Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Pajero Sport 2001, 2.5 diesel - nelamuriri


ocserver
 Share

Recommended Posts

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

EGR-ul este comandat vacumatic sau electric

EGR-ul sta pe inchis in mod normal

Daca se doreste blocarea lui de ce nu se anuleaza comanda?

 

Pentru ca din cauza depunerilor,el poate ramane pe "deschis".

 

Am citit pe foarte multe forumuri si stau pe ganduri de anu trecut. Ma gandesc ca in Martie tre sa-i fac si ITP-ul.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Intr-adevar, de obicei se fac depuneri pe clapeta de inchidere a EGR-ului si ramane semi-deschis, adica suficient de deschis incat sa iti rezulte un mers nashpa al motorului.

Dar asa cum este gandit sistemul, EGR sta inchis in turatia de ralanti si se deschide progresiv pana la max spre turatia maxima. Deci un EGR care sta pe deschis nu ar trebui sa afecteze regimul de turatie maxima. Blindarea EGR iti da un mers mai bun in ture mici, dar diferenta nu este "something to write home about"

4D56-le trebuie sa mearga in a 5-a la 4500 de ture si sa atinga viteza maxima de 146 km/h (sau asa ceva). Al meu asa merge. Faptul ca 4D56-le tau nu urca mai mult de 3500 RPM inseamna ca ai o problema. Din ce s-a scris mai sus, am retinut ca se supraincalzeste si nu scoate fum. Asta inseamna ca ai prea mult aer pentru cat combustibil primeste. Chestia cu electrovalva care comanda west-gate-ul poate fi o chestie mai noua si nu imi pot da cu parerea, la al meu west-gate-ul este actionat de un actuator pneumatic care este controlat direct de presiunea din turbo. Oricum, daca sistemul nu ar functiona, atunci west-gate-ul ar sta in permanenta inchis, ceea ce inseamna ca turbina ar functiona la max indiferent de turatia motorului. West-gate-ul tocmai asta face, reduce presiunea produsa de turbina pe masura ce creste turatia motorului. Atunci cand sta pe inchis iti da mai mult aer decat ai avea nevoie. Mai mult aer fara aport de combustibil da o temperatura de ardere mai mare, o temperatura a gazelor de evacuare mare deci supraincalzirea motorului fara ca motorul sa aiba putere - adica simptomele descrise de tine. In plus ar trebui sa simti si un consum marit - ceva gen 14-15%. Motorul asta haleste in mod normal 10-12% in functie de cum te dai la el.

Dupa ce clarifici partea cu actuatorul turbo si partea cu alimentarea de motorina (cum a descris @klez mai sus) ar trebui sa treci la verificarea injectoarelor si a pompei - pentru asta trebuie sa mergi la un pompagiu de dieseluri (am inteles ca ar fi un turc pe langa autogara filaret care le are pe meserie) De obicei pe la 180-200 mii km ar trebui schimbate cel putin duzele injectoarelor.

Hai bafta, si tine-ne la curent cu ce ai rezolvat. :h5

alea, alea, piesele.....
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Dupa ce clarifici partea cu actuatorul turbo si partea cu alimentarea de motorina (cum a descris @klez mai sus) ar trebui sa treci la verificarea injectoarelor si a pompei - pentru asta trebuie sa mergi la un pompagiu de dieseluri (am inteles ca ar fi un turc pe langa autogara filaret care le are pe meserie) De obicei pe la 180-200 mii km ar trebui schimbate cel putin duzele injectoarelor.

Hai bafta, si tine-ne la curent cu ce ai rezolvat. :h5

Hmm salutare legat de turcul pompagiu sunt pareri pro si contra.Am deschis la sectiunea mecanica un post despre pompagii din Bucuresti unde cei care au avut deaface cu ei si-au postat diversele pareri.Tot la pompa am si eu o belea si inca nu am rezolvato una din lipsa de timp si a 2-a din cauza faptului ca pe unde am intrebat toti se faceau ca ploua si nu prea se bagau.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

@drujba: da, uite asta nu mi-a dat prin cap. ma refer la faptul ca nu ar putea primi suficient combustibil. ar trebui sa fac o vizita la un pompagiu. multumesc tare mult. ai detaliile turcului cu pricina?

Mitsubishi Pajero Sport 2.5 TD "Portzelanul" (care s-a dus de cativa ani buni...) :)
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

@drujba: da, uite asta nu mi-a dat prin cap. ma refer la faptul ca nu ar putea primi suficient combustibil. ar trebui sa fac o vizita la un pompagiu. multumesc tare mult. ai detaliile turcului cu pricina?

 

 

Ocservar te duci tu primul la turcu e undeva pe Cutitul de argint :grin: vezi cum e si imi spui si mie.Glumesc vezi ca ai un pm.

Dacia Duster 4x4

Daihatsu Feroza ''Facocerul gurmand'' 1.6 16V.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Salutari , am si eu aceeasi problema cred, prea mult aer, actuatorul nu se misca la mine, si am impresia ca functioneaza pe invesr, actuatorul lucreza pe presiune nu pe vacuum, am avut 1.9 si 2.5 tdi de la wv la care actuatorul turbinei functiona pe vacuum.Este posibil asa ceva? iar furtunul intra tot in turbina la furtunul de la intercooler.Turbina are pe partea de compresor(onde sufla in intercooler) 2 stuturi,din unu pleaca la actuator,unu e anulat.Are cineva o diagrama cum vin vacumurile la 2.5? sau o poza cu turbina si vacuumurile?

Link to comment
Share on other sites

Guest ionak88

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

DRUJBA :ha:Io prostie asta cu incalzitul motorului fiindca primeste asa zisul pre mult aer:ha:...nu exista asa ceva... Un motor care primeste aer in draci cat de mult si motorina cat de putina nu are cum sa se incalzerasca din cauza asta...Cu cat primeste mai mult aer merge mai aerisit deci trage mai bine si consuma mai putin...Daca OCSERVER zice cal calca in blana si nu urca in turatie mai mult de 3000 si ceva de ture si fum nu scoate pare sa fie o problema legata de alimentare(pompa alimentare sau pompa injectie slaba daca filtrele sunt bune si conductele de alimentare nus infundate cu mizerie)daca totusi nui vorba despre acea electrovalva. Eventual verifica si cablul la pedala de acceleratie sa nu fie intins si sa nai pedala cat iti trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Guest ionak88

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Eventual ca sa verifici in mare daca primeste motorina in parametri cat de cat normali si pompa de alimentare si cea de injectie baga bine desfa furtunasul care colecteaza motorina de la returul injectoarelor si vezi daca curge motorina. Ar trebui sa curga motorina multa cand accelerezi...daca se intampla asa inseamna ca motorina primeste motorul.Schimba electrovalva cu pricina!!!

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Am rezolvat problema, aveam namol in rezervor, sorbul era imbacsit rau de tot, mai lipseau broastele din el, acum masina imi trage mai bine, tot nu stiu cum e cu furtunasele de la turbina.Cineva are o poza cu motoru lui?, zona turbinei-capsula.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Am rezolvat problema, aveam namol in rezervor, sorbul era imbacsit rau de tot...

 

Deci sa-ti trimit adresa unde sa trimiti berea ? :h5

Fac maine, poimaine niste poze la motorul/turbina de pe Pajero lui Nerv1 (4D56ti)

 

@ionak88, nu zic ca nu ai, sau ca ai dreptate, insa treaba cu scosul returului la injectoare si vazut daca pisa... e cam trasa de par. In primul rand trebuie niste vase gradate pt fiecare retur de injector, apoi iti trebuie niste date de fabrica (niste STAS-uri) ca intr-un timp X sa ai nivel Y de combustibil in acele vase, in conditiile in care motorul merge la relanti. Daca unu a pisat mai putin sau mai mult, abia atunci poti sa te apuci de pompageala. In schimb, daca scoti retururile si ele arunca motorina pe jos, tu ce vezi de fapt ???

 

Tind sa te contrazic si la chestia cu aerul prea mult in motor, care intr-un mod miraculos ajuta enorm. Pai atunci explica-mi de ce turbina ta (sau a mea), baga cel mult 1.1 bar ? De ce nu baga 3-4....10 bari ? Ca deh, daca-i mult aer, e bine. Revenind la batrani:old , de ce la Dacie 1300 (un exemplu oarecare), se regleaza din jicloare, debitul de aer care intra in motor? Oare au pus de prosti aia jiclor acolo pt aer? Se daca-l scoti de tot, sau il inchizi de tot... de ce nu mai merge motorul aproape deloc ?

OMU'e inainte de toate!
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

La voi stau bujiile aprinse si dupa ce porneste motorul aprox 2-3 minute?, ca la mine asa face.Pun contactul se aprind se sting dupa x sec iar cand porneste raman aprinse 2 min.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Nu... asta poate fi semn ca una din ele (sau mai multe) e arsa, sau ca releul nu mai lucreaza asa cum trebuie...

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

Guest ionak88

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Klez scuze dar eu asa vad lucrurile

Nu am mentionat nici o secunda ca dupa ce scot furtunul de la retur si vad cata motorina curge stiu pe loc daca e pompa defecta sau nu,dar iti poti face o ideie daca ai presiune pe instalatia de alimentare sau nu...eu asa am depistat la 2 masini... Intotdeauna la probleme din astea sau oricare altele se incepe cu cei mai simplu si pe parcurs dupa ce tot tai din lista si problema nu sa rezolva treci si la restul.

In primul rand eu mam referit la diesel-uri(inca am si specificat ....motorina....) Si atunci de ce multi schimba turbinele masinilor cu turbine mai mari si mai performante??? De ce unii monteaza turbine chiar si pe motoare simple???daca ar afecta motorului nu ar face nimeni asta!!!

Ma tine sa pun pariu cu tine ca daca ai sa montezi pe pejero un turbo din ala de care ai zis nu ai sa afectezi cu nimic performanta motorului(furtunele de admisie si cele de la vacum pot sa crape la 3 bari)ci o sal faci mai nervos...dar nu vad rostul in a monta asa o scula de mare pe motor tinand cont de aspiratia si evacuarea acestui tip de motor cu 2 supape pe cilindru.nu cred ca sar castiga multa putere in plus dar oricum tot sar simti.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Si atunci de ce multi schimba turbinele masinilor cu turbine mai mari si mai performante??? De ce unii monteaza turbine chiar si pe motoare simple???daca ar afecta motorului nu ar face nimeni asta!!!

 

Schimba turbinele cu unele mai mari ca sa castige in "intarzierea" umplerii intercooler-ului. Adica cumva sa mai scada lag-ul la acceleratie, creat de o turbo mica. Tot-odata, se mai schimba turbinele clasice cu cele variabile, dar nu prea vad rostul, decat daca te plictisesti tare rau si n-ai ocupatie. E o bataie de cap, intradevar, se simte ceva in plus la raspunsul la acceleratie, dar pica repede turbinele.

Turbine pe motoare aspirate... Aici e de discutat. Nu ai sa vezi vreodata un turbo pus pe aspirat, fara sa modifici ceva la interiorul motorului (pistoane, biele, etc). Daca printr-o minune inginereasco-mecanico, vei vedea, sa iei km din bord sa vezi daca ajunge motorul ala la 50.000 km cu turbo pe el. Dar sa nu fie de forma pus, adica sa bage 0.1-0.3 bar, ci pe la 1 bar, asa...

 

In rest, eu personal nu mi-as pune turbo mai mare sau variabila pe al meu motor 2.4 Td, din simplul motiv ca e prea bun si "strasnic" asa cum e el acuma. Daca m-ar da banii afara din casa, atunci nu m-as juca cu turbine mai mari, cu debite, cu prostii de astea, ci as lua din prima un motor de toyota de 3.0 sau 4.2 si scap de toate necazurile vietii. Si am eu un feeling ca daca ar fi sa fac schema asta, pe termen lung ies mai bine decat sa schimb/ajustez/modific turbine in fiecare an, pana nimeresc pe care trebuie.

 

P.S: Returul injectoarelor nu e sub presiune, nici macar la punte comuna, deci cum iti dai seama daca el primeste sau nu presiune cand el doar pisa motorina ? Asta la ochi, fara masurarea nivelului...

OMU'e inainte de toate!
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

La voi stau bujiile aprinse si dupa ce porneste motorul aprox 2-3 minute?, ca la mine asa face.Pun contactul se aprind se sting dupa x sec iar cand porneste raman aprinse 2 min.

 

 

Bujiile sunt la sarcina max pana pornesti motorul, apoi se opresc. Dupa ce ai pornit, ca un fel de soc pt dizele, bujiile inca mai sunt fierbinti, cam la 50% din puterea maxima, timp de 1-2-3 minute, in functie de cat de rece e motorul. Deci e ceva normal, nu-ti fa griji.

OMU'e inainte de toate!
Link to comment
Share on other sites

Guest ionak88

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

KLEZ

Zic ca ar fi bine sa inchidem acest subiect fiindca nu vad ce rost ar mai avea sa ne tot contrazicem...Am pornit de la un simplu lucru si am ajuns tocmai la naiba.Si in final mai mult ajuta practica(dar nu cea de la scoala) decat teoretica.Teoretica stiu si fetele!

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Da, ai dreptate....Nu ne certam, dimpotriva, discutam consctructiv... degeaba...

 

Dupa cum ziceai, practica e mama lor, dar parca tot e mai bine sa stii teorie ca toate fetele si sa o poti si aplica cu succes, decat sa o iau incetu cu incetu - "babeste" si sa ma lovesc de teoria ne-invatata/ne-probata....

OMU'e inainte de toate!
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Asa e Klezule...trebuie sa stii de amandoua ca altfel..stai 7 zile la masina omului pana ii dai de cap si nu faci nimic mai ales daca produci bani cu masina..

 

Asa..ai zis ca trage mai bine acuma..asta e bun..dar depaseste alea 3000 de ture de care vorbeai? e lenesa? cum anume se comporta acuma? pot fi diferite motive..cum mai vb cineva si de un vw eu am patit asa la audi...cu pedala la pamant scoasa din viteza nu sarea 3-4000 de ture..si am descoperit ca era senzorul la amestecul motorina+ aer..baga prea mult..si de aia pateam asa. Da mai multe detalii la cum se comporta acum.

Mitsubishi Pajero 2.5 SWB

M 461 - 1977- in constructie...

Mercedes wW126 300 SEL

...alte acareturi 4x2...

ex: Mitsubishi Pajero 2.8

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Tavi a avut dreptate , aveam 2 bujii arse, acum nu mai stau bujiile dupa ce a pornit.A mea masina tot nu trage cum trebuie , trece peste 3000 de ture si parca de la 3000 in sus simt un plus de putere dar nu suficient....prea lenesa de la 1000 pana la 3000 de ture,parca nu a-si avea turbina.Daca ma agat si ceva de ea.....hoho .Am verificat intercoolerul,instalatia ,nu am scapari de aer.furtunele se umfla pe la 3000 de ture, asa e normal?.si apropo nu aud turbina fluierand.an dat jos toba intermediara si se auzea suierand, in rest nik.Tobele nu's infundate.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Ajunge greu la 3000 sau ajunge repede si acolo inlemneste?

 

Eu as verifica turbina,in primul rand. Mi se pare ca a ta e cu geometrie variabila,are niste vacuum-uri pe ea. Vezi sa nu fie blocat wastegate-ul. Incearca si cu un tester,vezi ce zice. Tind sa cred ca o fi si ceva electric/electronic defect. In plaja de turatii 1500-3000 trage bine? La relatiu cum sta? Se balbaie,ba? Injectoarele or fi curate? Sa nu te complici cu solutii minune,cel mai sigur la pompagiu si te costa in jur de 200 ron desfacute,curatate si cu alte seibi,desigur. In rest,mai da si alte simptome? Se mai aude ceva in neregula?

Intercooler-ul l-ai verificat,e curat sau plin de ulei? Eu am scos praf si ulei din al meu si tragea de rupea dupa curatare.

 

Bafta

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

turbina are wastegate, azi am descoperit ca era un pic deschis, am presiune acuma de imi deschide o supapa de pe admisie dar tot are o intarziere la accelerare.Banuiesc ca am strans prea tare tija wastegate-ului de refuleaza la asmisie,nici nu stiam de supapa respectiva.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Salut! Ai rezolvat prooblemele?

Eu am observat la a mea, ca acum vreo 3 zile a pornit abia la a doua cheie....ce-i drept nu prea lunga prima, dar tot a doua a fost. Are cineva idee de ce s-a intamplat asa ceva?

Referitor la turatie....la mine se tureaza...trage o rulota de vreo 1500kg si nu o simte....dar nu e lamborghini...:tk

Respectul de sine se reflecta in respectul fata de ceilalti....
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use