Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

schimb ulei cutie automata


Guest bogdan vet
 Share

Recommended Posts

Re: schimb ulei cutie automata

 

Multumesc de info, Dl Marian, nu stiam ca merge si Dextron 2.

Si eu am fost si la fel mi-au zis, ca nimeni nu se baga. Ati schimbat si filtrul sau a mers curatat?

 

Cine imi spune si mie va rog ce inseamna acel martor, are legatura cu uleiul din cutie? :pl

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: schimb ulei cutie automata

 

Ieri s-a spart conducta ce duce la radiatorul din fata de la cutie si a curs tot uleiul,caci nu mai schimba nici o viteza,nici nu mai puteam pleca de pe loc.

Am dat conducta jos,am sudat-o si am pus 1,5l pana la maxim pe joja. De ce numai atat? Oare pompa nu trebuia sa arunce tot uleiul afara,caci am bazait-o destul pana sa ma uit sub masina sa vad ca uleiul era pe jos.

Link to comment
Share on other sites

Re: schimb ulei cutie automata

 

@doctoru', arunca un ochi in cartea masinii sau fa o poza la semn si pune-o aici. Eu cred ca este simbolul pentru ulei supra-incins in cutie sau apa in filtul de motorina.

 

@katlin: cel mai probabil ti-a curs uleiul din radiatorul cutiei si atat. restul este in cutie si in convertorul de cuplu.

Pajero 3.2 DiD. Lung.

Link to comment
Share on other sites

Re: schimb ulei cutie automata

 

Cine mai are cartea masinii??

Filtrul de benzina e proaspat schimbat. La iesirea trecuta nu s-a mai aprins. Inclin sa cred ca se incinge uleiul din cutie, desi am radiator pt el, si de asta vreau sa-l schimb cat mai repede. Arata exact ca simbolul de ulei, doar ca e pe fond portocaliu si cu valuri dedesubt, adica eu zic ca e semn de fierbere..

Poza e nasoala tare, nu se vede mai nimic.

Link to comment
Share on other sites

Re: schimb ulei cutie automata

 

La mine simbolul respectiv se refera la uleiul de motor, si indica nivel scazut de ulei, in timp ce simbolul de ulei fara "valuri" face referire la presiunea uleiului. Deci nu cred sa aiba nici o legatura cu uleiul din cutie.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Re: schimb ulei cutie automata

 

Apropo de schimbul uleiului, am fost la un 'service' care repara cutii automate sa-i rog sa-mi schimbe TOT uleiul din cutie. Au spus ca nu iese tot decat daca demontezi cutie, convertizor, etc (mai ramane in valve) iar sfatul lor a fost sa fac 3 schimburi de ulei.

Daca o golesti pe jos, ies 4L, mergi putin cu masina, mai scoti 4L din uleiul amestecat si la al 3-lea schimbi/cureti filtrul.

Apropo manopera sa desurubeze un dop era 150lei :uameni x 3 ...

Link to comment
Share on other sites

Re: schimb ulei cutie automata

 

In pretul ala intra si salopeta mecanicului + chilotii, ca sigur s-a scurs uleiul pe coate, pe burta si apoi acolo... :ha:

 

Asa a patit un prieten mecanic care mi-a facut mie operatiunea acum 2 zile. Aveam nivelul cu 1,5 cm peste nivel Max Hot si de aia cred ca mi s-a aprins acel martor. A desfacut un pic surubul si au curs cam 200 ml ca sa am nivelul ok. Acum nu se mai aprinde...

 

Uleiul are culoarea aurie la joja si totusi ce a scos el de pe fundul baii era negru tuci. Pt zona mea am vb la Dacia Service si au zis ca au mai schimbat la Pajero. Sunt aceeasi baieti care i-au dat de cap la cutia automata la freelanderul lui Cristi Chiscop. Am auzit ca si la Focsani este un meserias care a mai facut asta. Sa vedem...

Link to comment
Share on other sites

Re: schimb ulei cutie automata

 

well.. bafta la schimb, eu am renuntat la idee, voi goli cat iese pe la buson (4L cica), curat filtrul si cam atat..

uleiul si la mine e auriu si nu inteleg de ce, n-ar trebui sa fie rosu? asa a fost oare initial sau s-a ars si s-a facut auriu?

mai la toate masinile automate pe care le-am avut uleiul era rosu, sau poate spre negru, dar nu auriu..

Link to comment
Share on other sites

Re: schimb ulei cutie automata

 

E ulei ATF dar nu e rosu ca cel de servo, e ulei pt transmisii, nu stiu ce pana mea de culoare trebuie sa aiba. Si la Grand Vitara pe care am avut-o era tot auriu la joja..

Dar ca chestie, ce ulei te gandesti sa-i bagi??

Link to comment
Share on other sites

Re: schimb ulei cutie automata

 

Pai in manual spune ATF Dexron II sau echivalent, din cate am inteles ATF III ar fi acelasi lucru doar ca mai bun.

Am vazut ceva Castrol ATF III parca la 25 lei 1L, ma gandeam sa pun d-asta.

Toate uleiurile noi care le-am vazut eu de cutii automate erau rosii..

Link to comment
Share on other sites

Re: schimb ulei cutie automata

 

Sunt uleiuri diferite, chiar daca au aceeasi culoare. ATF DIII e pe specif Mercon, mai fluid. Eu unul, nu as face glume cu tipul de ulei utilizat in cutia de viteze ......

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link to comment
Share on other sites

Guest ionak88

Re: schimb ulei cutie automata

 

Orice ar fi uleiul la automata nu trebuie sa fie peste nivel. Mai degraba mai putintel decat prea mult(mai putintel adica sa fie intre nivele decat peste)

E norma daca ai in cutie ulei mai putin de la 1,5-2 litri in sus e grav si daca o mai asa si nu observi si mai ales ii dai si flit o pierzi.Normal ca daca esti istet si cunosti in domeniu ai putea sati dai seama in unele cazuri din astea...

La fel si daca e prea mult poate sa schimbe mai aiurea,motorul sa traga mai greu adica ca si cum ar fi infranat ,sa bazaie comvertizorul,sa plece semeringurile,sa se buleasca electrovalvele etc...Chestiile astea nu se vor intampla intro zi doua,ci cu timpul si depinde si de la masina la masina.

Link to comment
Share on other sites

Guest ionak88

Re: schimb ulei cutie automata

 

Nu stiu cum sunt alte cutii,dar astea de Pajero sunt rezistente a dreaqu si nu asa pretentioase(nu se strica chiar daca nu le dai ce trebuie asa ca la carte). Nu sunt asa de performante (in comparatie cu cele din prezent ma refer,ca la anii lor de aparitie erau periculoase)dar sunt foarte foarte rezistente,misti din mers maneta cum vrei si nau nici pe dreaqu.

Ai mei au bulit un convertizor la un ML 400. Si anume selectand returul la peste 100 km/h din mers din greseala,fiind obisnuit cu manuala si vrand sa schimbe ca la primul ML270 care era manual 6 trepte. A trebuit convertizor nou si gata.

Link to comment
Share on other sites

Re: schimb ulei cutie automata

 

Aveam nivelul cu 1,5 cm peste nivel Max Hot si de aia cred ca mi s-a aprins acel martor. A desfacut un pic surubul si au curs cam 200 ml ca sa am nivelul ok. Acum nu se mai aprinde...

 

 

 

Salut.

 

Si eu am nivelul cam 1,5- 2 cm peste nivelul Maxim Hot dar nu se aprinde nimic.

Doar 200 de grame ai scos si nivelul a revenit la normal ?

"Planning is bringing the future into the present so that you can do something about it now."

-- Alan Lakein

Link to comment
Share on other sites

Re: schimb ulei cutie automata

 

Mai este peste nivel, dar nu asa de mult, nu am vrut sa mai insist mai ales ca totul e un "mare mister".

Important e ca nu se mai aprinde becul, o fi coincidenta.. cine stie??

 

Azi am citit pe un forum de specialitate ca nivelul se masoara la cald, schimband maneta in toate vitezele, cu motorul pornit si binenteles cu cineva de incredere la volan care sa stea pe frana... Cat folclor in jurul unui banal schimb de ulei :ang3.

 

Una peste alta, sapt asta vreau sa-l schimb si gata. Ce ulei recomandati sa cumpar, concret... Dexron 2, dar de la cine Metabond, Castrol, Valvoline etc? Voi ce ati pus?

Link to comment
Share on other sites

Re: schimb ulei cutie automata

 

Nu-i un lucru banal schimbul de ulei la o cutie automata. Asa stiam si eu pe vremea cand aveam cutie automata, ca nivelul se verifica la cald, cu motorul pornit, cutia in pozitia Drive, si masina blocata bine :wink: .

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Re: schimb ulei cutie automata

 

Una peste alta, sapt asta vreau sa-l schimb si gata. Ce ulei recomandati sa cumpar, concret... Dexron 2, dar de la cine Metabond, Castrol, Valvoline etc? Voi ce ati pus?

 

Uleiul de cutie automata, find destinat unui un organ de transmisie cu frictiune, nu poate beneficia de tehnologia Metabond vis-a-vs de reducerea frecarilor, aditivarea cu particule policeramice (aditivii minune Metabond) ar conduce direct la patinarea cutiei. Deci din acest punct de vedere, uleiul de cutie automata ATF Metabond e un ulei obisnuit, ramanand numai garantia calitatii oferite de brand. In plus, fiind un ulei destinat profesionistilor, are o mica circulatie si nu e tentant a fi contrafacut.

In ceea ce ma priveste, eu unul, de foarte multi ani, folosesc Valvoline si mai nou METABOND.

Edited by nissan4x4

ing. Luigi PIRSU

www.nissan4x4.ro

service si tunning NISSAN

Facebook PAGE: NISSAN4x4 SERVICE

Link to comment
Share on other sites

Re: schimb ulei cutie automata

 

Multumesc, nissan4x4, pentru raspunsuri.

Cand am luat masina am schimbat uleiul in motor si am pus Comma, din Anglia. Am vazut ca este destul de folosit in afara si este privit ca un ulei bun. La fel am facut si azi si am luat Comma Dexron II pt cutie. O sa le tin sub observatie si daca nu sunt multumit de ele.. le voi schimba.

Oricum, rau nu are cum sa faca daca am respectat specificatiile producatorului si uleiul este din afara. Dupa 3000 mile si 2 luni de forja in padure, deocamdata sunt multumit de Comma din motor.

Revin maine cu amanunte dupa ce il schimb.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: schimb ulei cutie automata

 

Mai este peste nivel, dar nu asa de mult, nu am vrut sa mai insist mai ales ca totul e un "mare mister".

Important e ca nu se mai aprinde becul, o fi coincidenta.. cine stie??

 

Azi am citit pe un forum de specialitate ca nivelul se masoara la cald, schimband maneta in toate vitezele, cu motorul pornit si binenteles cu cineva de incredere la volan care sa stea pe frana... Cat folclor in jurul unui banal schimb de ulei :ang3.

 

Una peste alta, sapt asta vreau sa-l schimb si gata. Ce ulei recomandati sa cumpar, concret... Dexron 2, dar de la cine Metabond, Castrol, Valvoline etc? Voi ce ati pus?

 

Am tot citit si rascitit pe forumuri despre uleiurile de cutie de la Mitsubishi,

eu am cumparat din Germania Fuchs Titan 4400,special pentru cutiile japoneze.L-am comandat si astept sa-mi soseasca.

Va dau urmatoarele link-uri pentru lectura:

http://www.oelscheich24.de/

http://www.pocuk.com/forums/viewtopic.php?t=113588

 

Lectura placuta !!:y

RAV 4 Model Luxury 2018.
Link to comment
Share on other sites

Re: schimb ulei cutie automata

 

Mi s-a intamplat ca din neatentie atunci cand am umblat la radiatorul de AC pt Pajero 2.8 LWB sa nu strang colierele de la radiatorul micut de ulei din stanga.

Mai tarziu am realizat ca are legatura cu cutia de viteze automata.

Plec la drum,o plimbare de peste 100 km si la drumul de intoarcere sesizez cu teama ca nu mai are putere masina si patineaza mai ales cand aveam cate ceva de urcat.Se aprinde si becul din bord de AT .

M-am gandit ca am probleme fie de la ambreaj fie ceva la cutie.

Opresc, rog sotia sa puna cutia in D si piciorul pe frana si surpriza , pe joja nu mai era ulei deloc.Cu "morcovul " dupa mine mai merg cu mare teama aproape 40 km pana la primul peco unde opresc sa cumpar ulei pt cutie.Cumpar 2 litri din nou surpriza. Il pun , pornesc motorul si vad balta de ulei jos .Ridic capota si fac legatura cu colierele slabite de la acel radiator.:dr3

Am pus 4,5 litri in 2 reprize ,aproape 3 litri atunci si diferenta a doua zi dimineata ,iar de atunci merge fara probleme si nici nu a mai pierdut.

Totul s-a intamplat pe la jumatatea lui iulie si uleiul pus a fost ulei OMV pt cutii automate.

Sorin Priboi, aproape pieton ....

________________________________________________________________________________________________________

Daca stii sa vezi ceva bun in fiecare om, aproape toti vor sfarsi prin a vedea ceva bun si in tine. -Ben Carson

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re: schimb ulei cutie automata

 

Salutari,

 

In manual, la pagina 155 producatorul povesteste cum se verifica nivelul.

 

@doctoru': Indicatorul tau nu l-am gasit in manual, dar dupa descriere are legatura cu nivelul uleiului din motor, nu din cutie, cum zicea si Tavi. Treaba cu scosul din cutie a 200 ml cred ca a fost doar o coincidenta.

 

Toate cele bune.

Scump si prost am tot vazut. Ieftin si bun NU EXISTA! :grin:

Prahova 4x4

Link to comment
Share on other sites

Re: schimb ulei cutie automata

 

Merci de info... e posibil. Oricum nu s-a mai aprins de atunci, iar masina merge perfect, uleiurile sunt ok.

 

Mai am o nelamurire: trebuie sa schimb radiatorul de antigel. Are legatura cu uleiul din cutie?? Unii asa spun, desi eu stiu ca am radiator special pt racirea uleiului din cutie.

V6-le are cutie automata, fara AC si are 3 radiatoare.

Link to comment
Share on other sites

Re: schimb ulei cutie automata

 

La radiatorul de apa ai si o serpentina legata in circuitul cutiei, dar cred ca are 1-200 ml tot... plus ca radiatorul e mai sus decat cutia, deci o sa se scurga. Cred!

Scump si prost am tot vazut. Ieftin si bun NU EXISTA! :grin:

Prahova 4x4

Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use