Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Sfat achizitie anvelope Suzuki Grand Vitara


Recommended Posts

  • Replies 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Am riscat si am facut RAR-ul cu anvelope 215/65/16 si culmea, nu am fost respins ba chiar mi-au fost trecute ca anvelope optionale asa ca puteti lua in considerare si aceasta dimensiune pentru GV 2.0i 5usi. Pentru mine, care nu fac off-road, marele avantaj este ca sunt mult mai ieftine si este o oferta mai diversificata.
Link to comment
Share on other sites

Nu ai riscat. 215/65/R16 este dimensiune agreata pe GV 1 SWB. Mai ales pe 1.6.

 

Da, pe SWB insa pe LWB n-am gasit nicaieri ca ar fi omologate. Doar ca m-am gandit ca Tucson-ul si Duster-ul au ambele dimensiuni omologate asa ca nu era normal sa nu fie si la GV.

Link to comment
Share on other sites

 

Pai si mie de unde mi-au scos 215/65/16 ? Ca doar nu mi-or fi trecut-o din mila......sau mi-au facut omologare individuala gratis......

 

Au confundat SWB si LWB cred. Poti merg esa soliciti si 235/60/R16, daca iti e de trebuinta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Salut! Am si eu un Suzuki Grand Vitara 2.0, benzina, 2002, 5 usi, luat de curand. Am fost cu el la RAR Cluj in mai 2019 si mi-au pus in CIV 3 dimensiuni de anvelope: 235/60R16 ca si baza iar la alte anvelope 235/60R17 si 215/65R16. Probabil isi mai updateaza si ei baza de date.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

In curand imi va sosi o GV 2.0, 2005. 5 usi. O voi folosi doar la vanatoare si plimbare pe coclauri.

Ma gandesc la o inaltare cu un chit Iron Man 3,5 cm (amortizoare si arcuri).

Ce marime de BFG MT r16 ar fi cea mai potrivita?

Precize ca nu as dori sa se foloseasca flexul...

Am vazut in comert 225/75/16 si 235/85/16. Opinii?

Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

GV1 5 usi (cum am si eu) nu intra roti mai mari de 29", ca incep sa atinga in praguri. Asta inseamna 235/70R16, sau mai inguste, la acelasi diametru. Chiar si asa, trebuie taiat un pic din plastice sub bara din fata.

 

DAR. De ce inaltare de doar 3.5? Sunt kituri de inaltare, mai ieftine sau mai scumpe de 5cm, 8cm, 11cm, ... apoi se poate face si Body Lift. Iar cand zici Iron Man... imi inchipui ca nu e ieftin deloc. Apoi, depinde si de greutatea masinii. Eu am troliu si portbagajul cu sertare (plin), si cu un kit de 8cm... sper sa raman cu 5 dupa ce se mai lasa arcurile. Si mai depinde si ce vrei sa faci cu masina....

Recomandarea mea e sa-l cauti pe SOSO (Salagean Sorin), sa te sfatuiasca ce sa-ti iei. Are mai mutle variante de kituri la vanzare.

 

PS: Daca te gandesti cumva si la distantiere/jante intoarse, sa tii cont ca la viraje o sa atinga si mai tare in praguri. Eu am de 3.5cm, si unde inainte mergea ok, dupa a trebuit sa bag putin barosu la praguri. :|

  • Like 1

Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998

0745-009633

cristianhaulica@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

Dupa cum spuneam mai sus, o voi folosi la vanatoare si plimbare pe coclauri.

Inaltarea cu 3,5 cm pare a fi cea mai sigura, vazand ca se pun arcuri si amortizoare.

Pare ca nici nu sunt necesare alte modificari.

Si cred ca imi este suficienta la cum vreau sa folosesc masina.

Ideea e ca vreau sa fiu sigur ca vor incapea BFG MT 225 sau 235 fara sa tai din plasticuri.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cum ziceam. Pt 235/70R16, trebuie sa tai putin. Deci iti trebuie ceva cu diametru mai mic. 235/65R16, 225/70R16... ceva de genu (https://tiresize.com/comparison/)

Sa ai grija ca cele resapate au diametrul mai mare ca cele neresapate (la aceleasi dimensiuni inscrise)

 

PS: Legat de dimensiunea inaltarii. Si eu am zis ca nu fac extrem, ca merg doar pe forestier... etc. Dar vezi tu, forestierele nu sunt toate la fel, si deobicei pe masura ce urci pe munte devin din ce in ce mai accidentate. Sa nu mai vorbim da posibile obstacole care pot aparea (Un bolovan , un copacel cazut, o groapa mai adanca). Sunt momente in care nu vrei sau nu poti sa te mai intorci, si trebuie sa treci obstacolul.... si atunci o sa-ti doresti sa fi avut o inaltare mai mare. ... Si asa te intorci acasa, si o iei de la capat, cu alta suspensie (Alti bani, alta munca).

Eu as incepe cu un SL de 5cm. 4 distantiere, si atat. Ieftin, si ok, pana iti dai seama daca iti ajunge sau nu. Dupa aia, daca ai bani, poti schimba cu o suspensie mai lunga, fie ea Ironman , sau de la SOSO. Eu asa am facut (am avut si Vitara inainte tot cu distantiere, apoi GV cu SL de 5), iar acum sunt la SL de 8, arcuri si amortizoare mai lungi, coborat si grupul fata, flansa cardan, (doar la amortizoarele fata mai am prelungitoare tip flansa, ca cele mai lungi erau de 4 ori mai scumpe). Dar a costat (peste 2500 de lei, cu manopera mea).

 

PS2: Tocmai vreau sa pun un anunt sa scap de distantierele vechi (ieftin). Daca te intereseaza.....

  • Like 1

Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998

0745-009633

cristianhaulica@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

salut, 225/70r16 incap sigur fara nici o modificare la masina. de 235/70r16 as recomanda o inaltare a masinii de 5 cm ca sa nu atinga in partea de sus la flexarea rotii.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

salut, 225/70r16 incap sigur fara nici o modificare la masina. de 235/70r16 as recomanda o inaltare a masinii de 5 cm ca sa nu atinga in partea de sus la flexarea rotii.

 

Servus!

Ai probat si in teren accidentat, inclusiv pe incrucisari de punti?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

da este testat. eu acuma am bfg km2 235/70r16 pe masina cu kit de inaltare +5cm si este ok. inainte am avut 225/70r16 pe masina stoc si nu am avut nici o problema la flexari.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Salutare!

Pe GV2 a incercat cineva roti de 15, tabla?

Eu aproape ca le comandasem cu anvelope de 30/9.5r15, dar de la magazin mi-au spus ca e posibil sa atingă/frece in etrier.

 

Salut.

 

Sunt masini diferite, astfel ca ar fi trebuit un topic separat.

 

Daca masina are din fabrica pe 16", atunci cele pe 15" se vor poticni in etrier.

 

Iar cand vorbim de intratul unor anvelope mai mari, trebuie sa facem si incrucisari de punti si apoi sa ne pronuntam.

 

Link to comment
Share on other sites

195/80/15 nu sunt mai potrivite pentru off road decât 235/60/16? având în vedere ca sunt mai subțiri și mai înalte?

Pentru GV 2002

Edited by Emi98
Link to comment
Share on other sites

195/80R15 si 235/60R16 sunt la fel de inalte, diferenta e de latime si de inaltime a talonului anvelopei, cea pe 15" fiind usor avantajata in aceasta privinta. Ar trebui tinut cont si de faptul ca 195/80R15 e o dimensiune mult mai comuna pt. profile de anvelope de offroad decat 235/60R16.
Link to comment
Share on other sites

da, ma gandesc totuși că cele subțiri sunt mai potrivite pentru noroi, sunt nou în ce privește off-road-ul, având în vedere ca o sa cumpăr alt set de cauciucuri pentru sezonul cald
Link to comment
Share on other sites

Diferenta ai simti-o in teren extrem. Adica:

- In mlastinile din Siberia, sau in nisipul cel mai fin din desert, un cauciuc MULT mai lat (nu cativa cm), o sa te ajute sa plutesti.

- Ie stanci/sol tare, sau ceva noroi, cu sol tare dedesubt, un cauciuc MULT mai ingust o sa te ajute sa ai forta de apasare mai mare, si o sa iesi in avantaj. (In noroi, o sa sapi pana la solul tare)

 

Acuma... pe care i-am vazut pe net comparand masini similare cu cauciucuri late/inguste, la nivel uzual (cativa cm diferenta, pe traseu mixt, nici prea mlastinos, nici doar stancos)... Au ajuns la concluzia ca se descurca la fel de bine.

 

Mai degraba decat aspectul asta, as nota urmatoarele:

- Alege o anvelopa cat mai usoara, la diametrul pe care ti-l doresti (ca sa reduci solicitarile la care supui masina, si sa se miste mai sprintena)

- Alege profilul potrivit cu terenul unde vrei sa mergi. Nu pune AT, daca mergi prin noroi. MT-urile se descurca rezonabil si pe asfalt, iar in noroi descarca cel mai bine. Nu pune MT daca mergi doar pe asfalt si eventual drumuri forestiere bune, ca n-are rost (iar MT-ul e mai slab le asfalt umed, gheata, zapada batatorita)

- Discutabil... dar la Vitara/GV, cauciucurile late, la viteza+denivelari tind sa "mearga pe unde vor ele". Adica sa te treaga de volan, mai mult decat cele mai inguste.

 

Dupa profil, mai importante ar fi:

- Diametrul exterior - cat mai mare, pt a inalta masina

- PRESIUNEA. In offroad vrei ca anvelopa sa se lateasca/muleze pe teren, pt a mari suprafata de contact si aderenta.

- Balonul cat ma mare/janta cat mai mica. La GV nu prea avem luxul asta. Daca nu ai 1.6, nu prea ai sanse sa pui de 15.

 

Spor

 

PS: 195 nu cred ca merge pe jantele standard, facute pt 235 (cred ca poti reduce cel mult la 225, 215). O sa dejantezi. :(

Edited by cristianhaulica
  • Like 1

Suzuki Grand Vitara 2.0 16valve 1998

0745-009633

cristianhaulica@yahoo.com

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use