Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Oare va fi nevoie de o noua clasa in competitii?


Recommended Posts

Se tot discuta de echilibrarea concurentilor si a masinilor in cadrul competitiei.

Se aduc restrictii de genul anvelopelor de o dimensiune maxima pt clasa open.

Ok.

 

Deoarece stiu ca se construiesc din ce in ce mai mult masini care nu mai au nici o treaba cu o marca anume, tubulare, monstrii, paianjeni si alte animale, cu motoare de sute de cai, punti portale, cu directii hidraulice inclusiv pe spate etc...ma intreb ceva:

Oare va veni un moment in care masinile de genul acela vor trebui clasificate separat decat clasa Extrem sau Open? Adica se pierde echitatea.

Un monstru de genul acesta, cu punti portale nu mai are neaparat nevoie de roti enorme astfel incat se pot baga la clasa OPEN cu niste roti de 840 mm adica aproximativ 34-35".

Ce sanse au ceilalti participanti? Sa stea sa se roage ca sa gresasca copilotul sau sa se strice masina celor cu buggy-uri?

 

La Eurotrial stiu ca exista sectiunea Proto in care se inscriau astfel de mutanti.

Vom avea si in celelalte competitii asa ceva? Ar fi oportun?

Link to comment
Share on other sites

Re: Oare nu va fi nevoie de o noua clasa in competitii?

 

nu

problema e destul de serioasa pentru ca numarul participantilor se reduce din ce in ce...pentru ca nu mai e usor sa umplii rezervorul pentru motivele care se cunosc de noi toti

din cauza asta, fiecare organizator se confrunta cu problema numarului de participanti, in conditiile in care costurile de organizare cresc

daca mai e de facut inca o clasa...cu alt traseu, alt clasament, alte premii...nu o vad prea buna

mai mult... masinile de extrem...nu sunt modificate puin, numai cu roti mai mari, ci si cu multiple modificari si e greu de tras o linie intre cele proto si cele doar modificate..

ca folosesti sasiu, sau portiuni de sasiu ori faci si sasiu tubular... nu e prea important

cred ca nu merita complica si mai tare... tocmai ca aceasta clasificare simpla, doar pe baza rotilor, e pentru simplificare

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link to comment
Share on other sites

Re: Oare nu va fi nevoie de o noua clasa in competitii?

 

Probabil din aceasta cauza s-a si desfiintat Eurotrialul( putine masini pe multe clase bine departajate).

ARO M461 din '65

Daca doi oameni iti zic ca esti beat este bine sa te duci sa te culci.

Link to comment
Share on other sites

Re: Oare nu va fi nevoie de o noua clasa in competitii?

 

In automobilismul de azi fie F1, GT, WRC, samd diferenta dintre competitori o face 90% masina 10% pilotul, o competitie de anduranta in natura, in care pilotul ar avea mai multe atributiuni in afara sa utilizeze caii putere pe care ii are in dotare ar fi mai proape de spiritul offroad.

Omul este făcut să trăiască şi nu pentru a se pregăti să trăiască!
Link to comment
Share on other sites

Re: Oare nu va fi nevoie de o noua clasa in competitii?

 

Salutam ! cred ca e o evolutie fireasca si chiar vad in citiva ani o clasa Prototip Extrem ( nu neaparat cu alte trasee) pe linga cea existenta deja Extrem . Aceiasi problema o discuta si cei de la Croatia Trophy. In asa fel Open-ul ramine pentru masini de bugete mai mici si mai spre amatori .

Reality is for those who cannot face Science Fiction!
Link to comment
Share on other sites

Re: Oare nu va fi nevoie de o noua clasa in competitii?

 

Maxule....acum 15-20 ani asta a fost situatia la raliuri. toti se dadeau cu Dacia, Oltcit si unii mai smecheri cu VW Golf......asta pana au aparut altii cu Audi S2, Ford Cosword, Lancia Delta, Alfa Romeo. In momentul ala toti cei cu Dacii n-au mai pupat locuri in fata......si asa a inceput totul. Acum sunt masini performante, toti se dau mult mai tare si sunt mai aproape de ceea ce in seamna RALLY SPORT. Asa este acum si la off road. A aparut Bogdan Oprea cu monstrul ala, Gabi Nicolae construieste niste bestii cu sute de cai putere, Tuparu a terminat o super Toyota Proto, Daianu din Arad are si el o masina tubulara, Marius Lupu coace ceva interesant pt Cernisov....etc. Asta este calea fireasca, vrei sa faci ceva, apari cu o masina cat mai performanta.

Today. Tomorrow. Land Rover.
Link to comment
Share on other sites

Re: Oare nu va fi nevoie de o noua clasa in competitii?

 

buna

am citit e cred ca problema asta ieste peste tot , sa intemla ca numa foarte bogat a partecipa la competizie

eu cund am inceput acuma 18 de an la cuncurs a fost 50 60 de masine acuma 10

costurile se a scumpit foarte mult si pretenzie de masine !!!!!!!!!!

salut faby

Link to comment
Share on other sites

Re: Oare nu va fi nevoie de o noua clasa in competitii?

 

buna

am citit e cred ca problema asta ieste peste tot , sa intemla ca numa foarte bogat a partecipa la competizie

eu cund am inceput acuma 18 de an la cuncurs a fost 50 60 de masine acuma 10

costurile se a scumpit foarte mult si pretenzie de masine !!!!!!!!!!

salut faby

 

Scuze de off-topic, dar cumva nu esti din Romania, citesc cu greu ce ai scris.

 

S-auzim de bine

:cl 4x4 fun for all :h5

RR Classic 1986 - 200Tdi

www.lroc.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: Oare nu va fi nevoie de o noua clasa in competitii?

 

NU...dar e discutabil

 

unul din principalele motive de a construi o tubulara este fiabilitatea "sasiului" pt off-road..... cu o masina normala modificata, dupa 1 sezon ( ca sa nu zic ca dupa o competitie ), in 80% din cazuri aia nu prea mai e decat un morman de fiare bune de dus la Remat.

 

o tubulara care sa respecte dimensiunile la roti....si probabil in curand si o putere a motorului , nu vad de ce sa nu intre la o clasa de OPEN.....

 

o idee ar fi cam asa ( penalizarea fiind calculabila ) pt. masinile tip "proto":

 

dimensiune max roti acceptata: 33" ( 84 cm )

 

- folosesti 35": - 1 punct

- si la fiecare 1" depasire mai adaugi la penalizare 1 punct..... deci daca vrei sa vii la OPEN cu 42"...ai penalizare 42-33 = 9 puncte

 

motorizare: max 200 CP.

 

- penalizare 1 pct la fiecare multiplu de 20 CP....deci daca vrei sa mergi cu 500 CP ai o penalizare de 300 / 20 = 15 puncte

 

deci daca vii la open cu un Buggy de 500 CP si 42-uri, pleaci din start cu o penalizare de 24 puncte ( luate in cuantum de cate x ) ... s-ar putea sa iesi pe locul 2,3,4 dupa un Samurai care respecta regulile....

 

Ce ziceti de asta ?

Jeep Wrangler YJ - 1989 - 2.5" Lift

Jeep Wrangler TJ - Sahara Limited Edition 2001 - 4" Lift

Jeep Wrangler TJ - Rubicon Express - Custom Made 1997 - 6" Lift

 

 

http://www.ClubJeepRomania.ro

Link to comment
Share on other sites

Re: Oare va fi nevoie de o noua clasa in competitii?

 

Worsky....cred ca trebuie sa ramanem cu cauciucuri de 33 la Open si cu ce vrei la Extreme.

Sau mai exista o varianta: orice masina, orice motor, orice cauciuc......si alegi unde te dai; cine vrea mai dificil la Extreme, cine vrea mai simplu la Open.

 

Oricum.....a inceput o noua perioada....masini purernice, tubulare..etc. Povestea aia cu Toyota pe 31, cu un troliu chinezesc si un mic bodylift.....este deja istorie.

Today. Tomorrow. Land Rover.
Link to comment
Share on other sites

Re: Oare nu va fi nevoie de o noua clasa in competitii?

 

Scuze de off-topic, dar cumva nu esti din Romania, citesc cu greu ce ai scris.

 

S-auzim de bine

 

scusama sund din italia ma stao in romania

Link to comment
Share on other sites

Re: Oare va fi nevoie de o noua clasa in competitii?

 

or cum la competizie nic un tubolar de obicei castiga , dece prea multe modificare face probabilitate se se rupe ceva

masina ce mai aprope de serie e pilot e copilot care se entelege bine e conoste masina castiga!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

ps scusat se nu scriu bine

Link to comment
Share on other sites

Re: Oare va fi nevoie de o noua clasa in competitii?

 

Signore Hammer ca sa nu mai scrii 7 posturi unul dupa altul dai edit in ultimul si completezi acolo ...:grin:

consiliere - diagnoza - evaluare - recovery

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Oare va fi nevoie de o noua clasa in competitii?

 

http://croatia-trophy.org/offroad/ranking/

 

asa se vede clasifica de anu asta la croatia trophy 20011

1 proto ieste la locu 10

 

 

 

Ca sa vezi pe poz 4 este Magyar Szilard -Mercedes G ( asta este tot un Proto cu caroseria de G motor Sprinter , punti portal Volvo , suspensie pneumohidraulica etc ( ei de fapt sunt de mai multe ori campioni ai Ungariei)

0747967945

kiss.zoltan@offroadmania.ro

Nebun de masini , off-road, natura, noroi, putere, aer proaspat

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use