cernescucosti Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 (edited) Re: off road pe zapada!!cu ce difera? blocant dif. fata spate ,0,2bar in roti , in zapada de aproape 60cm .http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qyomEg4C-MM#t=0s Edited February 21, 2012 by cernescucosti Link to comment Share on other sites More sharing options...
cernescucosti Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 Re: off road pe zapada!!cu ce difera? La peste 1500m noua partie de schi de pe Muntele Mic , doar un snow mobil ne-a tulburat linistea ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex_pajero Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 Re: off road pe zapada!!cu ce difera? Salut, de doi ani administrez o balta de pescuit zona lehliu, adica acolo unde a fost nasol rau anu asta, de la sosea pana la balta sunt 4 km si gasesti zapada de toate felurile mica mare si mai mare, sunt satul de off-road pe zapada pana-n gat iar concluzia este urmatoarea cu cat zapada este mai mare decat nivelul puntilor cu atat deplasare este mai dificila si periculos de aproape de a devenii imposibila, blocantele fie ele fata ori/si spate, lanturile, anvelopele mai inguste sau mai late(nu vorbesc de cele folosite pe artic trucks) sunt egale cu zero cand zapada are un metru si ramai supendat, nu mai iesi decat tras de altcineva lau dau la lopata pe sub masina de-ti sar capacele ca in cazul meu. Am incercat anvelope si late si inguste si de iarna si at-uri si cu lanturi si fara, acum folosesc km2 de care sunt multumit cum isi fac treaba, mai ales pe zapada de pe camp. Solutia pentru zapada mare...100% senilele sunt cea mai buna treaba. Un exemplu aici [video=youtube;EVA-zmI8c0I]http://www.youtube.com/watch?v=EVA-zmI8c0I&feature=related si cred ca-m mult mai ieftine ca mattracks-urile. Off: daca stie cineva limba rusa si poate sa ma ajute si pe mine sa aflu cateva detalii despre senilele de mai sus( pret, posibilitate montare pe pajero lwb, sau vreo adresa de mail pecare se poate comunica in engleza) as fi recxunoscator. Cam atat am avut de spus depre mersul pe zapada, in special zapada mare. Alex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogdan_mb Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Re: off road pe zapada!!cu ce difera? Am incercat si eu zilele trecute o aventura prin zapada, o carare ingusta de 1,5 metri pe care am incercat sa o incadrez intre roti. Zapada aveam in jur de 80 - 100 cm. Cu blocante si simex-uri nu am avut nici o sansa, m-am chinuit o ora , doua sa fac 100 m . Sunt curios daca lant-urile ar fi facut o diferenta. Dupa care am vazut ceva dragut .... [video=youtube;OQr-KKWBniE] ... pana am aflat pret-ul pentru un set : 16.500 euro + TVA :oo :oo In concluzie iarna trec pe skiuri :D - G 300 TD - W460 - '90 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AT 5.9 Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 (edited) Re: off road pe zapada!!cu ce difera? Trebuie umblat la marca masini :grin::grin::grin: Edited February 22, 2012 by AT 5.9 Johnson. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigdaddy Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Re: off road pe zapada!!cu ce difera? Cu blocante si simex-uri nu am avut nici o sansa, m-am chinuit o ora , doua sa fac 100 m . Sunt curios daca lant-urile ar fi facut o diferenta. :old din proprie experienta - lanturile fac intr-adevar diferenta pe zapada batatorita sau gheata. In rest, nu te ajuta mai nimik atat vreme cat masina ajunge cu burta pe zapada, moment in care da din roti si sta pe loc . Nissan Terrano II SGX - 2.4i - 1994- SWB - Strajerul NISSAN DRIVER Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogdan_mb Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Re: off road pe zapada!!cu ce difera? Cu burta nu ajungea, pe mijloc era o carare facuta cu un plug dar insuficient de lata (avea cam 1,5 metri) . O alta chestie ce am uitat sa precizez, am in anvelope cam 1,8 bari, stiu e cam mult, dar ar fi facut mare diferenta daca erau la 0.8 ? - G 300 TD - W460 - '90 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CYO Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Re: off road pe zapada!!cu ce difera? Sal, Petre Niteanu are dreptate , in anumite situatii lanturile nu ajuta.De ex. pe camp unde zapada era inghetata la suprafata, eu cu lanturile montate (doar pe spate) sapam pana ma suspendam. Cred , cum s-a mai spus, ca cea mai buna solutie sunt niste anvelope supradimesionate si nu foarte agresive. Shake N' Bake !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Re: off road pe zapada!!cu ce difera? Imagineaz-ti cum ar fi fost cu gume inguste .... ( si cei care sustin gumele inguste in offroad la zapada pot face asta .... ) . Offroad pe zapada (...cum spuneau mai multi ... ) nu prea exista , te limitezi la deplasare pe zapada - baloane mari , senile si altele specifice . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
misca Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 (edited) Re: off road pe zapada!!cu ce difera? Salut, La varianta cu senilelem am cautat la rusi si am gasit producatorul asta: http://specauto-vn.ru/news/stoimost_gusenichnykh_sistem/2012-01-20-25 1 euro = 40.3 ruble Sunt cam singurii care ofera un produs finalizat, montat pe multe masini, cu preturi si posibilitatea de a comanda :) Pentru auto sub 1500 kg, ~6000 euro, pentru auto sub 2500 kg ~ 7000 euro. Au variante pentru toate auto 4x4, de la subaru legacy, impreza, la niva, suzuki, uaz, jeep, nissan, mitsu etc. http://specauto-vn.ru/ - primul video de pe pagina ai cateva exemple montate pe mai multe tipuri de masini. Si inca cateva filmulete de la acelasi producator: http://sp4x4.ru/?page_id=145 Inca unul,pe la minutul 10 se vede cum se instaleaza: http://clipiki.ru/video/182362/gusenitsyi-dlya-avto Despre solutia cu platforma cu senile nu sunt prea multe informatii pe net, am gasit pe un forum ca pentru niva ar costa cam 8500 euro. Bafta, mihai. PS. Am gasit si site-ul lor "oficial" semi tradus in engleza :)) http://wheeltracks.eu/prices.html Edited October 8, 2012 by misca Link to comment Share on other sites More sharing options...
cos Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 Re: off road pe zapada!!cu ce difera? Merg intr-un mare fel , ajutate si de reductia pe care o ofera - aproape de 2/1 . Ajutate si de latimea generoasa , care le aduce o presiune mica pe pata de contact , merg pe deasupra . Pentru aceasi suprafata o anvelopa ar trebui sa fie extrem de lata , si umflata la o presiune foarte mica ( sau muuulte anvelope inguste in tandem - aproape imposibil ) . Si nici comportamentul n-ar fi similar , nici pe departe . Scule cam specializate ... dar baietii astia chiar au nevoie de ele . ... sa fim corecti pana la capat ! Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
qumatru Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 Re: off road pe zapada!!cu ce difera? Trebuie umblat la marca masini :grin::grin::grin: dupa cum se vede foarte bine si in acest clip, tractiunea nu este problema cea mai mare pe zapada; problemele de tractiune intr-adevar se rezolva in primul rand din reductor, apoi blocant, apoi anvelopa corespunzatoare si in ultimul rand lanturi; in cazuri extreme tractiunea poate fi ajutata si de instrumente de self recovery: covorase, sine, scarite, baloane pentru tractiune problema pe zapada este suprafata mare de contact cu zapada care fac inutile fortarile motorului si a restului componentelor specifice offroad care ar trebui sa te ajute. asadar e nevoie 1: de inaltime; 2: de scoaterea tuturor elementelor de caroserie cu care zapada face priza; masina din clip nu are deloc aripi care sa se incarce cu zapada 3: atingerea unui nivel de glisare pe stratul de zapada fara a atinge deloc cu burta sau puntea zapada ceea ce inseamna anvelope foarte mari si un motor care merge bine si constant(eu am facut un drum de cativa km anul trecut la ferma sa-i recuperez pe parintii prietenei mele care ramasesera acolo dupa o ninsoare grava; pe drum nu trecuse nimic de curatat si erau inclusiv portiuni viscolite; zapada era pana la partea de jos a bullbarului; nu aveam lanturi insa in 2-3 ore am ajuns si mereu am avut aceeasi problema, desi era blocat spatele si aveam 31" m/t pe suspensia stock, masina nu mergea decat cand hotara motorul sa-mi dea putere moment in care aveam o repriza de cca 100m incare chiar ma deplasam peste zapada; apoi pierdeam puterea si ma afundam si iar incepeam sa imping zapada cu botul deplasandu-ma max 5 metri pe minut) am studiat si eu in detaliu problema zapezii pentru ca zapada este cel mai intalnit element de offroad din viata mea(vanatoarea se face iarna in special la noi in zona de camp/deal unde predominant este iepurele) si sincer cred ca cel mai ieftin accesoriu pe care il poti pune la masina ca sa rezolvi problema cu zapada este un plug pentru zapada. pentru ca altfel ca sa fii sigur ca poti trece peste tot iti trebuie ceva care arata ca masinile de la arctic trucks si asta costa, chiar daca ai posibilitatea sa ti-o faci singur... din cate tin minte 5-7000 euro ar fi numai anvelopele plus modificari radicale la masina vorbim de minim 20.000 euro investitie in masina Nissan Patrol GR Y61 3.0 turbo diesel intercooler 2000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
misca Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 (edited) Re: off road pe zapada!!cu ce difera? am studiat si eu in detaliu problema zapezii pentru ca zapada este cel mai intalnit element de offroad din viata mea(vanatoarea se face iarna in special la noi in zona de camp/deal unde predominant este iepurele) si sincer cred ca cel mai ieftin accesoriu pe care il poti pune la masina ca sa rezolvi problema cu zapada este un plug pentru zapada. pentru ca altfel ca sa fii sigur ca poti trece peste tot iti trebuie ceva care arata ca masinile de la arctic trucks si asta costa, chiar daca ai posibilitatea sa ti-o faci singur... din cate tin minte 5-7000 euro ar fi numai anvelopele plus modificari radicale la masina vorbim de minim 20.000 euro investitie in masina Voi avand locurile de vanatoare pe o arie relativ restransa, puteti achizitiona un utilaj cu senile si apoi dotat cu tot ce trebuie pentru vanatoare iarna. Iesiti mai ieftin, rapid si comod decat cu un auto dotat cu cine stie ce accesorii. Edited October 8, 2012 by misca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unimog Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 Re: off road pe zapada!!cu ce difera? La asa ceva te-ai gandit ? Este facut la noi http://forum.club4x4.ro/showthread.php?62639-N-i-s-s-a-n-o-s-a-u-r-u-s-R-e-x/page5 0747967945 kiss.zoltan@offroadmania.ro Nebun de masini , off-road, natura, noroi, putere, aer proaspat Link to comment Share on other sites More sharing options...
misca Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 Re: off road pe zapada!!cu ce difera? Scuze de off-topic, e ultimul, promit :) qumatru, daca nu gasesti un utilaj cu senile pentru iarna la vanatoare, sunt aici pe forum niste alternative f bune de vanzare: cateva zil-uri... http://forum.club4x4.ro/showthread.php?67483-2-buc-zil-131-inmatriculate-4k-buc http://forum.club4x4.ro/showthread.php?64103-VAND-camion-ZIL-157 Sunt OK din toate punctele de vedere: merg in conditii extreme, unele cu troliu mecanic, cost rezonabil pentru o vantoare (100-200 l de benzina :D ) si pot fi utilate dupa bunul plac. Uite o idee cum se relaxeaza rusii: sauna mobila pe baza de zil 131 sau gaz 66: http://saunamobil.narod.ru/banya_gaz_66/ Pot fi si utilate cu paturi pentru odihna, soba cu lemne/gaz pentru iarna, bucatarie, living.... Au cateva defecte, n-au servodirectie si ABS(iti mai trebuie un sofer de minim 90-100 kg), dar avantajul este ca e imposibil sa rupi ceva la masina asta. Consumabilele sunt ieftine in R.Moldova si Ukraina. Spor. mihai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qumatru Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 Re: off road pe zapada!!cu ce difera? bigger is better :)) asa daca vreau sa fiu sigur de ceva dau de inca o categorie la permis si imi iau un unimog :| Nissan Patrol GR Y61 3.0 turbo diesel intercooler 2000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Costas Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 (edited) Re: off road pe zapada!!cu ce difera? O intrebare serioasa ! Am achizitionat de curand un Mitsu L200 2.5 D din 2007. Vreau sa il folosesc la deszapezire cu un plug de la colegu Unimog. Ce anvelope sunt mai bune pentru Impins. mai subtiri sau mai late? 265/70/16 sau 205/80/16 ?! sau mai late? sau mai inguste? Multumesc pentru valul de raspunsuri asteptat. Edited December 26, 2012 by Astral Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrei_vl Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Re: off road pe zapada!!cu ce difera? Lanturi pe toate 4 rotile :h5 ( anvelope inguste :wink: ) ex: ARO 244 3.1D & Opel Frontera 2.3TDI :cort Link to comment Share on other sites More sharing options...
air_wolf Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Re: off road pe zapada!!cu ce difera? inguste in zapada mica, altfel baloane de peste 12.5 si presiune cit mai mica. este o problema de distributie a presiunii. de ce credeti ca artic trucks contruiesc masinile cu pneuri de 15.5?!:wink: The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500 4x4MANIA is where we are !!! “ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius. Link to comment Share on other sites More sharing options...
koais Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 Re: off road pe zapada!!cu ce difera? Nemo me impune lacessit ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petre Gabriel Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 Re: off road pe zapada!!cu ce difera? Blocantele ajuta mult daca ai pe ambele punti. Eu cu autoblocant pe puntea spate a Samuraiului pe zapada nu mai iau nici un viraj daca tre sa urc in ture si nu pot lasa acceleratia. si subscriu .. . . . cauciucuri putin agresive; simexurile sapa intr-un mare stil si imediat ramai suspendat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrolator Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 (edited) Re: off road pe zapada!!cu ce difera? Zapada e de foarte multe feluri si fiecare fel are particularitatile lui. Eu daca mi-as pregati masina (Patrol GR Y60 lung 2.8 TD) pt. o tura pe zapada, asa în general, fara sa stiu ce fel de zapada ma asteapta, în primul rînd as monta sub tot sasiul scuturi (chiar si din tego),din fata pîna în spate pt. a culisa mai bine în zapada adînca. Apoi as opta pt. cele mai mari cauciucuri posibile fara modificari de rapoarte (33" în cazul meu), de latime medie (max. 12,5) pt. un control mai bun în zapada pulbere sau "flescaiala" uda, cu un profil nu foarte agresiv si cu multe taieturi (ex. Hankook / RT03, BFG MT KMII, etc.) pt. grip pe zapada batatorita si o presiune cît mai mica pt. o "mulare" mai buna a cauciucului pe sol. O suspensie min. + 2". As demonta tot ce se poate de pe sub masina (cîrlig, aparatori de noroi, praguri, etc). Alte "extras"-uri pe care le-as lua cu mine: -Lanturi pt. portiuni de drum cu ghetata -Lopata pt. deszapezire -Drujba pt. cazul trecerii peste ape înghetate cu gheata insuficient de groasa pt. a suporta greutatea masinii. -O sticla de Hennessy XO pt. mine în toate cazurile:wink: Cum se joaca unii: [video=youtube;9dBfW0Cc4-A] [video=youtube;Jikk3-uCa8w] Edited December 26, 2012 by Patrolator Unde-i un PATROL, acolo-i un drum... http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrolator Posted December 28, 2012 Share Posted December 28, 2012 (edited) Re: off road pe zapada!!cu ce difera? Un filmulet în care (lasînd la o parte comparatia X vs. Y) se observa "comportamentul" zapezii (pe la mijlocul filmului chiar f. bine) Hummer-ul e avantajat de rotile mari dar mai ales de lipsa puntilor (vezi urma neteda pe zapada în spatele lui). Oride cîte ori reuseste sa nu adune si sa împinga zapada ca un buldozer, înainteaza. Cred ca daca avea un scut înclinat în jos la bara fata, se descurca mult mai bine. Edited December 28, 2012 by Patrolator Unde-i un PATROL, acolo-i un drum... http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrolator Posted December 28, 2012 Share Posted December 28, 2012 (edited) Re: off road pe zapada!!cu ce difera? Între reclama... https://www.youtube.com/watch?v=knjENptfxKw ...si realitate: https://www.youtube.com/watch?v=YG7UEgeOl84&feature=endscreen&NR=1 Edited December 28, 2012 by Patrolator 1 Unde-i un PATROL, acolo-i un drum... http://www.youtube.com/watch?v=zkXzSVPkucQ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marse Posted December 28, 2012 Share Posted December 28, 2012 Re: off road pe zapada!!cu ce difera? [video=youtube;qu-KZKWXhLM] Scump si prost am tot vazut. Ieftin si bun NU EXISTA! :grin: Prahova 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts