Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Noul cotetz HDJ80


grizzlee
 Share

Recommended Posts

Hello

 

De sarbatori a fost moshul mai darnic si a adus un HDJ80 din 91, 4.2 turbo.

Nu degeaba am scris in titlu ca e cotetz, dar cam asta e starea actuala.

 

- Masina a stat peste 10 ani, dar a stat in mare parte intr-un garaj.

- caroseria are doar rugina superficiala in cea mai mare parte, doar pragurile trebuiesc schimbate

- motorul, desi nu a avut bujiile alimentate, a pornit la -8 grade din prima. Asta dupa ce a stat cateva luni nepornita cu alimentare de la pet.

- frane moarte

- instalatia electrica in zona motorului inexistenta, cutia de sigurante e praf, sunt doar 2 relee aruncate pe acolo si multe fire taiate.

- furtune racire lipsa, corp filtru motorina lipsa si inca nu mi-am dat seama ce mai lipseste.

- puntea fata goala. O groaza de piese in portbagaj, toate pline de pamant si vazelina veche de 100 de ani. Am primit in schimb un diferential bun, care trebuie montat. Ramane acuma sa vad ce surprize apar la montaj. Din cate mi-am dat seama, un cap de planetara e varza, un rulment de la diferential e ciobit si multe suruburi lipsa.

- cutie automata care trage destul de bine, nu cred ca are probleme. Va dati seama cat am putut sa o testez in conditiile in care nu are racire.

- fiindca nu are diferential fata, nu se poate deplasa, decat daca actionezei blocantul central. Cel putin asta merge. Blocant spate/fata nu are.

- interior desfacut partial, fetele usi fata varza. Nu merge nici o comanda la geamurile elctrice.

 

Ca si dotari(nu stiu cate sunt functionalte):

- 4 geamuri electrice

- trapa

- clima automata

 

Primul pas e sa montam diferential, schimbate uleiuri si curele motor. Trebuie sa caut un corp filtru motorina. Deocamdata are o tiganie de filtru de 5 ron montat pe alimentarea de la bidon. Al doilea pas, demontat tancul si spalat.

 

Cireasa de pe tort e capitolul acte. Masina nu are acte, dar am separat un sasiu de anglia cu acte de utilitara. Aici as vrea sa va intreb daca apare in alta parte vreo serie de sasiu pe caroserie, in afara de cea de pe placa de aluminiu de sub capota. Am primit si placuta respectiva. Masina e 91 iar actele sunt de pe hdj din 98. Sper sa nu am surprize la rar, cand o fi sa o inscriu.

 

Deocamdata o sa caut piese prin dezmembrari. Am vazut ca la noi, e doar Cosmin de la Hd si inca un tip din Tm care dezmembreaza asa ceva.Daca mai stie cineva ceva, va rog sa imi scrieti.

 

Cam atata, am scris destul. Inca sunt sceptic in ceea ce priveste achizita asta, nu stiu daca sa ma bucur sau sa plang :cn

1.thumb.jpg.1e04cc6dd8bdd950ca030827b297f70e.jpg

2.thumb.jpg.df96d5e4abac94dcf7b054c9b5e392a6.jpg

3.thumb.jpg.43eb313293feaaa157313b0d4d2e311c.jpg

4.thumb.jpg.8ef685bc363fe7b4f10020bbe7403aa2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul cotetz HDJ80

 

Cireasa de pe tort e capitolul acte. Masina nu are acte, dar am separat un sasiu de anglia cu acte de utilitara. Aici as vrea sa va intreb daca apare in alta parte vreo serie de sasiu pe caroserie, in afara de cea de pe placa de aluminiu de sub capota. Am primit si placuta respectiva. Masina e 91 iar actele sunt de pe hdj din 98. Sper sa nu am surprize la rar, cand o fi sa o inscriu

 

 

VIN-ul la HDJ se afla stantat pe sasiu in zona pasajului de la roata dreapta spate. Curata bine si verifica acolo.

Sometimes you find yourself in the middle of nowhere. And sometimes in the middle of nowhere, you find yourself.
Link to comment
Share on other sites

Re: Noul cotetz HDJ80

 

M-am uitat si eu la masina asta, dar nu m-am incumetat.

Bravo pentru tine si spor la treaba !

Piese se gasesc destule, am auzit de la cineva ca exista un depozit pe la Budapesta unde gasesti tot ce vrei la super preturi (din pacate nu stiu mai multe detalii, poate te ajuta netul).

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul cotetz HDJ80

 

Pai de asta a si fost pretul mic. Masina a fost radiata din Ro si i-a fost taiata seria de pe sasiu(romaneste, cu flexul) si atunci i-au luat si actele. Din cauza asta e venit la pachet cu sasiul de uk :D

De maine intra la service, sa vedem cat de lunga se face lista :))

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul cotetz HDJ80

 

Sa o stapanesti sanatos, si eu am urmarit masina pe net.

Eu unul nu as avea motive de stres, de indata ce ai rezolvat cu actele esti pe profit, ceva piese mai avea Claudiu -gaganu- aici pe forum la preturi de bun simt

@Landcruiser
Link to comment
Share on other sites

Re: Noul cotetz HDJ80

 

Multumesc pentru informatii, m-am uitat pe site-uri. Am sa iau mai mult ca sigur de pe la ei.

 

A aparut si prima surpriza. Diferentialul de schimb care l-am primit nu se potriveste, pinionul are mai multi dinti(43 fata de cel original cu 41). Cum nu am experienta prea mare, vreau sa va intreb pe voi, daca stiti de la ce model e diferentialul respectiv.

Are 43 dinti si este cu lsd, deci ma gandesc ca a fost pe spate(si rulmentii sunt un pic mai mari). Nu are nici o serie sau reper dupa care sa imi dau seama de unde poate sa vina.

dif1.jpg.c6b4ad45efd00ea7051ef28a7c6a053e.jpg

dif2.thumb.jpg.38eab870d0293a166805434385419699.jpg

dif3.jpg.56742242fcd571868f45db24e7a16080.jpg

dif4.jpg.558080ac2bd6da8e3a6d8af52ec16f89.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Noul cotetz HDJ80

 

Un mic update la muncile care s-au facut. Nu merge la fel de repede si usor cum ma asteptam, as usual :D

 

Desi diferentialul era de pe spate, pusca ca si dimensiune. S-a demontat coroana de pe vechiul diferential si s-a montat pe cel "nou". In concluzie am un nou diferential spate de fata, care e mult mai sanatos si nu se va mai defecta prea curand :D

 

In schimb mai avem o alta problema. Planetarele s-au uzat in locul unde calca simeringurile si s-au format niste caneluri de aprox 1 mm adancime. Am pus o poza ca exemplu, sa va dati seama despre ce e vorba. Am fost la strungar sa il intreb daca ar fi dispus sa sudeze peste canal si sa rectifice dupa aceea la cota initiala dar a zis ca se decaleste metalul si se rupe =>trebuie alta solutie.

Fiindca simeringurile mele sunt inca in punte si nu sunt in starea cea mai buna, stie oare cineva sa imi spuna ce dimensiuni au? Ma intereseaza diametrul interior si cel exterior. Una din solutii ar fi sa iau un simering cu diametrul mai mic la interior si sa strunjesc planetara la cota la care e uzata acum canelura.

 

S-a mai lovit cineva de o problema de genul, ce alte solutii ar mai fi?

 

Masina e la fratii Cernescu din Timisoara care mi-au spus ca ar mai fi un fel de garnitura de la skf, care se poate pune peste caneluri. Peste garnitura respectiva ar veni dupa aceea simeringul respectiv. Au zis ca nu recomanda si ii cred, nu mi se pare nici mie o solutie de durata.

planetara.jpg.925a443c414ecf7fcec98c036d8fdb70.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul cotetz HDJ80

 

Doua solutii - se reduce latimea unui simering si astfel se decaleaza zona de lucru ( implica un dispozitiv de prelucrare a simeringului , nu-l prinzi direct in strung indiferent ca-ti face unul sau cinci simeringuri tot platesti si dispozitivul cu manopera aferenta confectionarii lui ... ) ... sau speedi-sleeve anterior mentionata de tine , care nu e chiar deloc o solutie proasta .

 

Reducerea diametrului cu catre un mm pe raza e cam extrem ...

Edited by cos

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul cotetz HDJ80

 

Mersi de sfaturi Cos. La simering nu as umbla ci mai degraba sa incerc sa rezolv planetara cumva. Ai idee daca solutia cu speed-sleeve-ul de la SKF tine sau dupa 1-2 ani am iarasi necaz cu ea?

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul cotetz HDJ80

 

Daca in mediul in care lucreaza e cel care trebuie -fara apa , praf , noroi , cu ulei care trebuie si cat trebuie te tine mult si bine , manseta de reparatie e mai dura decat calirea CIF-ata/rectificata de pe planetara .

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul cotetz HDJ80

 

Informatii legate de reconditinarea fusurilor de planetara gasesti aici:

 

http://forum.club4x4.ro/showthread.php?89866-Reparatii-tije-planetare

 

Eu am reconditionat asa tije de planetara de Nissan si de Toyota.

Daca retin eu corect, la Toyota fusul de planetara are 35mm. (sper sa nu gresesc, mai bine masori inainte de a comanda bucsa compensatoare)

 

 

E o solutie buna si usor de utilizat.

Edited by Max
Link to comment
Share on other sites

Re: Noul cotetz HDJ80

 

Salut.rezolvare problema planetare patrol luate de la Deva.(eu am fost devina ca nu m-am uitat la ele)mers la strungar si facut bucsa pe diametrul unde este uzat.taiat bucsa pe lungime si bagata pe planetara.stransa bucsa si sudata cu mig fara sa sudezi pe planetara sa o decalesti.merge de 2 ani fara probleme cu simex de 35 fara sa piarda gram de ulei numai prin padure, fara semeringuri sghimbate.cost 20 lei.

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul cotetz HDJ80

 

Multumesc pentru sfaturi. Am sa aleg varianta cu bucsele de la SKF pana la urma. Deocamdata sunt dus cu lucru si nu am timp sa ma ocup de ele. Mai trimit un update dupa ce revin.

Cu actele nu prea am ce sa rezolv pana nu e masina in parametri. O voi pune la punct mecanic si dupa aceea am sa incerc sa trec sa o inmatriculez.Un alt mic inconvenient: ea e alba si in acte apare gri :P

 

Poate cineva sa imi spuna cam ce acte sunt necesare la cumpararea masinii din UK? Eu am primit o singura pagina A4 cu datele masinii si un contract de vanzare cumparare. Stiu ca de ex din Germania ai brief mare si mic. Ajunge doar actul respectiv? Nu mai stiu cum se cheama, dar am sa verific.

 

Ps: Later Edit: dupa ce am citit topicul lui Cosmin cu reconditionarea de HDJ80, am gasit si eu planetarele in Germania la un pret foarte decent. Comandam de acolo daca sunt pe stoc.

Edited by grizzlee
Link to comment
Share on other sites

Re: Noul cotetz HDJ80

 

Cu actele nu prea am ce sa rezolv pana nu e masina in parametri. O voi pune la punct mecanic si dupa aceea am sa incerc sa trec sa o inmatriculez.Un alt mic inconvenient: ea e alba si in acte apare gri :P

 

Poate cineva sa imi spuna cam ce acte sunt necesare la cumpararea masinii din UK? Eu am primit o singura pagina A4 cu datele masinii si un contract de vanzare cumparare. Stiu ca de ex din Germania ai brief mare si mic. Ajunge doar actul respectiv? Nu mai stiu cum se cheama, dar am sa verific.

 

Cand o cumperi completezi punctele 1,2 si 3 impreuna cu proprietarul. Apoi proprietarul trimite v5c/5 (punctul 4) + declaratia de la nr 8 (punctul 3) la DVLA (Driver and Vehicle Licensing Agency) sa se scada cu masina de pe numele sau si sa anunte ca masina se va exporta.

Ti-a mai dat vanzatorul si prima parte a V5-ului, cu prima pagina rosie? Cu primele 2 pagini poti inscrie masina in Romania. V5C2-ul e contractul de vanzare cumparare cu numele tau.

 

v5c2.thumb.jpg.1cf9bfed6b436878f393c5cb049b3b8b.jpg

 

v5c3.thumb.jpg.03ec601639d025128510c7239eb674ed.jpg

 

v5c_page4.thumb.jpg.dea6eef20903d68cc2326d236ef5e5f8.jpg

 

Bafta cu punerea la punct a masinii :h5

Edited by plummer

~ Silence is a gift ~

~ Learn to value its essence ~

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul cotetz HDJ80

 

Salut si multumesc pentru informatii.

 

Eu am prima foaie care e goala la toate capitolele scrise de tine. Cea de a doua foaie eu nu o am, sau e pe verso(stii daca e printata fata verso?).Din cate stiu, nu am partea de jos a paginii, cea care se foloseste la iradiere, dar verific.

Nu mai retin exact toate detaliile si sunt plecat cu munca, asa ca nu pot verifica.Am sa fac o poza cand revin si lamurim atunci dilema. Sper doar sa fie complete actele.

Am primit si numerele cu care a venit masina.

Edited by grizzlee
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Noul cotetz HDJ80

 

Nu am mai scris de multa vreme. Tehnic nu am mai progresat, in schimb am reusit sa gasesc planetare noi.

Pentru cine mai are nevoie,le-am luat de pe : https://reindeerparts.de

Cost: 75 eur ambele+ 30 eur transport in Romania. Ii multumesc lui Cosmin cu ocazia asta, fiindca in topicul lui de restaurare a HDJ80 lui a postat o poza care m-a ajutat.

 

Am dus la sablat/vopsit etrierii. Am constatat cu stupoare ca doar 1 roata din cele 4 frana, la restul erau blocate toate pistoanele :)

 

Urmeaza sa cumparam simeringurile pentru puntea fata si eventual rulmentii , dupa care urmeaza montarea puntii fata. Sper sa nu mai apara alte suprize.

Dupa montarea puntii, urmeaza franele: discuri/placute si furtune noi.

 

Intre timp am mai constatat ca lipsesc parti intregi din clima.Conductele de sub capota sunt fie lipsa, fie gaurite.La fel e si radiatorul de clima, lovit/gaurit. La asta nu ma asteptam, dar le rezolvam la final.

 

Radiatorul e spart si curge in mai multe parti, nu se mai poate repara. Trebuie sa il schimbam si pe el.

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul cotetz HDJ80

 

.....sau trimiti axele la incarcare prin metalizare si rectificare. E o firma pe la voi prin zona , costa undeva la 300-400 lei/buc.

As zice ca este procedeul cel mai indicat , deoarece

- nu implica reducerea diametrului axei planetare, deci nu se va rupe de acolo in urma strunjirii ( aiurea zis, pt ca e f dur materialul si trebuie sa il rectifici)

- nu trebuie sa cauti alt simering

- nu trebuie sa confectionezi alte dispozitive de deplasare a zonei de contact , solutie pe care nu o agreez datorita faptului ca in momentul cotirii rotii zona deteriorata se va plimba prin simering si il va deteriora , deplasarea fiind posibila pe numai cativa mm

- duritatea stratului depus e asemenatoare cu cea originala, deci va dura long time pana se va manca din nou .

 

E numai o parere, faci ceea ce crezi de cuviinta

Edited by nissan4x4

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul cotetz HDJ80

 

Salut Luigi

 

Am fost cu planetarele la vreo 3 firme de genul din Timisoara. Toti m-au refuzat pe motiv ca sudarea va decali materialul si planetarele se vor rupe in conditii de stress in zona respectiva. 2 din cele 3 firme repara camioane si utilaje grele si au mai facut asa ceva. Din moment ce m-au refuzat toti, am renuntat la idee.

Tocmai din cauza asta am si ales sa cumpar planetare noi. La pretul asta chiar mi se pare ca e un business bun. Daca stii concret pe cineva care face, as fi interesat sa repar planetarele originale si te rog sa imi spui.

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul cotetz HDJ80

 

Io cre'ca se referea la cromarea dura + rectificare , nu la incarcarea termica ...

... sa fim corecti pana la capat !

Nu cere nimeni sa fii impecabil si un fel de varf de gama , doar corect e destul !

Link to comment
Share on other sites

Re: Noul cotetz HDJ80

 

Descrierea procedeului , e vb de o depunere de pulbere metalica "la rece" , pulbere "suflata" fie de un jet de plasma, de un arc electric etc . I se spune metalizare la rece pt ca temperatura obiectului incarcat prin metalizare nu ajunge in zona de temperatura in care sa sufere modificari ale materialului de origine .

Eu , acum ceva timp am mai descris procedura, am pus poze pe forum inainte/dupa metalizare si datele de contact . O se le caut , am nr de tel pe un alt sim

Metalizarea_cu_pulbere.pdf

Edited by nissan4x4

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use