Sari la conținut
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

schimb ulei cutie automata


Vizitator bogdan vet

Postări Recomandate

Vizitator bogdan vet

Va rog tare mult sa ma ajutati cu un sfat:care este procedura de schimb ulei la cutia automata Pajero de 2500.Am dus masina la service , i-am schimbat ulei motor, filtre, etc, dar la cutie nu s-au bagat ca nu stiu exact cum se face schimbul.Ce fel de ulei se utilizeaza, cantitate, daca are filtru de ulei sau nu, si cum se realizeaza toata manopera, cum se verifica nivelul?

Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 54
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Re: schimb ulei cutie automata

 

In afara de faptul ca ai joja de ulei in compartimentul motor, nivelul se controleaza cu motorul pornit, la unele masini cu cutia chiar in pozitie D dar cu masina blocata bine cu frana de mana sau cu cineva in masina cu piciorul pe frana. Pentru siguranta ar fi bine sa consulti manualul. Legat de schimbul de ulei... se da drumul la ulei pe la busonul de golire al cutiei (si cutia are baie de ulei ca si motorul)... apoi se desface si se schimba filtrul (cumpara-l in prealabil ca sa vezi cum arata si sa-ti dai seama cum e prins, pentru ca e fixat pe baie in dreptul sorbului)... apoi se pune ulei pe joja cu palnia si cu rabdare... de asemenea in manual e trecuta cantitatea... apoi verifici nivelul din nou. Alte detalii specifice masinii tale nu stiu, tot ce am scris stiu de la alte masini cu cutie automata pe care le-am avut, poate te mai ajuta cineva mai concret. Bafta!

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: schimb ulei cutie automata

 

Ioi Ioi Ioi,,,cel mai important este sa stii cat oloi intra..cam 6-7 litri,,,dai drumul la ulei cald,,,lasi sa se scuture(ca si P,,,) pui oloi nou cu atentie pe la joja si cu flacon cu putza,,lasi sistemul sa se linisteasca si gata.

Filtrul de oloi din CV/A la Mitsu i o piesa calculata pa viata masinii,,,dar daca au intrat impuritati in zona ai pusso...i foarte greu de schimbat,,,dar nu imposibil,,chinez tanar sau batran iti trebe...dar cu rabdare!

In rest CV/A la Mitsu(pajero) i foarte greu de rapus,,,poate daca i dai R-D,R-D,de vreo 60 ori in timpul mersului.

Io la a mea i-am dat si i-am dat si i-am dat...si cand se racea era ca si noua!

Pajero
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 luni mai târziu...

Re: schimb ulei cutie automata

 

Salut baieti

 

La mine e ok...merge de rupe dar am o problema...sau nu...cine stie??

 

Deci, cand pornesc becul A/T se aprinde dupa care se stinge in cateva secunde. Merg cu ea pe strada...n-are treaba...daca o bag in teren si o fortez, dupa vreo 15 min se aprinde becul A/T si sta aprins. Daca opresc motorul si il las sa se raceasca 10 min becul iar se stinge...o bag in teren iar se aprinde..daca o iau pe strada NU. Acuma intrebarea e...trebuie sau nu schimbat uleiul din cutie? mi-e frica sa nu pocneasca ceva pe acolo de la supraincalzire...Vreo idee?

 

Mersi mult

Mitsubishi Pajero 2.5 SWB

M 461 - 1977- in constructie...

Mercedes wW126 300 SEL

...alte acareturi 4x2...

ex: Mitsubishi Pajero 2.8

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 11 luni mai târziu...

Re: schimb ulei cutie automata

 

Cine are idee ce ce tip de filtru de ulei pt CV ar trebuii sa cer pt un Pajero LWB din 95 anglia cu motor 2.8 cutie automata.Sau daca cunoaste cineva codul pt ca sa il comand la un magazin de piese auto?Multumesc.

Sorin Priboi, aproape pieton ....

________________________________________________________________________________________________________

Daca stii sa vezi ceva bun in fiecare om, aproape toti vor sfarsi prin a vedea ceva bun si in tine. -Ben Carson

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: schimb ulei cutie automata

 

Ce se poate intampla daca este mai mult ulei in cutie decat ar trebui?

Nivelul pe joja este peste maxim,mentionez caci asa am cumparato,modelul este Shogun 2,5 LWB cutie automata.Ar putea fi joja de la alt model ??

 

Multumesc mult.

"Planning is bringing the future into the present so that you can do something about it now."

-- Alan Lakein

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: schimb ulei cutie automata

 

Va rog tare mult sa ma ajutati cu un sfat:care este procedura de schimb ulei la cutia automata Pajero de 2500.Am dus masina la service , i-am schimbat ulei motor, filtre, etc, dar la cutie nu s-au bagat ca nu stiu exact cum se face schimbul.Ce fel de ulei se utilizeaza, cantitate, daca are filtru de ulei sau nu, si cum se realizeaza toata manopera, cum se verifica nivelul?

Multumesc anticipat!

 

iti recomand sa cauti un atelier care stie cu ce se mananca treaba asta, care .........nu este pt amatori. Orice greseala te poate costa cutia de viteze.

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: schimb ulei cutie automata

 

Cine are idee ce ce tip de filtru de ulei pt CV ar trebuii sa cer pt un Pajero LWB din 95 anglia cu motor 2.8 cutie automata.Sau daca cunoaste cineva codul pt ca sa il comand la un magazin de piese auto?Multumesc.

Filtrul de ulei din cutie este metalic si LAVABIL,adica se spala nu se inlocuieste.Schimbul de ulei este mult mai complicat, nu ii dai drumu pe la busonul de golire si gata.Mare parte il ai in radiatorul de apa care are si rolul de a incalzi uleiul.Aia de la reprezentanta din Craiova habar nu au de asa ceva,ii dau drumu pe la buson, curg 3L si gata.Daca vrei sa faci manopera asta da-mi un mesaj pe PM si iti dau un nr.de tel. al unui tip care chiar stie cu ce se maninca asta.Pt schimb iti trebuie 8L de ulei Dextron II sau III.

Gandirea corectã vine din experienta. Din nefericire experienta vine din gandirea gresita.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: schimb ulei cutie automata

 

in radiatorul de apa este o simpla teava cu rol de schimbator de caldura, care nu retine mai mult de 100ml ulei, nivelul aductiei de ulei spre radiator, tur+ retur este in partea superioara a cutiei, deci ........ curge cand ii dai baia jos fara alte manopere.

Problema ar fi uleiul din convertor ( tulumba mare ce serveste de ambreiaj hidraulic), estimat undeva pe la 3 litri, aici e un pic de stiinta ca sa-l scoti afara. In mod obisnuit, uleiul din convertor ramane acolo si se mixeaza cu cel nou, in mod exceptional il poti da si pe acela afara, in sitatia cand constati ca uleiul vechi e f negru si incarcat cu ferodo.

Editat de nissan4x4

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: schimb ulei cutie automata

 

Pt a afla asta, va trebui sa va adresati unui atelier specializat, preferabil pe marca dvs de masina, pt a executa operatia in sine.

Dupa cum am spus si in primul post, nu e o chestie de amatori. :old

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: schimb ulei cutie automata

 

Ce se poate intampla daca este mai mult ulei in cutie decat ar trebui?

Nivelul pe joja este peste maxim,mentionez caci asa am cumparato,modelul este Shogun 2,5 LWB cutie automata.Ar putea fi joja de la alt model ??

 

Multumesc mult.

 

 

In cazul in care joja este de la alt model, afla de la model este ca sa-ti dai seama de diferentele intre cele doua joje( cea de Shogun si ce ai tu acolo ) asa-ti dai seama cum stai cu uleiul. Poate este foarte bine cum e nivelul.

 

In cazul in care ai joja care trebuie si nivelul este peste maxim cu mult, din cate stiu eu exista pericolul sa-ti strice oarece semeringuri din cauza presiuni.

Bafta!:h5

 

Scuze pt off-topic.

Vrabia malai viseaza.....cum visez eu la un HDJ80...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: schimb ulei cutie automata

 

Cutia automata este un mecanism sensibil, 200 ml + sau - fac diferenta intre a schimba corect sau aiurea. Diferente mai mari pot duce la defectarea ei.

Eu zic sa cauti pe cineva care stie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: schimb ulei cutie automata

 

recomand si eu schimbul de ulei la atelier specializat, exista o procedura aparte.

 

am asistat odata la o asemenea operatiune, masina Volvo 960.

 

s-a decuplat un furtun de nustiuunde, apoi, cu motorul pornit, pe undeva turnau uleiul nou, pe acel furtun decuplat recuperau uleiul uzat.

 

nu e simplu, si trebuie sa stii exact cum se face si ce dispozitive (eventual) sunt necesare.

 

altfel, cred ca riscurile de a avaria cutia sunt destul de mari.

 

la DSG-ul (cutie cu dublu ambreiaj) sotiei am schimbat acum 1 luna uleiul, si, exact cum ma asteptam, exista o procedura stricta si este nevoie de un dispozitiv special.

 

pararea mea: la o cutie automata, un schimb de ulei facut de profi e mai ieftin decat un schimb de ulei facut dupa ureche.

Cînd te-ai nascut, tu ai plîns, iar altii s-au bucurat. Traieste-ti viata astfel încît, cînd vei muri, toti sa plînga, iar tu sa zîmbesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: schimb ulei cutie automata

 

In cazul in care ai joja care trebuie si nivelul este peste maxim cu mult, din cate stiu eu exista pericolul sa-ti strice oarece semeringuri din cauza presiuni.

 

 

Salut.

 

Poti/poate detalia cineva un pic mai mult despre aceasta problema?

In principiu stiu si eu ca daca nivelul e mai scazut pot aparea probleme de supraincalzire din cauza ungeri/racirii insuficiente dar daca nivelul e mai mare poate creste presiunea?Din cate stiu o pompa poate crea o anume presiune care in principiu scade in timp pe masura ce pompa se uzeaza,cineva cu experienta in domeniul cutiilor de viteza automate ma poate ajuta cu un raspuns ?

 

Multumesc mult.

"Planning is bringing the future into the present so that you can do something about it now."

-- Alan Lakein

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: schimb ulei cutie automata

 

Salut.

 

Poti/poate detalia cineva un pic mai mult despre aceasta problema?

In principiu stiu si eu ca daca nivelul e mai scazut pot aparea probleme de supraincalzire din cauza ungeri/racirii insuficiente dar daca nivelul e mai mare poate creste presiunea?Din cate stiu o pompa poate crea o anume presiune care in principiu scade in timp pe masura ce pompa se uzeaza,cineva cu experienta in domeniul cutiilor de viteza automate ma poate ajuta cu un raspuns ?

 

Multumesc mult.

 

Salut,

Nu am auzit sa fie vre-o pompa de ulei in cutie, dar nici nu te contrazic( poate ne spune cineva concret).

Din cate stiu eu cutia de viteza oricare ar fi ea manuala sau automata se cam incinge, lucru ce duce la crearea unei anumite presiuni inauntru. Este normal sa aibe un nivel de ulei care trebuie respectat. In afara de acea cantitate de ulei aflata in cutie mai este si aer, aerul incalzit se cam dilata muuult mai mult decat uleiul care-si pastreza masa( sper ca m-am exprimat bine) si daca acel spatiu care ar ajuta aerul sa-si faca de cap este ocupat de ulei... Gandeste-te simplu, daca este mai mult ulei in cutie, aerul incalzit nu are unde sa se dilate si atunci forteaza undeva, de obicei unde este punctul mai slab adica simeringurile.

Am auzit de cutii sparte din cauza asta si la fel si motoare.

 

Cred ca ar fi cel mai indicat sa deschizi alt topic legat de asta si unde vei primii raspunsuri mai avizate.:h5

Vrabia malai viseaza.....cum visez eu la un HDJ80...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: schimb ulei cutie automata

 

In cutia de viteze automata uleiul are dublu rol: de actionare a ambreiajelor, similar pistoanelor hidraulice si de ungere a angrenajelor, actionarea ambreiajelor fiind asigurata de presiunea creata de o pompa de ulei, comandata prin electrovalve la masinile moderne (dupa 1990). In plus uleiul nu trebuie sa genereze o lubrifiere prea ridicata pentru ca ar patina ambreiajele (de aceea proprietatile uleiurilor de cutie de viteze atomate sunt atat de speciale, trebuie sa indeplineasca cerinte contradictorii).

In plus chiar si convertizorul este de fapt o a doua pompa hidraulica in carcasa comuna cu motorul hidraulic pe care il actioneaza.

Astfel, pentru a avea o actionare cat mai precisa a ambreiajelor, uleiul ar trebui sa fie cat mai fluid, pentru a avea un randament cat mai mare al convertizorului, ar trebui sa fie destul vascos, pentru a nu afecta functionarea ambreiajelor ar trebui sa asigure o aderenta cat mai buna, pentru functionarea rulmentilor si angrenajelor ar trebui sa asigura o lubrifiere cat mai buna, in consecinat fiecare dintre producatorii de cutii de viteze automate a ales o varianta de compromis intre aceste cerinte.

Avand in vedere procesele complexe ce au loc in cutia de viteze automata, cantitatea si calitatea uleiului terbuiesc respectate cu strictete.

Am avut VW Passat ce avea cutie de viteze automata schimbul de ulei se facea cu un dispozitiv ce avea un bidon care era suspendat la nivelul cuiului capotei motor ridicata si in finl dupa ce se introducea o anumita parte din ulei se pornea motorul pana se ajungea la un anumit nivel, la schimb, de fapt se improspata uleiul cu 5 litri din 9 litri cat avea intraga instalatie.

Din pacate Passat-ul nu avea joja, poate nu ajungeam sa reconditionez intreaga cutie, dar nici nu putea-i sa pui mai mult ulei pentru ca avea supraplin.

Trebuie spus ca specificatia ca uleiul in cutia de viteze automata are durata de utilizare pe intrega durata de utilizare a masinii, adica nu se inlocuieste (improspateaza), din unele manuale de intretinere ale unor producatori s-a dovedit ca nu este realista, uleiul trebuie schimbat la un interval de timp mai mare sau mai mic, depinde de masina, dar nu mai mult de 50.000 km, parerea mea. Odata cu uleiul trebuie vazut cum esi cu fitrul, daca nu e metalic-lavbil, e bine sa fie schimbat si filtrul, si cel lavabil trebuie curatat.

Opel Corsa 1.3 CDI Enjoy

Mitsubishi Otlander 2.0 Intense DID - Sotia il chinuie

Fiat Bravo 1.4 Active

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: schimb ulei cutie automata

 

okay.. si pentru un mitsubishi unde pot schimba uleiul, la un atelier specializat, aveti idee?

 

Ma intereseaza si pe mine subiectul avand 2 pajero ambele automate. Deci cine se pricepe la asa ceva??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: schimb ulei cutie automata

 

Nu inteleg de ce tot intrebati cum se schimba ,cat ulei intra ,.....schimbatul uleiului la o hidramata nu se face in fiecare zi sau de oricine!

Mergeti la un service .interesativa daca schimba uleiul la cutii hidramate si gata .

Astfel veti auzi povesti si pareri de la fiecare si in final nu veti mai intelege nimic.

Cu respect Marian

Un intelectual rezolva problemele.Un geniu le evita. -Einstein-

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: schimb ulei cutie automata

 

Pai hai te lamuresc eu, e simplu:

1. cat ulei intra, ce tip eventual: cand mergi la acel service si te interesezi daca schimba sau nu uleiul la cutii automate, poate ai vrea sa ai deja uleiul cu tine.

2. daca spun ca schimba uleiul la cutii automate nu inseamna ca se si pricep, de asta intrebarea unui atelier specializat eventual pentru mitsubishi.

3. pentru asta-i si forumul sa auzi si alte pareri, mai departe, daca vrei sa le urmezi sau intelegi e decizia ta.

si in final, totusi nu cred ca-i tehnologie extraterestra, banuiesc ca totusi exista o procedura relativ simpla sa golesti cutia de ulei.

ca n-am aflat-o si trebuie sa mergem la un specialist, nu la oricine, asta e alta treaba..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: schimb ulei cutie automata

 

Stimate domn Marian, in primul rand felicitari pt achizitie.. masina este SUPERBA.

In al doilea rand fiecare masina are chitibusurile ei. Toti vrem sa facem acest "banal" schimb de ulei la cineva care a mai facut si stie, nu la cineva care s-ar descurca pt ca este mecanic sau care ar vrea sa invete. Daca citesti la Freelander despre filtrul de motorina (unde nu s-a bagat nimeni in Onesti sa-l schimbe) sau aici http://forum.club4x4.ro/showthread.php?t=51836 unde Cristi a ramas fara marsarier 3 zile de-si parca masina doar in spatii deschise... o sa intelegi de ce atata tevatura..

 

Repet intrebarea, dar mai cu directie: cineva in Brasov sau mai aproape stie cum se schimba panarama asta de ulei???:dr3

La ultima iesire am vazut ca se aprindea cateodata in 4x4 un martor in bord asemanator cu uleiul, dar pe fond portocaliu si ceva valuri in partea de jos...

Aveti idee ce inseamna???

 

Cu respect dl Marian si sa o purtati sanatos :x

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Re: schimb ulei cutie automata

 

Imi cer scuze daca am suparat pe cineva!

Va spun cum am procedat eu:

Am fost la vreo 5 service-ri si am intrebat daca schimba uleiul la cutie hidramata inclusiv la reprezentanta Mitsubishi. Toti mi-au spus ca nu se baga iar cei de la reprezentanta m-au trimis la un service unde repara cutii de viteza de toate tipurile unde am rezolvat si problema schimbului de ulei. In BUCURESTI am vazut ca sunt o gramada de service-uri pt cutii de viteza de toate tipurile la acelea m-am referit !

La mine au intrat 7.5 l DEXTRON 3 mi-au zis ca e compatibil cu DEXTRON 2.

Pretul a fost de 175 roni si a durat 1 ora .

Inca o data i-mi cer scuze !

Cu respect MARIAN

Un intelectual rezolva problemele.Un geniu le evita. -Einstein-

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri


×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Accesul pe Forum Club4x4 este conditionat de respectarea Regulamentului - Termeni de Utilizare