Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Avion prabusit in jud Alba


Vali alias Babu

Postări Recomandate

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

.............

Fraierii care i-au trimis la balaurit sunt vinovati....auzi, sase ore.....daca mai dura putin ajungeau salvatori si din Bucuresti...

 

si totusi ,ei au fost gasiti de padurar.el s-a intors in sat si a dat locatia finala si corecta...daca padurarul nu dadea de ei ISU era inca in padura cautandu-i...

 

daca nu erau baietii de la club,ma tem ca bilantul tragic era mult mai mare.trebuie respectati si trebuie luat ca exemplu de voluntariat in asemenea momente.

Editat de dragoslav
Land Rover Discovery 2 TD5 , Manual an 2000
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 304
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

postez un mesaj adresat de o persoana ce a vrut sa ramana anonima.

.

...." Draga salvatorule… da, salvatorule. Desi nu ai insigne, diplome si medalii, esti un salvator. Ai devenit vedeta peste noapte, dar cu ce pret…cu pretul incompetentei celor care trebuiau sa faca treaba ta. Tu nu trebuia sa fii acolo… Acolo ar fi trebuit sa fie ei, salvatorii profesionisti. Tu trebuia sa-ti vezi de familie, de masinile tale, de cupele tale. Dar, datorita incompetentei lor, TU esti salvatorul. Am aproape 40 de ani dar aseara am plans dupa multa vreme. Am plans de ciuda si de durere. Si de fericire…

Am plans de ciuda ca ne mor doctorii. Am plans de durere ca Aura nu va termina medicina niciodata si nu iti va salva viata atunci cand o sa ai nevoie. Si am plans de fericire pentru ca tu, pasionat de masini, te-ai dus si ai reusit sa ajungi acolo unde ei n-au ajuns. I-ai salvat! Le-ai dat speranta!

Ce-o sa faci acum, salvatorule? O sa te intalnesti cu prietenii tai de competitii si o sa va refaceti prioritatile. O sa scoateti rotile de rezerva si o sa puneti truse de salvare. Pentru ca nu se stie cand va trebui sa fiti iar salvatori. O sa pierdeti concursuri pentru ca in loc sa aveti ulei de motor si roata de rezerva o sa aveti pături si targi. Si stii ceva, salvatorule? Din partea mea sa pierzi toate competitiile de acum pana la adanci batraneti. Lasa-i pe altii sa le castige. Pentru ca de tine isi vor aduce mereu aminte ca de SALVATORUL!

Daca ne vom intalni vreodata, o sa te strang in brate. O sa te strang in brate si o sa-ti multumesc!

Si mai stii ceva? Nu-ti multumesc doar tie! Le multumesc tuturor! Le multumesc colegilor tai care au lasat caldura caminului si au plecat in munti sa ne salveze doctorii! Le multumesc celor care erau departe de tine dar s-au gandit imediat ca ar trebui sa fie pe munte langa tine! Si le mai multumesc si incompetentilor. Pentru ca au primit o palma grea de la tine, SALVATORUL!

Sarut mana, Marius! Sarut mana "

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

Pentru situatia asta, operatiunea de gasire si salvare n-a avut cap; n-a avut cuprins; si nu va avea incheiere.

 

In orice situatie care cere raspunsuri/actiuni/decizii ferme si rapide se impune instituirea unei ierarhii. In tristul caz despre care se discuta, fenomenul asta nu s-a intamplat.

 

O alta problema mare de tot (orice termen de comparatie referitor la marime si tot n-ar fi de ajuns) este ca oamenii din pozitiile cheie/decizionale nu sunt nici macar pasionati de ceea ce fac, ce sa mai vorbim de profesionalism. Situatiile de urgenta nu sunt foarte dese, rezultand ca oamenii platiti pentru a le gestiona sunt mai mult relaxati decat incordati, nu e o slujba de la 9 la 17. Insa in momentul in care se greseste nu-i ca atunci cand ai scapat cafeaua pe tastatura... Este cu mult, mult mai grav, consecintele pot duce la catastrofe. In situatiile de urgenta se vede calitatea oamenilor care participa la actiunea de salvare.

 

Dar nu trebuie sa fie multi care sa stie cu ce se mananca o actiune de salvare, e bine ca participa multi oameni, dar aia 300 trebuie organizati corect si lucrurile arata altfel.

 

Colegii mei de la salvamont bihor au umblat pe jos kilometri intregi impreuna cu fetele dintr-o echipa a smurd-ului, cand puteau ajunge in mai putin de o ora tot pe jos DACA li se dadea informatia corecta. Nu-i stres, salvamontistii sunt obisnuiti sa caute oameni pierduti/disparuti in zone accidentate, stim exact despre ce e vorba in propozitie - insa la actiunea asta era un ditai avionul ce se putea gasi, cu oameni care vorbesc la telefon ce puteau fi localizati cu erori mai mici si apropos: nu, salvamontul nu foloseste harta de pe pliantul de la parc, cel putin 2 din baietii de la bihor cunosteau foarte bine zona la nivel de trasee turistice si drumuri forestiere de acces - dar unde sa mearga mai intai era problema ???

 

Eu zic ca e bine ca s-a sfarist totul asa si nu s-au pierdut altii, nu s-a mai accidentat nimeni in bajbaiala asta generala pentru ca in alea 6-7 ore au fost toate conditiile sa se intample ceva si mai rau. Solidaritatea motilor in fata carora ma inclin de acum inainte, si dorinta celor implicati de a ii salva pe cei 7 a dus la rezultatul la care suntem cu totii martori. Statul n-a avut nici o legatura - ba cred ca a si incurcat putin.

  • Like 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

link sursa: F.R.A.S. salută gestul piloţilor clubului Transsylvania Off Road

 

Tragicul accident aviatic petrecut în urmă cu o zi în Munții Apuseni a pus în lumină gestul făcut de sportivii clubului Transsylvania Off Road din Cluj, care s-au alăturat voluntar eforturilor autorităților de a localiza epava aparatului de zbor și de a ajunge la supraviețuitori. Echipa formată din Lucian Neag și Marius Pop, sportivi renumiți în cercul pasionaților de competiții off-road, a ajuns prima la locul prăbușirii avionului pilotat de Adrian Iovan, acordând primul ajutor răniţilor și transportându-i către ambulanțe. La operaţiunea de salvare au participat şi Gelu Suciu, Paul Ciobanu, Dan Blaga, Vali Capotă, Sorin Pîrvulescu, Răzvan Sonea, Vlad Vana, Dan Chiraly, membri ai Transsylvania Off Road Club.

 

Comisia Națională de Off Road, structura de specialitate a Federației Române de Automobilism Sportiv, a emis comunicatul de presă pe care îl reproducem integral:

 

"C.N.O.R. dorește să reamintească tuturor instituțiilor cu responsabilități în acordarea de sprijin și oferire de soluții de salvare/recuperare în situații de urgență, că în urma unor evenimente precum cel de ieri, sau în alte situații de urgență cauzate de diferite alte surse (dezastre naturale, accidente în zone greu accesibile etc.), reprezentanții specializați ai comunității de off road, sportivii cu experiență în abordarea terenului dificil cu mijloace auto, își manifestă disponibilitatea pentru sprijinul voluntar al acestor acțiuni. În acest sens, mulțumim colegilor noștri, sportivii pasionați de off road ai Clubului Sportiv Transsylvania Off Road Club, care s-au oferit și au avut ocazia să se alăture eforturilor de salvare a supraviețuitorilor tragicului eveniment de aviație.

 

Abilitatea și dotarea tehnică a membrilor cluburilor de off road, plus nevoia de acțiune urgentă în aceste situații sunt, așa cum s-a demonstrat și de această dată, factori esențiali ai succesului unei operațiuni de salvare. Încurajăm pe această cale continuarea și dezvoltarearea parteneriatului cu toate instituțiile responsabile (I.G.S.U., S.M.U.R.D., Ministerul Administrației și Internelor, Poliția Română etc.) pe care le putem onora pentru salvarea de vieți omenești.

 

În numele sportivilor automobiliști de off road, a întregii comunități pasionate de off road din România, C.N.O.R. își exprimă profundul regret cu privire la tragicul eveniment de aviație din data de 20 ianuarie 2014. Pierderile de vieți omenești produse cu ocazia acestui eveniment sunt de natură să ne întristeze, dar și sa ne mobilizeze."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

"După prăbuşire, avionul era rupt, aripile rupte, botul rupt. Eram în avion împrăştiaţi. Fiecare a ieşit cum a putut. Primul lucru a fost să sun la 112, am anunţat că ne-am prăbuşit. Mi s-au cerut coordonatele, am coordonatele din telefon. Am folosi un soft de GPS, Google Maps, unde vedeam date despre relief, despre distanţa la care suntem faţă de nişte comune. Le-am dat datele serviciilor de salvare", a declarat medicul Zamfir.

 

Întrebat de ce şi-a dat demisia, Ioan Burlui a răspuns: “Tocmai ca să nu planeze o suspiciune asupra colegilor mei. Nu este corect ca eu, în calitate de şef, să las să planeze o suspiciune asupra colegilor mei care au lucrat în teren”.

 

“Eu personal am vorbit cu doctorul Zamfir. (...) Mi-a dat repere geografice pe care le vedea pe un ecran, deci nu coordonate”, a declarat Ion Burlui.

 

 

"Doctorul Radu Zamfir nu a dat niciun fel de coordonate geografice, s-a discutat cu apelantul, i s-au cerut datele geografice şi nu a reuşit să le trimită şi să le furnizeze. Epava avionului a fost găsită în zona în care a fost dată harta STS, la marginea zonei respective, în zona indicată de STS. Aria de cerc a fost cu raza de 14-15 kilometri, iar la marginea ei s-a găsit avionul prăbuşit. STS-ul nu a dat două coordonate greşite. A dat o singură locaţie, nu mai multe, una şi bună. Au fost şapte apeluri (de la pasageri ai avionului -n.r.) de pe două telefoane mobile diferite din două reţele de telefonie diferite şi s-au primit aceleaşi semnale din două celule. Aceleaşi informaţii s-au primit din ambele celule, pentru aceeaşi zonă”, a spus Fulea.

 

 

 

"Ca o primă concluzie a existat în operaţiunea de căutare şi salvare deficienţe inacceptabile care la nivelul opiniei publice şi eu personal le consider ca provocând o indignare justificată. Concluzia pe care eu o consider întemeiată este că în cadrul a trei instituţii importante: ministerul de Interne, Romatsa şi STS lucrurile au funcţionat inacceptabil de încet şi fără o necesară coordonare şi asumare a responsabilităţii, din aceste motive am decis astăzi înlocuirea din funcţie a secretarului de stat a domnului Chiper de la MAI, solicitarea către ministerul Transporturilor pentru înlocuirea directorului general Romatsa, şi în calitate de vicepreşedinte voi solicita în mod oficial a CSAT a unui raport privind activitatea STS în acest caz şi prin decizia CSAT înlocuirea şefului STS. România cheltuie fonduri importante şi obligaţia de a interveni, că indiferent de motive obiective, vreme nefavorabilă, consider că intervenţia în baza raportului pe care îl am în faţă, că intervenţia de luni a fost un eşec. Lucrurile nu au funcţionat cum au funcţionat în alte situaţii", a declarat premierul Ponta.

 

Ba s-au dat, ba nu s-au dat, ba erau repere geografice ( ce sunt reperele geografice??). Unii isi dau demisia, altii sunt sau vor fi demisi..

Editat de Cristian Irimescu
Luaz 969, Aro 244, L200
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

Principalul vinovat in toata harababura asta, lasand la o parte ce bat campii toate domnisoarele de la tv fara nici o idee de nimic, este ROMATSA. Oricine a lucrat in domeniu stie ca Romatsa are atributiile de gestionare a operatiunilor de Search&Rescue in cazul unui accident aviatic. Punct. Romatsa trebuia sa comunice tuturor locatia si sa gestioneze interventia. De ce nu au facut-o? Ramane de vazut. Sper sa se lase cu dosare penale si parnaie pentru aia care au dormit in post.

 

Restul, au si ei partea lor de vina. STS/ SRI, MAI, ISU. Imbecilii care nu au folosit aparatura aia de localizare a telefonului pe care au spart o gramada de bani, pentru ca nu aveau hartie de la judecator. Pai era asa greu sa dai un telefon unui judecator de serviciu si sa obtii acordul lui, urmand sa primesti si hartia? Ca nu vorbim de localizarea unui infractor, care mai poate astepta, ci de niste oameni pentru care fiecare secunda conteaza. Legea nu poate prima in fata vietii umane. Noi muncim nu gandim. Asta e mostra de imbecilitate crasa. Nu mai vorbim de ISU, care au refuzat sa intre cu masinile de interventie, pentru ca era periculos. Pai pentru ce naiba au Unimoguri si Iveco Mastiff? Au intrat civilii cu masinile lor, pe banii si sanatatea lor, ca pentru ei nu era la fel de periculos. Auzi idiotenie, aia sunt platiti tocmai pentru astfel de cazuri si cand apare un caz e periculos si nu se baga. Sunt buni in schimb sa faca showuri cu scafandri si elicoptere pe la tot felul de zile festive.

- O | | | | | | | O -

 

- O IIIIIII O -

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

Mie mi se par simple speculatii si poate articole partinitoare cele care arunca pe umerii baietilor de la offroad faptul ca nu s-au descurcat cu GPS-ul si transformarea de coordonate. Eu cred ca sunt suficient de pregatiti si DACA PRIMEAU COORDONATE CORECTE SI COMPLETE ajungeau unde trebuie.

 

Totul pare o bulibaseala majora. Ca fapt divers: daca in respectiva celula de criza exista un specialist IT care sa indrume pe cei cu care se putea comunica sa obtina de pe 2 smartphone-uri [care erau si conectate la internet cu semnal 3G] - coordonatele GPS (in orice format) iar acele coordonate erau ASUMATE de catre un coordonator si comunicate tuturor - in ce forma avea nevoie fiecare [conversia putea fi facuta in cateva minute intr-un birou] - nu se ajungea aici.

 

Exista sute de site-uri care fac conversiile astea, dar sunt sigur ca exista si soft acreditat care face asta.

 

Uitati de exemplu coordonatele postate aici pe forum in doua formate. Si conversia lor...

 

Primul set: n46°33.256 e 022°58.812

 

coordset1.jpg.41613744e053ddbeb7788984f3d6a2a7.jpg

 

Al doilea set: 46.33.15 cu 22.58.38

 

coordset2.jpg.04ec644e135e9c6895de3f0613eae8bd.jpg

 

Acestea nu sunt identice dupa cum vedeti si in teren genereaza o diferenta de 229 m.

 

hartaacc.thumb.jpg.b0f7ef99da0879fe96142a2b3e16c26a.jpg

 

Probabil ca sunt luate de la oameni diferiti care au fost in locuri diferite la locul accidentului...

 

Probabil ca daca aveau un set de coordonate corect, dupa un timp rezonabil (sa zicem 16:30) baietilor de la offroad care cunosc o mare parte din zona si au istoricul trackurilor facute pe acolo nu le lua mult timp sa ajunga pe platoul din apropiere, si chiar mai sus pe drumul/poteca marcata pe harta care ii apropia la o distanta de aprox. 350 m de zona cu pricina. De acolo in cateva minute puteau identifica fara probleme totul si faceau ce era de facut mai departe...

 

Din pacate a fost un lant de greseli... Si cel mai probabil nu si-a batut nimeni capul sa obtina coordonate GPS de la victime bazandu-se pe un sistem care a dat gres... Lamentarile si argumentele aduse cu triangulatia si celulele GSM care nu isi fac treaba decat daca sunt 3 nu mai tine... Daca au vazut ca nu sunt 3 celule si eroarea e mare, trebuia sa obtina coordonate telefonic din cele 2 smartphone-uri. Punct!

 

Si tot pentru situatii de urgenta... Oare aceste institutii nu pot realiza sau nu pot obtine o vectorizare a hartilor militare 1:25000 completata cu produsele offroad de pe piata care sa fie folosita ca baza in situatii de acest gen?

 

Si eu mai am totusi o dilema... Unde au fost utilajele folositoare in situatii de urgenta? In nici un reportaj nu am vazut un ATV sau alt mijloc de deplasare in off-road... Puteau sa aduca ceva de la armata daca voiau sa ajunga acolo cu orice pret...

 

In fine... Totul e tardiv deja...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

Fereasca D-zeu de dosare penale si alte alea ca imbecilii astia sunt in stare sa-l incrimineze doar pe ARGENTIN TODEA ca n-a comunicat in timp util pozitia exacta a epavei dupa ce a descoperit-o sau, mai rau, pe baietii de la Transilvania Off-Road ca au intrat cu masinile de off-roa prin padurea prin care era interzisa circulatia vehiculelor motorizate.....:ha:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

toate operatiunile de salvare au nevoie de un cap destept, din pacate de data asta a lipsit.

 

uneori nu e suficient sa vrei sa faci ceva, trebuie sa si poti. multi dintre noi printre care ma numar si eu au ani de zile de cand nu au pus mana pe un creion sa faca o transformare pe hartie.

 

ar prinde bine si putina pregatire teoretica , pe langa jante, crampoane si cai.

Editat de comanr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

Pregatire teoretica ???

 

De mici, de la clasele primare copiii vad cu ochii lor ca varianta copiatului e cea mai buna, vad si stiu ca se poate fenta totul, ca parintii dau spaga sa-i scape de absente, de orele de sport, de orice, ca e aberant si inuman sa fie supravegheati video la examene, etc, etc.....

 

Ati uitat ca au fost prinsi copiind inclusiv profesorii care-si dadeau examenul de titularizare ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

Emigrarea.....

 

Aici e compromis totul pentru urmatorii 1000 ani......

 

Solutia Astral este, investitia masiva in educatie, una de calitate . Doar asa se va schimba Romania, suferim de pe urma comunismului sovietic care ne-a schimbat modul de gandire dar sanse inca mai sunt . Cred in asta.

RAV 4 Model Luxury 2018.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

Solutia Astral este, investitia masiva in educatie, una de calitate . Doar asa se va schimba Romania, suferim de pe urma comunismului sovietic care ne-a schimbat modul de gandire dar sanse inca mai sunt . Cred in asta.

 

Cu 200E salariul profesorilor,fata de 1500E in Germania,cu siguranta se va face invatamant de calitate.Bine ca avem pretentii.

Si asta este doar 1 aspect. Educatia se mai face si acasa,in familie,nu numai la scoala.Peste 100 de ani,cand POATE vom ajunge la nivelul Germaniei de acum,tot vom fi in urma cu 100 de ani,pt ca ei vor fi la alt nivel....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

Daca era plastifiata aia de dragusanu si rahatul ala de sclav si mancatorul de kkt cristea in locul celor care au murit....probabil ca ajungeau aia in 10 minute la fata locului si vedeam la maruta in direct salvarea.

Niste incompetenti pusi in functii degeaba. Un jaf si o batjocura fata de fiecare dintre noi.

ISU = caca, sri = si mai caca de sts nici nu mai am cuvinte sa ma exprim.

Si mai vine si ministrul apararii sa zica ca ei nu au tehnologia necesara ca sa-i depisteze. Pai sa nu-l scuipi intre ochi????? Mama lor de javre.

OFFROAD CLUB SIBIU

Cand am fost mic am fost samurai.....acum am mai crescut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

pai din germania si eu as crede de toate :wink:

 

Eu traiesc in Romania numai ca muncesc (deocamdata) in Germania,profesia mea si castigul ma obliga sa fac asta.Comentariul meu poate apare cumva nelalocul lui dar, credeti-ma stiu ce vorbesc, mama D-zeu sa o odihneasca, a fost cadru didactic.

Am spus doar ca schimbarea poate veni numai cu un invatamant de calitate aplicat tinerei si foarte tinerei generatii, conceptiile vechi trebuie sa dispara complet, calitatea umana a romanilor, a multora dintre noi trebuie revizuita iar aceasta se face numai prin educatie.

Adrian E.

Tehnician B777/B737/A320

Germania Technik Brandenburg

Berlin

RAV 4 Model Luxury 2018.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

era in spirit de gluma ai vazut, stim cu totii ce trebuie facut da nu ne iese...

 

on topic

hai sa vedem ce a avut gunoiul de avion, dop de gheata, drob de sare, la naiba cu toate gunoaiele ca numa saracie aduc.

 

e clar ca cineva in lantul de comunicare a coordonatelor sau cine le a bagat in aparat, a fost dupa tigari la matematica, la ce te puteai astepta? .pare destul de romaneste, noroc cu ciobanu sau paduraru, sa i dea Domnu sanatate.

Editat de comanr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

Se pare ca a aparut si raportul oficial, ei zic ca nu a functionat transponderul ELT corespunzator si de aia centrul de la Moscova nu a primit nimic. Iar Romatsa... a frecat menta.

 

http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2014-01-22-16458345-0-nota-privind-accidentul-aviatic-din-20-ianuarie.pdf

Editat de abunea

- O | | | | | | | O -

 

- O IIIIIII O -

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

era in spirit de gluma ai vazut, stim cu totii ce trebuie facut da nu ne iese...

 

on topic

hai sa vedem ce a avut gunoiul de avion, dop de gheata, drob de sare, la naiba cu toate gunoaiele ca numa saracie aduc.

 

Pai unul dintre medici a spus ca li s-a oprit un motor, asta poate fi din mai multe cauze,luand in considerate givrajul tind sa cred ca a avut apa/gheata in combustibil iar sistemul de alimentare al motorului a avut de suferit.

Faptul ca Adrian Iovan, D-zeu sa-l ierte , a coborat de la o altitudine de siguranta atat de jos este dovada ca a incercat sa 'incalzeasca' avionul (aripile si nu numai) pentru a putea continua zborul,aripile care capata gheata pe ele isi pierd portanta (apar desprinderi ale curgerii aerului-aerodinanica) si avionul intra in stall adica cade.A cerut permisiunea Romatsa sa execute zbor 'la vedere' asta inseamna sa acoboare la altitudinea care permite vizualizarea terenului, posibil ca altitudinea selectata sa fi fost in afara celei de siguranta dar e posibil sa fi fost deja in STALL din cauza ghetei de pe aripi.

Acum, din ce am citit pe site-urile din UK, avionul BN-2 este prevazut cu Boot-uri la partea frontala a aripilor(Leading Edge),ampenaj dar daca acestea nu functionau din motive tehnice(si am inteles sa saracu' Adrian Iovan a avut niste retineri pe linie tehnica vsv de aparatul acela) sau daca deja gheata era depusa in strat consistent,'spargerea ghetii' de pe LE nu se mai poate face si portanta tinde catre 0 datorita desprinderilor.De adaugat ca zona 0-4000 metri este zona unde fenomenul de givraj este 'la el acasa' dupa 5000 metri aerul devine din ce in ce mai rarefiat, deci gheata dispare iar fenomenul dispare si el.Cauzele exacte vor fi poate comunicate dupa ce o comisie a Autoritatii Aviatiei Civile si alte autoritati isi vor termina investigatia, personal cred ca aeronava a fost gresit aleasa dpdv conditii meteo si ca una din cauzele accidentului a fost givrajul avionului.

Editat de emanoeladrian
RAV 4 Model Luxury 2018.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

avionu era ca ceasu' :ha:

 

500 de ore, practic era nou

 

in concluzie numai un mic pahar de tarie de bihor ar fi putut salva situatia, turnata in rezervor.

Editat de comanr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

Se pare ca a aparut si raportul oficial, ei zic ca nu a functionat transponderul ELT corespunzator si de aia centrul de la Moscova nu a primit nimic. Iar Romatsa... a frecat menta.

 

http://media.hotnews.ro/media_server1/document-2014-01-22-16458345-0-nota-privind-accidentul-aviatic-din-20-ianuarie.pdf

 

Nu se amesteca transponder-ul cu ELT-ul. Fiecare are treaba lui.ELT inseamna 'Emergency Locator Transmitter' si intra in functiune doar in caz de prabusire,in restul timpului este in mod'Auto' pe stanby..nu face nimic.

Transponder-ul am explicat anterior asigura recunoasterea aeronavelor intre ele sipozitia lor de catre statii de sol, permite sistemului TCAS evitarea coliziunilor intr-un spatiu aerian dat.

Am oarece dubii ca avionul era dotat cu sistem ELT, dar poate ma insel. Singura institutie in masura sa stie asta este AACR care trebuie sa cunoasca toate sistemele cu care este dotata fiecare aeronava inregistrata in Romania.

RAV 4 Model Luxury 2018.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

avionu era ca ceasu' :ha:

 

500 de ore, practic era nou

 

in concluzie numai un mic pahar de tarie de bihor ar fi putut salva situatia, turnata in rezervor.

 

Corect....Cel mai bun aditiv pentru 'oameni si masini'.Subscriu .

RAV 4 Model Luxury 2018.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: Avion prabusit in jud Alba

 

trebuie sa intelegeti ca a fost un accident din cauza unei defectiuni tehnice, cel mai probabil.

 

in accidente mor oameni, acest caz a fost unul fericit, nu au murit TOTI oamenii din avion si unii dintre voi au avut ce cauta.

 

meritul pentru treaba asta ai revine domnui Iovan, Dumnezeu sa il odihneasca!

 

Pai da, dar ce ne deranjeaza e ca ar fi putut sa nu moara nimeni. Asta e problema pe care o discutam noi aici defapt.

Va salut !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare