matteo_tgv Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 2.0 GDI, 2001, 103.000 mile (165.000 km) -- comentarii in postul urmator. Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Astral Posted August 29, 2014 Share Posted August 29, 2014 Re: Si..... inca un Pininache ;) Da,da, frumusel ! Sa-l stapanesti sanatos ! :h5 REGULAMENT FORUM CLUB 4X4 Rescue 4x4 & MyTrip Link to comment Share on other sites More sharing options...
matteo_tgv Posted August 29, 2014 Author Share Posted August 29, 2014 (edited) Re: Si..... inca un Pininache ;) Buni colegi, Dupa ce am tot stat intre Grand Vitara, Pinin, Jimny, 3 usi, 5 usi etc etc etc, intamplarea a fost ca mi s-a propus un schimb cu acaretul de fatza care, fata de cel in 3 usi, are doar 17 cm in plus la ampatament, deci nu cred sa fie diferenta foarte mare in off... sper sa nu fie, acu' mai ziceti si voi ce credeti sau stiti :) Scuze daca pozele sunt facute noaptea, nu mi-a dat prin cap s-o pozez pe lumina. O voi face maine, eventual. Am acceptat si am dat-o pe Deli (Mitsu Delica) si l-am luat pe dansul. Desi am fugit mereu de masini pe Bulgaria, aici m-a induplecat faptul ca firma este a coschimbasului (asa ne numim in Codul Civil) care este roman si este un tip onorabil (chiar mi-a facut placere sa-l cunosc!) si are firma in Bulgaria pentru ca desfasoara prin ea afaceri serioase si nu din alea cu masini pe paine (nu intru in detalii dar credeti-ma). Ca si in cazul meu, masina era a lui, pentru el, si o detinea de mai multa vreme. El isi dorea o Delica, eu imi doream un jeep mic. Asa ca ne-am rezolvat aspiratia unul altuia, ceea ce mi se pare, iarasi, onorabil. Si cred ca ne-am mai salvat unul pe altul de un drum in UK, ceea ce, iarasi, e super-OK. Acuma, ce sa zic, Pininache are toate cele in regula pana in iulie 2015, apoi sigurarea e ieftina, de Bulgaria, impozitul mic, tot de Bulgaria, ITP se face si in tara, la RAR. Cu Deli nu aveam de nici unele, daca ma opreau (s-a intamplat rar, spre deloc), nu aveam actele la mine si gata, amenda fara puncte. Deli, am inteles, va merge tot pe Bulgaria. Probabil ca aveti habar despre tristetea care te incearca atunci cand dai o masina draga, impreuna cu care ai facut multe aventuri de neuitat... La mine tristetea asta s-a multiplicat exponential, cu greu mi-am stapanit lacrimile, atunci cand pustiul meu, care a implinit 6 ani acum 3 zile (ca e deja trecut de 12 noaptea), mi-a spus, pe cand isi lua fiecare lucrurile din masina lui: "Tati, pot sa mai stau un pic in masina cat inca mai e aici?", el fiind un mare fan al lui Deli. Acum, cand va povestesc asta, am, din nou, in gat, nodul acela care precede plansul. Dar, sa nu lasam regretele sa intunece bucuria de a avea o noua jucarie. Pana la urma, lui Alex i-a placut si Pininache, din prima clipa: a zis ca parca e o masina de padure pentru copii :)) Comparativ, la Grand Vitara in 3 usi aveam cateva chestii care ma nemultumeau un pic (am facut un test drive cu a unui cunoscut): a. In primul rand, esti ca intr-o masina de sosea: nu poti scoate trunchiul pe geam in asa fel incat sa vezi bine pe unde iti calca rotile, nu stai fain cu cotul afara pe geam (la Pinin e perfect). b. Cei din spate sunt foarte inghesuiti, in Pinin e rezonabil. c. GV e mai lata cu 7 cm (am pus ruleta) si se vede si la ochi. d. Vizibilitatea in GV e mai mica decat in Pinin. Eu nu zic ca nu as lua si un GV daca mi-ar iesi la indemana. Mi-ar placea sa le am pe ambele, impreuna un timp, ca sa le compar extensiv si sa aleg, apoi, cu care raman. Poate o voi face, ma mai gandesc, chiar as putea sa fac asta. Pinin-ul in cauza arata foarte bine, si la interior si la exterior. Dotari are de toate dar nu stiu daca are LSD. Stie cineva cum pot sa-mi dau seama daca are asa ceva?????? Vreun semn, ceva, pe grup, pe undeva, sau fac testul cu masina in 2x4 si cu o roata spate suspendata? Sau cum? Eu l-am tzopait azi un pic pe coclauri ca sa-i verific tractiunea, i-am incrucisat si puntile ca sa vad daca merge diferentialul central, e totul OK. Dar de LSD inca nu stiu. Ufffff, si se simte garda la sol mica dar aia se compenseaza cu pilotarea atenta, cel putin pe unde am eu de mers. Reductorul e semi-minciuna, la fel ca la Forester, raportul de demultiplicare e slabutz, dar e spre OK in prima treapta. De verificat, l-am verificat cat am reusit de bine, inainte sa batem palma. Si, cum, atunci cand te combini cu o MILF, nu trebuie sa ai pretentia s-o gasesti virgina, ca ramai pe autoaprindere, iata ce a rezultat: 1. Problema, vad, curenta cu fluctuatia turatiei la ralanti, fum negru la ambalare pe loc. Dar nu am bec Engine Check aprins iar motorul trage vartos. L-am pus pe tester, l-am resetat, nu mai facea. Dar, cand l-am pornit pe seara, vad ca a luat-o din nou. Da, am citit topic-urile: microfiltre, senzor pedala acceleratie, clapeta acceleratie, bujii, poate debitmetru de aer, d-astea. No problem, alea rele si scumpe se mai pot lua si SH. 2. Ceva rugina pe oalele amortizoarelor fatza, la imbinarea cu contraaripa, am fost la un tinichigiu, se face ieftin si simplu. Ceva rugina unde vin bratele puntii spate pe caroserie (ca, deh, sasiu ioc), la fel. 3. Bratele puntii spate, si superioare si inferioare (bucsile lor, mai precis), moi si troncanitoare la debraiere brusca sau la plecari smucite de pe loc. No problem, ieftin (cred), dragostea invinge. Daca ieftin nu e, se gasesc bucsi generice pe dimensiuni, se schimba doar alea. 4. Arcurile spate moi, sta o idee lasata de spate dar amortizoarele sunt bune toate. Am experienta de la Subaru Forester, care era rusinea masinilor la capitolul arcuri spate: scoti arcul, mergi cu el la dezmembrari, gasesti un arc cu acelasi diametru la spira si la circumferinta dar cu o spira in plus (sau mai multe si mai tai), te sui pe ele comparativ sa le simti tari si, daca iei ce trebuie, ai facut camion. Ieftin si eficient. Am inteles ca merg arcurile fatza de Renault Megane (se taie 1+1/2 spira)... aia doar in ultima instanta, daca nu gasesc la dezmembrari ceva sa mearga bine dar nu cred ca nu voi gasi. In rest, va rog sa ma credeti, masina impecabila. In afara de bratele de la puntea spate, nu troncane nimic, directia/fatza e infernal de perfecta, fara scurgeri, chestii dubioase si alte prostii. Cardane, cruci, grupuri, ca-n prima ei zi. Masina nu are nici un fel de semne de iesiri in off-road, nici de polish (o fi iesit ea pe forestiere un pic, poate, dar, cert, nu si-a facut veacul acolo). Iar daca eu nu stiu sa "citesc" o masina care a bagat off-road si munca grea, probabil nu stie nimeni. Problema cu iesitul in off-road devine problema doar atunci cand cel ce face asta nu intretine masina atent, conform acelei utilizari. A mea Deli a mancat padure si munte, fara extreme, dar a mancat pe paine si se afla intr-o stare tehnica super pentru ca am tinut-o din scurt cu intretinerea si stiu ca i-am dat omului o masina f.f. buna, asa cum mi-a dat si el mie (ficare masina avea mici minusuri, declarate fatis de fiecare coschimbash, iarasi onorabil). NU vreau sa modific masina, nu vreau s-o inalt, am mai facut asta si am decis ca, la ce am eu de facut cu masinile, nu trebuie modificate. Nu consider modificare adaugarea unui scut metalic (dar parca are, sa ma mai uit maine), adaugarea de arcuri mai tari pe spate, scoaterea pragurilor (care le vrei, fa o oferta decenta pe privat). Eu am de mers cu masina etape destul de lungi de asfalt si apoi intrat pe drumuri de exploatare/forestiere cativa km, poate ceva off usor-mediu, un pic, si apoi iar, pe asfalt, catre casa. Si, daca tot vorbiram de asfalt, consumul, ah, consumul...... Omul a venit cu ea de la Bucuresti pe sosea destul de aglomerata, cu AC-ul pornit, avea o medie de drum de 68 km/h si avea consumul mediu pe calculator de 9.5.... destul de multicel... dar cred ca a calcat-o un pic. Eu am iesit in seara asta cu ea vreo 25 km, am si calcat-o pe alocuri, am ajuns maxim la 120-130 km/h dar scurt, fara AC, in rest am mers cam cu 80 si, prin sate, destul de incet, cateva depasiri cu pofta si, ajuns acasa, aveam un 8.5... Nu-i mic.... Acum dati-va si voi cu parerea daca e OK. Poate, dupa ce pun la punct chestiunile de la pct. 1 de mai sus, schimb uleiul si filtrele, poate mai scade ceva. Maine ma incordez la pompa si-i fac plinul, merg vreo suta si ceva si iar fac plinul si verific, astfel, consumul pe real. Pam pam! Imi place tinuta ei, sportiva, as zice, pentru un jeep, chiar si mic: se infige frumos, sta bine la viteza, e stabila si asezata chiar si in viraje indraznetze. Imi aduce aminte de Forester care era un bun compromis intre sosea si coclauri. Dar Pininache pare sa fie mai simpatic in coclauri. Cel putin pana acum. Mai vedem. Acestea fiind zise, va multumesc daca ati avut rabdare sa cititi ce am scris si astept, cu nerabdare, urale, sfaturi, compasiune, primire calduroasa, suturi in dos si toate cele :) Cu prietenie, Matteo Edited August 29, 2014 by matteo_tgv Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
matteo_tgv Posted August 29, 2014 Author Share Posted August 29, 2014 Re: Si..... inca un Pininache ;) Domo arigato, Astral! Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
MihaiK Posted August 30, 2014 Share Posted August 30, 2014 (edited) Re: Si..... inca un Pininache ;) Heeeeeii Matteo ce ma bucur ca ai ajuns la Pinin!!! Pai in primul rand iti doresc sa te duca oriunde vrei si cand vrei si sa te multumeasca in orice conditii! Apoi vreau sa iti zic sa nu iti bati capul prea mult cu relantiul fluctuant ca se rezolva usor. In primul rand schimba bujiile cu unele iridium de la NGK(gasesti detalii pe intradosul capotei despre bujii, daca nu este nimic, da un semn). Abia dupa ce schimbi bujiile si vezi ca mai fluctueaza gandeste-te la clapeta si altele. Microfiltrele in general trebe schimbate atunci cand la accelerari da in nas si Doamne iti multumesc la tine nu e cazul. Incearca sa alimentezi numai si subliniez NUMAI cu benzina de calitate inalta, de preferat 98+ ca si cifra octanica si promit ca vei vedea o schimbare in bine a consumului... La mine sta asa: am gume de offroad de 235/75/15, flanse, bara HD, troliu, scuturi etc., merg 50% in oras si 50% prin munti, coclauri, la zbor etc. Si consumul sa stabilizat la 10.4. Asta cu benzina evo sport de la mol. Cu bucsile de la puntea spate nu iti face griji, nu sunt foarte scumpe(nu mai tin minte exact cat) dar aprox 40 de lei bucata si ai nevoie de 4 bucati deci ca si pret e acceptabil. Pe spate merg arcuri de la mai multe masini inclusiv de la Twingo(dar nu stiu sigur daca si la cel lung) Rugina are si a mea(putina) tot pe acolo dar sa sti ca tabla e super trainica la Pinin. Cu rapoartele reductorului...asa este...stiu dar sunt pe cale sa rezolv problema, am gasit(de fapt un prieten a gasit) in UK o firma care produce rapoarte de offroad inclusiv pt. Pinin. Dupa ce stiu mai multe va anunt si va ofer detalii, pana atunci vorbim aiurea. Motorul este chiar fiabil sa stii. Nu te va dezamagi atata timp cat este intretinut corect(schimburi de ulei la timp, distributie si asa mai departe). Eu am avut batai de cap cu el din cauza clapetei defecte(pornea rau) si din cauza bujiilor proaste pana am ajuns sa pun ce trebuie. Dar in rest am ajuns sa am foarte mare incredere in el. Daca ai nevoie de dimensiuni pt un scut mai sanatos nu ezita sa imi scrii. Inca o data sa ai noroc de masina si nu uita... Benzina buna! LE: sa sti ca, am crezut ca sunt singurul nebun cu treaba cu cotul pe geam dar asta imi place si mie cel mai mult din punct de vedere a "cum stai" in Pinin. Edited August 30, 2014 by MihaiK Link to comment Share on other sites More sharing options...
matteo_tgv Posted August 31, 2014 Author Share Posted August 31, 2014 (edited) Re: Si..... inca un Pininache ;) Salut Kedu, multumesc de urari si de info! Am pus-o azi la cazne, am plimbat-o si pe la medic un pic. Iaca: Masina asta consuma crunt, zic eu, iar garda la sol pare teribil de slaba (e bine ca am scut de metal; nu-i prea gros dar e destul pt moment)... Am dat azi o tura prin coclauri, e adevarat ca am avut mult de urcat si i-am dat in gura bine, pe drum abrupt de pietre afanate de seria recenta de ploi torentiale si apoi de buldozer (care mai rau a facut), mers si cu reductorul pe alocuri.... mi-a afisat consum de 17.6% dupa o tura de 15 km de coclauri chinuitori (din care jumatate urcus din ala abrupt si jumatate mers usor ca erau sleauri si mai trebuia sa ocolesc si copaci, cioturi etc.). Dupa treaba asta si vreo 5 km de asfalt (deci total cam 20 km), mi-a scazut consumul afisat la 14.5% si, la ochi, dupa indicator, mi-a consumat cam 1/8-1/7 din rezervor (cam jumatate de interval, poate o idee mai mult) deci, posibil ca cel real sa fie muuuult mai mare. In fine, am folosit 4x4, atat pe High, cat si pe Low, doar acolo unde a fost neaparata nevoie, in rest m-am strecurat pe 2x4. Nu stiu cum scoate a ta, Kedu, consumul ala micutz cu 50% oras si 50% coclauri... O fi vreo binecuvantata sau vreo perfecta... Mie, la oras liber, de week-end, mi-a dat azi 11,5%, mers finutz (pe 30 km de mers in oras). Daca il bag luni in oras, in miezul zilei, mi-e groaza de ce as putea sa vad pe display... si e, totusi, Targoviste, un oras cu trafic mult mai lejer decat Bucurestiul sau Clujul. Benzina i-am pus de 95 de la Mol, am o f. buna parere despre cea de acolo: la motodeltaplan bagam din aia in Rotax 912 si mergea minunat iar la 912 se simte imediat carburantul, nu-ti lasa loc de dubiu. Pininul fuge si mi-a placut tare mult sa-l fugaresc. Partea de sportivitate e superba: trage zdravan si are o stabilitate mai buna decat a multor masini de strada! Aaaa, si m-am lamurit: dupa comportament, masina asta sigur are LSD. Adica am trecut, in modul 2x4, acolo pe unde chiar nu aveam cum sa trec fara el nici macar in 4x4 deschis (o roata spate suspendata in 2x4, de exemplu). Reductorul... un mare vax: a trebuit azi sa merg, pe plat, foarte incet, ca sa ocolesc niste buturugi cu denivelari in jur si, chiar si pe reductor, intr-a-ntaia, a trebuit sa ma ajut de ambreiaj. Asta nu e deloc in regula... nu se compara cu ce aveam pe Delica. Astept cu nerabdare informatii de la tine referitor la rapoartele alea mai destepte. Pana la urma, daca nu afli ceva practic iute, scot pinionul din cutia de transfer si-l duc la un CNC sa fac unul mai mic si gata. Otel smeker gasesc eu, pretenar mare Autocad-ist am. Adica, pe asfalt, daca mergi usurel si cu o croaziera gen 80-85 km/h, fara depasiri in fortza si fara AC, da, scoate si asta un 8-8,5%. Dar, cand te dai la ea, suge ca nesimtitul dar trage sportiv, nene, trage tare frumos. Cutia de viteze mi se pare slab etajata. Adica, intr-a 5-a, la 2000 de ture, sa am doar 65 km/h??? Tembel de-a dreptul... Iti dai seama ca, inainte sa o pun la cazne, i-am dat jos pragurile alea frumoase si cromate. Masina arata acum mult mai "serios". Pragurile alea le voi pune pe un site de anunturi, sunt chiar curios daca vrea careva asa ceva :)))) Poate pt vreun Pinin stradal.... Nici nu stiu cat sa cer pe ele... eu nu le vad rostul... Am inceput sa ma gandesc, deja, daca nu cumva ar fi mai bine s-o vand si sa-mi iau una scurta sau un GV. In orice caz, ca sa fiu eu cu inima impacata, inainte s-o vand (daca o vand), as vrea sa-i rezolv toate problemele, toate. Asta pentru ca vreau sa vand o masina fara cusur. Actele masinii sunt super-OK, fara potential de probleme (proprietarul firmei bulgaresti e roman, e om ca lumea, am legatura cu el, e totul smooth). In fine, mi-e frica sa nu ma indragostesc prea tare de ea... Nu de alta dar nu vreau sa ma apuc s-o inalt doar ca s-o pastrez... Odata inaltata, cert, nu va mai fi asa de faina si de sportiva si va aparea alta dezamagire... In fine, in topicul asta, am sa ma apuc sa fac si sa pun poze la cum e acum (inainte) si la tot ce ii voi face, adica sa se vada ce a iesit la fiecare operatiune. Facem asa, ca un jurnal de proiect, am vazut ca se poarta. Rugina e ca si rezolvata, am fost azi la un tinichigiu bine cotat in zona, am tocmit oalele amortizoarelor (inlocuit pasaje, sudura in argon, vopsea) plus tot ce ar mai fi pe dedesubt (nu mare lucru), cu tot cu grund si cauciuc din ala insonorizant/izolator peste tot si polish la faruri (sunt un pic matuite). Consumul: am vorbit azi sa primesc bujii Denso corespunzatoare (fara iridiu, am dezvoltat o fobie la iridiu, am avut probleme cu iridiul la ATV-uri: trageau mai bine dar consumau mai mult si dadeau rateuri in proximitatea punctului de roua). Am testat, comparativ, si la ATV si la motodeltaplan, NGK vs Denso si mi-au placut mai mult Denso (parca mergeau mai rotund). Am gasit pedala de acceleratie cu senzor plus debitmetrul de aer la pret chiar subtire, sh dar buneee. Am gasit microfiltre noi plus cele 2 oring-uri la 35 lei per injector (scrieti "microfiltre" pe OLX si vedeti ce iese). Clapeta de acceleratie o curat, la fel si EGR-ul. Altceva ce sa-i mai fac? Aaa, schimbul de ulei. Ieftin. Poate si distributia dar, dupa facturile de service din UK, ar mai fi vreo 15.000 km pana la soroc. Dar cred ca i-o schimb si pe aceea, aduc din UK, e ieftin. Filtru aer, filtru carburant... ieftin. Noa, mai trebuie sa fac si altceva pt consum? Troncanelile: poate stiti deja ca tot ce inseamna chestii prinse de puntea spate (de restul nu am intrebat pt ca restul e fara cusur) se gaseste doar pe original. Am primit oferta de preturi de la un service cu care sunt in relatii preferentiale. Crunt de scumpe.... Daaar, exista varianta poliuretan care e si mai zdravana decat orice altceva. Da, stiu, nu prea exista bucsaraie de poliuretan pt Pinin. Producatorii consacrati nu fac. Am studiat si eu, ca si voi, asa e. DAR: exista firmulite, chiar aici in tara, care zamislesc bucsaraie de poliuretan dupa piesa veche (trimiti, copiaza, ti-o fac) si iesi la 1/2 de pret fata de ce se poarta de la producatorii consacrati (dati un search pe google dupa "producator poliuretan bucsi", lingeti bine primele 5 pagini de rezultate si gasiti cel putin 3 surse autohtone). Bratele alea de pe puntea spate sunt, de fapt, niste tevi cu niste bucsi in capete. Ar mai fi bara stabilizatoare dar si aia tot bucsi are. Mai sunt niste pivoti mici (niste bielete amarate), gasesc eu solutie cost effective si la alea, va promit. Despre arcurile spate v-am povestit deja, in postul anterior, cum o voi rezolva. Manopera la scos si pus tot ce am povestit.... ca intre prieteni. Noa, in fine, cap-coada, am facut eu un calcul sumar care imi zice ca, in worst case scenario, o sa duc masina asta la perfectiune cu un buget rezonabil. Si, daca, dupa toate astea, ma voi hotara s-o vand, o sa fiu ca aia de la emisiunea Wheeler Dealers de pe Discovery: ei iau masini cu "emblema", le pun la punct pana la cel mai mic detaliu, apoi le vand pentru ceva profit dar nu profit nesimtit. Cat as putea cere (ca sa si primesc) pe un Pinin 2.0 in 4 usi, din 2001, cu volan pe dreapta, inmatriculat in Bulgaria dar cu actele super-sigure si fluente, cu totul la zi pana in iulie 2015 dupa care asigurarea anuala e 80 Euro, impozitul e 30-40 Euro, ITP-ul se poate face in tara, la RAR, cu un consum decent si intr-o stare tehnica si estetica super-perfecta??? Probabil ca nu mare lucru :)) Dar, fie ca il tin, fie ca ii gasesc nou stapan, este cert ca va fi un proiect al naibii de frumos! :) Ma apuc de el iute si voi pune aici poze "inainte" si "dupa", cu toate etapele. Cele bune, Matteo Edited August 31, 2014 by matteo_tgv Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
cipri778 Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 Re: Si..... inca un Pininache ;) Iii montezi o instalatie GPL si iti scad costurile considerabil. Neavand motor f. mare nici instalatia nu va costa o avere. don't worry, be happy Link to comment Share on other sites More sharing options...
teddybear Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 Re: Si..... inca un Pininache ;) Iii montezi o instalatie GPL si iti scad costurile considerabil. Neavand motor f. mare nici instalatia nu va costa o avere. S-a mai discutat pe aici despre problema asta la motoarele GDI, concluzia a fost ca nu exista instalatie GPL pentru tipul asta de motor: http://forum.club4x4.ro/showthread.php?57421-Stie-cineva-de-instalatie-gpl-pentru-motoarele-GDi&highlight=instalatii+GPL Sau n-am inteles eu bine...:old It's not a "Jeep thing" it's the real thing ....LAND ROVER ! Land Rover Owners Club Romania Link to comment Share on other sites More sharing options...
cipri778 Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 Re: Si..... inca un Pininache ;) Scuze, nu am stiut. don't worry, be happy Link to comment Share on other sites More sharing options...
MihaiK Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 Re: Si..... inca un Pininache ;) Mda... Treaba cu GPL-ul e degeaba. Matteo aici e o chestie, asa imi afiseaza computerul, un litraj nu iam facut, de curiozitate voi face un plin si apoi un calcul de consum. Sa sti ca, iarasi spum asta, am crezut ca mi se pare ca bujiile NGK dau rateuri in anumite comditii (in apropierea punctului de roua) si cand am vorbit cu unii mecanici despre chestia asta am fost considerat sonat. Am observat la Pinin ca, in anumite conditii apar acele trepidatii la relanti(sunt multe subiecte pe avest forum despre ele) si ele apar doar si subliniez doar de cand am pus bujiile NGK iridium. Pe masina aveam tot iridium dar alta marca cand am adus-o. Sa ne ti la curent cum se modifica consumul dupa schimbul de bujii si a debitmetrului. Spor Link to comment Share on other sites More sharing options...
matteo_tgv Posted August 31, 2014 Author Share Posted August 31, 2014 Re: Si..... inca un Pininache ;) Salut, Scriu de pe tel deci scuze pt eventuale greseli de scriere. Am mers azi o tura combinata de asfalt, forestier, un pic de padure, am folosit reductorul foarte putin. Am avut AC-ul pornit tot timpul dar am mers usurel, nu i-am mai dat in gura s-o duc in turatii mari. Total cam 25 km din care 15 asfalt si 9 forestier cu piatra, 1 pe drum de pamant cu cateva pante abrupte si destul de denivelate. Media pe bord a iesit 10,2%. E rezonabil. Cert are Lsd dupa cum se comporta. Partea proasta e ca m-am indragostit cam rau de ea.... De maine o bag la doftor. Cele bune! Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
iulianul Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 (edited) Re: Si..... inca un Pininache ;) Matteo, hai ca n-are cum să nu-ți placă, trage bine, e comoda pe orice teren si iti da un feeling...fain, de masina zdravana. La partea de reductor, eu sunt mulțumit, dar cred ca diferența o face faptul ca am automata și pot merge oricât de încet... Cat despre consum, cat ai vrea? E o masina de teren, ia arunca o privire la suratele de calibru similar! Dar iți spun partea buna. Vrei/trebuie/iți place să o calci, se duce, dar consuma corespunzător. În schimb ai opțiunea sa mergi calm, iar atunci consuma puțin. Ce cod de bujii Denso ai găsit? Hai să aducem cât mai multe informații în secțiunea asta, la Pinin. Edited August 31, 2014 by iulianul Link to comment Share on other sites More sharing options...
matteo_tgv Posted August 31, 2014 Author Share Posted August 31, 2014 Re: Si..... inca un Pininache ;) Maine voi primi coduri la bujii fara iridium. Le voi posta. Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
matteo_tgv Posted September 1, 2014 Author Share Posted September 1, 2014 Re: Si..... inca un Pininache ;) Salut, bujii de la Denso pt Pinin exista doar cu iridiu: "Iridium Tough" (electrod central iridium 0.4mm si electrod de masa cu platina). Detalii in poza din atash. Sonda Lambda exista si pe universal si diredct fit, vedeti in poza. Preturi nu stiu sa va zic, intrebati la magazine dupa codurile alea. Continuam :) Cele bune, Matteo Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
matteo_tgv Posted September 1, 2014 Author Share Posted September 1, 2014 Re: Si..... inca un Pininache ;) Sa continuam: Dus masina la mecanicul de la mine din sat (nu va luati dupa aspectul locatiei, nea Cornel face lucruri de multe ori uimitoare si la preturi omenoase). Descoperit pe grupul spate abtibild care confirma ce am simtit eu in teren, anume ca exista LSD. Schimbat TOATE uleiurile masinii si fluidul de servo (desi, in afara de cel de motor, toate erau perfect curate). Maine voi avea toata bucsaraia si tampoanele de la cutie in plasa si o voi duce la o firma care toarna poliretan, destul de aproape. Cica folosesc armaturile metalice ale bucsilor existente si toarna cauciucul nou direct in ele. Voi opta pt un poliuretan mai moale (gen 70 shore, apropiat de duritatea cauciucului pt bucsi) ca sa nu rigidizeze masina. Nu dau inca detalii despre firma asta pana nu vad rezultatele (dar sunt optimist, au mai facut). Pretul pare a fi convenabil. Maine ma duc si cu arcurile pe la dezmembrari, sa vedem ce gasesc mai tzapan. La Forester a mers de minune, va merge si la Pinin. Am comandat bujiile de la Denso, sonda lambda nu e cazul acum, vad cum se comporta dupa ce schimb bujiile si curat debitmetrul, clapeta de acceleratie si EGR-ul. Daca, dupa astea, si cu ulei nou, nu simt o scadere semnificativa a consumului, o caut mai la amanunt. Se vad in poze si problemele de rugina, singurele existente si, zic eu, deloc grave. Am tocmit, cum scriam in alt post, rezolvarea lor si acoperirea intregii burti cu insonorizant cauciucat pt a preveni sosirea altor probleme de rugina. Revin cu detalii. Cele bune, Matteo Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
MihaiK Posted September 1, 2014 Share Posted September 1, 2014 Re: Si..... inca un Pininache ;) Frumoasa tare mai Matteo. Spor cu lucrul si te rog sa ne ti la curent. Apropo am o intrebare cred stupida, va rog nu dati cu pietre: cum se curata debitmetrul?:grin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
matteo_tgv Posted September 1, 2014 Author Share Posted September 1, 2014 Re: Si..... inca un Pininache ;) Ce mi s-a explicat, inca nu am ajuns acolo: in tub exista o sarmulita subtire de nichelina care citeste cantitatea de aer care intra in alimentare. Aia trebuie curatata. Curatarea se face cu spray de curatat franele dar trebuie dat cu grija, mai din distanta, sa nu rupi firul de nichelina care e foarte fin. Nu voi face asta personal, am sa las pe cineva care se pricepe. Cele bune, Matteo Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
MihaiK Posted September 2, 2014 Share Posted September 2, 2014 Re: Si..... inca un Pininache ;) Salut Matteo, am inteles. Eu intrbam pt ca si eu am desfacut debitmetrul la Pinin si sa sti ca nu are nichelina(numai sarmulita aia la vedere) ci are o piesa electronica cred ca un rezistor la care i se modifica rezistenta in functie de densitatea aerului/cantitatea de aer din din incinta. Atentie ca este si un "fagure" din lamele foarte fine de inox inaintea rezistorului care "lamineaza" aerul fragmentand turbioanele. Este ca si la un tunel aerodinamic. Atentie mare sa nu se indoaie fagurele respectiv. Se vede in poza piesa aceea electronica de care vorbeam. Spor, Mihai Link to comment Share on other sites More sharing options...
matteo_tgv Posted September 2, 2014 Author Share Posted September 2, 2014 (edited) Re: Si..... inca un Pininache ;) Salut, am aflat si eu intre timp ca asa este... In fine, am adus azi un meseriash foarte bun (masina era pe rampa cu puntea spate data jos) care mi-a verificat electronica in detaliu, cu toate cele. Noroc ca l-am prins acasa, in cateva zile se intoarce in UK, la locul de munca. Debitmetrul perfect, senzor pedala acceleratie perfect, clapeta acceleratie perfecta, injectoare si bobine perfecte. Daaar, bujiile praf, mai aleas cea nr 3. EGR murdar dar mi-a spus ca are legatura cu ce n-au ars bine bujiile. A curatat omul si EGR-ul. N-a gasit erori pe nici una dintre sondele lambda (e una inainte si una dupa catalizator). Bujiile sunt pe drum, probabil le primesc maine. Mi-a spus omul ca acum, dupa curatarea EGR-ului, cu bujii noi, filtre noi, ulei nou, consumul va reveni la decentza. A avut si el un Pinin, masina de serviciu, la o firma de afara unde a lucrat si s-a ocupat de el in detaliu acolo, deci stie ce spune. Gasit arcuri super-misto la dezmembrari, nu intrebati de la ce masina provin, nu au stiut sa-mi spuna, erau intr-o gramada mare. Bucsaraia: mecanicul meu insista ca e majoritatea buna, fara semne de oboseala, si ca arunc bani pe geam. A dat totul jos si a verificat in detaliu si jos si pe pozitie. A zis sa schimb doar bieletele de bara stabilizatoare si bucsile de bara stabilizatoare, fatza si spate, daca tin neaparat, doar alea ar fi o mica idee inmuiate dar a zis ca nu e neaparat. Dar le-am comandat, vreau s-o pun la punct bine de tot, s-o fac perfecta cap-coada. Ar mai fi problema tampoanelor de la cutia de viteze, le gasesc doar pe original, sunt 2 si costa 700 lei/buc... Neplacut... caut la dezmembrari. Daca nu gasesc iute unele solide, cumpar noi si gata. Ideea este ca zgomotul de "clanc" ce apare la debreiere mai brusca, din tampoanele alea este. In rest, oricum, masina nu scotea nici un fel de zgomote, nici macar in teren. Ideea e ca, in ritmul asta, tinand cont si de timpul necesar pt tinichigerie, undeva saptamana viitoare va fi gata, in stare perfecta. Nu stiu daca o pastrez sau o vand dar stiu ca ii voi reda complet "stralucirea", either way. Din pacate, azi am uitat camera foto acasa, asa ca nu am ce sa va arat.... Dar o sa mai fac poze cu ea finalizata, sa vedeti diferentele, cum a fost si cum va fi :) Cele bune, Matteo Edited September 2, 2014 by matteo_tgv Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
hcampian Posted September 3, 2014 Share Posted September 3, 2014 Re: Si..... inca un Pininache ;) Super masina, sa speram ca iese impecabila. Sunt curios cat o sa tina bujiile fara iridu, teoretic bujiile normale nu ar putea sa faca fata la presiunea foarte mare din cilindrul de GDI, care functioneaza la parametri unui motor diesel. Practic cine stie, poate merge mai bine, chiar sunt curios. GPL nu se poate pune tot din cauza motorului care are injectia prin injectoare ca la diesel care sunt racite de benzina ca sa faca fata la temperaturile mari. Daca nu trece benzina prin ele se ard, asa ca nu se poate pune GPL clasic. Cu consumul mie nu mi se pare mare, e cu 1 l mai mult decat la cel scurt cu 1.8 GDI, pana la urma sunt niste motoare mari pe benzina, cat sa consume si ele... In schimb cum s-a mai zis cu benzina de 99-100 scade consumul cu 1 l/100 si merge mult mai rotund. O fi benzina de 95 de la MOL de calitate, dar cifra octanica tot 95 ramane. Motorului asta clar ii place mult cifra octanica mare. Practic ce dai in plus pe benzina amortizezi din consum. Cu benzina de 100 de la OMV reusesc (greu) sa tin consumul sub 7, cu 95 n-am nici cea mai mica sansa, se duce inspre 8 bine de tot. Sunt curios de treaba cu bucsele cum iese, intr-adevar tendoanele alea de pe spate nu le-am gasit nici eu decat pe original. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MihaiK Posted September 3, 2014 Share Posted September 3, 2014 Re: Si..... inca un Pininache ;) Salut @hcapian, eu am inteles ca si bujiile acelea Denso care vrea Matteo sa le puna si pentru care a postat codurile sunt tot iridiu, doar ca sunt diferite se iridiu de la NGK. Nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
matteo_tgv Posted September 3, 2014 Author Share Posted September 3, 2014 (edited) Re: Si..... inca un Pininache ;) Salut, da, nu am gasit la Denso pt masina asta fara iridiu. Am comandat, deci, cu iridiu. Fata de NGK si restul, bujiile Denso au in plus si element de platina. Un prieten care se pricepe f.f. bine la asa ceva (lucreaza in domeniu) insista ca, la ora actuala, bujiile astea (Denso cu iridiu+element de platina) sunt cele mai tari si nu are nimic de castigat din achizitia mea. Bucsile nu le mai fac pt ca mecanicul insista ca ale ei sunt bune si sa nu arunc bani pe geam. Am scris in postul meu anterior. Schimb doar bieletele si bucsile bara stablizatoare, restul nu e cazul. Si tampoanele de la cutie, o sa iau de la dezmembrari. Cele bune, Matteo Edited September 3, 2014 by matteo_tgv Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
MihaiK Posted September 3, 2014 Share Posted September 3, 2014 Re: Si..... inca un Pininache ;) Super te-ai documentat mai Matteo mai.:grin: Auzi cum se verifica tampoanele astea sa vezi daca sunt uzate sau nu? Cand sunt date jos de pe masina ma refer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
matteo_tgv Posted September 4, 2014 Author Share Posted September 4, 2014 Re: Si..... inca un Pininache ;) Pai misti de armatura interioara din bucsa tampoanelor. Daca e moale bucsa, vei simti la mana. Nu trebuie sa poti s-o misti sau macar sa se miste doar un pic si foarte-foarte greu. Iti pun niste poze cu tampoanele demontate, ca sa vezi la ce ma refer. La mine traversa pe care vin tampoanele are sectiunea rectangulara dar vezi ca exista si cu sectiune rotunda. Trebuie sa vezi cum e la tine. Tampoanele la mine costa 700 lei/buc, se gasesc doar pe original. Poate ca la modelele cu traversa rotunda sunt mai ieftine, nu stiu. Ar mai fi varianta sa se gaseasca ceva bucse, de la alt model de masina, cu care sa le inlocuiesti pe cele din tampoane. DAR: dupa cum se vede in poze, armatura centrala este pe excentric si greu sa gasesti asa ceva. Poate merge si cu armatura centrala pe centru, apare o diferenta de cativa mm, nu cred sa fie problema. Problema este ca, daca bucsa pe care o adaptezi este plina, e posibil sa apara socuri/vibratii pt ca, cert, nu mai amortizeaza ca o bucsa cu goluri. Diametrele bucsii: exterior 61,5 mm; interior 10mm (intra surub metric 10). Cele bune, Matteo Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
matteo_tgv Posted September 4, 2014 Author Share Posted September 4, 2014 Re: Si..... inca un Pininache ;) Oooo, ia uite ce am gasit pe forumul Difflock: "The GDI pinin is great on fuel as long as you keep the engine clean. It cokes up behind the valves as it doesn't have the injectors there to keep them clean which over time kills your fuel economy and will cause lack of power. " De studiat!!! Importator oficial Toyota Land Cruiser Seria 70 actuala, Euro 6, inmatriculabila. Detalii pe https://www.landcruiser70.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts