Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Folosire hi-lift ca winch


Recommended Posts

Dupa o lunga si sper matura gandire am ales sa nu instalez troliu pe masina ci sa folosesc un sistem ca cel imaginalt de cei de la Hi-lift cu lant. Motivele sunt pur subiective dar asta e.

 

[video=youtube;mSPbDwnUC-M]

Ca bani, nu faci o mare economie si nici nu ai eficienta unui troliu in ce priveste efortul si viteza de reactie. Cum insa nu merg la competitie si cum nu cred ca o sa am nevoie de le prea des, cred ca e OK.

 

Am cumparat 3 chingi, 4 ocheti, Hi-lift (chinezesc nu original) iar acum trebuie sa achizitionez lanturile, scurattoarele de lant si restul de maruntisuri.

 

Intrebarea mea este ce dimensiune de lant (grosime zale) trebuie achizitionez pt a "trage" un LC120 (2t), deoarece nu prea sunt familiarizat cu dimensionarea acestora. Avand in vedere ca acestea se folosesc pt ridicare se si iau coeficienti de siguranta f importanti, ceea ce in cazul tractiunii nu ar fi cazul (cred).

 

Eu oscilez intre 10mm si 8mm dar chiar nu stiu ce sa aleg pana nu vorbesc cu cineva care chiar se ocpua de subiectul lanturi.

http://www.echipamentederidicat.ro/accesorii+echipamente+de+ridicare_lanturi+de+ridic are_clasic+w8+b-mn+steel+8/420/4

 

V-as fi recunoscator daca m-ati putea ajuta caci deiferenta de greutate altele este importanta.

 

Numai bine si pt. cine are un sfat, il astept cu placere:hl

Edited by Astral

:tk

LC120 AT

Link to comment
Share on other sites

Re: Folosire hi-lift ca winch

 

Iti scriu ca unul trecut prin asta - sper pentru binele tau sa nu ajungi sa te convingi ca nu e o rezolvare buna . Ajuta , dar nu e eficient , nici pe departe .

Lanturile pe care vrei sa le folosesti ar trebui sa fie de tractiune , testate individual , verificate la singe fiecare za .

Piesa de cuplare cu gaura de cheie ( in care se cuplaza lantul ) trebuie cenfectionata custom , cele care vin cu unele modele de hilift sint glume proaste .

Suruburile cu care sint livrate hilifturile sint de 4.8 , cele mai moi , trebuiesc inlocuite .

Cirligele choker pentru lant .....

 

 

 

....povestea poate continua mult . Dar pentru ca nu poti trage mai mult de 3-4 m pe ora , personal am ales troliul , pastrind si toate accesoriile de la hilift in masina . Nu se inlocuiesc una pe cealalta , doar de completeaza reciproc fiecare cu aplicabilitatea lui .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Folosire hi-lift ca winch

 

Multumesc pt raspunsuri.

 

Am citit si eu postarile pe aceasta tema inainte sa ma gandesc serios la aceasta achizitie. Avand in vedere insa ca nu pot sa montez troliu, am gandit ca aceasta solutie mai greoaie te poate scoate totusi din incurcatura.

 

Referitor la accesoriile de la Hi-lift, nici nu m-am gandit sa le cumpar pe acelea ci o sa achizitionez din comertul "socialist" toate cele necesare.

 

Lantul o sa fie probabil de 10 mm diametru za care rezista la 4t forta "ridicare" cu certificat de calitate. Sunt profi si se folosesc in zona industriala pt ridicare greutati. Cred ca acolo nu se joaca.

Accesoriile vor avea rezistenta echivalenta cu lantul (nu vreau sa am verigi slabe in sistem).

 

 

Iata lista de cumparaturi:

  1. 1 lant de 6m
  2. 1 carlig pt capat de lant lung, de agatat de masina
  3. 1 lant de 0.5m
  4. 1 lant de 0.3m
  5. 2 scurtatoare de lant pe postul celor doua carlige de agatat lanturile scurte de cel lung
  6. 2 ocheti cu prindere directa pe lant pt lanturile scurte
  7. 1 cheie de tachelaj (ochet) de 3.5t pt prinderea pe zona mobila a HI-liftului
  8. un surub de Fi 14 cu 2 piulite si 2 saibe cred pt blocarea nr 7 pe piesa mobila a hi-lift (prin acea gaura)
  9. Inlocuitor pt surubul din capul de sus al Hi-liftului, pare moale ce e drept (chinezism)

Cum am spus, toate vor avea 3-4 t forta ridicare, echivalent cu cea a Hi-Liftului.

 

Mai trebuie sa vb luni cu cei de la firmele de mai jos sa vad si pararea lor si apoi ... la cumparaturi!!! Le inserez doar ca sa vedeti cam la ce m-am gandit, nu pt reclama, nici nu-i cunosc inca :old

http://www.comlift.ro/

http://www.echipamentederidicat.ro

 

Singura ingrijorare pe care o am acum este ca o sa am un sistem de 30kg (toate cele inclusiv Hi-lift), dar asta e.

 

Va tin la curent de indata ce o sa le am si o sa fac o proba ... in garaj.

 

Toate cele bune.

:h5

:tk

LC120 AT

Link to comment
Share on other sites

Re: Folosire hi-lift ca winch

 

Cand am luat masina am agreat cu sotia sa fie o masina care sa fie si de oras. Cu troliu arata cam "de teren". Astfel toate cele legate de offroad sunt la purtator (in afara de scuturi care nu se vad ca-s de offroad) si am o gramada in spate (jumatate plin cu ele), mai lipseste solutie de scos din incurcatura tip troliu + ancora de pamant.

Cam asta e motivul. Stiu ca exista si solutii de montare troliu cu minim impact vizual, dar asta e decoamdata.

:tk

LC120 AT

Link to comment
Share on other sites

Re: Folosire hi-lift ca winch

 

Troliu deculpabil , merge in portbagaj pe autostrada , in padure se cupleaza pe nuca de la cirlig ...pe fata se cupleaza pe o piesa custom , invizibila , sub bara , ...mai putin una gaura de 30 mm diam ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Folosire hi-lift ca winch

 

Troliu deculpabil , merge in portbagaj pe autostrada , in padure se cupleaza pe nuca de la cirlig ...pe fata se cupleaza pe o piesa custom , invizibila , sub bara , ...mai putin una gaura de 30 mm diam ...

 

 

plus o mana de contacte electrice heavy-duty, anti-prost si rapid accesibile oricarui amator.... gen cuple pt. stivuitoare electrice.

 

solutii pot exista sau pot fi inventate. depinde de pozitia din care privesti lucrurile.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Folosire hi-lift ca winch

 

Cand am luat masina am agreat cu sotia sa fie o masina care sa fie si de oras. Cu troliu arata cam "de teren". Astfel toate cele legate de offroad sunt la purtator (in afara de scuturi care nu se vad ca-s de offroad) si am o gramada in spate (jumatate plin cu ele), mai lipseste solutie de scos din incurcatura tip troliu + ancora de pamant.

Cam asta e motivul. Stiu ca exista si solutii de montare troliu cu minim impact vizual, dar asta e decoamdata.

 

 

oaaaa! Inseamna ca cine are troliu nu poate merge cu masina prin oras?????

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link to comment
Share on other sites

Re: Folosire hi-lift ca winch

 

Acum, ma bag si eu, ca musca.

De ce te complici cu lant in partea de sus? Eu cred ca merge prinsa sufa direct, cu un ochet, de prima gaura a Hi-lift-ului. Si asa mai scapi de niste "verigi" care se pot dovedi slabe.

Viata e scurta si plina de KKT

Samurai 2002

Link to comment
Share on other sites

Re: Folosire hi-lift ca winch

 

Ai dreptate:br, sus ar trebui un ochet + carlig (care sa intre pe zaua de lant). Avand in vedere insa ca hi-lift-ul meu este chinezarie, piesa de sus si surubul aferent nu tin sigur la 3 t forta (tractiune pt piesa sau forfecare pt surub).

Deci, pana la urma doar piesele de sus costa 200 RON.

 

Fac un calcul si spun, mare fraier am fost ca am cumparat hi-lift "chinezec" si nu original, asta pt ca vreau sa-l folsoesc ca winch, lucru care in sine poate fi si el a doua pacaleala.

Asta e, cat traim invatam din experienta altora sau din prostiile personale.:h5

:tk

LC120 AT

Link to comment
Share on other sites

Re: Folosire hi-lift ca winch

 

Eu am incercat sa scot masina cu ajutorul hil ift - ului, am reusit in aprox 2 -3 ore, ce faceam cu un troliu in cateva minute, nu mai zic de: munca ,nervi stresul ca vine noaptea si eu raman in padure. Daca ai resurse, un troliu e sfant + un scripete si accesorii eventual.

Link to comment
Share on other sites

Re: Folosire hi-lift ca winch

 

Puteai sa iti iei troliu, il montai in bara si nu se prea vedea, si daca nu iti placeau rolele ca ii dadea un look de teren, montai placuta cu numarul de inmatriculare peste ele.

Dar daca ai luat drumul hi-liftului, spor la treaba !

Off-Road in Waldland

Link to comment
Share on other sites

Re: Folosire hi-lift ca winch

 

Desigur solutia este buna in conditiile in care esti in teren, nu ai troliu si nici partener care sa te "extraga". Personal sunt insa de parere ca un troliu este mult mai eficient.

Folosirea hi-lift-ului pe post de troliu, este greoaie si necesita timp. Ce faci daca trebuie sa tractezi masina pe o distanta de 30 m, sa zicem? Sau, ce faci daca primul punct de care te poti lega este la 40 m de masina?

Pe de alta parte inteleg si negocierea cu "masina de oras" :grin:

Incearca sa-ti convingi doamna ca un troliu montat intr-o bara fatoasa (ARB) mareste siguranta in trafic, in cazul unor tamponari! Si pentru ca masina sa fie echilibrata, vei avea nevoie, nu-i asa, de o bara de acelasi tip si pe spate! :grin:

Mmmmm... NISSAN!

 

"Nu este nicio rusine sa te nasti prost. Rusine e sa mori prost." Marin Sorescu

 

- Off Road Club Sibiu -

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Re: Folosire hi-lift ca winch

 

Dar de folosit pentru ceea ce este destinat, adica pentru ridicat o roata/o parte de masina, acest hi-lift este de incredere?

Fericirea este simpla ... depinde cat de simplu poti sa fi!
Link to comment
Share on other sites

Re: Folosire hi-lift ca winch

 

Este absolut capabil de ridicate a sarcinii , sau de coborire , in mod controlat . Dar , din cauza inaltimii mari fata de baza ( talpa ) redusa ca suprafata , problema la hilift este de stabilitate ( mai degraba se lucreaza cu echilibrul , in detrimentul stabilitatii- comparativ cu un cric clasic , care sta asezat relativ satisfacator pe teren).

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use