Nivaru Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 Salutare Azi am sa intru in posesia unui PATROL Y61 din 2004 lung :bananasi vreau sa ii schimb toate uleiurile, asa ca apelez la experienta voastra sa imi spuneti ce tipuri de ulei si in ce cantitate se pune in: -motor -cutie viteze automata -diferential central -punti -mai trebuie sa schimb si rulmenti pivoti roata dr fatza + simering planetara + capace rulmenti (pierde un pic de ulei) In rest e beton Pe aceasta cale va rog sa imi indicat un distribuitor, firma de unde asi pute sa achizitionez toate cele enumerate mai sus. Multumesc anticipat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nivaru Posted May 25, 2011 Author Share Posted May 25, 2011 Re: lichide patrol y61 din 2004 o informatie ceva? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 (edited) Re: lichide patrol y61 din 2004 Cred ca motorul e un ZD30 ... Motor Capacitate: 6.4 litri (0.6 litri in filtru) Tip ulei: 10w-40, 15w-40, 5w-30 (vara alege uleiul mai gros, iarna mai subtire) Cutia de viteze automata (RE4R03A 4/1) Capacitate: 11.8 litri Tip ulei: ATF (atentie mi se pare ca are si un filtru sau o sita care se curata sau se schimba dupa caz) Cutia de transfer (TX12A) Capacitate: 1.9 litri Tip ulei: GL5 75w-90, TDL 75w-90 Diferential fata Capacitate: 5.4 litri Tip ulei: GL5 75w-90, GL5 80w-90, GL5 85w-140, TDL 75w-90 Diferential spate Capacitate: 2.1 litri Tip ulei: GL5 75w-90, GL5 80w90, GL5 85w-140, TDL 75w-90 Circuitul de racire Capacitate: 11.6 litri Tip lichid: antigel/apa distilata 50/50 Fabrica Nissan recomanda Valvoline dar eu merg de ceva timp pe utilaje cu Mobil Delvac pastrand specificatiile si periodicitatile schimburilor si cu uleiuri tot din gama Mobil ptr restul si sunt multumit. Am incercat mai multe ...dar pe asta am ramas de vreo cativa ani. Ca si brend de filtre am incercat mai multe dar am ramas la MANN. Schimbul de ulei la motor: 5.000-15.000 km in functie de utilizarea masinii Schimbat filtre: ulei si motorina la fiecare schimb, aer odata la doua schimburi, polen odata pe sezon (de doua ori pe an) cu curatarea (dezinfectarea) locului unde este filtrul (exista spray special ptr asta) Verificatul uleiului in cutie/transfer: odata la 3 luni, schimb la maxim 1 an (30.000 km) Verificatul uleiului in punti: de cate ori treci prin apa, odata la 12 luni, schimb la maxim 2 ani Rulmentii pivoti in principiu ii gasesti la AlPadrino (costa circa 400 ron bucata) dar se pot strange cei vechi daca nu prezinta uzura avansata ptr ca exista kit de reglaj format din niste placute metalice. Variante ar mai fi la nea Luigi sau la reprezentantele Nissan. Atentie: alege rulmenti OEM si fugi de aftermaket ca de dracu. Daca in loc de lichid de racire ai avut apa se recomanda si curatarea radiatorului ptr ca in mod sigur ai si ceva rugina acolo. Kitul de omocinetica (garnituri + simering) de asemena il gasesti tot in una din sursele de sus si cred ca pretul lor se situeaza undeva la 300-400 ron / parte. Conteaza foarte mult unde iti faci manopera caci trebuie lucrat acolo cu atentie. Ca intretinere ulterioara odata pe luna pensulezi un ulei de motor (strat f subtire) pe bielele respective ptr a nu rugini. Cred ca or sa-ti fie de folos sfaturile noastre...SUCCES! Edited May 25, 2011 by Yonutz consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nivaru Posted May 26, 2011 Author Share Posted May 26, 2011 (edited) Re: lichide patrol y61 din 2004 iti multumesc mult pentru toate informatiile oferite:al:al:al:tk intradevar motorul este zd30 si sunt foarte incantat de masina unde pot afla mai multe detalii despre masina pornind de la seia masinii? jn1tesy61u0128022 si mai sunt cateva butoane care nu stiu ce fac de exemplu in dreapta schimbatorului de viteze este un buton pe care scrie A/T si are 3 porizii apasat fata - neutru -apasat spate Edited May 26, 2011 by Nivaru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted May 26, 2011 Share Posted May 26, 2011 (edited) Re: lichide patrol y61 din 2004 Dupa VIN da asa ... Masina ta e "Nissan Europe" (masina produsa ptr Europa). E varianta "Olanda". Cica ar fi produsa in 2002 si nu 2004. Probabil in 2004 a fost prima oara inmatriculata. Iete ce zice programul ca cica ar fi existat si niste variante ptr Israel. APPLIED FROM: For Europe: JN1TESY61U0120001 (asta e varianta ta)JN1KESY61U0120001 For Israel: JN1TESY613X803501 JN1KESY613X803501 Cum se "traduce" VIN-ul la Nissanul tau ... JN1 - JN1: Japan produced vehicle T - T: Station Wagon; K: Hardtop E - E: ZD30DDTi; F: TB48DE (tip motor) S - S: Long wheelbase (4WD) Y61 - modelul masinii U - U: Europe 0 - 0: Stopgap (no meaning) XXXXXX - serial number masina Cu butonu A/T nu stiu sigur dar cred ca seteaza schimbarea rapoartelor in cutia automata dupa mai multe regimuri de mers (nea Luigi cred ca poate sa-ti raspunda EXACT la aceasta intrebare). Daca vrei sa stii mai multe (adica sa iti dau niste "dureri de cap suplimentare" si un manual de service) spune-mi ... si vedem noi cum facem ... :ha: De asemenea te sfatuiesc sa-i faci o vizita lui nea Luigi inainte sa te apuci de orice. Este foarte posibil sa cunoasca masina pe care ai luato (daca a fost inscrisa in Ro) si sa-ti povesteasca mai mult legat de istoricul ei .... Edited May 26, 2011 by Yonutz consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissan4x4 Posted May 26, 2011 Share Posted May 26, 2011 Re: lichide patrol y61 din 2004 butonul A/T - poz power - cutia sch tr de viteza ........ mai altfel, in asa fel incat sa fie pe cuplul maxim - poz mijloc - poz std - poz 2nd- face plecare de pe loc cu tr 2-a de viteza, pt plecare rapida de pe loc (zapada/nisip) evitand ingroparea masinii. mai ai un buton lateral OVERDRIVE. Iti scade raportul de transmisie pe primele 3 tr de viteza. Very important! La mersul prin Bucuresti, eu fol combinatia A/T power si overdrive off. Impreuna cu modificarea pe cara am realizat-o la motor , eu am 208 CP, ma iau la liniutze cu Passat-ul.......pana pe la 70km/h. Peste viteza asta......il las sa se duca ....... Ca sa nu se confunde masina despre care vorbim, cu cea din avatar, pun si o poza cu acaretu! ing. Luigi PIRSU www.nissan4x4.ro service si tunning NISSAN Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nivaru Posted May 26, 2011 Author Share Posted May 26, 2011 (edited) Re: lichide patrol y61 din 2004 referitor la anul de fabricatie conform CIV este 2004 o sa ma uit mai atent pe componentele masinii poate reiese si de pe acolo anul fabricatiei acelor componente, la BMW asa este am schimbat azi toate uleiurile de peste tot, toate filtrele, placute frana spate, semeringul cel mic de la planetara dr fata si rulmentii de la pivot din cutia de viteze au curs doar 5.5 litri de ulei (nivelul fiind ok inainte de ai da drumul la ulei) Asa mult ramane prin cutie, adica 6.5 litri? Apropo in motor au intrat 8.5 litri total piese 2150 ron + 200 ron manopera "mai ai un buton lateral OVERDRIVE. Iti scade raportul de transmisie pe primele 3 tr de viteza. Very important!" vorbesti de butonul de pe schimbatorul de viteze? Mai este un buton in stanga volanului pe care scie HEAT. Ce anume face? incalzeste mai repede motorul? am in plan sa ii pun jante si anvelope ca in poza asta + distantiere...necesita ceva modificari? Edited May 26, 2011 by Nivaru Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted May 26, 2011 Share Posted May 26, 2011 Re: lichide patrol y61 din 2004 Daca nu ne dai niste dimensiuni de anvelope si jante ...nu cred ca am fi in masura sa-ti spunem daca ar intra sau nu. Restul de ulei a ramas in convertizor si pe traseurile cutiei. E important la cutie automata atat culoarea, claritatea cat si consistenta uleiului. Normal el trebuie sa fie rosu. Daca este maro si/sau cu miros de ferodou atunci cutia a fost incinsa. In acest caz inspectezi si eventualele corpuri straine prezente in el (span, bucati de ferodou samd) Daca este apa chioara sau prezinta alte lichide iar nu este bine. Daca prezinta vreunul din simptomele de mai sus e bine sa-l schimbi tot. Daca nu se schimba doar o parte din el RESPECTAND sprecificatiile uleiului respectiv. In motor conform programului intra 6.4 litri. Nu stiu cum ti-au intrat 8.5 ...chiar nu inteleg. Despre anul de fabricatie iar inclin sa cred ca e informatia corecta. Intre anii 2000-2003 Y61 cu ZD30 vin cu farurile identice cu Y61 cu RD28 (daca e asa atunci e 100% 2002 ... nu e nici un dubiu) Intre 2003-2005 Y61 cu ZD30 este restilizat prin facelift si putin la bord. Este posibil ca masina ta sa fie produsa in 2002, stata in parc si restilizata ulterior. Dupa VIN-ul pe care l-ai dat in programul pe care il am eu asa iese ... Chiar ...poti pune niste poze cu masina? :grin: Butonul "HEAT" pe pozitia aprins (ca are un led porcolaliu) este actionatorul unui soc automat. In momentul in care motorul este cald, chiar daca este apasat turatia revine la normal. consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jolly Roger Posted May 27, 2011 Share Posted May 27, 2011 Re: lichide patrol y61 din 2004 Salut! Sa-l calaresti sanatos si fara evenimente neplacute! Recomandarea mea e sa folosesti un ulei de motor sintetic (5W-40/50), pentru a proteja, in primul rand, turbocompresorul (care-i si recomandarea producatorului, totodata). ... BRAKES ARE FOR PUSSIES !.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexei Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Re: lichide patrol y61 din 2004 In motor conform programului intra 6.4 litri. Nu stiu cum ti-au intrat 8.5 ...chiar nu inteleg. Dupa problemele pe care le-au avut initial cu motoarele de 3.0l, in primii ani, au modificat cantitatea de ulei recomandata pentru aceste motoare. Din ce m-am uitat eu, nu este o modificare constructiva, motorul / baia / etc par sa fie la fel, deci cred ca AU SCURTAT joja, si au modificat recomandarea din manualul de utilizare. Majoritatea site-urilor producatorilor de ulei si cele mai multe programe spun ca intra 6,4 litri daca schimbi si filtrul. Ulterior recomandarea s-a modificat la 8,2 litri ulei la motor (cu schimb de filtru), respectand specificatiile API CF4 sau ACEA B3-96.98 sau ACEA B3/E3-96.98 sau specificatia japoneza JASO DH1. De asemenea, in 2004 Nissan a facut un anunt oficial cu recomandarea de NU folosi uleiuri de motor cu specificatia API CG-4 pentru motoare ZD30 prima produse pana in 2004 (inclusiv). La cutia de transfer am gasit recomandarea de a folosi ATF (ulei de cutie automata) GL-4. capacitate 1,9 litri. Eu am verificat si asta aveam in masina, si asta am pus cand am schimbat uleiul la transfer (am cutie automata, an fabr 2003) Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiNeTic Posted October 4, 2012 Share Posted October 4, 2012 (edited) Re: lichide patrol y61 din 2004 Cred ca motorul e un ZD30 ... Motor Capacitate: 6.4 litri (0.6 litri in filtru) Tip ulei: 10w-40, 15w-40, 5w-30 (vara alege uleiul mai gros, iarna mai subtire) Cutia de viteze automata (RE4R03A 4/1) Capacitate: 11.8 litri Tip ulei: ATF (atentie mi se pare ca are si un filtru sau o sita care se curata sau se schimba dupa caz) Cutia de transfer (TX12A) Capacitate: 1.9 litri Tip ulei: GL5 75w-90, TDL 75w-90 Diferential fata Capacitate: 5.4 litri Tip ulei: GL5 75w-90, GL5 80w-90, GL5 85w-140, TDL 75w-90 Diferential spate Capacitate: 2.1 litri Tip ulei: GL5 75w-90, GL5 80w90, GL5 85w-140, TDL 75w-90 Circuitul de racire Capacitate: 11.6 litri Tip lichid: antigel/apa distilata 50/50 Salutare, Tocmai ce m-am uitat in manual si vreau sa schimb uleiul in dif fata/spate, iar la zd30 vad ca in fata intra: 5,4 L iar in spate intra 3,7 L (daca are blocant) daca nu are atunci 4,7 L....nu vad nicaieri 2,1 L!!!!!!!!! Pana la urma cat ar trebui in motor? 8,5 sau 6,4 sau 5,7L (atat e scris in manual) daca e fabricat inainte de 2004? ca nu prea mai inteleg nimic. Multumesc de raspunsuri. Edited October 4, 2012 by KiNeTic OFFROAD CLUB SIBIU Cand am fost mic am fost samurai.....acum am mai crescut Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexei Posted October 4, 2012 Share Posted October 4, 2012 Re: Uleiuri pentru patrol y61 din 2004 salut, citeste postul meu de pe pagina anterioara a topicului, in care am incercat sa explic de ce apar diferentele intre cantitatile de ulei in motor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
patriciu Posted October 4, 2012 Share Posted October 4, 2012 Re: Uleiuri pentru patrol y61 din 2004 salve , in primul rand masina ta e fabricata in aprilie 2004 cui i-a aparut 2002 , are un program cam "fantezist"Doc1.doc y61_english_s6_ma_0006.pdfy61_english_s5_ma_0002.pdfy61_english_s4_ma_0002.pdfy61_english_s3_ma_0009.pdf sper sa fii reusit sa pun atasmentele , ai toate modificarile emise de Nissan in ordine , adica fiserul s3 e cel mai vechi si s6 cel mai nou Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiNeTic Posted October 4, 2012 Share Posted October 4, 2012 Re: Uleiuri pentru patrol y61 din 2004 patriciu... nu am inteles nimic din ce ai scris aici.... OFFROAD CLUB SIBIU Cand am fost mic am fost samurai.....acum am mai crescut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted October 4, 2012 Share Posted October 4, 2012 Re: Uleiuri pentru patrol y61 din 2004 patriciu... nu am inteles nimic din ce ai scris aici.... Da clk pe linkurile alea si o sa intelegi ...:grin: consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiNeTic Posted October 5, 2012 Share Posted October 5, 2012 (edited) Re: Uleiuri pentru patrol y61 din 2004 aha ... deci im motor intra 8.2 l, in dif fata 5.4 l si dif spate 3.7 l m-am elucidat. multumesc!!!! Edited October 5, 2012 by KiNeTic OFFROAD CLUB SIBIU Cand am fost mic am fost samurai.....acum am mai crescut Link to comment Share on other sites More sharing options...
dany_let Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Re: Uleiuri pentru patrol y61 din 2004 foarte interesant subiectul . Link to comment Share on other sites More sharing options...
4L Limited Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Re: Uleiuri pentru patrol y61 din 2004 Am fost azi la magazin sa caut ulei pentru 3.0 si nu am gasit nimic dupa specificatiile postate mai sus Diesel engine: ZD30 for Europe: Genuine NISSAN engine oil API CF-4, ACEA B3 or B3/E3, JASO DH-1*1, *5 Ce firma de uleiuri are aceste specificatii? Am vazut doar pe Castrol parca B3 dar citisem pe aici pe undeva ca nu face bine Castrol pentru Patrol. Mai apare acesta specificatie si pe Castrol edge 5w40 sau 30 nu mai stiu bine. Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog* "A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dan Bucuras Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Re: Uleiuri pentru patrol y61 din 2004 De preferat 5w30 si la motorul de 116 Kw si la cel de 118 Kw,eu am folosit castrol si a fost ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
4L Limited Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Re: Uleiuri pentru patrol y61 din 2004 De preferat 5w30 si la motorul de 116 Kw si la cel de 118 Kw,eu am folosit castrol si a fost ok. Daca nu ma insel Castrol 5w30 este sintetic edge! Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog* "A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yonutz Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Re: Uleiuri pentru patrol y61 din 2004 5W30 de la Castrol exista in Romania in urmatoarele variante: A1 Magnatec A3/B3/B4 Edge A3/B4 Magnatec C2 Magnatec CI4 Elixion SL/CF Softech consiliere - diagnoza - evaluare - recovery Link to comment Share on other sites More sharing options...
4L Limited Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Re: Uleiuri pentru patrol y61 din 2004 Sambata am schimbat uleiul si am pus Castrol 5w40 edge, au intart 8 litri si ceva sa fie joja la nivel. NU scoate nici un gram de fum! Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog* "A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiNeTic Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Re: Uleiuri pentru patrol y61 din 2004 Am o nelamurire: In cutia de viteza intra 3.5 L sau 5.1 L (in manual imi apar 2 cantitati distincte pentru ZD30), iar in transfer 1.9 L Ce mama zmeului???? Imi puteti spune va rog care e cantitatea de ulei necesara?.....caci iar nu mai inteleg nimic. OFFROAD CLUB SIBIU Cand am fost mic am fost samurai.....acum am mai crescut Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexei Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Re: Uleiuri pentru patrol y61 din 2004 pentru cutia cu 5 trepte (+R) FS5R50B pe ZD30 imi arata 3.5 litri in suplimentul nr 4 la manualul de service in suplimentul 1 arata tot pt cutia asta tot pe ZD30 o capacitate de 3.8 litri 5.1 litri scrie pentru cutia FS5R30A care este la motorul RD28ETi din ce an e masina ta? oricum ar trebui sa aiba un buson de verificare a nivelului, asa ca daca ii cumperi 4 litri si pui in cutie pana curge pe la busonul de nivel esti ok! Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiNeTic Posted August 16, 2013 Share Posted August 16, 2013 Re: Uleiuri pentru patrol y61 din 2004 E din 2003 masinuta. Am luat 6 L valvoline 75w90 GL-5 (CV+CT) si am sa bag 1.9 in transfer si 3.5 in cutie viteza dupa cum scrie in supliment 4. (asa citisem si eu). GL-4 nu prea gasesc pe aici in sat la noi. Majoritatea au pe stoc 1 sau 2 L.....ce porcarie. Cred ca nu e o problema daca bag GL-5 OFFROAD CLUB SIBIU Cand am fost mic am fost samurai.....acum am mai crescut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts