Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Range Rover TDV8 zis Pantera


soferman
 Share

Recommended Posts

Dupa lungi cautari si dezbateri am decis in cele din urma, mai mult cu sufletul decat cu ratiunea, cu ce masina voi strabate dealurile si imi voi plimba cainii.

Inainte sa iau aceasta decizie am tot oscilat intre Toyota LC si Nissan Patrol Y60/y61, imi doream si eu sa intru in liga mare dar preturile au dictat rapid liga in care ma incadrez, nu am gasit nimic sub 10k euro care sa fie cat de cat ok (rugina si motor), asa ca ....am cautat Disco 1 si nu am gasit pe la noi, Disco 2 cateva dar nu m-au atras si asa ca ...ori la bal ori in service, ramane de vazut.

Ramanand cu niste dorinte noroioase de cand am detinut ultimul Range Rover, am decis sa-mi indeplinesc fantezia si sa vedem cat tine, atat buzunarul, masina si in cele din urma fantezia.

Prin urmare am achizitionat una bucata:

Range Rover Vogue L322, TDV8, motor 3.6 , 280k Km, autoturism (da, chiar asa, nebunia nu are limite)

Diferential central si spate blocabil cu low range

Ce sa spun despre masina,cica 2 proprietari, a fost alba si vopsita neagra, Carvertical zice ca nu ar fi fost dauna totala, doar dorinta unui om, dar o dorinta ieftina ca este vopsita prost, interiorul decent pentru varsta si km, cam cu 15% mai nasol decat arata in poze.

Voi incerca sa fac o masina de overlanding, un kit de inaltare de 2.5'', ceva anvelope de noroi pe 33'', daca gasesc o solutie decenta sa-i pun un troliu, niste praguri metalice si Doamne Ajuta!

Va voi anunta mereu pe unde plec sa fiti pe aproape :))))

Nu are rost sa va spun unde este acum ca ......unde ar putea fi un Land Rover cand nu este in parcare?

image4.jpeg

image6.jpeg

image7.jpeg

image8.jpeg

image9.jpeg

image11.jpeg

image12.jpeg

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

Prima investitie: kit de ridicare suspensie cu 2.5''

https://www.landroverpassion.com/en/product/lift-rods-25-for-range-rover-l322/

Cost cu tot cu transport si TVA; 105 euro

Inainte sa iau anvelopele as testa sa vad daca imi incap jante de 18", sa vedem daca se impiedica de etrierul Brembo. In cazul trist in care merg pe tocuri de 20'' o sa aleg o anvelopa 275 60 20 (adica un 33''), vedem ce mai taiem ca sa mearga bine si fara limitari.

 

Untitled.jpg

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

Problema 1: Pierdea lichid de racire undeva pe partea stanga pe la jumatatea motorului, greu de identificat deoarece este mai simplu sa fi ginecolog decat sa incerci sa lucrezi la acest motor inghesuit. Problema, ceva robineti si o bucatica de furtun de 10 cm.

Problema 2: Acul de la indicatorul de apa sta aproape de limita maxima desi apa din motor deabia ajunsese la 65 grade  Primul pas a fost testarea indicatorului de bord dar asta a presupus demontarea bordului :(, problema inca nu a fost descoperita (inca sapam). 

A venit si kitul de inaltare de 2.5'', inca nu l-am montat, sper sa nu fie prea mare bataie de cap.

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

Senzorul de temperatura este practic un termistor. Isi modifica rezistenta in functie de temperatura. testeaza la firul de conexiune a senzorului de temp prin modificarea rezistentei daca in bord iti arata normal. Cred ca este mai usor asa. 

Engine coolant temperature°C             Voltage* (V)         Resistance (kΩ)
−10                                                                  4.7                            7.0 - 11.4
20                                                                    3.8                            2.1 - 2.9
50                                                                    2.6                           0.68 - 1.00
90                                                                    1.3                           0.236 - 0.260

Tabelul este orientativ si este de la un nissan

Link to comment
Share on other sites

La 09.04.2024 la 20:33, soferman a spus:

Problema 2: Acul de la indicatorul de apa sta aproape de limita maxima desi apa din motor deabia ajunsese la 65 grade  Primul pas a fost testarea indicatorului de bord dar asta a presupus demontarea bordului :(, problema inca nu a fost descoperita (inca sapam). 

Salut, aia 65 grade de unde i-ai scos? citit cu tester din ECU sau cum?

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Azi am scos masina sa testez putin sistemul 4x4 si diferentilele ocazie cu care am constatat ca diferentialul spate nu blocheaza, cel central s-a facut portocaliu dar cel din spate nimic desi este afisat. Puntea spate pierdea aderenta, roata de pe partea mea chiar invartea in gol dar nu stiu daca controlul tractiunii si-a facut mai departe treaba sau diferentialul spate, cert ete ca in bord nu mi-a aratat ca ar fi fost blocat.

Din cate stiu, modelele incepand cu 2007 au fost toate dotate cu dif spate blocabil, acum stau si ma gandesc daca nu o fi doar iconita. Din pacate la aceasta masina nu am putut sa-i gasesc specificatiile pe net dupa VIN, acolo in mod normal as fi vazut daca are.

IMG_4577.JPG

IMG_4581.JPG

Edited by soferman

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

Am scos masina la o tura pe dealuri sa vad ce poate si ce stie si pot spune:

- cu anvelopele actuale (iarna si uzate) a facut fata foarte bine pe teren uscat, pe iarba pierdea aderenta dar sistemul de traction control intervine foarte bine.

- diferential blocabil spate nu are, din pacate am presupus ca prezenta iconitei inseamna si prezenta diferentialului, am verificat fizic si nu are motorasul de blocare 

- as putea cumpara un diferential blocabil spate dar inteleg ca trebuie si cablaj cat si scrirea lui in ECU, deci ......

- garda la sol este buna,  mai ales dupa montarea kitului de inaltare, cu toate acestea cred ca ar mai merge vreo 3-4 cm pe care ii pot obtine dor din anvelope. Pentru monet am 275/50/20 si daca ma hotarasc sa raman pe r20 voi merge pe anvelope 275/60/20 (33''), mai mari de atat presupune moificari ce nu cred ca se pot face pe la noi, nu pe acest model. 

- Dupa montarea kitului de inaltare mi se pare ca sta mai ridicata de fata, nu ma deranjeaza dar ....zici ca-si ia zborul (nu este foarte vizibil)

 

1d915b2a-262b-4cca-a6f1-b326d77d2ed0.jpg

7d8008cc-cf98-43b6-8fac-2a8e176a17fd.jpg

84c75ea1-da37-4991-81e3-4493685480b7.jpg

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

Doar sa tii cont ca toate sistemele automate la modelele electronizate de LR/RR incepnd de la D2/P38 si devenind din ce in ce mai complicate cu fiecare model mai nou au fost calibrate din fabrica sa mearga optim cu roti de dimeniuni standard, cu cat cresti diametrul rotilor cu atat mai dat peste cap devine managementul sistemelor inclusiv cel de motor deci e preferabil sa urmaresti temperatura gazelor de esapament care va creste simtitor(consumul la fel) din cauza ca la o anumita cerere de cuplu si pozitie a pedalei de acceleratie inputul de rpm si viteza vehicul vor fi diferite din cauza rotilor si incepe "compensarea" prin diverse metode adaptive care au efecte secundare care pe termen lung pot avea rezultate catastrofice , asta e o poveste foarte complexa in care nu intru acum in detaliu, ideea e ca masina va merge dar nu la parametrii pentru care a fost conceputa si va pierde si din putere daca are si cutie automata e si mai rau.  Asta dar ca sa stii cam la ce sa te astepti, esenta acestei teorii pe care multi o neaga dintr-o disonanta cognitiva si lipsa de cunoastere sta in importanta inputului VSS(vehicle speed signal) care e alterat rau din cauza rotilor mult mai mari:

Bafta

image.png.21822edb51f1b0fef1f43fe67940d3fa.png 

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link to comment
Share on other sites

Da, inteleg perfect ce spui si este cumva si logic.

Am un prieten cu Jeep Rubicon si cand a trecut pe roti de 35'' de la 33'', a trebuit sa intre in calculatorul masinii si sa bifeze dimensiunea de 35'' astfel incat cutia de viteze sa fie adaptata la aceasta dimensiune.

In ceea ce ma priveste va fi ceva asumat, masina vine standard cu 30'', eu vreau sa o duc in 33'' si am dubii si pe aceasta dimensiune ca va merge fara distantiere (cu tot cu kitul de inaltare), vedem ce iese.

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

Am comandat kit de leduri in UK si din 7 aprilie pana acum nu au resit sa ajunga, cica ar fi transportatorii in greva deci ....atentie ce comandati si cat de urgent este.

In schimb, fratii din China au fost foarte operativi, am primit coletul in mai putin de 7 zile.

Am observat ca am o diferenta mare de inaltare a suspensiei intre puntea fata si cea din spate, masurat de la centrul butucului la imita superioara a arcului rotii am in pozitia normala:

punte fata: 54 cm 

punte spate: 48.6 cm

Cautand pe net se pare ca valorile normale (eu am kit de inaltare 2.5'') sunt:

punte fata: 49 cm

Punte spate: 48 cm

Asta inseamna ca puntea spate a ramas la acelasi nivel  (cat era si inainte) desi au fost schimate elementele de inaltare, ma poate ajuta cineva cu un tester care permite calibrarea suspensiei?

 

52e23f32-966e-4f46-9adf-3d463e3a407a.jpg

c21ddbca-23d6-4889-ac22-5ddc02b7914f.jpg

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dupa lungi asteptari au ajuns ledurile pentru interior si husa pentru portbagaj.

Husa a fos pusa pe pozitie relativ uor, materialul pare destul de solid, vedem cat rezista sub ghiarele cainilor.

Ledurile nu le-am montat inca, presupun ca o sa-mi ia ceva timp mai ales ca sunt 32 buc.

De cand am luat masina tot imi apre in bord martorul de la presiune scazuta roata de rezerva, stiam de la celalalt Range ca presiuna la rezerva trebuie sa fie mai mare, am bagat si 3.2 bar si tot nu a disparut martorul, cand se stinge, cand se aprinde. Am schimbat si roat ade rezerva si tot asa face, ceva idei?

a1001fc2-d36a-4409-afb1-bfdd7a52e5cf (1).jpg

f1d287a4-3287-46a7-8e05-fd21fcee870e.jpg

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

Primul contact cu padurea si polisul crengilor.

Nimic complicat sau greu, un drum mediu ce putea fi facut lejer cu orice 4x4, teren alunecos ceea ce mi-a pus si ceva probleme din cauza anvelopelor.

De cand am luat-o am un brat/cap de bara pe stanga care face zgomot la denivelari mici si am observat ca uneori cand mergi si lasi masina sa ruleze (cum ar fi pe liber) din inertie si apesi pedala de acceleratie, se simte un usor sut, cum ar fi un joc in grup sau cutie. Daca masina ruleaza si apesi acceleratia nu se simte nimic si schimba foarte bine, o sa verific sa nu aiba ceva joc in crucile de la cardan sau grup.

438275562_1868657546880316_4568898708274261860_n.jpg

438302165_1868657533546984_1744932868079710462_n.jpg

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

Am scos masina la o tura pe dealurile ocazie cu care am observat ca diferentialul fata era destul de fierbinte, suficient cat sa nu poti tine mana pe el, este normal?

Mentionez ca am constatat asta dupa o urcare destul de abrupte cu sleauri si bolovanis, masina a fost pusa in low si totul abordat incet.

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

La 17.05.2024 la 11:58, soferman a spus:

Am scos masina la o tura pe dealurile ocazie cu care am observat ca diferentialul fata era destul de fierbinte, suficient cat sa nu poti tine mana pe el, este normal?

Mentionez ca am constatat asta dupa o urcare destul de abrupte cu sleauri si bolovanis, masina a fost pusa in low si totul abordat incet.

Nu este normal, ai verificat nivelul de ulei in el? 

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link to comment
Share on other sites

Nu am verificat inca nimic dar citeam pe un site dedicat land rover ca temperatura in grup poate sa ajunga pana la 100C cee ce ar fi normal.

O sa fac o verificare, parca trebuie desfacut surubul superior de la grup sa vad daca uleiul este pana la nivelul surubului.

Daca tot desfac parca as schimba si uleiutile in grup, sa fac o cercetare sa vad ce uleiuri sunt recomandate pentru acest model.

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

Facand putina cerectare am vazut pe site-ul island4x4:

https://www.island-4x4.co.uk/differential-7590w-locking-l322-ravenol-tyk500010-p-27459.html

https://www.uleideulei.ro/ulei-transmisii-turisme-c-105/ulei-transmisie-ravenol-vsg-75w90-1-litru.html#resp-tab2

L-am gasit si la noi, stiti ceva de acest brand?

Specificatiile sunt pentru diferential care nu este blocabil.

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

Ravenol e OK

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Am schimbat uleiul in diferentiale, nu am gait pilitura si uleiul avea o culoare maro inchis, din spusele mecanicului ar fi o culoare normala, personal ma asteptam sa arate mai bine.

Am observat ca uleiul din grup spate era mult mai vascos ca cel din grup fata, mecanicul a spus ca daca ar fi dupa el ar baga ulei T90, ca la grupurile de camioane, i-am spus ca poate data viitoare 🙂

Uleiul ravenol este transparent si subtirel, din cate stiu uleiul pentru diferentiale este rozaliu dar .....am verificat codul, este pentru diff land rover, sper sa fie ok. nu am apucat sa testez masina sa vad daca incalzeste la fel, vedem mai departe.

La ultima verificare a suspensie treaba sta cam asa:

Bratele pe fata se cer schimbate, masina fiind grea si bucsele de cauciuc de proasta calitate duc la deteriorarea acestor destul de repede, ar fi ideal sa gasesc bucse din poliuretan care sa prelungeasca durata de viata.

Am constatat ca dupa 7 zile de stationare fata dreapta este mai lasata, probabil perna isi da obstescul sfarsit, ar fi ideal sa le schimb pe ambele sau sa o las pe cealalta pana isi desavarseste misiunea?

Acum o sa cumpar bratele cu totul dar pe viitor vreau sa incerc si varianta doar cu bucsa.

Tinand cont de experienta neplacuta evauta cu fostul Range rover 3.6 as dori sa anulez valvele EGR, aveti idee daca aceasta operatiune impune si scoaterea filtrului de particule?

Ca si producatori de piese ce brand recomandati: SKF, Lemforder, Corteco .......

Edited by soferman

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

Salut. Uleiul ala a fost varza rau, bucse de poliuretan prelungesc viata la masini cu activitate majoritara on-road, la exploatare off road se duc mai repede ca cele clasice ca isi pierd gresarea + intra apa si mizerie care le distruge , depinde si care bucse, la unele e bine la altele nu, eu am avut poly(de buna calitate) si nu mai pun... vezi filmuletul unde se vede diferenta constructiva si poate ajungi la aceasi concluzie ca mine, eu vorbesc si din proprie experienta  ... cele trei branduri aratate de tine sunt toate OK, poti adauga si Moog dar daca vrei longevitate maxima raman tot cele "genuine LR"(nu OEM sau alte "artificii" din astea). Bafta

 

 

NU RASPUND USERILOR CU PROFIL INCOMPLET LA MASINA(model, an, motor, transmisie), NU RASPUND PE PM LA PROBLEME TEHNICE SAU DE INTERES GENERAL

 

Discovery Td5 ES , "00. manual, ECU tunat, intercooler marit...merge de rupe 🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cu ocazia ploilor recente am iesit la o tura sa vedem cum se comporta pe teren mocirlos si cu noroi clisos, mai mult clisos ca de mocirla nu am reusit sa dau si probabil la ce anvelope am ....a fost mai bine. In zona Buzaului este o argila foarte lipicioasa care  adera la toatele elementele de caroserie si suspensie facand un mare bulgare de noroi, mi-a fost putin teama cu perna de aer si firele razlete aflate pe langa suspensie (diversi senzori) dar intr-un final am iesit cu bine.

Problema este ca eu acum am anvelope 275 50 20  (30'') si aripa interna era plina de noroi, daca trec la Discovery STT Pro dar 305 55 20 (33''), mai late si mai mari, nu stiu ce pagube pot avea cu tot liftul si distantierele de 30mm comandate.  Daca as gasi niste overfendere care sa se potriveasca si sa se vada ok, as baga flexul si as mari arcul rotii cat de mult s-ar putea plus ca as repozitiona aripa interna.

Pentru cei ce aveti instagram puteti vedea mai multe foto/reel-uri la:

rangeroverl322_life

 

IMG_5785.JPG

IMG_5796.JPG

IMG_5798.JPG

IMG_5799.JPG

http://range-rover-vogue.blogspot.ro/

Range Rover Autobiography, 3.6 L, 272 Cp

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use