Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Accident off-road in Prahova


Recommended Posts

Re: Accident off-road in Prahova

 

Sustin 100% cele scrise mai sus de @calinvas .

Din pacate e o experienta neplacuta , cu invataminte cistigate cu greu , prea greu . Regret pentru cei carora li s-a intimplat , dar ma si bucur ca sint bine si vor trece si peste asta .

 

Recomand cu caldura centurile la toti ocupantii . In cazul meu a fost factorul salvator de fiecare data , nici nu vreu sa ma gindesc cum ar fi fost ca fata mea sa nu aiba centura cind ne dadeam de-a curmezisul la vale . Din cauza de paranoia o tineam cu doua centuri , in diagonala , pe locul central . Fizic , totul a fost bine ( mai departe de partea fizica sint sigur ca nu vom uita niciodata ).

Nu vad absolut nici un motiv pentru a nu folosi centura la toti ocupantii . E doar parerea mea , confirmata si de statistica . Atunci cind sistemele de siguranta astea simple nu mai pot fi utile , ai cam putine sanse in continuare .

Din acelasi motiv nu am nimic care sa se plimbe prin masina ( exceptie fac rochiile fetei mele cind mergem pe la concursuri .

 

Inca o data , capul sus si steagu-n vint . Respectele mele .

  • Like 1

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Accident off-road in Prahova

 

Poate parerea mea o sa deranjeze pe cineva; cer scuze anticipat. In offroad frica si teama controleaza simturile, cu alte cuvinte devii mult mai atent, prudent etc. Familia in masina merge pe forestier ,la poze deci un drum pe care il poti face cu un suv de strada.Copii in masina in offroad nu au ce cauta ( ca ii legi , au hamuri, centuri etc ), nu risca familia ta . Daca nu ai frica , teama , atunci ai o problema ; INCONSTIENTA.

Link to comment
Share on other sites

Re: Accident off-road in Prahova

 

@Calin, Cos :

 

Acest topic are ca scop sa fie de invatatura si altora, poate cu mai putina experienta, poate care de-abia si-au luat prima lor masina 4x4 si care au impresia falsa ca masinile astea sunt super-sigure si super-potente si ajung sa faca lucruri foarte periculoase pentru ei si insotitorii lor......

 

Daca autorul nefericitei intamplari este deranjat si considera ca este suficient cat si ce anume s-a constat, atunci da, ii vom respecta decizia si vom inchide acest topic.

 

Dan Soare, te rog, asteptam parerea ta ! :h5

Link to comment
Share on other sites

Re: Accident off-road in Prahova

 

Parerea mea e ca ...n-ar trebui sa asteptam nici o parere .Nu acum , lasati omul in pace .

Cine vrea sa invete cite ceva ...are de unde .

 

Revin la centura si alte alea ( n-am fost clar in postarea mea anterioara ...ca sa fie acum clar ...) eu m-am rasturnat cazind de pe soseaua suprainaltata . Soseaua era ( si inca este) ingusta la limita , fara santuri , doar suprainaltare de inaltimea unei persoane adulte . La vremea respectiva ara acoperita cu un strat gros de criblura necompactata , fiind in reparatie . Am derapat evitind o masina , in virful unui deal , in curba la stinga . Si cealalta masina s-a invirtit pe sosea , dar mai putin decit mine si a ramas pe drum . Eu am serpuit pe toata latimea drumului , am reusit sa redresez de doua ori si a treia oara am cazut de pe rambleu , m-am rasturnat de citeva ori . M-am intilnit cu masina cealalta in curba si in cap de deal , ambii avind tendinta sa mergem oarecum pe centrul drumului , unde erau formate deja fagase in criblura . Aveam sub 40km/h, in viteza a treia , masina cu tractiune spate .

 

Astfel fiind expusa problema , nu eram deloc in timpul unei aventuri offrodistice...ci pe soseaua patriei . Fata mea era inhamata cu doua centuri in diagonala pentru ca in urma cu doar citeva luni avusesem doua incidente cu pietoni - mai exact o cucoana in capot si papuci a pasit vitejeste in traversare ci doi copii de mina , dintre masini ...si a doua oara mi-a sarit iepureste in fata un om din spatele unui maxi-taxi , tot in traversare fara zebra sau fara macar sa scoata capul sa se uite in dreapta lui ...

 

In ambele cazuri am frinat si cu psihicul si cu muschiul cardiac ... , nu numai cu picioarele . In ambele cazuri copilita mea care avea vreo 80 cm s-a facut ghem zburator , prima data trecind printre scaune si aterizind pe picioarele mele de pe pedale , a doua data ingramadindu-se in fata locului din fata . Pietonii si-au vazut bine-mersi de viata lor in continuare , stergind putina rapid ca se lua lumea de ei ...

 

In nici unul din aceste doua ( si unicele de pina acum si de acum in continuare ) nu avea centura .

 

Cind m-am rasturnat in situatia de mai sus eu ( ca sofer ) aveam centura fixa ( adica autoretractibila , dar blocata cu o catarama si ajustata relativ fix dupa corpul meu , iar pasagerul din dreapta fata avea centura autoretractibila libera , ca la toate masinile . La frinarea de dinaintea deraparii s-a largit centura autoretractibila , miscarea corpului spre inainte din cauza frinarii fiind lenta si astfel centura nu a blocat tamburul . Cei care au avut centuri fixe au avut urme ( vinatai de la centura ) mult mai mici decit cea de la centura autoretractibila , pentru ca au stat fixe si nu s-au derulat la frinare (cind corpul se apleaca spre fata ) .

 

 

Scuze ca m-am bagat cam aiurea cu pledoaria PENTRU CENTURA .

Stiu ca jeneaza , te spinzura si-ti ia aerul ...

Cei care cred ca daca nu au centura pusa se pot tine de volan sau de minere , in caz de vreo belea ... gresesc amarnic .Nu poate nimeni care e om ... probabil ca doar cel de sus sa-i tina sa nu-si rupa capul ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Accident off-road in Prahova

 

....

Cei care cred ca daca nu au centura pusa se pot tine de volan sau de minere , in caz de vreo belea ... gresesc amarnic .Nu poate nimeni care e om ... probabil ca doar cel de sus sa-i tina sa nu-si rupa capul ...

 

 

+1

 

ptr "cei puternici" le sugerez sa incerce sa ridice cu o mana (sau chiar cu 2) o greutate (un sac cu ciment sau ceva boltar) care cantareste cam de 2-3 ori cat greutatea lor proprie...fiindca la franare sau impact asta se intampla, greutatea (NU masa!) omului este inmultita cu 2-3-4x sau cu mai mult depinde de cat de violent este impactul/decelerarea...un copil de 2 ani tinut in brate...are 12-14 kile...nu e mult...dar la o franare violenta greutatea resimtita de cel care tine copilul in brate este de 28-40kg... in caz de impact mai adaugati inca odata atat..... cati dintre noi suntem in stare sa tinem in brate 70-80kg ?

 

 

cine are de invatat invata.....citind pe forum...altii invata "the hard way"... s-au zis multe...dar in final selectia naturala are ultimul cuvant.

 

 

@dansoare: insanatosire grabnica la copii (psihica ma refer) si la voi. fierul se repara!

Edited by l_stoian79

"Explore.Dream.Discover."-Mark Twain

cele mai bune lucruri din viata mea: http://picasaweb.google.com/olivia.iris.stoian :n1

"my precioussssss" :jp1: http://picasaweb.google.com/stoian.l.m :bannana

Link to comment
Share on other sites

Re: Accident off-road in Prahova

 

Intotdeauna indemanarea are insemnatatea ei dar fiecare situatie mai mult sau mai putin dificila pentru unii si nesemnificativa pentru altii, trebuie cantarita intr-un anumit fel . Imi vine destul de greu sa reproduc anumite situatii neplacute prin care am trecut, uneori fiind la volan, alteori pasager. Am trecut prin situatii in care eram la volan si mi-au intrat kilotii in kur si alteori pasager al unuia sau altuia fiind, senzatia a fost mult amplificata fiind in dreapata si neavand un control deplin .

Pana la urma, indemanarea si stapanirea de sine in momente grave este salvatoare.

Am fost si eu cu copii in off road si am intalnit locuri in care am preferat sa-i dau jos si sa astepte putin pana am trecut de un anumit prag si pe urma i-am urcat inapoi si am continuat aventura.

Singur fiind , de multe ori am facut lucruri de care m-am minunat si eu ca mi-au reusit.:ha:

 

In final, bine ca este totul ok cu @dansoare&family. Chiar daca necesita ceva timp in plus o anumita trecere printr-o portiune mai dificila, cu ceva riscuri, mai bine stam un timp si analizam situatia .....si in final luam hotararea cea mai buna:grin:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Accident off-road in Prahova

 

Si eu merg cu familia in masina, de fiecare data cand am anticipat pericolul ... am dat fetele jos! Abordarea cu maxima atentie a zonei periculoase, duce la evitarea pericolului! Pe de alta parte ... au fost momente cand eram relaxat si nu am anticipat pericolul si normal ca nu eram maxim concentrat si atunci ... se intampla accidente! Am avut noroc si am evitat pana acum situatiile limita!

 

V-as pune filme din experientele mele, dar nu este aici locul si momentul!

 

Ma bucur ca povestea a avut un final fericit si este obligatoriu sa treaca peste moment si sa revina cu o masina 4x4 la munte! Traieste clipa!

Off-road in Dobrogea!

Off-road: Toyota KZJ70 3.0TD 94, Suzuki Jimny modified UK, Suzuki Jimny 06,

On-road: Renault Laguna 02,

ATV: Suzuki KingQuad 700 4x4 07, Yamaha Grizzly 700 4x4 08!

Multumesc Asfalttango!

Link to comment
Share on other sites

Re: Accident off-road in Prahova

 

Bine ca nu a patit nimeni nimic.

Daca soferul baga repede in marsarier cand s-a oprit motorul nu ar fi prins viteza si nu se intampla necazul.

Treaba cu marsarierul e bine sa o exersati pentru ca in astfel de situatii e singura salvare.

 

Toate cele bune :wink:

Offroad Racing Romania-THE ORIGINAL since 2006

KAMIKAZE TEAM

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Accident off-road in Prahova

 

Printre tot ce s-a scris aici nu am cum sa nu remarc randurile cu acei imbecili care batusera drumul de la Bucuresti ca sa dezmembreze un Patrol rasturnat.Este absolut strigator la cer !

Personal daca eram martor la scena asta (cu riscul de a lua avertisment sau ban pentru afirmatiile mele ) ma lipseam de 2-3 litrii de combustibil si le dadeam foc pe loc.

Nu poti sa fii atat de animal sa profiti de pe urma unei astfel de intamplari .....e inuman .

Chiar asa rau am ajuns ca natie?

 

In rest sanatate maxima celor implicati in acest eveniment si sa auzim numai de bine.

Azi refuzi sa participi la viata publica.

Maine vei ajunge sa fi condus de inferiorii tai !

Link to comment
Share on other sites

Re: Accident off-road in Prahova

 

eu sunt mai incepator, am masina 4X4 de vreo 8 - 9 luni, am facut ceva offroad cu ea si am invatat si din teren dar mai multe citind aici. stiu ca muntele poate fi neiertator daca nu il respecti si nu te temi de el deloc - de cand eram mai mic si calator cu piciorul pe munte...

dar ca o cuncluzie trasa de mine e ca familia si plimbarile in offroad nu ar trebuie categorisite ca incompatibile. e pacat sa ai o masina care te poate duce prin locuri minunate, prin natura , munti, paduri si sa te bucuri singur de asta lasand familia acasa... suntem sau ar trebui sa fim destul de maturi si sa invatam din greselile noastre si ale altora asta traducand-se prin trasee mai usoare, eventual forestiere care sunt o gramada si spectaculoase sau offroad usor, cu paturica de picnic si alte din astea - cand suntem cu familia ma refer. intre noi...e alta treaba.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use