Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Jimny - RRR


bogdan.baron
 Share

Recommended Posts

Salut!

 

De cateva zile sunt proaspatul posesor al unui Suzuki Jimny din 1999 :grin:. Deocamdata are numarul vechi de Suceava insa zilele acestea umblu sa o trec pe mine.

Masina are motor de 1298 cmc, 80 CP si a trecut cu putin de 132.000 km (atat arata in bord, nu stiu daca sunt reali sau nu).

Ca dotari:

- geamuri si oglinzi electrice

- inchidere centralizata

- tapiterie de piele

- troliu Smittybilt XRC8000 (3600 kg)

- carlig de remorcare

- inaltata 5cm

- anvelope General Grabber AT de 205/75/R15

- cuplaje manuale pentru cutia de transfer

 

IMAG2280.thumb.jpg.33690d35de112920740d8d0b3cc22ead.jpg IMAG2281.thumb.jpg.fca796d7308d47af6c40b0505fcb556b.jpg IMAG2282.thumb.jpg.9ea16676797ca207d95ad530c1e3918e.jpg IMAG2283.thumb.jpg.9987373b82f8122151cdc900c411827c.jpg IMAG2284.thumb.jpg.24d2e1087a3fbd8791d4f38fbba12719.jpg IMAG2285.thumb.jpg.46d3cdd3a909a5e94dbb4ddebf7d4262.jpg IMAG2286.thumb.jpg.0817a086850ae0033e45aa08ccec9e92.jpg IMAG2287.thumb.jpg.709ddcd27c01d0e8f805236edc38cdf4.jpg IMAG2303.thumb.jpg.7bc084d7f53c6a553b30b3b3c5331c38.jpg

 

In ultimele luni am condus o Feroza a tatalui meu deoarece calea de acces catre casa nu e accesibila pentru masinile mici in conditii de iarna. Am fost tare multumit de ea, singura problema a fost si ramane suspensia rigida (pe spate fiind pe foi) care e destul de deranjanta folosita zi de zi. La Jimny pare mai moale, insa azi cand am verificat presiunea, pe toate rotile aveam 2.2. Am redus-o la 1.8, insa cauciucurile par destul de moi. In specificatii e trecut 1.6 pe fata si 1.8 pe spate la anvelope de 205/70/R15. Voi ce presiune folositi sau cat imi recomandati?

 

Cu bine,

Bogdan

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Jimny - RRR

 

Eu folosesc 1.6 all around cu gumele de iarna si 1.6 fata si 1.8 spate cu alea de vara.

2.2 e mult prea mult.

Suzuki Jimny 1.3i 2004

 

"There is nothing wrong with the planet... people are f*cked" - George Carlin Saving the planet

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: Jimny - RRR

 

Salut!

Cu presiunea la 1.8 e mult mai comoda. Am dat jos si roata de rezerva ca pe drumurile noastre stric de tot usa de pe spate si nici nu mai troncane la denivelarile mai mari. Oricum cauciucul e vechi si crapat.

Am reusit sa o trec si pe numele meu.

IMAG2394.thumb.jpg.ec480fae49308758da994fbf97d3450e.jpg IMAG2395.thumb.jpg.6ea7b5e5b84d3f5a04ed09f93c3f27ad.jpg

De aici si numele la topic!

 

Voi cum aveti prinse paravanturile? La mine nu sunt prinse deloc. Cand geamurile sunt inchise preseaza pe ele in rama usii, insa cand sunt deschise fac galagie, mai ca le-as da jos, dar vine vara si fara AC...

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny - RRR

 

Relativ la presiune, am încercat toate variantele, considerând,ca si tine ca 1.6 este prea puțin. In final le-am dat dreptate japonezilor. Paravânturile se fixează cu niste cleme in cheder; eu le-am fixat cu banda dublu-adeziva subțire si n-au mai făcut zgomot.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny - RRR

 

Relativ la presiune, am încercat toate variantele, considerând,ca si tine ca 1.6 este prea puțin. In final le-am dat dreptate japonezilor

 

Asa este, cu anvelope stock, sau pe aproape, valorile japonezilor sunt ok :grin:

 

Legat de presiune, "ficatii doare" la orice presiune mai mare de ~1.5 (gropi pe asfalt)... dar nu se poate merge in asa fel, mai ales daca avem MTuri sau Simex (se uzeaza prematur). Eu cu Simex resapat 195/80 R15 merg pe asfalt cu 2 sau 2.2 in functie de conditiile meteo (exceptand iarna pe zapada unde merg cu 1.6 sau 1.8). Consum optim, franare acceptabila, iar ochiometric anvelopa se aseaza bine pe asfalt, nu merg "pe coama".

 

Sunt nenumarate topicuri in care s-a discutat despre presiune.... conteaza unde, cum si cu ce anvelope folosim masina... si mai e si dupa gustul fiecaruia. Un tabel cu "asa da, asa nu" nu prea se poate face.

PS: in cazul tau, @bogdan.baron, avand anvelope dimensiune (aproape) stock si neresapate, respecta valorile de pe stiker (manual). :h5

Edited by rockshox
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Re: Jimny - RRR

 

Salut!

 

Nu am mai scris de mult... Asa ca revin cu ce am mai facut la "Jimnilica".

 

1. Am schimbat amortizoarele pe fata care erau destul de bune, insa bucsele erau terminate.

2. Am pus discuri si placute noi pe fata.

3. Recent am reusit sa imi montez un amortizor de directie. Baietii de la magazin mi-au adus un amortizor ce se monteaza pe Jeep Grand Cherokee II. Pe bara de directie aveam sudat un surub de prindere a amortizorului insa acesta era pentru un model mai scurt de amortizor.

IMAG4218.thumb.jpg.5a8604dccf5b080d67dbc069c47f1ef1.jpg

Astfel a trebuit sa il tai de pe bara si sa il sudez mai departe. Am realizat si un suport de prindere al celuilalt capat direct pe sasiu.

IMAG4298.thumb.jpg.3e53db66591a0c269a22379608b7aa01.jpgIMAG4299.thumb.jpg.bd8f9c3df56ffea654d75037e92b9c09.jpgIMAG4303.thumb.jpg.649b29d3765feb88690a65364b5a7874.jpgIMAG4305.thumb.jpg.a2665c6367bed0e2bdd7ca9978d8ff1f.jpgIMAG4306.thumb.jpg.4164a8485a4405acf0b6a1bf42c94c3a.jpgIMAG4307.thumb.jpg.6b498a5749926bcecfdab153b8dcb868.jpgIMAG4312.thumb.jpg.42c60ac26925e7859feec124a69ec4b7.jpg

Nu am mers foarte mult, doar prin oras, insa prezenta lui se simte, si asta in bine.

 

Deoarece aveam destul de multe trepidatii la relanti cu motorul cald, azi am curatat clapeta de acceleratie, care nu era prea murdara, cat si EGR-ul care avea destul de multa apa in interior acumulata in 10 luni de la ultima curatare, dar banuiesc ca a fost si de la faptul ca am avut probleme cu garnitura de chiuloasa pe care am schimbat-o acum vre-o 4 luni. Maine o sa vad daca trepidatiile au disparut.

 

Acum astept proiectoarele, 2 pe care le voi monta pe fata si unul pentru spate, insa nu gasesc comutatoare. As vrea sa imi pun originale, insa prin zona nu se gasesc Jimny pe la dezmembrari. Stiti cumva daca sunt asemanatoare cu cele de la Vitara, sau de la ce alta masina s-ar potrivi?

 

Numai bine

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny - RRR

 

Frumos, dar din pacate Magnum este low low low range.

Am montat o singura data unui client, 2 amortizoare si 2 arcuri de la Magnum pe o masina mica (turism).

Povestea e lunga dar o facem scurta, ca si idee niciodata nu voi mai recomanda sau monta acest producator, pe vreo masina.

 

In rest numai de bine :wink:

 

PS

Se putea alege un amortizor de directie dedicat acestui model, care vine insotit si de kitul de montare.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Re: Jimny - RRR

 

Salut!

 

Revin cu o problema destul de grava... In ultima vreme motorul meu consuma destul de mult ulei si l-am dus la o segmentare, insa azi: surpriza! Mecanicul imi zice ca e nevoie de un alt motor sau de o alezare a motorului vechi la care sa schimb si pistoanele.

Asa ca incep cu intrebarile:

1. Ce parere aveti de alezarea motorului? daca lucrarea e facuta bine si daca o sa am grija de el, cat ma va putea tine? Imi place foarte mult Jimny, si e super ok pentru ce am nevoie, asa ca nu as vrea sa o vand...

2. se merita sa caut un alt motor? aici nu stiu ce garantie voi avea la unul nou, poate dau peste aceeasi problema...

3. Am gasit un motor M13A de la #KOAIS de pe forum. Se potriveste pe masina mea fara mari modificari? Motorul meu e G13BB...

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny - RRR

 

Salut!

 

Revin cu o problema destul de grava... In ultima vreme motorul meu consuma destul de mult ulei si l-am dus la o segmentare, insa azi: surpriza! Mecanicul imi zice ca e nevoie de un alt motor sau de o alezare a motorului vechi la care sa schimb si pistoanele.

Asa ca incep cu intrebarile:

1. Ce parere aveti de alezarea motorului? daca lucrarea e facuta bine si daca o sa am grija de el, cat ma va putea tine? Imi place foarte mult Jimny, si e super ok pentru ce am nevoie, asa ca nu as vrea sa o vand...

2. se merita sa caut un alt motor? aici nu stiu ce garantie voi avea la unul nou, poate dau peste aceeasi problema...

3. Am gasit un motor M13A de la #KOAIS de pe forum. Se potriveste pe masina mea fara mari modificari? Motorul meu e G13BB...

 

Multumesc

 

1. In principiu este o treaba buna, dar trebuie sa folosesti piese de calitate. Daca nu faci tu lucrarea cu manutzele tale, o sa te costa in jur de 3000lei.

2. Daca gasesti un motor pe care poti sa-l testezi, mergand cu masina, luandu-i compresia si uitandu-te in el, e ok.

3. Nu se poate inlocui G13BB cu M13 fara a schimba cutia de viteze, toata instalatia electrica cu ECU, chei si imobilizator. Cauta-ti un G13.

 

Eu daca tot ar trebui sa iau un motor nou, as lua un G16 de Baleno si l-as pune cu cateva modificari pe Jimny.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny - RRR

 

Si eu iti recomand varianta propusa de Minitehnicus. Adapteaza-ti un motor de Baleno g16 fara sa stai pe ganduri.

 

Minimal iti vor trebui:

- alti suporti, pe Jimny sunt prevazute gaurile pentru suportii de 1.6 (un mic cadou al producatorului)

- rampa de injectie de la 1.3 cu injectoarele de 1.6 (sau 1.3)

- Toata evacuarea inclusiv serpisorii pentru ca Baleno are montat motorul transversal iar jimny longitudinal

- Posibil sa mai bricolezi ceva prin fata la tablele de langa radiator.

 

Se potriveste si ambreajul de 1.6, cu minime corectii asupra rulmentului de presiune. Volanta incape:fk2

 

Ideal ar fi sa ai ambele masini in service, in paralel cand faci transplantul. Masina nu conteaza daca este cu volan pe stanga sau pe dreapta.

 

Avantaje: Cuplu mai mare si din ture mai joase, putere mai mare, consum de combustibil mai scazut si posibil un pret de achizitie mai scazut.

 

Bafta!

Nemo me impune lacessit !
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny - RRR

 

Tu esti sigur ca motorul pe care l-ai pus pe Jimny este de pe Baleno?

Eu din cate imi amintesc, ai Jimny japonez cu M13 fara VVT.

 

 

 

Si eu iti recomand varianta propusa de Minitehnicus. Adapteaza-ti un motor de Baleno g16 fara sa stai pe ganduri.

 

Minimal iti vor trebui:

- alti suporti, pe Jimny sunt prevazute gaurile pentru suportii de 1.6 (un mic cadou al producatorului)

- rampa de injectie de la 1.3 cu injectoarele de 1.6 (sau 1.3)

- Toata evacuarea inclusiv serpisorii pentru ca Baleno are montat motorul transversal iar jimny longitudinal

- Posibil sa mai bricolezi ceva prin fata la tablele de langa radiator.

 

Se potriveste si ambreajul de 1.6, cu minime corectii asupra rulmentului de presiune. Volanta incape:fk2

 

Ideal ar fi sa ai ambele masini in service, in paralel cand faci transplantul. Masina nu conteaza daca este cu volan pe stanga sau pe dreapta.

 

Avantaje: Cuplu mai mare si din ture mai joase, putere mai mare, consum de combustibil mai scazut si posibil un pret de achizitie mai scazut.

 

Bafta!

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny - RRR

 

Tu esti sigur ca motorul pe care l-ai pus pe Jimny este de pe Baleno?

Eu din cate imi amintesc, ai Jimny japonez cu M13 fara VVT.

 

Eu vorbeam de masina initiatorului topicului. Eu am adaptat de liana.

 

L.E. Vezi poate merge si G15A de pe swift 100cp. Daca da, e mai simplu de facut conversia, dar nu ai curba de cuplu cuplu mai aproape de 1.3

Edited by koais
Nemo me impune lacessit !
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny - RRR

 

multumesc de raspunsuri

 

nu am gasit prin zona un motor g13bb, iar sa trec la o varianta superioara de motor ar trebui sa tin masina pe dreapta destul de mult ca sa imi faca cineva adaptarile si vine iarna iar eu am mare nevoie de ea in perioada asta.

astfel, raman la rectificarea motorului cu 0.5 mm, poate si a chiuloasei, cu schimbarea a destul de multe piese:

- pompa ulei - sita din baie infundata de mizeria adunata iar el imi recomanda schimbarea pompei

- pistoane noi

- segmenti binenteles

- supape

- toate semeringurile

- garnitura chiuloasa

- ambreiaj - e pe duca si daca tot l-am dat jos mai recuperez din manopera de la o urmatoare interventie

- si multe alte maruntisuri

 

Am constatat ca si axul cu came are 2 mici diferente dar am gasit doar pe original iar pretul de 1100 de lei e prea mare pentru moment...

 

sper ca am luat o decizie buna.

va mai tin la curent.

numai bine!

Edited by bogdan.baron
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny - RRR

 

multumesc de raspunsuri

 

nu am gasit prin zona un motor g13bb, iar sa trec la o varianta superioara de motor ar trebui sa tin masina pe dreapta destul de mult ca sa imi faca cineva adaptarile si vine iarna iar eu am mare nevoie de ea in perioada asta.

astfel, raman la rectificarea motorului cu 0.5 mm, poate si a chiuloasei, cu schimbarea a destul de multe piese:

- pompa ulei - sita din baie infundata de mizeria adunata iar el imi recomanda schimbarea pompei

- pistoane noi

- segmenti binenteles

- supape

- toate semeringurile

- garnitura chiuloasa

- ambreiaj - e pe duca si daca tot l-am dat jos mai recuperez din manopera de la o urmatoare interventie

- si multe alte maruntisuri

 

Am constatat ca si axul cu came are 2 mici diferente dar am gasit doar pe original iar pretul de 1100 de lei e prea mare pentru moment...

 

 

cred ca ai uitat de rectificat arborele cotit si de cuzinetii de la paliere si biele.

axa cu came exista si la 750 lei.

pentru pompa de ulei exista kit de reparatie.

daca schimbi si pompa de ulei si ambreiajul treci lejer de 3000.

 

mai cauta cateva zile un motor, poate gasesti unul bun.

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny - RRR

 

de rectificat o sa se rectifice tot. manopera pentru rectificare ajunge la 1000 de lei daca trebuie si chiuloasa.

iar ca piese cu ambreiaj si pompa noua ajung la 2800, fara ax. 750 tot mult. la asta mai adaug si manopera si trec de 5000 reparatia. daca mai pun si axul...

 

am un prieten cu dezmembrari si azi a cautat pe la toti prietenii lui si nu a gasit motor. a gasit doar o masina cu 2000 de euro. si la un alt motor nu stiu ce sa zic... sa nu am aceeai problema peste 1-2 ani... macar asa sper ca 4-5 ani sa ma tina.

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny - RRR

 

Doooamne nu am vazut motor asa distrus!

Cred ca exagerati rau de tot!

Mai consulta si alt mecanic (cu par alb)

Cauta nene un motor bun, sh...sa nu fie dat jos,ptr test !

Mai ! dar nu va convine chiar nimic?!
Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny - RRR

 

de rectificat o sa se rectifice tot. manopera pentru rectificare ajunge la 1000 de lei daca trebuie si chiuloasa.

iar ca piese cu ambreiaj si pompa noua ajung la 2800, fara ax. 750 tot mult. la asta mai adaug si manopera si trec de 5000 reparatia. daca mai pun si axul...

 

am un prieten cu dezmembrari si azi a cautat pe la toti prietenii lui si nu a gasit motor. a gasit doar o masina cu 2000 de euro. si la un alt motor nu stiu ce sa zic... sa nu am aceeai problema peste 1-2 ani... macar asa sper ca 4-5 ani sa ma tina.

 

nu trebuie sa cauti la prieteni, trebuie sa cauti la oamenii specializati in dezmembrari de Samurai si Jimny.

 

 

5000 lei rk la un motor Suzuki?

e o suma record.

nu am mai auzit pana acum asa ceva.

 

macar la banii astia piesele sunt originale?

3x Suzuki Jimny

1x Suzuki Samurai

Dacia DoubleCab 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny - RRR

 

nu trebuie sa cauti la prieteni, trebuie sa cauti la oamenii specializati in dezmembrari de Samurai si Jimny.

 

 

5000 lei rk la un motor Suzuki?

e o suma record.

nu am mai auzit pana acum asa ceva.

 

macar la banii astia piesele sunt originale?

 

tu zici ca e mult?

1000 manopera rectificare (diferit de mecanic)

2800 piese (inclus ambreiaj si pompa)

1500 manopera mecanic

totalul e de 5300

Link to comment
Share on other sites

Re: Jimny - RRR

 

Motorul meu cu tot cu adaptari a fost schimbat si functional in 2 zile. Eu zic ca inlocuirea cu unul lafel sau superior ca cilindree e varianta cea mai buna, din toate punctele de vedere, bani, timp, fiabilitate.

 

Deci, sustin ce a zis si Minitehnicus.

Nemo me impune lacessit !
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use