rommy20005 Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 (edited) In urma discutiilor de la sectiunea ''Mercedes'' cum ca Mercedesul G e mai slab in noroi datorita greutatii si motorului puturos (valabil la cel diesel), vreu sa aflu care masina ar fi buna pt a te baga si scoate din noroi. Din experienta mea, nu vasta, am vazut ca mai repede am ramas cu o Toyota Hilux 4x4 Part time, decat cu Mercedesul G lung 4x4 permanent, fara dif. blocate. As vrea sa anulez din start argumentul experientei soferului. Deci, se ia UN sofer experimentat si trebuie sa aleaga din mai multe tipuri de masini.....ce ar alege si de ce, care e mai buna in noroi ? Cu argumente ! Exclus masinile preparate (tubulare...etc) ! Se iau masini de fabrica cu cauciucuri MUD . PS. Incearca sa raspunzi si sa explici fara a fi subiectiv....masina mea e cea mai buna ca o am eu. Edited December 24, 2011 by rommy20005 zic si io......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SilenceDJ Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? Samuraiul. Never stop exploring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristian1 Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? Samurai ! Off-Road in Waldland Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommy20005 Posted December 24, 2011 Author Share Posted December 24, 2011 Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? De ce Samuraiul ? Doar ca este usor ? zic si io......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristian1 Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 (edited) Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? Pentru ca are 890 kg, e benzinar (majoritatea) are span si....punte rigida pe fata sa nu iti fie mila de pivoti. Tot un samurai...da diesel....e puturos...defapt la samurai tot farmecul si calitatea lui in off, este motorasul pe benzina si spanul. Edited December 24, 2011 by Cristian1 Off-Road in Waldland Link to comment Share on other sites More sharing options...
pit ciprian Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? daca vorbim de span putem lua in considerarare mitshu v6 3000,3500 Mitsubishi Pajero 3000 V6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxian paul Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 (edited) Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? Daca ne bazam pe span, de ce nu G500 scurt ? Cred ca cel mai sigur e sa ai orice masina 4x4 dar cu troliu bun eventual sa mai fie alt 4x4 prin apropiere. Ca nu poti sa sti ce surprize iti rezerva noroiul ala. Edited December 24, 2011 by maxian paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
danciucu Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? Dupa parerea mea orice masina isi are noroiul ei care o infunda/scufunda. E clar ca un G cu 35-uri va iesi mai usor din noroi decat un samurai cu 28-uri si invers. Io zic ca tre sa fie cat mai usoara si cu roti cat mai mari (pe care sa le si miste ) XJ '96 2.5i, WJ '00 4.7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolfman Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? Sunt subiectiv, dar cu al meu Aro 24 pentru ca-l cunosc cel mai bine si stiu ce poate. Central blocat 50:50, spate blocabil, motor diesel Toyota, BFG KM2, troliu la nevoie. Ce ma deranjeaza momentan e suspensia spate (lamelare), dar daca o sa primeasca in vara elicoidale...sa te tii noroiala. "Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristian1 Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? Pai pe benzina mai sunt masini 4x4, dar nu sunt usoare precum samuraiele...Tocmai asta e atuul lor, greutatea mica, si span. Off-Road in Waldland Link to comment Share on other sites More sharing options...
pit ciprian Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? da,m mt-urile sunt grozave in noroi...daca ai troliul bun:ha: Scuze pt offtopic:h5 Mitsubishi Pajero 3000 V6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius C alias Turagmes Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? cea mai buna masina cu care sa te bagi in noroi e aia pe care o ai ....in rest vor fi permenent discutii interminabile care se vor termina inevitabil in coada de peste masina perfecta in offroad inca nu s-a inventat Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertz Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? Perfect de acord, fiecare platforma are avantaje si dezavantaje... Le-am spus unor amici de-ai mei ca Samuraiul este ok pentru inceput, judecand dupa numarul de proprietari de Samurai, ce aleg dupa o perioada mai mare sau mai mica de timp sa treaca la o clasa superioara cumparand de regula Toyota sau Nissan... Cel mai bine ar fi ca inainte de a cumpara o masina sa cantarim la rece scopul asignat acesteia , este greu sa te trezesti ca dupa ce ai cheltuit banii pe anvelope/ suspensii... din tot ceea ce ai investit pentru modificari masina, iar acesta tot nu este ceea ce iti doresti, vei mai recupera undeva in jur de 30%. @Landcruiser Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddybear Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? Perfect de acord, fiecare platforma are avantaje si dezavantaje... Le-am spus unor amici de-ai mei ca Samuraiul este ok pentru inceput, judecand dupa numarul de proprietari de Samurai, ce aleg dupa o perioada mai mare sau mai mica de timp sa treaca la o clasa superioara cumparand de regula Toyota sau Nissan... Cel mai bine ar fi ca inainte de a cumpara o masina sa cantarim la rece scopul asignat acesteia , este greu sa te trezesti ca dupa ce ai cheltuit banii pe anvelope/ suspensii... din tot ceea ce ai investit pentru modificari masina, iar acesta tot nu este ceea ce iti doresti, vei mai recupera undeva in jur de 30%. Pentru ca: este foarte greu sa stii de la inceput ce masina ti se potriveste; este foarte greu sa stii de la inceput ce tip de off-road ti se potriveste; este foarte greu sa stii de la inceput ce modificari ai vrea sa faci masinii; este foarte greu sa stii de la inceput cati bani vei avea pentru aceste modificari; este foarte greu sa stii de la inceput in ce stare reala este masina pe care o iei si ce reparatii vei fi nevoit sa faci ca s-o aduci cat mai aproape de varianta stock si pentru inca n motive... Cel mai bine ar fi sa alegi masina care, in varianta stock, se apropie cel mai mult de ceea ce iti doresti la momentul respectiv! De fapt, intrebarea de la care a pornit acest topic se adreseaza unui grup bine definit de off-roaderi care sunt invitati sa-si spuna parerile, pro sau contra masinilor care le detin pentru o anume activitate strict specificata. Da, de acord ca Samuraiul este o alegere foarte buna pentru acest scop. Dar ce te faci daca cel care a ales dupa sfaturile tale descopera (dupa ce a achizitionat si modificat masina) ca, de fapt, el vrea o masina de expeditie? Ar fi bine, totusi, sa ne limitam in aceste topicuri la a raspunde strict la intrebarea pusa. Scuze de off-topic! It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! Land Rover Owners Club Romania Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius C alias Turagmes Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? se pare ca in lipsa noroiului de anul asta.....multa lume pierde din vedere ca o balta cu noroi..cu o suprafata mare dar putin adanca nu poate pune probleme mari...dar o groapa cu noroi adanc va opri cam orice tip de masiana....cu exceptia celor cu senile nu cred ca cineva isi va cumpara o masina ptr noroi....una ptr ravene...si alta...ptr catarat pe bolovani raspunsul la intrebare este cam asta....o masina grea va trece mai dificil prin acelasi loc in care o masina mai usoara...va zbura pe acolo Link to comment Share on other sites More sharing options...
zep Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? si cele cu senile raman in noroi , si inca destul de des . pe pirate,com exista o sectiune doar pt noroi , masinile de noroi difera mult de cele pe care le cunoastem noi , merita aruncat un ochi pe aici http://pirate4x4.com/forum/forumdisplay.php?f=112 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gabi ratiu Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? masina buna la noroi -motor mare -masina cat mai usoara - simex dar atentie la dimensiuni (si nu resapeuri) Mitsubishi Pajero 3500 v6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
watcher Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? Imi dau seama ca s-ar putea ca diversii repondenti pe acest topic sa aibe imagini diferite in mintea lor despre ce inseamna noroi. Eu de exemplu nu ma gandesc la asta: http://truckcars.info/wp-content/uploads/129_0906_07_z4x4_truck_mudding_spots_usatruck_ni__%20%20ght_yankee_lake.jpg caci nu prea se intampla la noi, ci ma gandesc la situatii de genul acesteia: panta, lunga, abrupta, curbe, noroi adand de 10 cm cat sa nu ramai pe burta, dar sa nu ai aderenta. Situatia asta e filmata de mine in 2010 la etapa de la Campulung: G 280 benzina: apoi G 300 TD 136 cp dar mai bine abordat (luat avant de la maximul de unde a putut, a 2-a, reductor, blocat fata spate, pedala in blana - deci maxim ce putea masina asta ) Observati ca desi masina e teoretic mai slaba decat primul G, soferul (colegul forumist Akon ) face diferenta si noi am urcat mai mult: Apoi o masina cu un raport mai bun de cai / kg (colegul forumist superalfi, actual vicecampion national cu aceasta masina) : [video=youtube;IXfs-MEPTKo] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogdan_mb Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? Ne poti oferi mai multe valori din raportul cai / kg al wranglerului ? Eventual si dimensiunea la anvelope. - G 300 TD - W460 - '90 Link to comment Share on other sites More sharing options...
omoroka Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? Raportul CP/greutate este un indice neglijat de multi dar atat de important la masinile noastre offroad. Cateva exemple: Samurai 1.3l: 75CP/tona Patrol 2.8l: 60CP/tona Pajero v6 3l: 105CP/tona Puteti gasi specificatiile multor modele de masini inclusiv acest indice aici: http://www.carfolio.com/ Va salut ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxian paul Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 (edited) Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? Atunci G500 W463 scurt ar avea 130hp/tona, nu e bun pentru ca este G sau cum. Nu stiu la alte marci cum este dar la G-eu pe linga motor ai destule modele de cutii de viteza cu diferite rapoarte, si poti alege transmisia potrivita pentru diferite tipuri de utilizare utilizare. Edited December 27, 2011 by maxian paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
omoroka Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? Atunci G500 W463 scurt ar avea 130hp/tona, nu e bun pentru ca este G sau cum. Nu stiu la alte marci cum este dar la G-eu pe linga motor ai destule modele de cutii de viteza cu diferite rapoarte, si poti alege transmisia potrivita pentru diferite tipuri de utilizare utilizare. 130CP/tona e foarte bine. Asa cum ziceam, e un indice legat de performantele masinii, insa nu singurul de luat in seama. La noroi pe langa indicele asta cred ca e importanta greutatea masinii over all. Eu nu zic ca samuraiul e cea mai buna la noroi, ca am ramas blocat cu el in noroiaie de 20cm pe drum drept cu simexuri, de nu se mai misca din loc 1cm. Insa aici depinde si de structura noroiului. Nu zic nici de G ca e nepotrivit ca altfel nu s-ar folosi atat de mult in campionat. Imi aduc aminte insa acum 2-3 ani cand a avut loc intalnirea de iarna de la calugareni, ca pe o panta noroioasa singurele masini care au urcat pana sus au fost un pajero v6 un pic decupat si un samurai cu motor 1.6 si blocant spate. G-ul lui Petre Niteanu (nu stiu ce model) a urcat pana pe la mijloc. Patroalele cam la fel. Sa ma corecteze cineva daca am gresit cumva. Apoi, pe youtube sunt multe filme care pot confirma ca masina usoara, chiar nemodificata, merge mai bine la noroaie. Mai jos va pun unu din filmuletele mele favorite: P91r7T6-WGo Va salut ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cristian1 Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? @omoroka, cu acel clip ai spus totul....un samurai stock contra la jeep-uri putin modificate... BRAVO ! Off-Road in Waldland Link to comment Share on other sites More sharing options...
watcher Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? Problema lui G500 este ca nu am vazut pana acum niciunul in teren. De fapt, in postul care a inflamat atat spiritele am si specificat asta ("cele pe care le-am vazut bagate in teren"). Imi imaginez si eu ca merge intr-un mare fel, totul in recomanda (motor mare, bezina, german engineering) dar nu pot sa zic da sau nu fiindca pana acum nu am vazut decat G280 si G300 (maxim cel de 170cp) in teren. Ba adesea le-am vazut cu motoare de sprinter si alte turbine pe ele in loc de motoarele originale. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxian paul Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 (edited) Re: Ce masina ai alege sa te bagi in noroi...dar sa si iesi din el ? Mai bine spus cea mai mare problema la G class este pretul, mai ales la motorizarile puternice. Din cauza asta nu prea apar la concursuri. Si referitor la clipul pus de Omoroka, toate jepp-urile au intrat fara avint iar veverita a venit tocmai din ,,fundu gradinii'' Edited December 27, 2011 by maxian paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts