Jump to content
bbh_blocked_dnftl
  • GTC-banner-728.jpg.5cc46ba09a7dd8e0286229917ccf417d.jpg

  • GTC-banner-300.jpg.0de16ddb1a65d423b7281e32d9bd2e76.jpg

Pajero Sport 2001, 2.5 diesel - nelamuriri


ocserver
 Share

Recommended Posts

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Eu am observat la a mea, ca acum vreo 3 zile a pornit abia la a doua cheie....ce-i drept nu prea lunga prima, dar tot a doua a fost. Are cineva idee de ce s-a intamplat asa ceva?

 

Pai cam vine iarna, si cum iarna nu-i ca vara, inseamna ca motoarele diesel pornesc mai greu umpic, in functie de temperatura, la a 2-a, a 3-a sau deloc. Inca nu a aparut in pecouri motorina aditivata anti-inghet, cumva ca astea, chiar daca la pompa zice ca temp de congelare e de -20/-17 de grade ele deja de la +10 grade in jos, scoad din proprietati. Odata ce ai pornit motorul, dupa ce se incalzeste, se incalzeste si motorina din rezervor, datorita faptului ca returul e cald/fierbinte. Cel mai greu e cu pornirea iarna, apoi totul e sa ai caldura in masina.

Aaa, sa nu uiti sa schimbi filtrele de motorina si de aer, eventual si uleiul.

OMU'e inainte de toate!
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Pai cam vine iarna, si cum iarna nu-i ca vara, inseamna ca motoarele diesel pornesc mai greu umpic, in functie de temperatura, la a 2-a, a 3-a sau deloc. Inca nu a aparut in pecouri motorina aditivata anti-inghet, cumva ca astea, chiar daca la pompa zice ca temp de congelare e de -20/-17 de grade ele deja de la +10 grade in jos, scoad din proprietati. Odata ce ai pornit motorul, dupa ce se incalzeste, se incalzeste si motorina din rezervor, datorita faptului ca returul e cald/fierbinte. Cel mai greu e cu pornirea iarna, apoi totul e sa ai caldura in masina.

Aaa, sa nu uiti sa schimbi filtrele de motorina si de aer, eventual si uleiul.

 

Schimb totul la fiecare 10.000 km (filtre, ulei, etc). Am mai observat o problema....ciudat este ca nu face tot timpul....stand pe loc, cu motorul pornit, virez stg sau dr si dupa o rotatie a volanului, nu mai merge servo...am observat ca furtunele de presiune de la pompa la caseta, au ulei pe capatul dinspre caseta....se pare ca supureaza pe acolo...dar vasul are ulei si e ff curat. Oare ma lasa pompa, sau sa fie de la furtune?

Respectul de sine se reflecta in respectul fata de ceilalti....
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Mai degraba te lasa cureaua de transmisie de la pompa de servo. Mai intinde-o putin si vezi ce iese, iar daca nu mai ai loc pt intins, sau cureaua prezinta urme de uzura mare (laterale roase, crapaturi...) , cumpara alta noua. Nu te astepta sa iti scartaie daca e slabita, rareori face zgomot.

 

Daca nu-i nimic de mai sus si te simti cu musca pe caciula, poti arunca un ochi la semi-caseta, pivoti, capete de bara si bara directie, sa nu fie indoite sau uzate prea mult.

OMU'e inainte de toate!
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Schimb totul la fiecare 10.000 km (filtre, ulei, etc). Am mai observat o problema....ciudat este ca nu face tot timpul....stand pe loc, cu motorul pornit, virez stg sau dr si dupa o rotatie a volanului, nu mai merge servo...am observat ca furtunele de presiune de la pompa la caseta, au ulei pe capatul dinspre caseta....se pare ca supureaza pe acolo...dar vasul are ulei si e ff curat. Oare ma lasa pompa, sau sa fie de la furtune?

 

Cred ca te lasa etansarile/simeringurile.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Cred ca te lasa etansarile/simeringurile.

 

La aceasta varianta m-am gandit si eu, cu atat mai mult cu cat am ulei pe furtunele care merg de la pompa la caseta....in partea dinspre caseta, la ambutisari...si ce o fi si mai jos....

Oare m-ar putea lasa cureaua in 40.000 km?? A schimbat toata distributia si curelele toate, la 90.000. Acum am aproape 130.000

Respectul de sine se reflecta in respectul fata de ceilalti....
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

La aceasta varianta m-am gandit si eu, cu atat mai mult cu cat am ulei pe furtunele care merg de la pompa la caseta....in partea dinspre caseta, la ambutisari...si ce o fi si mai jos....

Oare m-ar putea lasa cureaua in 40.000 km?? A schimbat toata distributia si curelele toate, la 90.000. Acum am aproape 130.000

 

Daca e curea de 20lei,da. Eu dalea am pus,fara sa le stiu valoarea si au inceput sa falfaie si se sa se roada pe margini. Le-am montat in ianuarie.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Verifica cureaua!!!!

Si eu am zis ca ma lasa pompa, ca merge greu si sacadat... etc, am comandat pompa de 4000 ron (noroc ca nu a venit in timp util si am refuzat comanda), pana cand am zis sa schimb cureaua (era exfoliata) si am schimbat cureaua (dupa ce a cedat si am ramas fara servo pe drum). Servo merge acum super ok!

 

Bafta

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001 - motorul de 2.5 diesel - nelamuriri

 

Verifica cureaua!!!!

Si eu am zis ca ma lasa pompa, ca merge greu si sacadat... etc, am comandat pompa de 4000 ron (noroc ca nu a venit in timp util si am refuzat comanda), pana cand am zis sa schimb cureaua (era exfoliata) si am schimbat cureaua (dupa ce a cedat si am ramas fara servo pe drum). Servo merge acum super ok!

 

Bafta

 

Multumesc pentru sfaturi si solutii!!!!! Am sa comand saptamana viitoare cureaua si cred am sa merg sa imi verifice si cele doua furtunuri...am sa va spun si voua care a fost problema/rezolvarea!

:tk

Respectul de sine se reflecta in respectul fata de ceilalti....
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Re: Pajero Sport 2001, 2.5 diesel - nelamuriri

 

Teoretic, nu.

Practic e de discutat. Dar luand-o logic, la un turbo diesel, singurul mod in care ar putea cip tuning-ul sa mareasca puterea, ar fi printr-o debitare mai mare a pompei de injectie. De acolo, vine un consum in plus 0.5-2 %, care la randul sau antreneaza turbina mai mult. Deh, mai multe gaze de la un consum mai mare, inseamna ca paletele de evacuare de la turbo se invart mai repede, la randul sau antrenand paletele de la admisie.

Cam asa vad eu singurul mod in care se poate creste puterea la un td, prin cip. Este ?

 

Acuma, parti negative: O supra-dozare a pompei de injectie duce la o uzura prematura. La fel si la turbo, poate si injectoare. In interiorul motorului, nu vad ce ar putea sa se defecteze de la acest lucru.

Acuma, it`s U`re call. Daca o faci, sa ne spui si noua cum se simte dupa steroizi :x

OMU'e inainte de toate!
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001, 2.5 diesel - nelamuriri

 

Pai asta e problema am luat masina de 1 sapt. si stau in asteptare tot citesc si intreb in stanga si dreapta dc se merita sa fac chip tunning sau nu.

Poate e cineva pe aici care a facut si spune dc se simte diferenta si dc a avut probleme in timp

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001, 2.5 diesel - nelamuriri

 

In general merita, depinde de masina.Masinile din fabrica nu sunt setate la puterea maxima. Am un Audi cu 300000 km din care 200 000 facuti cu cip, fara nici cea mai mica problema.Stiu ca exista un box, ceea ce nu este acelasi lucru cu remaparea calculatorului masinii,la box pot aparea problemele enumerate de Klez.As-i fi curios daca ii faci cum va merege. 2.5 e puturos de fel.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001, 2.5 diesel - nelamuriri

 

Pana la urma am sa cred ca am sa ii fac merg luni la sa vorbesc la reprezentanta si mai sunt 2 firme care fac asa ceva in Timisoara sa iau preturi

 

Cel mai sigur ar fi cu un Powerbox RalliArt de la Mitsubishi.

Edited by Sefulik
Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001, 2.5 diesel - nelamuriri

 

Nu stiu cat costa in prezent,a crescut TVA-ul,adaosurile. Trebuie intrebat la o reprezentanta. .Este un coleg pe forum cu Pajero Sport (2.5) albastru,pregatit de ture prevazut cu powerbox de la Mitsubishi. Posesorul e foarte multumit de performanta,chiar se simte diferenta.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001, 2.5 diesel - nelamuriri

 

Revin cu o intrebare am observat ca pajero sport 2.5 diesel la 5 minute maxim dupa ce am pornit motorul incepe sa sufle caldura in conditiile meteo -8 grade iar la passatul ce l-am avut inainte in aceleasi conditii trecea cam 15 minute pana incepea sa dea caldura. E vreo problema sau asa e normal.

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001, 2.5 diesel - nelamuriri

 

Passatul avea termostatul blocat pe deschis, sau nu-l avea deloc, sau era "caloriferul" infundat in interior, sau erau parghiile de ghidaj dereglate.

E normal sa dea caldura in 5 min.

OMU'e inainte de toate!
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re: Pajero Sport 2001, 2.5 diesel - nelamuriri

 

Trebuie sa schimb bucsele bara stabilizatoare (4buc) problema e ca peste tot dimensiunea bucselor este mai mare decat bara in sine (la un capat 19mm si la celalat 30mm) masurat cu sublerul de mecanic. Exista cumva posibilitatea sa fie schimbata bara stabilizatoare.

Dc poate sa imi confirme cineva dimensiunea de la bara stabilizatoare dau o bere:x

Link to comment
Share on other sites

Re: Pajero Sport 2001, 2.5 diesel - nelamuriri

 

Revin cu o intrebare am observat ca pajero sport 2.5 diesel la 5 minute maxim dupa ce am pornit motorul incepe sa sufle caldura in conditiile meteo -8 grade iar la passatul ce l-am avut inainte in aceleasi conditii trecea cam 15 minute pana incepea sa dea caldura. E vreo problema sau asa e normal.

 

Motoarele diesel de generatie noua se incalzesc f. greu. O masina de-asta cu termostat blocat pe deschis in conditii de iarna nu baga caldura deloc in mers in afara localitatilor, eventual un pic prin oras. Si al meu Megane 1,9dci din 2004 se incalzeste greu la temperaturi negative, si incepe sa bage caldura dupa 15min. Dar la Pajero eu am rezistenta electrica in bord si daca ai AC pornit pe AUTO incepe sa sufle aer cald la parbriz aproape imediat dupa pornire, oricat de frig ar fi. Probabil ai si tu la fel.

[sIGPIC][/sIGPIC]
Link to comment
Share on other sites

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

Access to the Club4x4 Forum is conditioned by adhering to our Rules - Terms of Use