Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Anvelope Resapate - Producatori, Calitate...


lichter
 Share

Recommended Posts

Re: Anvelope Resapate - Producatori, Calitate...

 

Nedumerirea in privinta anvelopelor din supermarketuri am avut-o in urma cu ceva timp cand vorbeam cu un prieten care a luat o pereche de anvelope, brand cunoscut, nu mai stiu exact despre ce era vorba, si era la pret foarte mic in comparatie cu alte magazine, dar nu scria nimic pe ele ca ar fi resapate sau nu ....si a zis ca dupa 15000 de kn cu ele a inceput sa aiba probleme cu ele...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Anvelope Resapate - Producatori, Calitate...

 

Referitor la Insa Turbo Special Track:

 

In acest moment sunt incaltat cu Mudzilla 35'' X 13.5 X R15.

M-ar interesa Insa, dar ca dimensiune sa fie un minim 34".

As pune 34'' sau 35'' X 11.5 sau 12.5 X R15.

 

Cel mai mare pe care il vad la Delta Grup pe site este : 285 X 75 X R16.

 

Asta inseamna ca ar trebui sa schimb jantele...

285 e aproximativ un 34'' ?

 

Multumesc,

Razvan

Off road student on Patrol 260.
Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Resapate - Producatori, Calitate...

 

Buna ziua !

 

 

O anvelopa resapata ar trebui sa aiba pe ea inscriptia "RETREAD". Dar asta o fac doar producatorii mai seriosi.

 

Toti producatorii cu nume resapeaza, doar ca produsul finit se vinde sub al nume (vezi cazul Marangoni/Marix).

 

@Anjin_san:

 

285 nu inseamna absolut nimic, luat de sine statator. In raport cu procentul care da sectiunea, e cu totul altceva. Exemplu:

 

285x75R16 este un diametru, 285x65R16 este alt diametru, chiar daca elementul comun (latimea) este acelasi.

 

 

Stima,

 

 

Dragos

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Re: Anvelope Resapate - Producatori, Calitate...

 

Pentru Pajero V80 doream un set suplimentar de roti MT doar pentru iesit in teren, fiind la limita cu banii am incercat sa iau niste Kumho din Anglia la pret fara TVA, ar fi iesit la un pret bun chiar si cu transport dar dupa ce am virat suma am inteles ca nu pot cumpara de la ei fara TVA ne fiind inscris in registrul intracomunitar, s-a pus problema sa-mi returneze banii inapoi pe card, as fi luat atunci din tara ceva in limita banilor, am si vorbit la telefon cu Cristi de la Delta dar pana la urma avand niste retineri privind returnarea banilor am luat de la engleji Insa Turbo Sahara 235/85R16.

In urma unor discutii pe forum legat de dimensiunea reala a unui cauciuc resapat, aveam ceva emotii, dar dupa ce le-am montat ( ca sa fiu linistit, am facut si niste teste ajutat de Tavi cu ridicarea si comprimarea la maxim a suspensiei rotii din spate in diagonala pentru a aduce roata din fata in cea mai defavorabila situatie) si dupa ce le-am testat in noroi concluzia a fost clara: la Pajero V80 se pot monta fara probleme 235/85/R16 Insa Turbo Sahara.

M-a surprins usurinta cu care te scot din noroi cauciucurile fara a forta masina (adica chiar si in 4x4 H, fara a fie nevoie sa treci pe L cu blocare diferential central), adica s-a confirmat ce mi-a spus inainte "shoricelul" care a avut si el Sahara! Urmeaza o testare mai serioasa la munte zilele urmatoare.

Interesant ca de si nu le-am echilibrat (o voi face mai tarziu) la 120 km/h nu trepideaza nimica. Singura problema ar fi ca la rulare pe sosea sunetul iti sugereaza zborul unui avion dar s-ar putea spune ca este chiar interesant! Ce sa-i faci, ca sa ajungi la munte trebuie sa treci intai pe sosea. Important este ce faci cu ele in noroi!. La testul facut in 2008 de catre revista 4x4 Magazine din Anglia pentru 8 cauciucuri MT (au fost 6 probe, toate cauciucurile 235/85R16 fiind montate pe LR Defender), Sahara a iesit pe locul 1 la proba de traversare in noroi. Interesant comentariu din test privind proba de traversare in noroi: " cand ramai impotmolit in mocirla cu masina, pe noroi nu-l intereseaza cati bani a costat cauciucul !" (proba de umor englez!). Cred ca se facea aluzie la faptul ca la aceasta proba de noroi, cauciucuri scumpe si cu pretentii gen Cooper STT si GY Wrangler MT s-au prezentat lamentabil (au scos in schimb puncte la probele de rock crawl, sosea si macadam)

Incearca sa te bucuri de fiecare moment, este mai tarziu decat crezi!
Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Resapate - Producatori, Calitate...

 

Pentru Pajero V80 doream un set suplimentar de roti MT doar pentru iesit in teren, fiind la limita cu banii am incercat sa iau niste Kumho din Anglia la pret fara TVA, ar fi iesit la un pret bun chiar si cu transport dar dupa ce am virat suma am inteles ca nu pot cumpara de la ei fara TVA ne fiind inscris in registrul intracomunitar, s-a pus problema sa-mi returneze banii inapoi pe card, as fi luat atunci din tara ceva in limita banilor, am si vorbit la telefon cu Cristi de la Delta dar pana la urma avand niste retineri privind returnarea banilor am luat de la engleji Insa Turbo Sahara 235/85R16.

In urma unor discutii pe forum legat de dimensiunea reala a unui cauciuc resapat, aveam ceva emotii, dar dupa ce le-am montat ( ca sa fiu linistit, am facut si niste teste ajutat de Tavi cu ridicarea si comprimarea la maxim a suspensiei rotii din spate in diagonala pentru a aduce roata din fata in cea mai defavorabila situatie) si dupa ce le-am testat in noroi concluzia a fost clara: la Pajero V80 se pot monta fara probleme 235/85/R16 Insa Turbo Sahara.

M-a surprins usurinta cu care te scot din noroi cauciucurile fara a forta masina (adica chiar si in 4x4 H, fara a fie nevoie sa treci pe L cu blocare diferential central), adica s-a confirmat ce mi-a spus inainte "shoricelul" care a avut si el Sahara! Urmeaza o testare mai serioasa la munte zilele urmatoare.

Interesant ca de si nu le-am echilibrat (o voi face mai tarziu) la 120 km/h nu trepideaza nimica. Singura problema ar fi ca la rulare pe sosea sunetul iti sugereaza zborul unui avion dar s-ar putea spune ca este chiar interesant! Ce sa-i faci, ca sa ajungi la munte trebuie sa treci intai pe sosea. Important este ce faci cu ele in noroi!. La testul facut in 2008 de catre revista 4x4 Magazine din Anglia pentru 8 cauciucuri MT (au fost 6 probe, toate cauciucurile 235/85R16 fiind montate pe LR Defender), Sahara a iesit pe locul 1 la proba de traversare in noroi. Interesant comentariu din test privind proba de traversare in noroi: " cand ramai impotmolit in mocirla cu masina, pe noroi nu-l intereseaza cati bani a costat cauciucul !" (proba de umor englez!). Cred ca se facea aluzie la faptul ca la aceasta proba de noroi, cauciucuri scumpe si cu pretentii gen Cooper STT si GY Wrangler MT s-au prezentat lamentabil (au scos in schimb puncte la probele de rock crawl, sosea si macadam)

 

 

Subscriu ,Insa Sahara sunt formidabile ,si eu dupa cautari si intrebari am concluzionat ca acestea-s cele mai ok si le folosesc de 2 ani deja ma pregatesc sa le inoiesc ,daca nu te superi cat au costat.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Re: Anvelope Resapate - Producatori, Calitate...

 

a mai avut cineva Lerma Gomme profil simex ?

cum se comporta in teren ?

se echilibreaza usor ?

ca si greutate cum sunt ?

nu prea am vazut explicatii detaliate decat de la o singura persoana care a zis ca nu a avut probleme.

astept pareri si sfaturi.

 

multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Anvelope Resapate - Producatori, Calitate...

 

Buna ziua,

 

am tot citit insa nu am gasit un raspuns care sa il inteleg cum trebuie:grin:

 

Intrebarea este :

 

Cum imi dau seama daca o anvelopa este "resapata" in cazul ca nu scrie pe ea???

Exista ceva ce le diferentiaza de cele normale?

 

Multumesc

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Resapate - Producatori, Calitate...

 

Buna ziua,

 

am tot citit insa nu am gasit un raspuns care sa il inteleg cum trebuie:grin:

 

Intrebarea este :

 

Cum imi dau seama daca o anvelopa este "resapata" in cazul ca nu scrie pe ea???

Exista ceva ce le diferentiaza de cele normale?

 

Multumesc

 

Intai dupa marca, nume.......Malatesta, Ziarelli, Pneus, Insa Turbo si altele care le mai gasesti discutate in acest topic....

Apoi dupa faptul ca mai sunt denumite si "ecologice"........

Si nu in ultimul rand dupa pret......ceva mai mic decat al gumei originale......

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Resapate - Producatori, Calitate...

 

Multumesc insa vizibil se poate diferentia unele de altele? Adica daca ma uit la ea pot sa imi dau seama?

 

Marius

Nissan Patrol Y61 3.0 auto *gamedog*

"A journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tire." :dr2

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Resapate - Producatori, Calitate...

 

Multumesc insa vizibil se poate diferentia unele de altele? Adica daca ma uit la ea pot sa imi dau seama?

 

Marius

 

Hmmm.....nu prea......desi, cumva, poate sa vezi delimitarea intre partea resapata, adica banda de rulare adaugata la resapare, dar repet, putin probabil........

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Resapate - Producatori, Calitate...

 

Ziarelli poarta masinuta noastra momentan, adica marimea 195-80-15 pe un micut samurai. Putem spune ca sunt mai bune din doua puncte de vedere fata de vechile Lerma Gomme tot 195-80. In primul rand Ziarelli sunt mai agresive si mai inalte cu 1cm pe raza si deocamdata nu au nici un defect, un prieten are ziarelli de vreo 4 ani si nu are nici o problema cu ele, inafara ca a "zgariat" putin crestele in colturile la aripi. Sunt montate tot pe samurai, si nu au fost menajate deloc.

Lerma Gomme ce le-am purtat o vreme, 3 dintre ele aratau bine dar al 4-lea avea mici crapaturi pe el, aratand ca unul ce a stat in soare si s-a copt. DOT-ul era acelasi....

Un alt prieten care are tot Samurai si tot Lerma, umbla cu ele de ceva vreme si am vazut ca i se dezlipesc crampoanele acelea mari de pe margine....

 

PS: Toate exemplele ce le-am dat sunt pe Samurai, pentru ca cine a fost la Agnita stie ca este intr-un fel taramul veveritelor, la fiecare poarta sade un mic japonez :grin:

Off-Road in Waldland

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Resapate - Producatori, Calitate...

 

Apropo de resapate...inca am dilema asta ...e intotdeauna ce scrie pe ele???...nu de altceva dar acu 3 luni de curios am masurat inaltimea la pneuri si ....74 si un pic(si au vazut asfalt si munte nu gluma)...in conditiile in care pe ele scrie clar 31/11.5/15...si deja le aveam de 2 ani...(malatesta kaiman profil simex)ori is chiar bune???...si nici macar nu au crepat si nu au fisuri nici dupa ce au stat aprox 1 an...nici macar nu s-au ovalizat...cu 1800 kg in spate si 1.8 atm...oricum le-am rulat dupa pauza si nau crepat(doar 1 ce a vazut o piatra)...deci se poate si resapate bune..(daca nu tii cont de echilibrare care e praf la kaiman alaturi de greutate...cca 45kg/roata cu tot cu janta..la un pajero de 2.5)

PS..am uitat...viteza maxima pe asfalt 140....frana la 100 la ora 0...sanie...deci grija mare

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Resapate - Producatori, Calitate...

 

Ca si fapt divers pe langa marcile care le cunoastem si sunt mai intalnite la noi in tara mai exista vreo cateva branduri care fabrica copii dupa simex:

 

SIMEX trekker poza

SIMEX trekker MPT poza

SIMEX trekker triple poza

PNEUS ELITE fimex poza

INSA TURBO special track poza

M.ZIARELLI extreme forest poza

LERMA GOMME trial extreme poza

SILVERSTONE MT-117 poza

MALATESTA kaiman poza

B&P PNEUS extreme poza

T.Z. GOMME kimex poza

BLACKSTAR mud max poza

UNIGOM lipsa poza...

FEDIMA scirocco poza

TAGOM shark poza

MARIX lion poza

TR GOMME extreme T3 poza

 

Multe dintre ele fiind facute in italia, nu prea am reusit sa vad care sunt resapate si care nu fiindca nu inteleg italiana, dar banuiesc ca inafara de simex si silverstone toate sunt resapate...

Edited by Cristian1

Off-Road in Waldland

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Resapate - Producatori, Calitate...

 

Ziarelli au cel mai agresiv profil dintre toate resapatele......in medie cu 7mm mai mari decat celelalte.....personal am mers pe Ziarelli....si Lerma Gomme....pana acum sunt multumit de ele....singurul lor dezavantaj il reprezinta greutatea...

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Resapate - Producatori, Calitate...

 

Exact asa am inceput si noi, pe llerma gomme si acuma pe ziarelli, sunt mai frumoase dar mai grele, acuma la motorul de 970cc nu se prea simte :old...glumesc, o roata de strada cu janta de Al are 20kg si o roata cu ziarelli si janta tabla are 28kg.....

 

PS: Am vazut la un coleg ca a inceput sa i se dezlipeasca bucati din cauciuc , in special crestele mari de pe margine. Gumele in cauza fiind llerma gomme, si masina nu e tanc sa zici ca apasa greutate mare pe ele, e un biet samurai :wink:

Off-Road in Waldland

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Re: Anvelope Resapate - Producatori, Calitate...

 

Apropo de resapate...inca am dilema asta ...e intotdeauna ce scrie pe ele???...nu de altceva dar acu 3 luni de curios am masurat inaltimea la pneuri si ....74 si un pic(si au vazut asfalt si munte nu gluma)...in conditiile in care pe ele scrie clar 31/11.5/15...si deja le aveam de 2 ani...(malatesta kaiman profil simex)ori is chiar bune???...si nici macar nu au crepat si nu au fisuri nici dupa ce au stat aprox 1 an...nici macar nu s-au ovalizat...cu 1800 kg in spate si 1.8 atm...oricum le-am rulat dupa pauza si nau crepat(doar 1 ce a vazut o piatra)...deci se poate si resapate bune..(daca nu tii cont de echilibrare care e praf la kaiman alaturi de greutate...cca 45kg/roata cu tot cu janta..la un pajero de 2.5)

PS..am uitat...viteza maxima pe asfalt 140....frana la 100 la ora 0...sanie...deci grija mare

 

Se pare ca MALATESTA nu prea respecta diametrul care ar trebui sa rezulte din dimensiunea cauciucului. Am cumparat un set de MALATESTA KOBRA NT 265/75R16 pentru randul de roti doar pentru noroi (rotile de baza , tot pe 16, sunt Toyo MT 265/75R16), ma asteptam sa fie mai grele si mai mari decat Toyo care au 805 mm diametrul si 28,5kg/cauciuc. Spre surpriza mea, dupa ce le-am montat pe jante, diametrul este doar de 790mm (si cantaresc 24,5kg), deci diametrul este cu 15mm mai mic decat normal. Arata bine, cauciucul pare moale, au profilul care il aveau si Insa Turbo Sahara 235/85R16 (profilul unidirectional de la Yokohama MT). Am renuntat la Sahara deoarece erau prea inguste pentru masina mea, iar Insa nu face si dimensiunea 265/75R16 (doar la Dakar), iar acest profil este foarte bun in noroi. Inaltimea crampoanelor pe mijlocul benzii este 16mm. Am vrut sa cumpar Yokohama Geolandar MT, dar am descoperit undeva ca au crampoanele de doar 12 mm si am renuntat.

M-a influentat Zoli Unimog, care undeva zicea ca a avut Malatesta Kobra si a fost foarte multumit.

Urmeaza sa montez rotile pe masina (pajero v80 3 usi) si sa vad cum se comporta

Incearca sa te bucuri de fiecare moment, este mai tarziu decat crezi!
Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Resapate - Producatori, Calitate...

 

PNEUS CROSS COUNTRY pe J6 au facut explozie.

Setul 2 a pierdut crampoanele (s-a dezlipit suprafata de rulare de carcasa). nu mai pun pneus. masina DD (daily driver)

 

MALATESTA KAYMAN pe G - ok; masina DD

malatesta kayman pe J7 - unul s-a sfisiat pe lateral, si-au ramas doar 3 :D masina DD

INSA TURBO DAKAR pe dacia duster - ok, dar acum imi pare rau ca nu am asteptat dupa federal couragia. la bfg nu imi place profilul. masina DD

 

la malatesta am avut probleme sa gasesc 4 gume identice. la malatesta am constatat ca par a avea probleme la carcasa iar la pneus la suprafata de rulare, respectiv la lipitura.

toate au fost si sint zgomotoase, sint tari ca talpa iadului. de echilibrat toate s-au echilibrat, unele cu mai mult, altele cu mai putin plumb - depinde de cit de incapatinat esti la vulcanizare.

nu as mai merge pe resapate pentru o masina DD. se simt in banii dati pe alte componente.

 

pe 4runner merg pe super swamper si o sa merg doar pe super swamper.

Edited by Astral

The Climber - V6 4runner 1st gen. on 31x11.5x15 TSL SX, T-Max 9500

4x4MANIA is where we are !!!

“ It doesn't matter how slowly you go, as long as you don't stop. ” — Confucius.

Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Resapate - Producatori, Calitate...

 

PNEUS CROSS COUNTRY pe J6 au facut explozie.

Setul 2 a pierdut crampoanele (s-a dezlipit suprafata de rulare de carcasa). nu mai pun pneus. masina DD (daily driver)

 

MALATESTA KAYMAN pe G - ok; masina DD

malatesta kayman pe J7 - unul s-a sfisiat pe lateral, si-au ramas doar 3 :D masina DD

INSA TURBO DAKAR pe dacia duster - ok, dar acum imi pare rau ca nu am asteptat dupa federal couragia. la bfg nu imi place profilul. masina DD

 

la malatesta am avut probleme sa gasesc 4 gume identice. la malatesta am constatat ca par a avea probleme la carcasa iar la pneus la suprafata de rulare, respectiv la lipitura.

toate au fost si sint zgomotoase, sint tari ca talpa iadului. de echilibrat toate s-au echilibrat, unele cu mai mult, altele cu mai putin plumb - depinde de cit de incapatinat esti la vulcanizare.

nu as mai merge pe resapate pentru o masina DD. se simt in banii dati pe alte componente.

 

pe 4runner merg pe super swamper si o sa merg doar pe super swamper.

 

Eu n-am prejudecati cu privire la resapate daca e vorba de al doilea rand, , cum spuneam, am avut al doilea rand de roti (pentru iesit in teren) Insa Sahara 235/85 cu acelasi profil de care am fost foarte multumit in noroi, dar pe sosea fiind inguste nu aveam siguranta si arata ca dracu masina cu ele, le-am dat. Dar italienii de la Malatesta sunt parsivi, se pare ca au folosit carcasa de 265/70R16 pentru a scoate Kobra de 265/75R16 (pe carcasa dimensiunea asta e scrisa!), de aia au diametrul total doar de 790mm, adica mai mic cu 13 mm decat la un cauciuc normal, neresapat. Un cauciuc normal de 265/70R16 are D=777 mm. In catalog au si Kobra 265/70R16, precis alea sunt identice cu ce am cumparat eu Kobra 265/75R16 !!

Incearca sa te bucuri de fiecare moment, este mai tarziu decat crezi!
Link to comment
Share on other sites

Re: Anvelope Resapate - Producatori, Calitate...

 

Am ramas placut impresionat de malatesta kaiman in privinta greutatii, le-am schimbat stiind din auzite ca sunt ff grele, dupa ce le-am schimbat le-am cantarit si au 24.3kg (31 10.5 15), federal couragia aceeasi marime 18.8 si silverstone extreme 21.5kg, deci sub 3kg diferenta intre un silverstone si un malatesta.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use