vali rfo Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 (edited) Gipanu mare galben. Asa ii zice baietelul meu. Masina asta a avut o istorie nu prea fericita cand am luat-o. La inceput, am zis ca e prostie de masina, si nu prea ne-am batut capul cu ea. Provenea de la o unitate militara si ii lipseau actele dintre unitatea pe care fusese inmatriculata, si cea de la care o achizitionasem. Asa ca am inmatriculat-o pe primarie. Nu prea mergea nici bine, desi avea 4200 Km. Avand un raprt de compresie 7 : 1 , nu prea ii place benzina de 90 si ceva. Totusi, vazand potentialul ei in offroad, am facut un efort si am deslusit problema actelor si am inmatriculat-o cu numere definitive. Problema aprinderii am rezolvat-o cu niste bujii mai bune, fise noi, bobina mai puternica, aprindere electronica. Acum porneste super bine si nu mai uda bujiile. Inca mai ma gandesc la ceva adaptari la motor dar mai astept un pic. Am vrut s-o pastram cat mai originala. Asa ca singurele modificari aduse au fost anvelopele cu profil simex, proiectoare hella luminator, turometru, si centuri de siguranta. In vara asta o sa-i fac un roll bar in interior, deoarece structura superioara e din lemn. De asemenea o sa-i mai pun si un troliu. Pana acum nu am avut nevooie de troliu decat cand am vrut sa am. Dar cred ca e bine sa fie. Ca si plusuri in off road: Garda sol la diferential cu anvelope de 31, 30 cm, la prag 50 cm. Ungiul de atac nu l-am masurat, dar cred undeva gen 50grade, cel de degajare e ceva mai mic, dar suficient. Oricum, barele sunt metalice, asa ca poti ca dai cu ele prin pamant cu incredere. Un alt plus il reprezinta faptul ca nu exista teama ca o s-o zgarii sau ceva. Ca si minusuri, motorul foarte slab : 70 cp si consum minim, pe sosea, 13%. In off road, cata benzina bagi, atata consuma. Un alt minus il reprezinta faptul ca nu are servo directie sau frana. Dupa o zii pe coclauri, zici ca ai fost la sapa. De asemenea lipsa posibilitatii de a monta un blocant pe spate. O alta problema o reprezinta greutatea in procurarea pieselor. Dar una peste alta e o masina care iti aduce multa placere si bucurie. Copii mei sunt innebuniti dupa ea http://img823.imageshack.us/img823/1482/dsc00686fc.jpg http://img132.imageshack.us/img132/8094/dsc00043h.jpg http://img860.imageshack.us/img860/7327/dsc00648j.jpg http://img811.imageshack.us/img811/889/dscf1487j.jpg Edited April 20, 2011 by vali rfo 4x4 -rile mele: Mitsubishi L200, Dacia papuc4x4, Bmw X3 2.0i, Bmw X3 3.0sd, si cea mai 4x4: KTM 450exc Link to comment Share on other sites More sharing options...
vali rfo Posted April 13, 2012 Author Share Posted April 13, 2012 (edited) Re: Uaz Am terminat cu modificarile propuse pentru UAZul meu. Aprimit scaune fata de bmw seria 3 din 2002, cu reglaje chiar si pe inaltime, i-am facut rollbar in interior, am capitonat coviltirul ala de lemn, i-am facut o bancheta spate ca lumea, un bull bar. Cam astea sunt partile bune. Mi-am facut curaj si am dat chiuloasa jos si am luat din ea, asa incat sa modific raportul de compresie. L-am dus de la 7 la 1 cat era original, la 8,5 la 1. Dupa ce am montat-o la loc, a mers super. Nu pot spune ca am simtit mult mai multa putere, dar mergea mult mai cursiv si ceva mai intepat. Doar ca ieri a refuzt sa mai mearga de fel. Adica de loc. Sta pornita doar cu socul tras, scoate fum, nu are nici un pic de putere, adica nu poti sa pleci cu ea din loc ca se opreste motorul. Deci, dupa 2 saptamani de munca, m-am ales cu o masina mai confortabila, mai primitoare, care zace in garaj. O sa pun poze si vin cu noi informatii dupa paste. Sunt in tratative sa ii schimb motorul. Sper sa se concretizeze. Edited April 13, 2012 by vali rfo 4x4 -rile mele: Mitsubishi L200, Dacia papuc4x4, Bmw X3 2.0i, Bmw X3 3.0sd, si cea mai 4x4: KTM 450exc Link to comment Share on other sites More sharing options...
vali rfo Posted April 20, 2012 Author Share Posted April 20, 2012 Re: Uaz Se pare ca discutiile legate de schimbarea motorului au stagnat, asa ca m-am hotarat sa repar motorul meu. Lucru interesant e ca motorul nu are nimic. Adica este compresie, este presiune de ulei, este scanteie, este bezina. Dar prea multa. Demontez carburatorul, il curat, il pun la loc, dar nimic. Tot nu merge. Caut pe net, pe forumuri din Rusia, si aflu cum ca eu am cel mai vechi si nefericit model de carburator cu o singura camera, K 129. Tot aici aflu ca unul din unul din cele mai reusite carburatoare puse pe UAZ este modelul dublucorp K-126G. S-a montat pe unitatile fabricate dupa 1990. Zicese ca ar consuma mai putin, ar trage mai bine si ar fi mai stabil. Asa ca sus in masina si directia Chisinau. Aici ajutat de un prieten, am ajuns la un magazin ( habar nu am sa ajung acolo singur sau cum se numeste ) unde puteai gasi orice piesa de uaz. Adica chiar orice piesa. Asa s-a achizitionat carburatorul cu pricina, ceva set de reparatii pt el si ceva set de garnituri. Am venit acasa, am facut la freza flansa de adaptare a carburatorului pe galerie, am pus bujii noi. Si am dat cheie. Merge brici. Maine cred ca ma plimb toata ziua, ca prea m-a fiert in ultimele zile. Deci, ca idee pentru posesorii de UAZ, daca nu aveti deja, luati-va K-126 G 4x4 -rile mele: Mitsubishi L200, Dacia papuc4x4, Bmw X3 2.0i, Bmw X3 3.0sd, si cea mai 4x4: KTM 450exc Link to comment Share on other sites More sharing options...
vali rfo Posted April 22, 2012 Author Share Posted April 22, 2012 Re: Uaz Am facut noi probe. O panta unde urca pana acum cu cu 55km/h in a 3-a, acum urca cu 65 si in varf aproape 70. Cred ca e de bine. Saptamana asta o sa continui cu modificarile privind confortul. Vreau sa ii mai scot din foile de arc, sa fac suspensia mai moale. Teoretic, ar trebui sa devina mai prietenoasa. Revin cu impresii dupa ce se executa. 4x4 -rile mele: Mitsubishi L200, Dacia papuc4x4, Bmw X3 2.0i, Bmw X3 3.0sd, si cea mai 4x4: KTM 450exc Link to comment Share on other sites More sharing options...
vali rfo Posted April 23, 2012 Author Share Posted April 23, 2012 Re: Uaz Am facut si ajustarea de arcuri. Deocamdata doar la spate. Acolo era cel mai rau. Am scos 3 dintre cele 9 lamele ale arcurilor din spate ( incepand de la cel mai scurt, al 2-lea, al 4-lea si al 6-lea ). Am inlocuit grosimea lor cu un distantier de 25 mm, si gata treaba. La prima tura se pare ca e ceva mai bine. Pasagerul din spate nu a mai dat cu capul in plafon la primul damb. Deci, cred ca sunt pe calea cea buna. As fi foarte curios sa vad cum se comporta acum fata de una originala. Are cineva vreuna aproape de Ploiesti? 4x4 -rile mele: Mitsubishi L200, Dacia papuc4x4, Bmw X3 2.0i, Bmw X3 3.0sd, si cea mai 4x4: KTM 450exc Link to comment Share on other sites More sharing options...
vali rfo Posted April 24, 2012 Author Share Posted April 24, 2012 (edited) Re: Uaz Pun aici niste poze cu imbunatatirile masinii : Scaune fata Bmw cu reglaje inclusiv pe inaltime Rollbar si capitonaj plafon, plafoniera led Bancheta spate 3 locuri si capitonaj plafon Bord cu toate ceasurile functionale si turometru Proiectoare Hella Luminator si bullbar Carburatorul K-126-G cu flansa de adaptare, aprinderea electronica ( cea rosie de sub bobina de inductie ) si cei 5 mm minus din chiulasa Edited April 24, 2012 by vali rfo 4x4 -rile mele: Mitsubishi L200, Dacia papuc4x4, Bmw X3 2.0i, Bmw X3 3.0sd, si cea mai 4x4: KTM 450exc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Astral Posted April 24, 2012 Share Posted April 24, 2012 (edited) Re: Gipanul mare galben - LUAZ-ul meu ! Daca nu ma insel, e cel mai competent si aratos UAZ de pe forumul nostru, drept pentru care am ales de pe celalalt topic fix postarile referitoare la masina ta si am creat un topic dedicat, cel de fata ! :h5 Edited April 24, 2012 by Astral REGULAMENT FORUM CLUB 4X4 Rescue 4x4 & MyTrip Link to comment Share on other sites More sharing options...
KTibor Posted April 24, 2012 Share Posted April 24, 2012 Re: Gipanul mare galben - LUAZ-ul meu ! Daca nu ma insel, e cel mai competent si aratos LUAZ de pe forumul nostru, drept pentru care am ales de pe celalalt topic fix postarile referitoare la masina ta si am creat un topic dedicat, cel de fata ! :h5 Vezi ca, e cel mai frumos UAZ nu LUAZ :grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Astral Posted April 24, 2012 Share Posted April 24, 2012 Re: Gipanul mare galben - LUAZ-ul meu ! Vezi ca, e cel mai frumos UAZ nu LUAZ :grin: Ooops.....mea culpa.....nu ma pricep la marca asta si recunosc ca am fost mai atent la alegerea postarilor cu masina decat la marca.... Multumesc de sesizare, corectez instant ! :h5 REGULAMENT FORUM CLUB 4X4 Rescue 4x4 & MyTrip Link to comment Share on other sites More sharing options...
vali rfo Posted April 25, 2012 Author Share Posted April 25, 2012 Re: Gipanul mare galben - UAZ-ul meu ! Multumesc pentru aprecieri. Am incercat sa fac cunoscute probele si modificarile facute de mine pentru ca altii sa nu mai aiba nevoie de cautat pe forumuri din Rusia, Anglia, Italia, daca e bine sa faca ceva sau nu. Oricum, weekendul asta o sa fac o iesire in compania unui Hyundai Galoper Scurt ( inaltat, simex, troliu ) si al unui Defender dupa care revin cu informatii asupra consumului si a comportamentului in teren acum, dupa modificarile facute la motor. 1 4x4 -rile mele: Mitsubishi L200, Dacia papuc4x4, Bmw X3 2.0i, Bmw X3 3.0sd, si cea mai 4x4: KTM 450exc Link to comment Share on other sites More sharing options...
u2_2 Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Re: Gipanul mare galben - UAZ-ul meu ! Nu ma pricep la UAZ, doar caut cauciucuri de UAZ, dar chiar ai muncit ceva si masinuta arata bine. Ma uitam la interior, de ce are asa multe manete? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vali rfo Posted April 25, 2012 Author Share Posted April 25, 2012 Re: Gipanul mare galben - UAZ-ul meu ! Pai una e schimbatorul de viteze, una frana de mana, una cupleaza fata si cealalta reductorul. In total 4. Referitor la partea cu munca, masina chiar merita. Adica fara nici o modificare, mergea mai bine ca unele masini mult mai cu pretentii. Asa ca un pic de atentie merita si ea, manca-o-ar tata :grin: 4x4 -rile mele: Mitsubishi L200, Dacia papuc4x4, Bmw X3 2.0i, Bmw X3 3.0sd, si cea mai 4x4: KTM 450exc Link to comment Share on other sites More sharing options...
vali rfo Posted July 17, 2012 Author Share Posted July 17, 2012 Re: Gipanul mare galben - UAZ-ul meu ! Am zis ca vin cu completari dupa iesirea cu Galoperul 3.0i si Defenderul 2.4td. Fiecare masina a avut momentele ei de glorie si de rusine. De exemplu, pe niste sleauri, Defenderul, cu toate diferentialele blocante si anvelope de 33 a ramas unde Uaz-ul cu roti de 31 nici nu a ezitat. Ce sa faci, puntile portal. Pe de alta parte, pe o panta ffff abupta, lunga si bolovanoasa, Galoperul a urcat lejer, Defenderul a urcat greu si Uaz-ul mai sa nu urce (in treapta 2 pe reductor, efectiv murea motorul, iar a 1-a pe reductor era prea scurta si nu facea destula viteza sa aiba un pic de inertie ). De data asta puterea a fost cea care a facut diferenta. Apoi au urmat niste urme de TAF, unde Defenderul s-a rasturnat pe o parte, a soferului. Partea proasta e ca i-a sarit si borna de la baterie, care e chiar sub scaunul soferului. Asa ca a fost nevoie de ajutorul TAF-ului care facuse urmele sa il punem pe roti. Uazul si Galoperul au trecut. De data asta, cel de la volan a facut diferenta. Ca o concluzie, Uazul inca simte nevoie de mai multa putere. Nu multa, dar totusi mai trebuie. Dar chiar si asa, a fost masina care a ramas cel mai putin impotmolita pe acest traseu. Daca avea 20% mai multa putere nu ramanea de loc. Partea proasta e ca din motorul asta nu mai am ce sa storc. Nici consumul nu a fost prea prietenos. Dar la cat am chinuit-o... nu stiu ce sa zic. Dupa iesirea asta, am facut niste masuratori de noxe si se pare pe camera 2 a carburatorului merge ffff bogat. Am facut probe cu mai multe jicloare si am gasit un jiclor un pic mai mic cu care trage tot la fel. In mod normal ar trebui sa mai scada consumul. Astept cu interes urmatoarea iesire. 4x4 -rile mele: Mitsubishi L200, Dacia papuc4x4, Bmw X3 2.0i, Bmw X3 3.0sd, si cea mai 4x4: KTM 450exc Link to comment Share on other sites More sharing options...
vali rfo Posted August 25, 2012 Author Share Posted August 25, 2012 Re: Gipanul mare galben - UAZ-ul meu ! Se pare ca tot foarte mult consuma. Asa ca i-am pus GPL. Vad ca la un drum obisnuit, adica asfalt si ceva camp ( la o vanatoare ), a consumat 20% GPL. Mi se pare rezonabil. Nu are putere ca si pe benzina, dar in cele mai multe cazuri se descurca. Oricum, daca e necesar, pot sa o dau pe benzina. Nu am afectat cu nimic mersul pe benzina odata cu montare instalatiei de GPL si niciodata nu plec cu rezervorul gol. Asta si pentru ca autonomia pe gaz este de aprox 200km. 4x4 -rile mele: Mitsubishi L200, Dacia papuc4x4, Bmw X3 2.0i, Bmw X3 3.0sd, si cea mai 4x4: KTM 450exc Link to comment Share on other sites More sharing options...
laforza Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Re: Gipanul mare galben - UAZ-ul meu ! super buna masina ! felicitari ! sincer, face parte din categoria agregatelor 4x4 pt BARBATI ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vali rfo Posted August 25, 2012 Author Share Posted August 25, 2012 Re: Gipanul mare galben - UAZ-ul meu ! Si din aia mancati bine. Nu servo frana, nu servodirectie, suspensia facuta sa protejeze masina, nu ocupantii... Dupa o zi de mers cu ea pe coclauri, zici ca ai fost o saptamana zi de zi la sala. Dar cred ca merita efortul. De altfel, cred ca asta si e esenta iesirilor in off road. Sa fie greu. Altfel, care ar mai fi provocarea. Eu asa gandesc. 4x4 -rile mele: Mitsubishi L200, Dacia papuc4x4, Bmw X3 2.0i, Bmw X3 3.0sd, si cea mai 4x4: KTM 450exc Link to comment Share on other sites More sharing options...
u2_2 Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Re: Gipanul mare galben - UAZ-ul meu ! Am o carte despre carburatoare, cu ajutorul ei am reglat un carburator dublucorp de Oltcit sa consume 7% combinat. Daca imi dai tipul de carburator, sau numele lui, poate il gasesc in cartea aia sa-l poti regla corect, sau macar sa ai cotele. In alta ordine de idei, chiar si nivelul de carburant din camera de nivel constant influenteaza consumul si modul in care masina trage. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vali rfo Posted August 25, 2012 Author Share Posted August 25, 2012 Re: Gipanul mare galben - UAZ-ul meu ! Carburatorul este K 126 G, rusesc. Nu stiu dupa ce e copiat. L-am luat nou nout. Cred ca asa trebuie sa mearga. Reglaje nu are prea multe. Pt nivelul din camera, are o dunga, iar pentru reglajul de aer are un singur surub, dar care influenteaza doar relantiul. Am facut fel si fel de probe cu diferite jigloare. Cum incerci sa pui unul mai mic, nu mai merge. Adica nu merge mai incet. Pur si simplu incepe sa tuseasca, sa dea rateuri... Dar nu te gandi la diferente mari ( adica merge cu 1.2mm si cu 1.15 nu merge). Am reglat astfel incat sa iau din benzina de pe pestetot unde se poate, cu conditia sa nu scada performantele. Am un drum in panta unde testez viteza maxima in treapta a 3-a. I-am luat un pic din nivel, am schimbat jigloarele cu unele un pic mai mici, am micsorat un pic cursa pompei de sprit. Toate astea au fost facute in felul urmator: Se schimba un singur parametru, dupa care proba. Daca era bine mergeam mai departe pana nu mai era bine, si alegeam varianta optima. Apoi se trecea la alt parametru. Noroc ca nu are prea multi. Adica in cate o zi am dat si de 10 ori capacul de la carburator jos. Si am lucrat mai multe zile. Momentan, raspunsul masinii este foarte prompt, nu se ineaca daca accelerezi brusc de la turatie mica si nu are vreo gaura de putere pe anumite turatii sau apasari ale pedalei. Pe de alta parte bujiile sunt caramizii, esapamentul destul de curat. Deci chiar cred ca mai bine de atata nu se poate. Si pe urma am facut un calcul. Un prieten are un Suzuky Jimny de 1.3 din 2007. Are in jur de o tona, motor cu injectie, anvelope de strada si consuma 10-11 pe sosea. Pai masina mea, care are 1700kg, motor generatie 1900 toamna, anvelope profil simex de 31 resapate ( foarte grele fata de unele de strada neresapate ), o cutie de viteze care are in a 4-a la 3000rpm, 70 km/h, cat ai vrea sa consume? 17% e normal in conditiile astea cred. Si dupa cum am zis, 20% GPL la un drum mixt e chiar bine. Eu sunt multumit. Cel putin pentru moment 4x4 -rile mele: Mitsubishi L200, Dacia papuc4x4, Bmw X3 2.0i, Bmw X3 3.0sd, si cea mai 4x4: KTM 450exc Link to comment Share on other sites More sharing options...
u2_2 Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 (edited) Re: Gipanul mare galben - UAZ-ul meu ! Am gasit K126 dar varianta H nu G, vezi daca iti foloseste. Daca nu seamana spune-mi si mai caut. Nu-l pot atasa, e un PDF de 2 pagini si e prea mare, daca il vrei da-mi pe PM adresa de mail. Later edit: vad ca rusii spun ca Solex-ul de pe Lada Niva se potriveste in loc de mult mai gurmandul K126G, asta e criticat ca fiind nehalit si instabil. Edited August 25, 2012 by u2_2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vali rfo Posted November 1, 2012 Author Share Posted November 1, 2012 (edited) Re: Gipanul mare galben - UAZ-ul meu ! Am mai facut ceva modificari: Troliu 13000lbs, suport troliu si bara fata custom, jante 7j cu ET -15, overfendere tabla 3 cm. Urmeaza praguri si bara spate in stilul celei de fata. Motorul merge foarte bine pe gaz. Nu am avut nevoie sa-l dau pe benzina pana acum. Si ultimul drum l-am facut la Stefesti, pe Secara, duminica la pranz, dupa ploaie. A urcat cu a 2-a pe reductor cu 4 persoane in masina. Am zis ca poate fac si eu proba la troliu, dar nu a fost sa fie. Nici macar nu a fost nevoie sa dau o data in spate. Edited November 1, 2012 by vali rfo 4x4 -rile mele: Mitsubishi L200, Dacia papuc4x4, Bmw X3 2.0i, Bmw X3 3.0sd, si cea mai 4x4: KTM 450exc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cleo Posted November 1, 2012 Share Posted November 1, 2012 Re: Gipanul mare galben - UAZ-ul meu ! Sa o conduci sanatos,arata foarte fain :wink: Sunt roman si ca roman ma socot buricul pamantului.Ca daca n-as fi roman n-as fi nimic.Nu ma pot imagina francez, englez,german,adica nu pot extrapola substanta spiritului meu la alt neam.Sunt roman prin vocatie,ca altfel nu pot sa ies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vali rfo Posted November 1, 2012 Author Share Posted November 1, 2012 Re: Gipanul mare galben - UAZ-ul meu ! Multumesc pentru aprecieri 4x4 -rile mele: Mitsubishi L200, Dacia papuc4x4, Bmw X3 2.0i, Bmw X3 3.0sd, si cea mai 4x4: KTM 450exc Link to comment Share on other sites More sharing options...
vali rfo Posted November 9, 2012 Author Share Posted November 9, 2012 Re: Gipanul mare galben - UAZ-ul meu ! Noi modificari: A primit praguri laterale, bara spate in stilul celei din fata, un haion care se deschide ( partea din spate era fixa ), si un set proiectoare de lucru langa parbriz. Maine ii fac si poze. 4x4 -rile mele: Mitsubishi L200, Dacia papuc4x4, Bmw X3 2.0i, Bmw X3 3.0sd, si cea mai 4x4: KTM 450exc Link to comment Share on other sites More sharing options...
vali rfo Posted November 15, 2012 Author Share Posted November 15, 2012 Re: Gipanul mare galben - UAZ-ul meu ! Pozele pe care le-am promis. 1 4x4 -rile mele: Mitsubishi L200, Dacia papuc4x4, Bmw X3 2.0i, Bmw X3 3.0sd, si cea mai 4x4: KTM 450exc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mugur Iacob Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Re: Gipanul mare galben - UAZ-ul meu ! Domn Vali ....cam miroase a pasiune adevarata..:1 Bravos! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts