ar dauna functionalitatii sau fiabillitatii amortizorului de directie?

Oricum, ar fi binevenita o fotografie mai sugestiva cu prinderea din zona lonjeronului, daca ne poate ajuta cineva, ca mie mi s-a parut ca acolo trebuie facuta artizanal o placa de prindere destul de mare...cu o dimensiune in jur de 18-20 cm pentru ca amortizorul sa stea intr-o pozitie, zic eu, buna.

Link to comment
Share on other sites

Re: Montare amortizor de directie Jimny

 

Mie prima poza postata mi se pare foarte clara, cele doua suruburi vin pe gaurile din fabrica, mai limpede ... :old

Link to comment
Share on other sites

Re: Montare amortizor de directie Jimny

 

Acelasi amortizor dar o alta varianta de montaj. Avantajul acestui montaj, fata de celalalt, este ca amortizorul este motat in asa fel incat prin inclinarea lui nu permite apei si noroiului sa se stranga in cilindrul amortizorului.

 

Nu este asa mare diferenta de inaltime fata de bara de directie, poate undeva la 0,5 cm. Oricum, cand o scoti in teren iese toata mizeria de acolo :banana :h5

Link to comment
Share on other sites

Re: Montare amortizor de directie Jimny

 

Da...corect, numai ca daca fac in felul acela amortizorul va sta cam la 35-40 grade fata de orizontala. Eu ma refeream la solutia descrisa de cristi2010 in care probabil placa aceea se prinde tot in gaurire alea de partea superioara a carligului de ancorare folosit in timpul transportului, numai ca este mult mai lata si amortizorul se prinde mai joi. Cel putin asa banuiesc eu.

Oricum ramane intrebarea daca nu este indicat sa se monteze amortizorul cu cilindru in sus si tija in jos.

Link to comment
Share on other sites

Re: Montare amortizor de directie Jimny

 

In solutia lui Cristi2010, la flexari amortizorul se forteaza, nu are unde joace in bucse.

Orizontalitatea este doar o iluzie optica (la fel de orizontal este si la mine), din cauza ca a mea e pe elevator si rotile sunt coborate, ca in flexare. Uite-te cat de mult si in ce unghi coboara bara de directie! Montarea in pozitia aleasa de mine permite flexarea din bucse! Si ma repet, montarea lui pe bara de directie e cu max 0,5 cm mai sus decat la mine.

Ia incearca sa-ti imaginezi la Cristi2010 ce se intampla cu amortizorul, cand roata coboara si bara de directie ajunge intr-un asemenea unghi cu amortizorul, la o flexare! Sa nu mai zic flexare cu viraj maxim dreapta!

Merg oricand pe mana lui Ionut si Costin pentru montarea lor!

Nu te mai stresa atat cu noroiul, ca nu-i o avere amortizorul si nici nu se va strica de la noroi inainte de "cauze naturale" :grin:

Sau ... baga-l intr-o punga :x

Link to comment
Share on other sites

Re: Montare amortizor de directie Jimny

 

Oricum ramane intrebarea daca nu este indicat sa se monteze amortizorul cu cilindru in sus si tija in jos.

 

Amortizorul are marcata partea de prindere pe sasiu! O sti producatorul de ce.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Montare amortizor de directie Jimny

 

Baieti, multumesc pt. inspiratie!

 

Am montat o suspensie OME +2" si un amortizor de directie Mercedes cu adaptari home made.

 

Materiale necesare:

 

- amortizor Mercedes nou, Boge 120 RON;

- un spray galben 18 RON;

- o placa metalica pt. constructii la 5 RON + o placa mai putin lata 3 RON;

- cateva suruburi cca. 5 RON;

- o panta metalica mai groasa;

- 2 coliere la 4 RON. (le-am gasit foarte greu, si pt. siguranta mai trebuie inca 2)

 

Scule necesare:

- bormasina, flex

+ imprumutat aparat de sudura de la vecinul.

 

Iata rezultatul:

 

Amortiz1.thumb.jpg.b5f249b52d0ab2d44f2bcba0ed757305.jpgAmortiz2.thumb.jpg.fa354a8d3f49ddbcd23e459a1e92bd39.jpgAmortiz3.thumb.jpg.db4fce3d5dd8e736e0b5e2bd7c27a1fd.jpgAmortiz4.thumb.jpg.ed9dcf9b68e9225f57227646c3e36ff4.jpg

 

Am demontat bara fata ca sa fie mai accesibil locul de montaj.

La masina nu a fost nevoie de nici o modificare.

Bucsa de amortizor permite o miscare laterala de cca. 5 cm.

Bineinteles ca amortizorul nu face minuni, dar cred ca merita efortul.

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use