Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Ghivolu(M461)


fulgeras
 Share

Recommended Posts

Re: Ghivolu(M461)

 

Ma gandeam si eu la treaba asta...o sa ii pun pe dedesupt de la carcasa grupului spre exteriorul punti un profil U si sudat...cred ca atuncea am liniste...

16052014590.thumb.jpg.270685a1163e38a533d2a7fb1b589d84.jpg

Edited by fulgeras
Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: Ghivolu(M461)

 

Ideea e buna . Ca sa fie bine pana la capat , pune-o in practica cu multa atentie , sa nu curbezi puntea de la contactia termica dupa sudare . Nu se deformeaza uniform ( nu ca asa ar fi mai bine ) , ci se si torsioneaza peste curbura si e cam nasol , asa ca ia-o cu binisoru' .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Re: Ghivolu(M461)

 

Puntea spate e gata. Discurile, etrierii, placutele sunt puse sus la fel si grupul spate, a fost pus si cablul pentru frana de mana.

Am reusit sa facem rost si de un grup cu blocant pe care l-am luat de pe un 243 motorizat L25, ulterior va fi montat (dupa ce o sa faca rost de inca unul pentru puntea fata)

Grupul fata a fost montat, omocineticile au fost trecute de la clasicele bucsi de bronz la rulmenti, iar apoi puse pe punte. Simeringurile, discurile si etrierii asteapta montajul ;D10584974_710594169027018_732505731_o.thumb.jpg.d9f2f1ba46cdf034a760a7ef29f7e55f.jpg10580468_710594139027021_706714012_n.thumb.jpg.fefb069f0b2d5cd5eccdab7c7ecdc0a0.jpg10577813_710593865693715_369873630_o.thumb.jpg.d32af40f05458da2a38ae4118019f7eb.jpg10573278_710593225693779_891012185_o.thumb.jpg.0872482e900f6f4a7b9ab16b720d18d2.jpg10667651_710593219027113_221555617_o.thumb.jpg.86afbb4776d237d8fc301d136e72ad55.jpg10685789_710594145693687_225559641_o.thumb.jpg.5dd290d494c68425c606fed22a1b822a.jpg10704816_710594132360355_165877400_n.thumb.jpg.6f7302314a3ffe0e62b23cbaeedf8320.jpg10709512_710593232360445_1686887322_o.thumb.jpg.8a530aa6830c073e62ef6e890dc330b2.jpg10709575_710593855693716_687116743_o.thumb.jpg.38480d5fbd107f3f3a51b7b51253ff77.jpg

Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Re: Ghivolu(M461)

 

Apreciez munca si daruirea, sper ca imi permiti un comentariu.

 

Ma tem ca la prima accelerare puntea spate se va rasuci.

Tendoanele inferioare sunt prinse nefericit pe punte. Mai ai si un pivot central pe grup, solutia perfecta.

Eu as fi pozitionat prinderile tendoanelor sub punte, la verticala.

 

La prima talpa pe asfalt puntea spate o va lua inaintea masinii.

 

Parerea mea.

Edited by giorgel

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Apreciez munca si daruirea, dar sper ca imi permiti un comentariu.

 

Ma tem ca la prima accelerare puntea spate se va rasuci.

Tendoanele inferioare sunt prinse nefericit pe punte. Mai ai si un pivot central pe grup, solutia perfecta.

Eu as fi pozitionat prinderile tendoanelor sub punte, la verticala.

 

La prima talpa pe asfalt puntea spate o va lua inaintea masinii.

 

Parerea mea.

 

 

Nu sunt absurb la comentarii..tocmai din cauza asta am si postat poze sa isi da cu parerea unul altul care au mai facut chestii din astea,sau ai m-ai vazut pe undeva facute...pai daca este pivotul central pe grup pus, nu tine el puntea sa nu se rasuceasca? bine eu nu mai am pivot ca asa au venit bratele de unde le-am cumparat fara pivot...am un capat de bara de camion...

Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Rasfira degetele de la ambele maini, apoi uneste varfurile degetelor mari si mici ale mainii stangi cu cele ale dreptei.

Incearca sa rasucesti (ca si cum ai insuruba ceva) mana dreapta, tinand contra cu degetul mic al mainii stangi pe cel al mainii drepte.

Vei intampina o rezistenta.

 

Uneste apoi varfurile degetelor mari si aratatoare ale mainii stangi cu cele ale mainii drepte.

Incearca sa rasucesti mana dreapta, tinand contra cu degetul aratator al mainii stangi pe cel al mainii drepte.

Nu vei mai intampina acea rezistenta.

 

Asta se va intampla cu puntea ta spate, pentru ca nu ai puncte de sprijin plasate in spatiu, raportate la axul de rotatie. Tu trebuie sa vezi, cu ochii mintii, acea forta de rasucire.

 

Nu ma pricep sa iti explic altfel acesta geometrie.

Edited by giorgel

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Tot încerc sa fac cu degetele cum ai zis dar nu reușesc:ha:...mai încerc poate reușesc sa îmi dau seama...una peste alta mai pus pe gânduri, nu cu degetele...

Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Ca si cum ai aplauda cu degetele rasfirate, dar fara sa unesti podurile palmelor, doar varfurile degetelor.

Hai ca poti:wink:

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Ca si cum ai aplauda cu degetele rasfirate, dar fara sa unesti podurile palmelor, doar varfurile degetelor.

Hai ca poti:wink:

 

Acuma pot:ha:... Cam îmi dau seama ce vrei sa zici...

Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Cu tendoanele spate nu mai zic si eu , a zis giorgel destul , si eu cred acelasi lucru , adaug doar ca tendoanele ar trebui sa fie cel putin cu axa bucselor sub axa puntii . Cu cat axa bucselor e mai jos cu atat mai mult rasucirea puntii e mai usor suportata de tendon+sasiu ( mai usor tii de o parghie de 40 cm decat de una de 5 cm ... in cazul puntii spate cam nu exista parghie sau e foarte/prea mica ) .

 

Daca la puntea spate ar mai merge cumva , la tendoanele fata e mai putin bine . Orice obstacol minor va fi preluat doar partial de tendoane si restul de arc+amortizor . Tendonul fata ar trebui sa fie mult mai orizontal si astfel sa preia socurile cat mai direct , solicitand doar prinderea de pe sasiu a tendoanelor fata , fara sa imparta preluarea socurilor la inaintare intre sasiu si arcuri + amortizoare . In starea de fata masina se va conduce foarte greu , topaie si e instabila si greu controlabila la orice obstacol , fenomenul fiind mai accentuat odata cu cresterea vitezei . Mai exact , de viteza nici nu ma gandesc sa fac presupuneri , as fi extrem de precaut - din cauzele mai sus aratate si in plus din cauza inaltimii intregului ansamblu , si presupun ca unghiul caster e mult prea mult neglijat . Pentru a te convinge cerceteaza cum stateau tendoanele in configuratia initiala de la masina donatoare ...

 

Amintesc acum si de prinderea tendonului fata pe sasiu ( urechea pentru bucsa de tendon fata ) care are nevoie de o mare ranforsare ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Despre pozitia bratelor fata / tendoanelor spate fata de sasiu, nefericita in ambele cazuri, in capitolul urmator.

 

Nu vreau sa fiu acolo cand aceasta masina va lovi un obstacol cu puntea descarcata la maxim.

 

Dar sa nu il nefericim pe fulgeras, el munceste mult.

 

O masina inaltata oricum nu este neaparat si functionala, sau doar pana la Mall si inapoi. Cu grija chiar si asa..

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Si Ims asta are tendoanele tot ca si ale mele puse, din contra al meu este mult mai paralel ca asta..cu mult coborat de pe sasiu fata de acesta si pentru asta de 2 ani merge super...si nici nu am auzit sa se rupa ceva al el, ca doar am fost tot c-am cu el la munte si a luat forje la grele...

231176_433547120038128_1730378371_n.jpg.2143ca96d841c715fa215a6b48baa076.jpg

Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Ghivolu(M461)

 

Puntea spate e gata. Discurile, etrierii, placutele sunt puse sus la fel si grupul spate, a fost pus si cablul pentru frana de mana.

Am reusit sa facem rost si de un grup cu blocant pe care l-am luat de pe un 243 motorizat L25, ulterior va fi montat (dupa ce o sa faca rost de inca unul pentru puntea fata)

Grupul fata a fost montat, omocineticile au fost trecute de la clasicele bucsi de bronz la rulmenti, iar apoi puse pe punte. Simeringurile, discurile si etrierii asteapta montajul ;D[ATTACH=CONFIG]224173[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]224172[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]224171[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]224170[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]224174[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]224175[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]224176[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]224177[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]224178[/ATTACH]

 

Daca te rog ai putea sa detaliezi pasii urmati pentru trecerea pe rulmenti (ce rulment ai pus?) si eventual o schita ceva .

 

Mersi.

Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Eu zic sa iti vezi in continuare de treaba ... nu ai de ce sa iti faci griji. Eu as vedea un punct mai nesigur in acel pivot central care l-ai facut din ceva cap de bara de camion ... as merge totusi pe varianta originala de pe Discovery care prezinta mai multa incredere.

Nu cred ca acel cap de bara ce il folosesti tu a fost proiectat sa reziste la forte in lungul surubului (pe scurt ma tem ca s-ar putea zmulge din carcasa capului acea sfera+surub).

Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Pana la proba contrarie,cand ies cu masina in probe,atuncea am sa vad ce cedeaza si ce nu...am vazut pus capat de bara de camion la suspensie tip unilink, ceva mai interesanta chesti aai de suspensie...folosesc mult suedezi suspensia aia, pe masinutele lor de trial...si nu a cedat...bine in timp o sa isi faca joc,dar ma rog,astea sunt consumabile...LR are 2 tone ca greutate, Ims-ul meu 1.300 kg...deci este redus un picut...

Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Daca te rog ai putea sa detaliezi pasii urmati pentru trecerea pe rulmenti (ce rulment ai pus?) si eventual o schita ceva .

 

Mersi.

 

Sunt rulmenti de Dacia 1310 de spate,cei exteriori...sunt 5 lei bucata cei mai comerciali,dar eu am luat ceva mai bun, la 10 lei bucata...mai scumpi nu avea,sa tina mai mult, sau amrog sa fie mai inregula cat de cat...iei rulmentul si mergi la o freza de obicei,mie mi le-a facut pe strung ca avea suporti anume facuti pentru strung sa fie prinse si le aschia cu cutitul de strung...sunt rulmenti conici cu bile,se ia inelul si trebuie aschiat din omocinetica pana intra inelul de la rulment...cota din interiorul rulmentului, este exacta cat cota diametrului exterior la pivotului de la omocinetica...nu trebuie alte modificari,doar alezata omocinetica unde intra pivotul pe bucsa de bronz...in locul bucsei de bronz acolo vine pus rulmentul de Dacia 1310 cei exteriorii de la puntea spate...

Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Ok mersi, bine de stiut pt. viitor, cred ca nu are rost sa fac trecerea daca nu am joc sau alte probleme. Poate in timp o sa mai vi cu ceva update-uri despre cum tine cat tine etc (si cel mai probabil rulmentii sunt cu role, nu cu bile deoarece cu bile nu sunt conici :) ).

 

Inca o chestie ... am vazut ca zici ca ai sau ca o sa iti pui biferentiale blocabile ... banuiesc ca de pe ARO 24x deoarece pe M461 din cate stiu eu nu exista decat diferentiale autoblocante care sunt altceva. Ma lamuresti te rog ce ai ? Din cate stiu diferentialul blocant de pe ARO 24x este compatibil doar cu axa de aro nu si cu cea de M461 (din cauza planetarelor care nu intra in rotile planetare cele de ARO24x fiind cu caneluri marunte iar cele de IMS sunt cu caneluri mai mari) .

 

Mersi

Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Ok mersi, bine de stiut pt. viitor, cred ca nu are rost sa fac trecerea daca nu am joc sau alte probleme. Poate in timp o sa mai vi cu ceva update-uri despre cum tine cat tine etc (si cel mai probabil rulmentii sunt cu role, nu cu bile deoarece cu bile nu sunt conici :) ).

 

Inca o chestie ... am vazut ca zici ca ai sau ca o sa iti pui biferentiale blocabile ... banuiesc ca de pe ARO 24x deoarece pe M461 din cate stiu eu nu exista decat diferentiale autoblocante care sunt altceva. Ma lamuresti te rog ce ai ? Din cate stiu diferentialul blocant de pe ARO 24x este compatibil doar cu axa de aro nu si cu cea de M461 (din cauza planetarelor care nu intra in rotile planetare cele de ARO24x fiind cu caneluri marunte iar cele de IMS sunt cu caneluri mai mari) .

 

Mersi

 

Da am gresit,rulmenti sunt cu role...

Se face planetara custom pentru pinioanele planetare cu caneluri mici...sau se modifica planetara capul de la una de Ims cu una de Aro..aicea este ceva mai complicat necesita strung,facut cep, si gaura in capul de planetara de la aro 24x...si implica si sudura cu eletrozi de inox,trebuie in sudat in regimuri sa nu se decaleasca..dupa care se bune o bucsa peste si se sudeaza si aia...mai complicat...cu rulmenti nu sunt primul,mai sunt aroaie modificate cu punte rigida pe fata si trecuta la rulmenti de la bucsi...si circula pe asfalt si nu mananca deloc din cauciucuri daca este facuta bine...ridica rotile pe fata si misca sa vezi dac ai joc, ca de obicei bucsile sunt de bronz si se cam duc destul de usor...

Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Aici pe zona mea ar cam costa ceva o astfel de modificare ...

 

Chiar nu se pot prelucra pinioanele ca sa intre planetara de M461; aici ma refer daca ai unde sa prelucrezi fara sa se intample altceva pt. ca posibilitate de prelucrare as avea (EDM masina electroeroziune pot sa fac oice forma interioara mai greu cea exterioara)?

 

Daca are cineva un link cu niste cote pentru cele 2 variante as fi foarte recunoscator.

Edited by Gargoyle
Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Aici pe zona mea ar cam costa ceva o astfel de modificare ...

 

Chiar nu se pot prelucra pinioanele ca sa intre planetara de M461; aici ma refer daca ai unde sa prelucrezi fara sa se intample altceva pt. ca posibilitate de prelucrare as avea (EDM masina electroeroziune pot sa fac oice forma interioara mai greu cea exterioara)?

 

Daca are cineva un link cu niste cote pentru cele 2 variante as fi foarte recunoscator.

 

Nu am cote,nici desen tehnic pentru ele...dar nu este greu de facut un desen tehnic cu niste cote acolo...se ia 2 pinioane planetare si se masoara si atuncea vezi ecat ce si cum...poti modifica pinioanele planetare cele 2,unde intra planterele pe ele...dar modifici 2 de Aro 24x ca planetarele sunt mai subtiri ca cele de Ims,deci rezulta la gaura un fi mai mic...trebuie modificata si canelura de la cea cu dinti marunti la cea dinti mari...

Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Nu am cote,nici desen tehnic pentru ele...dar nu este greu de facut un desen tehnic cu niste cote acolo...se ia 2 pinioane planetare si se masoara si atuncea vezi ecat ce si cum...poti modifica pinioanele planetare cele 2,unde intra planterele pe ele...dar modifici 2 de Aro 24x ca planetarele sunt mai subtiri ca cele de Ims,deci rezulta la gaura un fi mai mic...trebuie modificata si canelura de la cea cu dinti marunti la cea dinti mari...

 

Stiu perfect ce trebuie masurat dar eu nu am asa ceva ... de aceea va ceream voua care aveti ceva cote sa stiu ce trebuie modificat. din cate vad in poze ar mai fi de modificat si tunelul care are un fi apropiat de cel al planetarei ...

Link to comment
Share on other sites

Re: Ghivolu(M461)

 

Stiu perfect ce trebuie masurat dar eu nu am asa ceva ... de aceea va ceream voua care aveti ceva cote sa stiu ce trebuie modificat. din cate vad in poze ar mai fi de modificat si tunelul care are un fi apropiat de cel al planetarei ...

 

 

La ce tunel te referi?

Christian Dan :grin:
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use