Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Ghivolu(M461)


fulgeras
 Share

Recommended Posts

Re: Ghivolu(M461)

 

Cer o parere, unde ar fi mai bine sa pun arcurile pentru o flexare mai buna?In interioril sasiului sau in exterior?Am nevoie de ceva sfaturi...rog sa am ajute cine stie.....sau a mai facut modificari sau a vazut auzit...

Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: Ghivolu(M461)

 

Pe interior ...

Amortizoarele pe punte pe cat posibil spre exterior , iar pe sasiu pe cat posibil in spatele arcurilor - stau ele inclinate , dar pozitia asta ajuta la stabilitate ..

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Oare la puntea fata nu ar merge sa pun amortizoarele tot asa?Sa ma uit sa vedem poate le gasesc un loc cumva sa stea mai inclinate....dar cred ca, c-am greu pot face asta....

Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Re: Ghivolu(M461)

 

Astazi am reusit si eu sa adun sasiul,sa pun toate bratele,arcurile cap la cap...deocamdata sunt foarte incantat de ce a iesit,acuma intra caroseria la puracat...ca sa o face frumoasa si pe ea...va intra la operatie,mai taiem din ea, ca este prea lunga in spate,sa fie la nivelul rotilor,ma rog mai in fata lor un pic, sa pot urca la 90 de grade...pun si un link,l-am filmat un pic,scuzati cocosul,chiar atunci si-a gasit si el sa cante...FRAIERU....http://www.youtube.com/watch?v=l-IxzcoAZZg&feature=youtu.be

 

19122013423.thumb.jpg.e47e6b672bbee30bf8f5cea0a734270b.jpg

19122013429.thumb.jpg.0f7bcf3606e703b625e5a31aeb6f7748.jpg19122013428.thumb.jpg.1b2af22e0b6f3730ac6b5624694418c8.jpg19122013420.thumb.jpg.f358e040e05e34bef9ad15af2c0320b3.jpg19122013419.thumb.jpg.ecd80ef39c1aaa8c6d062cc6171816f6.jpg19122013424.thumb.jpg.371316c308f13d498678f76071d3b4da.jpg19122013425.thumb.jpg.b584765891dd6c780649c31c06d41d93.jpg19122013430.thumb.jpg.4c9ed8ef60b583ff7b68f0da0152c8d0.jpg19122013426.thumb.jpg.9ee3ec5bae68bca2a93343621001d3cf.jpg19122013422.thumb.jpg.cfc38a29d73d1e314d44e82848c8723c.jpg19122013427.thumb.jpg.de71e43a1c4a72ddbc7a666c1ed5fdf8.jpg19122013431.thumb.jpg.36d817e5b5ad91a3b3fc22cc2e6424fe.jpg19122013421.thumb.jpg.94824001cd952972797749ec1dfafbaf.jpg

Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

ai cam cocotzat-o ,cum vei sta la inclinri ?pune-i niste flanse macar,bafta ca ai nevoie.

renunta la caseta de Aro !!!

ARO M461 din '65

Daca doi oameni iti zic ca esti beat este bine sa te duci sa te culci.

Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

lucrare foarte bine facuta si trainica

totusi, nu cred ca bara panhard este bine pusa si nici foarte functionala, cred ca trebuia sa fie mult mai lunga si pusa in fata

acolo cred ca va lovi in ea carcasa de ambreaj

oricum, cred ca se mai poate interveni.

in rest... respect

forumistul ce se pricepe la toate, in orice topic intervine si baga niste axiome iar cand nu are argumente trece la atacuri la persoana, amenintari, "chemari la interval", jigniri gratuite. Noa, asta e "cocalarul de forum" .
Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

ai cam cocotzat-o ,cum vei sta la inclinri ?pune-i niste flanse macar,bafta ca ai nevoie.

renunta la caseta de Aro !!!

 

Poi inainte cu arucurile lamerale aveam intre punte si sasiu 240 mm iar acuma cu arcurile astea,binenteles cu motorul pus am 29,5mm...jantele sunt intoarse la cel mai mare ET -35...la flanse m-am gandit, vreau sa le fac, trebuie sa fac si prezoane le fac si pe alea...iar in privinta directiei am facut suporti la caseta de directie, si o sa ii las pe sasiu nu ii tai...dar vreau sa pun danfos si cilindru de directie...si levierele de directie le-am indreptat, le-am intarit sudat fier striat pe conturul lor si as vrea sa le pun in spatele punti, si cilindrul sa nu fie expus in fata punti, pentru lovituri sau alte cele...

Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

lucrare foarte bine facuta si trainica

totusi, nu cred ca bara panhard este bine pusa si nici foarte functionala, cred ca trebuia sa fie mult mai lunga si pusa in fata

acolo cred ca va lovi in ea carcasa de ambreaj

oricum, cred ca se mai poate interveni.

in rest... respect

 

Da bara panhard nu am stiut ca trebuie mai lunga...da trebuie sa o modific acuma este momentul prielnic deoarece am loc,am o bara panhard de la un G de spate este lunga,as vrea sa o pun pe aia, dar sa vedem cum imi da...bara panhard care este actuala este facuta din material de scule inalt aliat, este dintr-un burgiu lung c-am de vreo 300 mm, care se foloseste la dat gauri in mina pentru dinamita...este dur de numa, are toate calitatile...nu cred ca va ceda el as usor, daca nu sa rupt cand sa dat gauri sigur nu se rupe la o bara panhard...sm-ai am o bucata prin garaj daca imi aduc bine aminte, si s-ar putea sa fac din ala...ce ma incanta este ca are si o gaura mica prin interiorul lui si asta il face si mai rezistent...Chiar accept orice critica din partea voastra,ma ajutati sa il fac cat mai bine...

Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Da bara panhard nu am stiut ca trebuie mai lunga...da trebuie sa o modific acuma este momentul prielnic deoarece am loc,am o bara panhard de la un G de spate este lunga,as vrea sa o pun pe aia, dar sa vedem cum imi da...bara panhard care este actuala este facuta din material de scule inalt aliat, este dintr-un burgiu lung c-am de vreo 300 mm, care se foloseste la dat gauri in mina pentru dinamita...este dur de numa, are toate calitatile...nu cred ca va ceda el as usor, daca nu sa rupt cand sa dat gauri sigur nu se rupe la o bara panhard...sm-ai am o bucata prin garaj daca imi aduc bine aminte, si s-ar putea sa fac din ala...ce ma incanta este ca are si o gaura mica prin interiorul lui si asta il face si mai rezistent...Chiar accept orice critica din partea voastra,ma ajutati sa il fac cat mai bine...

 

Am inteles ca vei folosi masina doar pe off-road, in cazul asta eu as opta pentru o bara panhard confectionata dintr-un tirant central de tractor pentru ca e destul de accesibila si gasesti de calitate fara jocuri, marele avntaj ar fi ca e reglabil iar daca lungimea nu corespunde e destul de simplu de prelungit

Subaru justy 1,3 4x4
Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Cateva recomandari:

-ca sa ai flexare buna iti vor trebui amortizoare cu cursa mai lunga(eu am pus de raba).In acel moment arcurile o sa-ti iasa din cupola sau suport,eu asa am patit, asa ca am lungit oala superioara de asezare cu inca 100mm (fata de cele originale care aveau vreo 35 mm) si nu am am mai avut probleme,insa la mine pe punte ele sunt fixate cu cleme de suport si cred ca va trebui sa faci la fel.

-Panhardul cat mai lung si mai paralel cu puntea ca sa nu ai senzatia ca e un "lowrider" cand virezi pe loc ,iar ca pozitie suportul de prindere pe sasiu trebuie gandit si pozitionat astfel incat sa nu dea in punte cu arcul comprimat la maxim(trebuie tinut cont si de deplasarea in fata a puntii la o comprimare puternica a arcurilor)

-desi am avut arcuri de la o masina cu masa aprox. egala cu M-ul ,brasovul le-a calcat in 6 luni asa ca am luat altele mai groase in spire(erau in echiparea standard de 16 la seria Aro 24x si de 18 la camionete parca) ,si desi am avut si eu ~30 cm intre sasiu si punte am ajuns la 22 cm asa ca le-am schimbat

-daca nu ai jantele ,inainte sa le cumperi verifica daca dupa intarirea levierelor mai intra cele pe 15" (la mine a trebuit sa polizez bine striatul ,desi am si flanse de 30 mm) ,mai ales ca le-ai indreptat(levierele)

-verifica daca la comprimare mare pe spate pivotul V-ului nu da in rezervor(eu a trebuit sa-i dau cateva ciocane bune)

-cateva probe cu caroseria nu ar strica pentru a verifica daca nu te incurca: traversa de la V, comprimare mare pe spate (8-9 sugajence:wink:)duce rotile in aripile spate,in plus o sa ai idee cum se aseaza arcurile.

Cam asta mi-am adus aminte acum -spor la treaba.

Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Poi din spate va veni taiat sa pot urca la 90 de grade, si ca ideea motorul nu o sa fie de brasov...o sa fie un motor TDX-28, cu pompa de injectie de Lr Discovery, si turbo cu geometrie variabila...la greutate este egal cu motorul de LR de pe sunt arcurile...rezervorul va veni pus dupa scaune, deci masina va veni facuta nu ma de 2 locuri...Cred ca o sa optez pentru un panhard reglabil...La mine arucrile sunt prinse sus pe sasiu, din cauza asta am facut conuri pe punte, daca iasa arcul sa se ghideze inapoi pe con si sa intre la locul ui...telescoape am de nissan patrol y 61 trail master stage 2 pe spate si pe fata nu am...cred ca o sa pun tot de patrol y 61, sau sa pun de raba toate 4...nu stiu cum o sa fie mai bine...as pune si de raba 4 noi, dar daca sunt noi sa nu fie prea rigide...

Edited by fulgeras
Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Legat de amortizoarele de raba, pot spune ca a montat un prieten pe o Toyota 73 (noi) si masina se comporta bine, nu sunt fosrte rigide si au cursa mare.

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Poi din spate va veni taiat sa pot urca la 90 de grade, si ca ideea motorul nu o sa fie de brasov...o sa fie un motor TDX-28,]cu pompa de injectie de Lr Discovery, si turbo cu geometrie variabila...la greutate este egal cu motorul de LR de pe sunt arcurile...rezervorul va veni pus dupa scaune, deci masina va veni facuta nu ma de 2 locuri...Cred ca o sa optez pentru un panhard reglabil...La mine arucrile sunt prinse sus pe sasiu, din cauza asta am facut conuri pe punte, daca iasa arcul sa se ghideze inapoi pe con si sa intre la locul ui...telescoape am de nissan patrol y 61 trail master stage 2 pe spate si pe fata nu am...cred ca o sa pun tot de patrol y 61, sau sa pun de raba toate 4...nu stiu cum o sa fie mai bine...as pune si de raba 4 noi, dar daca sunt noi sa nu fie prea rigide...

 

Acum am vazut pe ce motor vrei sa pui pompa de Discovery! Trebuie sa faci diferenta intre un motor cu injectie directa (300 Tdi) si motorul tau (TDX) care e cu injectie indirecta. Randamentul motoarelor cu injectie directa e net superior celor cu injectie indirecta! Sistemele de injectie sunt proiectate in functie de procedeele de ardere folosite (diferite in cazul celor doua motoare), implicit presiunile de injectie sunt determinate in functie de acestea! 300 bari la un motor cu injectie indirecta e o presiune cam mare! Unde mai pui ca si curbele de avans sunt diferite! Cu siguranta randamentul injectiei (implicit performantele motorului si asa nu grozave) vor fi departe de maximul posibil! :wink:

Edited by Iulian G
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: Ghivolu(M461)

 

Daca as face eu bara panhard in forma asta care se vede in poza,oare ce ar fi?va limita in vreun fel flexarea?daca as indoi teava,acolo unde sunt indoituri nu se infrange?astept pareri?am m-ai vazut facut asa bara panhard si eu as zice ca tine...ca nu ar prea avea de ce sa se indoaie la cotituri alea....1031021711_BARAPANHARD.thumb.png.ea7f5a2977b5caf3a328a86fafc84231.png

Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Majoritatea panhardelor pe spate sunt drepte , liniare .

Pa fata sunt si curbe , si , in mod normal nu au probleme ( depinde de fabricat ce noroc a avut , adica pe mana cui a ajuns masina ) .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Formeaza un X cu bara de directie si se vor rupe/indoi una pe alta, dezastru garantat. OBIGATORIU trebuie sa fie paralele, deci prinderea pe sasiu se va face in partea cu caseta de directie. Eu nu as avea incredere intr-o bara de forma celei propuse de tine pentru ca fortele la care este supusa sunt destul de mari. Eu as lua un Panhard de Patrol de fata (care este foarte solida) si as face suportii pe punte si sasiu dupa cum se aseaza ea pe masina. Simplu, eficient si fara morcov ca se poate rupe/indoi. Atentie insa la confectionarea suportilor, fa-i cu simt de raspundere. Eu de cate ori am facut o modificare la un sistem care tine de siguranta mea si a masinii am supradimensionat totul, mai bine 5 kg de fiare in plus sub masina decat necazuri cand nu te astepti.

"Majoritatea oamenilor se tem atat de mult sa piarda ceva

incat toata viata au grija sa nu aiba ce sa piarda."

Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Poi trebuie sa fie parelele cu bara de directie da...dar daca fac in forma de Z asa cum vreau, de exmeplu toyota are bara panhard c-am incrucisata cu bara de directie...eu am vazut pe o toyota asa...apoi nu stiu daca era modificata sau de fabrica asa...as pune asa in forma de Z dar cu prinderea de sasiu de la caseta de directie...si oricum o sa am directie full hidraulic, adica danfos si cilindru de directie...deci nu o sa mai fie paralela cu bara de directie, atuncea trebuie sa o pun cat mai paralela cu puntea nu?

Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Sfatul meu: bara panhard cat mai dreapta, in toate planurile, intre sasiu si punte, iar pucntul de prindere de pe sasiu cat mai (tehnic posibil) coborat. Forma ai de Z e o joaca, se va frange ca un bat de chibrit la primul soc serios. Adevarul este ca nici nu ai mentionat diametrul/peretele/otelul tevii din care vrei sa faci Z-ul.

 

Apoi, e drept, eu nu stiu cum o sa te dai tu cu masina.

 

Daca nu ai drag-link (bara de directie dintre caseta si roata din dreapta), nu mai tii cont de niciun paralelism.

 

@cos: eu am stiu de cineva care a indoit bara Panhard de patrol Y61, pe fata:wink:

 

Si nici cele de pe spate, la Y61, nu sunt chiar drepte, din fabrica.

Edited by giorgel

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Poi masina o sa folosesc doar in off-road...adica vreau sa merg cu ea in teren adevarat...c-am la clasa open asa...sa vedem cedeaza ceva sau nu...acuma de asta o fac sa o stric...:))....vreau sa ma invat cu masina asta, dupa care trec la o clasa de masini mai adevarate, sau tot pe sasiul asta si caroserie dar alta mecanica sub el si motor evident...dar deocamdata ma multumesc cu asta si cel putin de asta am bani acuma...pe viitor poate ma lasa inima sa bag mai multi bani in fiare decat acuma...daca o fac in forma de Z, imi va trebui o bucata de teava mai groasa in carne...sa nu am emotii sa s eindoiae la socuri mai puternice...

Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Da , stiu de buturuga care a indoit Y61 . Fizica a fost mai tare decat metalurgia .

La Y61 lung e dreapta , la scurt e usor curba .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Ghivolu(M461)

 

Nu am m-ai postat pe aicea de mult, cei drept am fost c-am puturos in zilele astea...M-ul isi asteapta o caroseria mai buna ca cea ce a avut-o el, nu a m-ai putu fi recuperata,adica nu mai merita bani investiti in ea...prea mult de lucru, si cu bani respectivi mai bine iau una buna,adica ma rog cat de cat buna si sa fie intreaga...prea multe nu am prea facut pe la el, doar mizilicuri...cei drept am pus motorul sus, o reparatie capitala la motor, si c-am atata...15022014518.thumb.jpg.ee628ab00663a9e55a196b0e9f28c32c.jpg15022014517.thumb.jpg.fdfad5fe3ef2a77b9d474caee76c2a86.jpg12022014516.thumb.jpg.70f8ba4acf6e143d454a2179afe7f82a.jpg15022014519.thumb.jpg.3a71609b204282379bb87aeb2fc9da00.jpg15022014520.thumb.jpg.eb1f48583ce3fefc73e790f36ed08864.jpg15022014521.thumb.jpg.cdfb362af2c8c84e5a45d5c3b173dce7.jpg15022014522.thumb.jpg.46a4d67447d8af50a04d715482bf51db.jpg15022014523.thumb.jpg.3d662362aa3731827125fd6e8cf1679c.jpg15022014524.thumb.jpg.9845fd43a24335a020f12de042935217.jpg

Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Mai am de refacut bara panhard, mi-am facut rost de un material foarte tare, sa nu stau cu morcovu in cur,pentru bara panhard...materialul este un burghiu ce se foloseste in mina la forari adanci, adica la vreo 4-5 m adacime...numai la cald l-am putut indoi cu nici o presa nu am reusit sa il indoi:bananabun material....am incercat cu o masina de indoit teava bunicica zic eu de unde, am stricat-o...

Edited by Astral
Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Re: Ghivolu(M461)

 

Cu arcurile plasate atat de central , fara ranforse la punte e foooarte probabil ca o sa te alegi cu o frumoasa punte-banana .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use