Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Sfat achizitie Pajero mk2


sarpe
 Share

Recommended Posts

Salut, acesta este cel de-al doilea post al meu pe acest forum, sunt novice in cele ale off-roadului, si asa cum am scris si in primul meu post, cel de prezentare ca membru, as dori sa achizitionez un Mitsu Pajero mk2 din UK.

 

Am mai multe intrebari la care as dori niste raspunsuri avizate:

 

* 1 - Asupra carui fel de sasiu ma sfatuiti sa optez? SWB sau LWB... Cat de cat pricep si eu ca SWB este mai pretabil off roadului iar LWB mai mult familistilor, sau celor carora le este necesar mai mult spatiu interior?!

 

* 2 - Ca motorizare imi recomandati? 2.5TD sau 2.8TD? Si care ar fi diferentele (in afara celor tehnice de gen CP, N/m, consum litri/100km, pe care le deduc si eu...) care este mai fiabil sau ma rog, mai potrivit.. Din punctul meu de vedere benzinarele sunt excluse din ecuatie.

 

* 3 - Ce fel de transmisie sa caut? auto/manuala?

 

... si in general orice sfat legat de achizitionarea acestui gen de masina este binevenit, va multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Re: Sfaturi achizitie Pajero mk2

 

1. eu am LWB. Nu vreau sa fac extrem, am vrut masina pentru iesit cu prietenii la un sfarsit de saptamana, cateva zile, pe coclauri, punand in spate tot ce ne trebuie: cort, ceaun, cartofi, fripturi, beri si sahul/tablele :grin:

 

Daca vrei sa te dai prin tot felul de santuri mari si noroaie, atunci SWB e mai bun, deoarece nu ramane "suspendat". De asemenea fiind raportul putere/greutate mai bun, poate iesi din situatii mai grele pentru LWB care ramane impotmolit. Daca te uiti pe forum, o sa vezi ca cei care se dau in noroaie au numai masini scurte.

In rest LWB este mai stabil (e mai lung logic)

 

Din punctul mei de vedere lungimea si capacitatea de incarcare al Mitsu SWB este cam redusa. Mi se pare OK un Isuzu trooper in 3 usi sau un Patrol in 3 usi.

 

Si eu am plecat sa imi iau SWB, insa am gasit dupa vreo 3-4 zile de cautari masina din semnatura, astfel ca am luat ce am gasit.

 

2. 2.8 daca gasesti. Il recunosti dupa capota cu gura de aerisire. 2.5 nu are. Nu stiu sa iti spun diferente legate de exploatare, insa the bigger the better, asa ca 2.8 daca gasesti.

 

3. automata pentru ca in off-road iti va fi mai usor, fara sa freci ambreiaje. Insa daca se strica, atunci nu prea ai nici o sansa decat sa o schimbi. Eu personal am cautat manuala pentru ca disc de ambreiaj mai gasesti, eventual daca e pun unul heavy duty si am rezolvat

 

 

NOTA: eu am fost cu un buget de 1000-1300 de lire pentru masina, astfel incat la banii acestia masina pe care am gasit-o a fost mai mult decat foarte buna. Daca ai buget de 2500-3000 atunci vei avea de unde alege mai bine.

 

Dar eu dupa 3-4 zile de plimbat dupa toate anunturile (ii suni si ii intrebi de stare si astia sunt mai neseriosi ca romanii: "good condition, good condition" si ea e vai de capul ei...

 

uite aici un site pe care l-am gasit abia dupa ce m-am intors, astia par un loc de vizitat:

 

http://www.goodmayesmotors.co.uk/

 

aaaiiii ce fain arata Mitsu ala alb!! Problema la smecherii astia (si asa fac toti cei care le aduc din Japonia): le dau kilometrajele inapoi.

 

Oricum un lucru pe care sa il cauti neaparat: diferential blocabil spate. Are buton de comutare lanaga socketul brichetei, in partea de jos a cosnolei centrale, langa schimbator. De asemenea vezi cum arata sasiul pe dedesubt, sa nu fie ruginit... prea rau :)

KAMIKAZE TEAM
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi achizitie Pajero mk2

 

da, sunt frumoase dar si cam scumpe... eu o sa trebuiasca sa ma incadrez undeva la pana in 2000 de lire cu tot cu drum.

... nu ma asteptam ca englezoii sa faca magarii de genu' dat km inapoi, hmmmmmmmm :uameni

astept opinii in continuare, multumesc schultz

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi achizitie Pajero mk2

 

pentru iesiri in teren (offroad, nu pe forestiere ) SWB clar. intri usor printre pomi, nu ramai suspendat in varf de deal. minusuri :spatiu interior mic pentru pasageri, spatiu mic portbagaj.

 

pentru plimbari in natura , drumuri forestiere, offroad usor LWB. spatiu generos, diferenta mica de greutate fata de SWB (cam acelasi consum). minusurile sunt plusurile de la SWB :grin:

 

 

motorul de 2.8 turbo este superior celui de 2.5 . mai agil, mai puternic, mai rapid si datorita dotarii lui cu un intercooler , nu doar din diferenta de centimetri cubi.

i have a pajero , don't be jealous :)

Samurai '88 >Suzi Quatro.

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi achizitie Pajero mk2

 

Salutare

In primul rand s-a mai discutat subiectul asta si ca sa nu deschidem 100 daca te uiti oleaca mai in urma ai sa gasesti ceea ce cauti inclusiv comparatie automata-manuala.

Alta - ar fi trebuit sa zici cam ce vrei sa faci Tu cu masina sa ne dam seama ce ti s-ar potrivi fara sa facem compuneri.

Oricum..dupa ce ai sa mai folosesti site-ul ai sa inveti tu...

 

1- il vrei numai pt extreme, prin paduri si pe coclauri fara distante prea mari..SWB..iti spun eu ca cu un troliu faci destula treaba si cu un autobuz daca este folosit corect..nu de concurs dar te duce in destule locuri..uite la ``Iesiri la sfarsit de saptamana..``

 

2- La motorizare -2.8 iti recomand si eu la fel ca colegii de forum, dif la consum nu prea difera, ai mai multi cai mai multa putere motor mai fiabial mai ales pt LWB, pt SWB este un avantaj .

3- La fel..sunt pro si contra..eu am automata si sunt f multumit de ea..te ajuta la drum, te ajuta f mult in padure. Depinde la ce o vrei si ce vrei..extrem sau drumetii. Depinde ce vrei sa simti..normal ca pe manual altul este sentimentul si cam tot tine de tine, cum schimbi..etc..pe cand cea automata face ea totul. Recomandare: daca esti incepator in ale offroadului cred ca mai degraba ai folosi una cu cutie automata..daca vrei sa o bagi imediat in paine..daca nu si ai rabdare..manuala..

 

Dupa cum a zis si colegul vezi de buget si ai grija ca si astia is smenari, eu am stat in Anglia si cunosc tipul de persoane. Daca ai pe cineva acolo ia un cod postal de la el si incearca sa cauti masini pe net cam la o distanta de 40 mile..nu e neaparat dar te ajuta in caz ca masina e teapa...biletele la tren nu-0s ieftine, ori daca mergi intr-o zi la vreo 130mile sa vezi o masina si e naspa si mai patesti asa de vreo 2 ori te-ai scos bine de tot.

 

Daca mai ai nevoie de alte sfaturi ...suntem aici :h5

Bafta

Mitsubishi Pajero 2.5 SWB

M 461 - 1977- in constructie...

Mercedes wW126 300 SEL

...alte acareturi 4x2...

ex: Mitsubishi Pajero 2.8

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi achizitie Pajero mk2

 

 

Oricum un lucru pe care sa il cauti neaparat: diferential blocabil spate. Are buton de comutare lanaga socketul brichetei, in partea de jos a cosnolei centrale, langa schimbator.

 

 

Nu toate au? ma refer la pajero mk2 91-95?

Mai exact imi puteti arata intr-o fotografie unde e butonul si cum arata diferentialul blocabil spate sa ma uit atent cand o cumpar.

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi achizitie Pajero mk2

 

Tocmai am pierdut-o p'asta, pana sa ma hotarasc eu s-a vandut :(

Era fabr. 1999, 200.000km, motorul de 2.8td, cutie manuala, kit ambreiaj schimbat in urma cu 40.000km, cauciucuri si amortizoare noi, avea si carte de service.

Acum imi mananc unghiile de nervi :ang4 :ang4 :ang4

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi achizitie Pajero mk2

 

pentru iesiri in teren (offroad, nu pe forestiere ) SWB clar. intri usor printre pomi, nu ramai suspendat in varf de deal. minusuri :spatiu interior mic pentru pasageri, spatiu mic portbagaj.

 

Eu am modelul scurt si nu este deloc spatiu mic in interior, nici pt pasageri nici in portbagaj

 

motorul de 2.8 turbo este superior celui de 2.5 . mai agil, mai puternic, mai rapid si datorita dotarii lui cu un intercooler , nu doar din diferenta de centimetri cubi.

 

Este foarte probabil ca plusul de putere si anume 25 hp si ceva cuplu sa te ajute in unele situatii totusi asta nu l face mai agil sau mai rapid

Sunt situatii similare unde se poate compara si 2.5 ul sa iasa invingator

Si daca totusi ar fi 2.8 mai agil si mai rapid decat 2.5 nu dotarea lui cu intercooler este cauza pentru ca daca nu stiai si 2.5 tdi are intercooler

2.5 tdi = 2500 cmc turbo diesel intercooler

 

E adevarat ca sunt subiectiv dar nu ma pot abtine

A si automata e cea mai tare :grin:

Sa i dea dumnezeu sanatate cui a inventat o :h5

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi achizitie Pajero mk2

 

Parerea mea este daca vrei sa iti satisfaci toate nevoile cu un mitsubishi pajero cumparatzi unul cu motor de 2.8 td cu blocant spate, dar in doua protiere pentru ca este foarte practic din toate punctele de vedere. Eu am asha ceva si sunt foarte multumit de el. vama este mai scumpa dar merita (exista si bulgaria) :))))

:cl
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi achizitie Pajero mk2

 

Si inca ceva cauta sa aiba doua baterii ca e foarte tare cand te duci la un gratar prin padure si asculti muzica sau stai cu farurile aprinse si nu ai nici o grija ca ramai fara baterie. ;)

 

Sandu Silviu Alin etc..., ai si tu grija sa nu ramai fara cont pe forum. Treci pe la sectiunea Prezentare membri si fa-ti o prezentare acolo. :rules

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi achizitie Pajero mk2

 

@Flow. si eu am pajero SWB si pot spune ca am suficient spatiu in portbagaj pentru iesiri in teren....si cam atat. mai exact imi intra hi-jack-ul , sufele, trusa de scule, ochetii si sacu de dormit ....o sticla si un pachet de tigari, dar cand merg la pescuit am loc pentru mine , pasageru din dreapta si cam atat. eu ii spuneam omului de faptul ca nu este spatiu la fel de mare cat ai intr-un patrol scurt si logic mai mic decat LWB

 

 

cat despre motorul de 2.8 in comparatie cu 2.5 nu pot spune decat lucrurile AUZITE de la Gepetto, Gnok, Vali alias Babu si inca vreo doua persoane din afara forumului.

 

 

 

:p

i have a pajero , don't be jealous :)

Samurai '88 >Suzi Quatro.

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi achizitie Pajero mk2

 

exceptand cheltuielile aferente unui 2.8 ...ti-l recomand,desi si motorul de 2.5 e satisfacator mai ales daca nui ceri mai mult decat poate...manual/automat - depinde cum iti place tie,...eu sunt fan al mestecatului in diesel :h5

 

p.s. pentru off-road SWB...expeditii si carat marfa si gasca LWB; bafta

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi achizitie Pajero mk2

 

din punctul meu de vedere exista un singur Pajero si anume SWB ... daca vrei LWB ca te gandesti ca mai pui una alta in el ..... mai bine te orientezi catre un L200.

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi achizitie Pajero mk2

 

@Flow.cat despre motorul de 2.8 in comparatie cu 2.5 nu pot spune decat lucrurile AUZITE de la Gepetto, Gnok, Vali alias Babu si inca vreo doua persoane din afara forumului.

 

 

 

:p

 

Eu vorbesc din experienta :grin: si mai putin din auzite si stuadiate

Vroiam sa subliniez ca si 2.5 urile dupa caz vin dotate cu intercooler

O zi buna :p

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi achizitie Pajero mk2

 

Am gasit ceva interesant, Mitsu Pajero FIELDMASTER, sau GREENFIELD vad ca-i mai zice, limited edition, SWB de 2.8 TDI, fabricatie 1996 cu 200.000km/mile?. Pe ceas arata 118.000 dar nu stiu ce... MAsina arata foarte bine (in poze ca n-am apucat s-o vad in realitate). Va cer parerea daca merita investitia, cred ca undeva in jur de 2200+ de lire - doar masina?!

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi achizitie Pajero mk2

 

Foarte frumoasa masina! Si sunt convins ca este si ingrijita! Eu am cumparat un motor de pe o masina adusa din Anglia si, desi avea 120 de mii de mile, functioneaza minunat, fara un strop de fum sau de consum de ulei(in afara de normal, evident). Tinand cont de faptul ca un motor adus de acolo se vinde cu 1500 de euro, eu zic ca este o afacere sa dai 2200 pe toata masina si sa te dai cu ea. Pentru linistea ta insa, ar trebui sa verifici starea motorului inainte de a o cumpara... E automata?

"Umblati cu bine!"
Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi achizitie Pajero mk2

 

Faina masina!

E bine sa te uiti, daca poti, daca are inceput de rugina pe sub ornamentele de plastic de la aripi. Daca ai posibilitatea e bine s-o urci si pe un elevator sa vezi cum arata si pe dedesubt, daca sunt scurgeri de ulei.

Are carlig de remorcare? E bine de stiut pentru motor si transmisie daca a tras remorca, peridoc, rulota sau alte chestii la viata ei.

Ar mai fi si provenienta ca zona, langa mare sau nu. Conteaza la tabla.

La motor vezi cum porneste la rece. Cel mai bine e sa-i faci un test de compresie dar banuiesc ca e mai costisitor si nu stiu cum te intelegi cu proprietarul.

Cam atat in linii mari.

Bafta!

 

P.S.

Sfaturi poti primi de la multa lume insa alegerea e numai a ta si poti sa o faci si numai cu inima.

Mitsubishi Pajero 2.5 TD SWB 1988

 

Toti iti vor binele, nu-i lasa sa ti-l ia!

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi achizitie Pajero mk2

 

Da, e automata si acum m-am edificat, are 191.000 km. O poza cu motorul :) englezu care o vinde zice ca e asa curat ca poti sa servesti masa de pe el.

Link to comment
Share on other sites

Re: Sfaturi achizitie Pajero mk2

 

Da,da,da, toti asa spun! Si al meu era "nou-nout" cand am cumparat masina. :ha: Bine, e drept, este foarte posibil sa nu putem face comparatie intre omul meu, de prin Giurgiu(nu generalizez) si englezul tau... De obicei, ei au grija de masini, dar si acolo sunt tepari destui. Oricum, colegul mitsu44 are mare dreptate. Masina se cumpara cu inima... Daca tie iti place(o mai zic o data, e superba!), nu cred ca te-ar putea opri cineva!

"Umblati cu bine!"
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use