Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Pajero Sport 2001, 2.5 diesel - nelamuriri


ocserver
 Share

Recommended Posts

Salutare!

Intreb si eu oamenii care au sub ei atare atelaj de mai multa vreme decat mine: e normal sa nu urce decat foarte greu peste 3000 de ture? in sarcina, se intelege... daca nu e normal, care-ar putea fi cauzele? filtrul de motorina poate fi scos din calcul, e schimbat acum o saptamana, deci nu prea sunt sanse sa fie infundat, motorina vede doar de la omv, sprint diesel, fum nu scoate... asa-i e mersul sau ?

multumesc cu anticipatiune... :)

Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD "Portzelanul" (care s-a dus de cativa ani buni...) :)
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

nu, cutie manuala. tipul de motor este 4D56, 73KW. crezi ca e normal sa nu sara decat super greu peste 3000 de ture? ce sa zic, as manca bors cu polonicu, pana la turatia respectiva e super ok... :) si ca sa vezi ce nebun e omu, acu a inceput sa mi se para ca "parca" nici nu cupleaza bine ambreiajul... :)) inclin sa cred totusi ca ala i-e mersul... sau?

Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD "Portzelanul" (care s-a dus de cativa ani buni...) :)
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

sau salut ai postat de 2 ori nu-i nimic mi s-a intamplat si mie :ha: .Omule stai linistit ca astea nu sunt masini de curse si acum depinde cum i-ai dat sa ajunga peste 3000 : de pe loc ca la liniute sau incet la drum lung.A mea care e mai baba si e si lunga merge lejer pe autostrada spre exemplu cu 110 maii mult nu i-am dat si nici nu o sa-i dau cu 2500-3000 de ture in conditiile in care ea merge pana la 4500 dupa care intra pe rosu.Am incercat odata sa trec de 3000 si a trecut dar destul de greu si cu pedala calcata grav .Si la mine nici nu e turbina in parametri sau cred ca nu merge deloc :ha: .Incearca sa-i mai schimbi motorina cu una din aia aditivata.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

eh, stiu ca am doua tone sub mine, nici vorba de liniute. doar ca ma intrebam de ce nu urca peste 3000. si eu am stat pe-autostrada cuminte si nu am sarit de 120; a fost bine si ok. insa... consumul... 11.8... :) la intoarcere, am facut din nou consumul, de asta data la 100 viteza de croaziera. si, consum 10... :) e clar ca viteza nu e punctul forte al masinii. o sa vad sambata, in caz ca nu e zapada prea serioasa daca se pastreaza chestia asta cu turatia care nu urca, sau cum se comporta in teren, pentru ca pana la urma si la coada, asta mi-e apasarea de baza: sa n-o dea de gard in teren, la solicitari.

Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD "Portzelanul" (care s-a dus de cativa ani buni...) :)
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Stai linistit ca nu te lasa balta in teren daca nu prinde viteza nu inseamna ca nu e fortoasa .Dute cu ea undeva incearco un pic si ai sa vezi.Uite cand se mai mergem la calugareni vi cu noi sa vezi cum se comporta.Daca nu plecam in weekend la tara mergeam.Uite baba mea cam ce a facut asa lejer fara sa o omor prea tare http://www.youtube.com/watch?v=ylbgPfzeBog.Cred ca ar putea mai mult dar nu am vrut sa-i stric ceva ca e criza si banu vine greu :)).

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

In ce conditii urca greu peste 3000 ? Stand pe loc, pe neutru si accelerand la podea? Sau in cuplu cand iarasi esti cu pedala in podea ?

 

Daca e prima varianta, e cam nasol

Daca e a doua... e o lista frumusica de verificari care poti sa le faci si tu singur, si nu te costa (mai nimic).

Acuma depinde cand anume nu sare de 3000 rpm. Ca daca in treapta a 5-a nu vrea, atunci e ceva aproape normal, dar daca nici in vit a 1-2-3 nu vrea, aici e nitel buba. Mai jos, este o mica lista cu verificarile pe care le poti face chiar tu in garajul propriu.

 

De exemplu, ai in rezervor inca un filtru de motorina, cilindric, pus pe sorbul de TUR al motorinei, verfica-l.

Apoi, mergi pe circuit. Daca ai mers pe un drum mai urat, este o foarte mica posibilitate sa fi sarit o piatra/creanga/etc intr-o conducta de combustibil de pe sasiu si sa o fi strambat/obturat.

Filtru de motorina l-ai schimbat, dar ai aerisit bine sistemul de alimentare?

Filtrul de aer l-ai schimbat? Nu ai vrea carpa, frunza, sau alte obiecte care obtureaza intrarea de aer in filtru ? (Eu am patit-o cu o vrabie care-si facuse cuib exact la intrarea in filtru, cand am pornit masina dupa vreo luna, nu sarea nici macar de 1500 rpm ca era infundat cu paie si pene).

Cand intra turbina in functiune (pe la 2000-2200 rpm) se simte? Sau macar se aude cat de cat o fasaiala pe fundal? Catalizatorul l-ai schimbat vreodata ?

 

Cu siguranta sunt mult mai multe de verificat, insa deja intram in diagnoze pe computer, electronica, si acolo nu ma bag...

 

Bafta!

OMU'e inainte de toate!
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

@caphonne: buna treaba face al tau! :) tresa studiez si eu zona aia... :)

@klez: da, e varianta a doua... si mie imi da senzatia ca ar fi oarecine obturat. pe loc urca in pacea ei, insa problema apare in sarcina. habar n-am avut de filtrul de motorina de la rezervor. am sa vad ce si cum se intampla si cu ala. de schimbat am schimbat toate filtrele plus uleiul la o saptamana dupa ce-am luat masina, adica respectiv saptamana trecuta. un amic imi recomanda chiar sa schimb distributia ca sa stau linistit ca am schimbat-o, doar ca nu ma agit foarte tare, l-am intrebat pe fostul proprietar si m-a asigurat ca masina nu are mai mult de 15000 de km de la schimbarea pe care a facut-o el la distributie drept pentru care stau pe pacea mea. da, sa vad cum e cu filtrul ala de motorina si dupa aia sa o iau pe conducte in sus... :)

cat despre turbina... n-o simt, motorul pana in 3000 de ture urca frumos si uniform si cel putin pana acum nu am sesizat vreun moment anume in care sa intre turbina... crezi ca m-a parasit? :)

Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD "Portzelanul" (care s-a dus de cativa ani buni...) :)
Link to comment
Share on other sites

2.5 TDI pe pajero 2 101cp fara sa ascult acum recomandari sau alte cele sau fara sa fac recomandari la randul meu pe capitolul asta mergem frecvent cu el pe rosu in teren fara sa simta vreo greata 4500-5000 rpm.

Nu trebuie sa mergi in acelasi ritm dar masina trebuie sa poata mearga cu turatiile astea nu cand vrea ea ci cand i o ceri tu.

In afara de ce ti au recomandat colegii mai sus mai poti verifica :

Daca nu este infundata evacuarea: catalizator, tobe esapament intermediare sau finale.

Probleme cu egr ul, aici iti recomand ca macar pt cateva momente sa scoti furtunasul de la egr si sa faci o proba cu el scos sa vezi cum merge.

Turbina daca nu o simti o poti verifica astfel:

-Porneste motorul, trage frana de mana

-Deschide capota

-Urmareste furtunul de aer care duce de la turbina la galeria de admisie (atentie nu cel de la filtrul de aer la turbina) si identifica l

-Tine mana pe el ca strans ca si cum ai strange pe cineva de gat :)

-Cu cealalta mana accelereaza de mai multe ori pana la turatii din ce in ce mai mari(nu stiu la cat intra turbina, accelerezi si tu dupa auz), daca nu ai acces la acceleratie pui pe cineva sa accelereze din masina

-Acum daca turbina functioneaza furtunul din mana ta se va umfla simtitor iar la decelerare se va dezumfla daca nu nu vei simti nimic

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

@flow: multam mult de sfaturi! am sa studiez problema cu turbina, iar cat despre evacuare infundata... nu prea imi dau seama cum as putea verifica. cred ca pana la urma ma dau o tura pe la mitsubishi si vad ce zic si aia. ...

Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD "Portzelanul" (care s-a dus de cativa ani buni...) :)
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Evacuarea infundata o poti verifica defacand dupa turbina esapamentul asta daca n ai vreo sonda lamda pe acolo, o pornesti si vezi cum merge, fluiera ea ca trenu dar ar trebui sa traga.

Daca in schimb mai ai dupa vreo sonda lamda desfa esapamentul dupa ea si fa acelasi test.

Daca ti se pare pre complicat fa le pe restul la care crezi ca te pricepi si lasa le pe restul la urma cand mergi la un specialist sa i spunem asa.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

:) asa ma gandeam si eu sa fac. incerc pe cat pot "casnic" si restu... las pe altu mai "dotat"... :)

Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD "Portzelanul" (care s-a dus de cativa ani buni...) :)
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

auzi, da chiar asa , pentru asta nu-s kituri de blanking la egr-ul asta?

Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD "Portzelanul" (care s-a dus de cativa ani buni...) :)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

so, dupa indelungi chinuri, am dobandit multe cunostinte in materie de mitsubishi. deci, nu se tura peste 3000 decat cu greu si supraincalzea din pricina unei electrovalve responsabila cu deschiderea west-gate-ului turbinei. am gasit una mai buna decat a mea insa... minunea nu a tinut decat trei zile, a patra a murit electrovalva drept pentru care am revenit la mers pe langa max 3500 de ture, supraincalzire si sunt plin de draci pe cale de consecinta. trebe sa caut dracii astia de electrovalve ca altfel ma lasa nervii. dar asta dupa anul nou, incolo, ca-mi ajunge cati bani a inghitit zilele astea domnul. stii cumva o sursa de piese decenta la scor? ca astronomie m-au invatat aia de la mitsubishi...

Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD "Portzelanul" (care s-a dus de cativa ani buni...) :)
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Eu la mine l am blindat cu o tablita. nu stiu daca din 93 in 2001 s a modificat foarte mult dar sigur nu e foarte complicat de blindat.

 

Salut!

Poti da mai multe detalii despre "blindarea" asta?

De ce? Cu ce? Cum?

Si daca esti amabil,spune-mi te rog cum se curata EGR-ul.

Vorbind de Pajero Mk1/Galloper. Mersi

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Rolul EGR ului este de a recircula o parte din gazele arse evacuate, in vederea scaderii emisiilor poluante.

Dupa parerea mea(si dupa ceva teste efective pe aparatul de masurat noxe) nu e prea vizibila scaderea asta, e ceva genul un floc in calea ....,Ba mai mult in momentul in care se infunda iti face probleme considerabile si motorul merge extraordinar de neregulat, de multe ori nici nu se mai poate circula cu masina.

Blindarea lui consta in introducerea unei tablite pe mijloc, pentru a impiedica cele doua camere sa comunice.

Ca sa intelegi mai bine cum se blindeaza sau cum se curata va trebui sa l dai jos si sa l desfaci.(nu este foarte complicat)

Pajero mk1 la fel ca si o parte din pajero mk2 este foarte posibil sa NU fie dotate cu EGR.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Multumesc pentru sfaturi.

 

Motorul meu este de D4BH echivalentu sau la Mitsu este 4D56T si are EGR. Ma gandeam sa-l anulez,azi noapte am stat vreo 3 ore citind pe forumuri pareri pro si contra si inca nu m-am hotarat ce sa fac....

Unii pe acolo erau foarte incantati de efect,altii ziceau ca e mai rau,nu era nimeni absolut sigur de efect.

 

Ma scuzati de Off Topic.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

@sefulik: np, tot treaba de motor.... :)

@flow: fiind cu state vechi intr-ale mitsubishi-urilor, pana la urma, exista si alti furnizori de piese ceva mai importante? cei de la japan parts mi-au spus ca nu aduc decat consumabile si sincer sa fiu, tare mi-ar trebui vascocuplajul paletelor de racire a radiatorului ca sa numai spun de electrovalvele mentionate. eu unul, desi am cautat, nu am reusit sa gasesc decat prin america vascocuplajul cu pricina si omuletii de-acolo mi-au explicat ca pe piata lor este doar motorul de 3 litri benzina drept pentru care nu ma pot incurca... crezi ca poti sa ma ajuti?

Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD "Portzelanul" (care s-a dus de cativa ani buni...) :)
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

sincer sa fiu, tare mi-ar trebui vascocuplajul paletelor de racire a radiatorului

 

(nu vreau sa fac reclama) Incearca la Al Padrino, eu am cumparat pt mea (Galloper) mi s-a spus ca are acelasi viscocuplaj ca Pajero. 500ron si 5zile lucratoare.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

@sefulik Daca nu esti ecologist convins, si un gram mai mult de fum nu te deranjeaza renunta cu incredere la el, o sa scapi de multe batai de cap.

 

Pentru multe modele exista si kituri speciale de eliminat(care practic au acelasi rol si arata la fel cu tablita pe care o poate pune oricine dintre noi), deci daca erau asa rele nu le mai producea nimeni in serie.(parerea mea)

http://img5.imageshack.us/img5/4130/92714113.png http://img5.imageshack.us/img5/92714113.png/1/w800.png

@ocserver In legatura cu piesele nu prea te pot indruma avand in vedere ca eu le procur in mare parte de la brasov.

Edited by Flow
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

@sefulik: multumesc de idee, am sa merg dupa sarbatori si am sa pun o intrebare. nu vrei sa stii cat vor cei de la mitsubishi pentru nenorocitul lor de vascocuplaj.

@flow: crede-ma ca la ce scoruri sunt pentru piese de origine vin pana la brasov... :) oricum, multumesc de idee, cand s-o mai ivi am sa te rog sa imi dai si mie niste coordonate de pe-acolo.

Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD "Portzelanul" (care s-a dus de cativa ani buni...) :)
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use